Kiinteän vartalon ylläpitäminen

122694
12. heinäkuuta 2011 23:18

Eli, niiiin haluaisin pysyä tälläsessä kunnossa! En lihota enkä laihtua. Mulla on tällä heltkellä kiinteä vartalo ja oon hemmetin tyytyväinen siitä! Lenkillä läyn 3-4krt viikossa ja jumppaan, teen lihaskunoilua melkein joka ilta niin että hiki tulee. Oon huomannu ton ruoan olevan ongelma, oksentelukin on käynyt mielessä ku kerran viikossa vetäsee hillomunkin ja tuntuu et heti jonkun herkun jälkeen on muhkurat takareisissä ja kilo lisää. Tarviin kipeesti apua tähän! mitat: 168cm/55kg

Vastaukset: 12

13.07.2011 17:22

Ravinnon suhteen oiva ohje on Jillian Michaelsin (Biggest Loser -valmentaja) lause: "Syö sellaista mikä kasvaa maassa tai jolla on äiti".

Jos vielä selvennän, niin mieluummin sellaisia ruoka-aineita, jotka kasvavat maan pinnalla tai sen yläpuolella, ei maan alla ; Äiti-jutuista lähinnä kalaa ja vaalea lihaa.

Pidä kaikki muu ravinto minimissä ja vältä etenkin pitkälle jalostettuja ruoka-aineita.

Lisää asiaa löydät blogistani: http://kuntoguru.blogspot.com

16.07.2011 21:33

Häh? Mikä juttu tää taas oli? Siis ei perunoita, ei punajuurta, ei porkkanaa, palsternakkaa, lanttua, naurista... Outo ohje, sitä noudattamalla lähtisi mun ruokavalioni perusta. Noh, onneksi ei tarvitse kuunnella kenenkään biggest loser -tyypin ohjeita, jos ei halua!

Ja muuten, nepajee, oksentelu se vasta kehon sekaisin laittaakin ja saa sen tuntumaan ja näyttämään huonolta. En suosittele. Pidä treeni mielekkäänä ja mukavana, äläkä pakota itseäsi, jos ei nappaa. Niin ei tee mieli makean perään ja normaali ruoka maittaa. Ja muista, että tärkeä osa treeniä on ruoan lisäksi - lepo.

17.07.2011 17:45

... taas!!!???

18.07.2011 12:01

Mitä taas? Että taas olen eri mieltä? No näinhän tää menee. Mutta tylsäksihän tämä haastelu täällä kävisi, jos kaikki olisi yhtä konsensusta...

18.07.2011 21:54

Tämä särähti: "Häh? Mikä juttu tää taas oli?"

Tuli tunne, että juuri minä olen taas mielestäsi kirjoittamassa "puppujuttuja".

19.07.2011 15:29

Ei kannata lukea nopeita postauksia luupin kanssa ja tulkita niitä turhan tarkkaan. Et sä Arthuro mitään puppua kirjoita, päinvastoin, olet ainoita, jolla on joka jutussa ainakin jotain järkeä. Tuntuu vaan, että pian kaikki perinteinen perussafka on pannassa. Mutta enpä mä tässä parempi ole, kun lihan- ja maidonsyöntiä vastustan... Ja tosiaankin, mä olen aina suora sanonnoissani, joten herkkähipiäiset voivat ehkä ymmärtää mun kommenttini välillä väärin. Sori sen vuoksi.

19.07.2011 16:49

Anteeksipyyntö hyväksytty. Kiitos, Mari.

Tärkeintä on, että löytää itselleen sopivat treeni- ja ravintoratkaisut. Sen verran saa kyllä itsekäs olla.

16.09.2011 16:26

Mä sanoisin, että jos paino alkaa uhkaavasti nousta, kasvata massaa pikkuisen niissä isoissa lihaksissa. Ei se ainakaan pahalta näytä, jos ne lihakset pullottaa vähän enempi (eihän? Eikä se sitäpaitsi niin helposti edes näy..) ja ne toisaalta kuluttaa ihan vaan olemassa olemallakin sitä energiaa pikkuisen enempi, kuin pienempi lihas.

Elä nyt ihmeessä ala temppuileaan ja oksentelemaan. Ei oo terveen ihmisen toimintaa semmoinen. Nauti elämästä ja läheisistä ja muu on sekundääristä!:)

27.02.2012 16:04

mä pidän painoni kurissa liikunnalla, normaali terveellisellä ruokavaliolla ja aina kun se nousee niin käytän laihdutuslääkkeitä pudottaakseni sen takas siihen missä se oli. Minusta Orlistat Sandoz on toimiva. Käytin ennen sellaisia luontaistuote valmisteitä jotka polttaa rasvaa, mutta ne ei toiminu ollenkaan niin hyvin kuin tämä

27.02.2012 16:31

Kuinka tuo valmiste toimii? mä oon normaalipainoinen, mutta löysää on kertynyt vähän joka puolelle etenkin lantion seudulle (päärynävartalo). Auttaiskohan siihen, jos yhdistää perus terveelliseen ruokavalioon ja liikuntaan. Käyn salilla n. 3 krt viikossa ,jolloin 10 min alulämpö, tehokas salitreeni, 30 min loppu aerobinen.

28.02.2012 20:24

Itse en koe, että hyötyisit mitenkään laihdutuslääkkeistä, koska itsekin sanoit olevasi normaalipainoinen. Nämä kyseiset lääkkeet on suunnattu ylipainoisille henkilöille, joiden BMI on yli 28.

Tässä kohdassa kiinnittäisin huomiota juuri ruokavalioon sekä liikuntaan. Aerobisen lisäksi saliharjoittelussa voisi kiinnittää erityistä huomiota jalkojen sekä pakaroiden treenaamiseen päärynävartalosta johtuen - mm. kyykyt sekä askelkyykyt ovat toimivia :)Tsemppiä treeniin!

Emilia87:ltä haluaisin kysyä, että oletko tällä saitilla vain mainostamassa kyseistä laihdutusvalmistetta, sillä mainitset sen joka postissasi?

01.03.2012 19:17

Joo huomasinkin myöhemmin että valmiste oli tarkotettu reippaasti ylipainosille.. Ja myös sen että tuo Emilia87 taitaa olla täällä mainostamassa vaan.

kirjaudu sisään jos haluat vastata