kesään mennessä edes vähän pois...

47304
5. toukokuuta 2003 11:32

Haluaisin laihtua N. 4 kiloa kesään mennessä, tai oikeastaan tavoitteena olisi ennen juhannusta saada kilot pois. Samalla haluaisin vähän edes kiinteytyä vatsan kohdalta, muut ovat kyllä kunnossa. Miten onnistuisi? vai onnistuuko ollenkaan. Käyn nykyään ainoastaan vain 2 kertaa viikossa kuntosalilla ja 2-3kertaa lenkillä, hölkkä ja kävelyä sekaisin niin että pulssi välillä nousee ja välillä tasoittuu. Onko oikein? Olisiko jollakin hyvät kuntosali ohjeet vatsan kiinteytymiseen? kiitoksia etukäteen.

Vastaukset: 5

05.05.2003 12:02

Otathan huomioon, että ihmisen laihtumiseen vaikuttaa loppupeleissä vain yksi asia = kulutat enemmän energiaa kuin syöt. Laihtuminen on mahdollista pelkän ruokavalion tarkkailulla, minkäänlaista aerobista treeniä ei välttämättä tarvita. Kaikenlainen aerobinen treeni tukee tietysti dieettiä tehokkaasti, mutta sinun on syytä ymmärtää, että rasvan palamiseen vaikuttaa kuitenkin se mitä syöt, miten paljon ja milloin.

Pistätkö näkyviin pienen esimerkin mitä syöt keskivertopäivänäsi, eli määrät ja kellonajat. Jos syöt sitä mitä päähän pälkähtää, niin laita esim. parin päivän esimerkkiruoat tänne, niin saat varmasti lisää neuvoja.

05.05.2003 13:03

no.. tota.. aamupalaksi mä syön yleensä seuraavasti: 2 palaa ruis/näkkileipää, jossa päällä juustoa, rasvaton jogurtti, omena ja kaffekuppi, lounas n. klo: 12.00: sama kuin aamupalalla, mutta nyt vain yksi pala ruis/näkkileipää.
Päivällinen n.klo. 17.00: lämminateria, yleensä kanaa, riisiä ja vihanneksia, vettä
Yleensä en syö illalla mitään, mutta jos syön niin yhden ruisleipäpalasen tai porkkanan.. ja muutenkin syön päivässä ainakin yhden kokonaisen porkkanan.. joskus hairahdun syömään karkkia ja joskus myös ( hyi mua ) sipsejä.. onko näistä apua? olen muuten 165/62kg

05.05.2003 13:04

Pitää ottaa myös huomioon, ettei ole olemassa mitään ei-kirurgista konstia, jonka avulla voisi "kiinteytyä" vain vatsan kohdalta. Rasva palaa tasaisesti joka puolelta, sitä ei voi paikallisesti pienentää vain jostain tietystä kohdasta (ikävä kyllä).

Itse treenaan vatsaliikkeitä 2-3 kertaa viikossa, joista 1 kerran teen vatsakoneessa vastuksilla, muut kerrat perusvatsaliikkeitä kuten istumaannousuja, jalannostoja, rutistuksia jne.. Kun vatsalihakset kehittyvät, niin ne antavat vatsalle vähän muotoa =) Pätee myös muihin lihasryhmiin. Kun lihaksiin tulee vähän kokoa, niin kroppa saa ryhdikkäämmät muodot.

Eli lihasta lisää kuntosalilla, läskiä pois tarkkailemalla syömistä ja harrastamalla aerobista =)

05.05.2003 13:06

Syöt aivan liian vähän ja huonosti. Meepäs lukeen noita vanhoja Ravinto-keskusteluja. Näitä oli ihan samoja juttuja nytkin viikonloppuna ainakin viiteen kertaan.

05.05.2003 13:06

Olematta mikään ravitsemuksen asiantuntija voisin ehdottaa, että vaihtaisit juuston vaikka kinkkusiivuun (vähemmän rasvaa) ja jugurtin rahkaan (enemmän proteiineja, vähemmän sokereita).
Voisit myös kokeilla syöttää syömäsi ruuat tuonne kalorilaskuriin, siitä näkisit, etten saa liikaa/liian vähän energiaa. Laskuri antaa myös saamasi hh/prot/rasva määrät.

kirjaudu sisään jos haluat vastata