kommenttia/mielipiteitä...

121205
9. huhtikuuta 2010 13:12

Terve!
18v. neiti kyselee kommentteja/mielipiteitä ruokavaliostaan.
Ensin hieman taustaa:
-152cm/40-41kg
-harrastan liikuntaa päivittäin pientä jumppaa (ja ehkä kävelyä/pyöräilyä) ja 1-3 krt/vko salilla n.1h treeni (lihaskuntoliikkeitä, 15 min crosstrainerilla, 15-20 min juoksumatolla tai hiihtolaitteella)
-sykemittarini näyttää jumpan saldon 70-90 kcal, ja salikerroilla n.200-270 kcal

Oon laskeskellut päivittäisen energiansaantini olevan ei-salipäivinä n.1100 kcal ja salipäivinä 1200-1250 kcal. Kysymys siis: syönkö liian vähän vai tarpeeksi? Olen todella huono arvioimaan, miten paljon pitäisi syödä, olen lyhyt ja pieni...
Haluaisin kiinteytyä (varsinkin takapuoli, vaikka en nyt mikään 'löysä' olekaan, pientä hienosäätöä vain).Mikä siis neuvoksi, kun edistystä ei tunnu tapahtuvan, huoh..
Arvatenkin painoa pitäisi saada nousemaan 1(-2)kg, mutta en halua kilojen tulevan rasvakerroksesta, pikemminkin lihaksista. Jos saisi kokeneemmilta neuvoja, olisin kiitollinen. :)

Vastaukset: 1

09.04.2010 19:54

Syöt aivan liian vähän, tai sitten olet arvioinut energiansaantisi väärin. Jos syöt niin, että tulet kylläiseksi ja jaksat keskittyä koulussa, puuhata muutakin ja lisäksi urheilla, syöt riittävästi eli sen verran kuin kulutat.

Painoa taas kertyy enemmän vain jos syöt enemmän kuin kulutat. Ja se kertyy tasaisimmin (myös lihasmassan muodossa) kun liikut kylliksi ja syöt terveellisesti. Tarkempaa katsausta tähän saat vaikka Arthuron "kuntoguru" sivustosta tai Arthuron ja muidenkin aiemmista postauksista.

Terkut mari3

kirjaudu sisään jos haluat vastata