Kuinka iso askel askelkyykyssä?

124890
30. tammikuuta 2003 21:05

Oon yrittäny tehdä salilla noita askelkyykkyjä (onkohan nyt oikea termi) siis toisella jalalla astutaan eteen ja kyykkyyn. Ja se vaappuu kyllä joka suuntaan paitsi sinne minne pitäis ja äijtä naureskelee vieressä. Kuinka iso sen askeleen pitäis olla? Ja onko muita vinkkejä siihen?

Vastaukset: 4

30.01.2003 21:12

Kokeileppas astua vain sen verran, että etummaisen jalan kantapää ja takimmaisen jalan polvi ovat rinnakkain (polvi käy lähes maassa). Pitäis vähentää tasapaino-ongelmia ja mun makuun yhtä tehokas kuin laajemmatkin askelkyykyt.

30.01.2003 21:14

Täytyypä kokeilla kun taas meen. Ehkä se oli siinä se virhe, kun olin jostain lukevinani että ota mahdollisimman iso askel. Tai sitten mun lukutaitoni on yhtä tasokas kun kirjoitus-.

31.01.2003 12:33

Sonya: jos tavallinen askelkyykky tuottaa ongelmia niin voit myös tehdä sen smith-telineessä asettemalla sen taakse vaikkapa penkin poikittain jolle laitat toisen jalan "lepäämään" koukkuun. Näin ollen ei ainaakaan pitäisi tulla tasapainon kanssa ongelmia.

31.01.2003 12:41

Hyvä vaihtoehto tuokin, menee jo yhden jalan kyykyn reviirille. ;)

Itse suosin mielummin vapaita painoja kuin smithiä yhden jalan kyykyissä ja askelkyykyissä. Vapaita joutuu pakostakin kontrolloimaan paremmin.

Tasapainovaikeuksissa alkuun tarpeeksi pienet painot ja katseelle selvä kiintopiste esim. seinästä.

kirjaudu sisään jos haluat vastata