keskivartalolihavuus

79444
31. maaliskuuta 2004 15:33

Tämä ei nyt itselläni ole mikään suuri ongelma, mutta kysympä kumminkin mielipiteitänne asian parantamiseksi. Eli en ole ylipainoinen (170/56), mutta silti minulla on hieman ylimääräistä vatsan kohdalla tai tarkemmin sanottuna kylkien kohdalla. Vatsalihakseni erottuvat kyllä, koska olen harrastukseni takia käynyt jo vuosia salilla, eli rasvaprosenttinikin on hyvin alhainen (mittauksessa viimeksi tammikuussa). Tiedän, että neuvoksi useimmiten sanotaan aerobisen treenin lisäämistä, mutta itse harrastan aerobista jo kuusi kertaa viikossa, joten sitä ei enää pahemmin voi lisätä. Syön myös terveellisesti, joten en keksi mikä tämän rasvan kertymisen juuri tuohon seudulle aiheuttaa....ehkä se on vain perinnöllistä. Voivatko suuret ateriat edesauttaa rasvan kertymistä kylkiin/vatsaan? Tämä on ainoa asia, jota haluaisin ruokavaliossani parantaa, sillä syön vain kaksi kertaa päivässä kunnon aterian ja useimmiten melko paljon kerralla, koska minulla on hirvittävä nälkä. Lisäksi syön tietysti hedelmiä ja rahkaa välipaloina päivän aikana, mutta kunnon aterioita en ehdi jakaa pienempiin annoksiin.

Vastaukset: 13

31.03.2004 16:07

Minä uskon, että jokaisella ihmisellä on tietty alue, minne se rasva alkaa kertymään.

Joillain on reidet ja peppu, joillain selkä ja joillain vatsa.

Se on yksilöllistä.

Ja yleensä menee hienosti vielä niin, että laihdutettaessa se rasva lähtee ensin sieltä, missä sitä vähiten on.

Rasva kyllä palaa tasaisesti, mutta vartalon muoto pysyy kutakuinkin samana. Siis siellä missä sitä eniten on, sinne sitä jääkin eniten.

Ei siinä mitään. Olen itsekin keskivartalolihava.

Mikä on muuten lajisi, jota kuusi kertaa viikossa harrastat?

31.03.2004 16:59

Aerobic on ykköslaji (ennen kilpaa, nykyään sekä kilpaa että omaksi iloksi), tiukkana kakkosena heti spinning ja retkipyöräily. Mutta rullailu kausi odottaa, can't wait!!!!!=)

01.04.2004 09:09

Voi olla, että sun pitää kohta ottaa jo hiekkapaperi avuksi. Vaikuttaa tyypilliseltä naisen hömpötukseltä. Näkee peilistä niitä mika omia vikoja, joita muut ei kyllä edes huomaa.
Liikut niin pajon, että tarvitset kyllä energiaakin.

02.04.2004 18:44

Tietääkseni stressihormoni kortisoli lisää juuri keskivartalon alueen rasvoittumista. Ettet treenaa liikaa?

Anssi tuolla väittää Ravitsemus-ostikossa, että proteiinin lisääminen hiilarien kustannuksella poistaisi rasvaa juuri tuolta. 1,5 g/elopainokilo päivässä tai enemmänkin. Kun määrän kertoo viidellä, saa karkean arvion siitä, paljonko lihaa/kalaa/juustoa/munaa pitäisi päivässä saada (proteiinia n. 20 %). Rahkan saapi kymmenkertaistaa.

