Kettler Stratos vs. Tunturi F300/305

98345
17. lokakuuta 2004 18:37

Pitäis ruveta polvea kuntouttamaan ja tarkoitus olisi hankkia kuntopyörä siihen touhuun. Pari vaihtoehtoa olisi, eli mielipiteitä pyöristä Kettler Stratos ja Tunturi F300/305. Tai muista vastaavista. Kiitoksi kaikille vastannelle jo etukäteen:)

Vastaukset: 6

18.10.2004 10:06

En tunne kumpaakaan mallia, mutta eräs seikka johon itse olen kiinnittänyt viime aikoina huomiota on se, että kuntopyörissä tuppaa nykyisin olemaan lähes poikkeuksetta ikävän leveä "mummo-mallin" istuin, joka on omasta mielestäni käytännössä käyttökelvoton.

Kai syy on siinä että suurimmat markkinat kuntopyörille on ylipainoisten (leveäahteristen) ihmisten varastoihin pölyttymään. Joten, käyttömukavuus on tärkeä asia. Jos istuin on epämukava, niin katso olisiko se helppo vaihtaa käyttökelpoisempaan ja kapeampaan polkupyörän istuimeen.

Itse kävin paikallisessa polkupyöräliikkeessä viime talvena katsomassa Kettlerin kuntopyörää kun ajattelin että päivittäiskö kymmenen vuotta vanhan uudempaan magneettivastukselliseen ja myyjä lupasi vaihtaa ylileveän mummopenkin kapoisempaan versioon samalla rahalla.

18.10.2004 10:10

Kodin Anttila mainosti että tällä viikolla olisi Kettlerin valmistama Sven-kuntopyörä saatavilla puoleen hintaan. Olikohan sitten jotain 149 egeä. Taidanpa itse ainakin käydä tsekkaamassa mallin...

19.10.2004 09:59

Tonnis tais sekoilla taas. Kodin Anttilassahan taitaa urheiluosastokin olla täynnä lakanoita ja verhoja, joten edellä mainittu puoti taisikin olla Citymarket, muistaakseni, kai...

20.10.2004 16:18

Kyllä ainakin Hämeenlinnan Kodin Anttilasta tuo kyseinen pyörä löytyi. Vaikutti tosiaan aika Kettler kopiolta.

21.10.2004 14:03

Sekoilee edes takas... Kyllä se tosiaan siellä Kodin Anttilassa oli. Kävin ihailemassakin eilen, mutta silti kymmenen vuotta vanha perus-Kettlerinikin on jämäkämpi. Ainoa negatiivinen asia vanhassa on hihnavastuksen aiheuttama meteli.

21.10.2004 17:11

Hello !
Meillä se leveäpenkkinen Tunturi F330 ollut n vuoden ja ajettu tosi paljon miehen kanssa. Huom kiinnitä huomiota pyörän helppoon siirreltävyyteen jos et omaa kuntosalia omista. Pyörää tulee käytettyä kun sen voi helposti siirtää esim TV:n eteen ja saa hyvät musat vaikka MusicTV:stä.
F330 on kätevät pyörät takana, kun kallistat kunnolla on kevyt työntää huoneesta huoneeseen. Siinä myös kätevä mittaristo, ei sisäänrakennettuja ohjelmia mutta peruskello ja matkamittari mulla aina tavoitteena 60 min ja 26 km ! (vastuksen vaihtelee)
Ines

kirjaudu sisään jos haluat vastata