Kova kipu kyynerpäässä

122663
29. kesäkuuta 2011 23:23

Olen aina reenannut salilla 3x vkossa massaohjelmaa.

Ojentajia tehdessä minulla tulee joskus todella kova vihlova kipu tuohon kyynerpään kohdalle.

Kipu tuli ekaa kertaa vuosia sitten.. sitten oli taukoa ettei ollut ja nyt on taas tullut.

Mitenhän selittäisin tuon tarkan kipukohdan.. vaikea selittää.. kaveri sanoi että siinä kohtaa on juuri joku jänne. Mikäköhän se sit mahtaa olla?

Jos tietäisin mikä "jänne" se on ni pystyisin esim lämmittelemään sitä paremmin reenien alussa.

Vastaukset: 5

30.06.2011 08:00

Kannattaa varmistaa, että liikerata on kunnossa ja voihan se olla että kyynärpäässä on jotain viallakin

30.06.2011 08:50

Olettaisin että kipu tuntuu enimmäkseen Ranskalaisessa punnerruksessa ja vastaavissa? Kokeile että hukkaat ranskalaiset vähäksi aikaa ja otat tilalle Kapean penkin, Vastaotepenkin (itse tehnyt tämän smithissä.) ja jos kyynärpää sallii niin dippi. Itsellä auttoi. Ja kun taas pysty ranskista tekemään niin otin puolet painoista pois ja siivosin tekniikan. :)

30.06.2011 13:40

Tuon unohdinki mainita! kipu tulee nimenomaan ranskalaisessa punnerruksessa.

Lopetin tuon tekemisen nyt joksikin aikaa ja otin eri ojentajaliikkeet nimenomaan käyttöön.

Sitä lähinnä juuri hain että mikä lihas/jänne se on mistä se kipu tulee..?
Ja hamusin juuri tietää että kuinka vakavaa se on. Mutta ilmeisesti on aika tuttu asia monille.

30.06.2011 17:56

Kulmatangolla tai m-tangolla tehtynä ranskalainen punnerrus ei ota niin paljon kyynärpäihin kuin suoralla tangolla tehtynä.

Toki voit tehdä muitakin liikkeitä. Käytä niissä sellaisia oteleveyksiä ja liikeratoja, ettei kipua kyynärpäissä tunnu.

Kuten Glasier totesi, myös puhtaan tekniikan käyttäminen ja myös hieman pidemmät sarjat eivät rasita niin paljon kyynärpäitä.

30.06.2011 21:18

Tuttu vaiva vuosien takaa. Itsellä oli kyseessä rasitusluuvamma. Johtui liian raskaista painoista ranskalaisia tehdessä. Homma meni jotenkin niin, että kyynerluu pyrki " halkeamaan " lihaksen kiinnityskohdasta väännön seurauksena. Kipu vaivasi tosi kauan. Ranskalaiset oli lopetettava kokonaan. Dippejä pystyin ottamaan, samoin ojentajat taljalla.
Ikävä vaiva, mutta pienemmät painot ja ehdottoman puhdas suoritus auttoivat.

kirjaudu sisään jos haluat vastata