07.04.2004 15:36

no jaa asiasta poiketen, mahtaakohan olla mahdollista että vaikka olisi täysin normaalipainoinen ettei ns. 80 cm vyötärötavoite täyty.... =normaali riski.... liittyen keskivartalolihavuuteen.... pähkäilen tässä koska mua itteäni epäilyttää saanko vyötärön kutistumaan noihin lukuihin...vaikkakin olen ylipainoinen nyt, niin epäilen ruumiin rakenteeni takia tuota 85cm onnistuu mutta että 80cm.... navan kohalta lähtee kyl mut hitaasti.... "ikuinen omppu" :´-)

1006 1002 1003 d427d3e0dec7836511c22c9760da0dc8515d007206a291a500f4e4fd742036af TP
08.04.2004 14:26

Itselläni on vähän sama pulma eli vyötäröä ei ole, vaikka olisi kuinka hoikka. Ihan turha ainakaan käyttää sitä vyötärölantiosuhdetta mittarina, koska sitä lantiotakaan ei ole (Siis lantio kapea, vyötärö leveä.). Olen kuitenkin sen verran lyhkönen, että tuo 80 cm alittuu kyllä, kesällä tai sitten vähän syssymmällä...

08.04.2004 17:24

Niin. Mullakin on aika leveä vyötärö ja kapea lantio (68.5cm-86cm), mutta koitan ahkerasti treenata! :) Tosin vartalonmalliaan ei voi muuttaa? (paitsi jos noi kylkiluut menis leikkaamaan..)

Mulla tehoaa vatsaan kaikkein parhaiten yksinkertasesti erilaiset vattalihasliikeet
(erityisesti syville lihaksille). Alotin 2 viikkoa sitten hurjan treenaamisen ja siirryin terveellisempään, vähärasvaisempaan ruokavalioon ja oon laihtunut n.3kg ja olen paljon kiinteämpi! nyt kun vielä treenaa tuonne maratoniin saakkaa niin sitten on kyllä jo rautaa??
olen siis 160cm ja painan 52,5kg

08.04.2004 17:27

niin ja vielä semmonen juttu että kynsiharjalla kun hieroo (tai merisuolalla) kovasti vatsan makkaroita niin rasvasolut aktivoituu ja hajoaa! Siis tän lisäksi pitää tottakai urheilla RUNSAASTI ja syödä terveellisesti ja vähärasvasesti (+selluliittigeelejä?). Kynsiharjaa ja merisuolaa kannattaa tosin käyttää vaan joka toinen päivä, ettei iho tule immuuniksi tälle KOVALLE hieromiselle. :)

08.04.2004 17:42

niin ja kevytlimukat, vaaleat leivät.. ainakin turvottaa. e-pilleritkin voi vaikuttaa asiaan.
mikä muu turvottaa?

08.04.2004 19:39

Kynsiharjalla??? Auts!!

Mutta siinä samaa mieltä että jos kerran hierotaan niin sitten hierotaan KOVAA!

09.04.2004 07:11

Konstit on monet kauneudenhoidossa... Ihan pakko muistuttaa, vaikka oonkin jo joskus kertonut tämän... "Eräs tuttavani" kuori kasvojensa ihon jalkaraspilla ja yritti päästä eroon löystyneistä silmänaluksistaan peräpukamavoiteella :D LOL

Kuivaharjaukseen löytyy muuten omatkin harjansa ja kintaansa sun muut systeemit. Voisin kuvitella, että kynsiharjalla kovaa hangatessa voisi saada ihon masusta jopa veresnahalle. /miettii/

Lyyti

10.04.2004 10:54

hmm..pitääpä hankkia tommosia kuivaharjaussydeemejä :D

10.04.2004 21:31

Keskivartalolihavuus on mullekin tuttua, valitettavasti. Jos saisin valita, niin kyllä mä ne laardini jakaisin mieluiten tonne rintoihin ja persauksiin. Mutta möhömahastani huolimatta jossain vaiheessa vatsakin oli kivannäköinen. Pitkäkestoisella treenillä ja sinnikkyydellä ruokavalion suhteen söpö masu on jopa meille omppuvartaloille mahdollista :) Nyt tosin itelläni on stressi ja sen aiheuttamat lieveilmiöt kerryttäneet tuohon navan ympärille pelastusrengasilmiön... pitäisi taas ottaa itseään niskasta kiinni ja hankkia karkkikaapin oveen lukko :)

kirjaudu sisään jos haluat vastata