Kengät salille

100248
11. marraskuuta 2004 11:10

No niin gurut.
Pitäisi hankkia uudet kengät salille.Olen jo monta vuotta käyttänyt tennikseen tarkoitettuja kenkiä(duunista kun on ilmaiseksi saanut).Nyt ei vaan jaksa enää,varsinkin pohkeita tehdessä huomaa kuinka surkeat salikengät ne on.
Mistä kannattaisi lähteä hakemaan?
Netistä en tilaa,se on liian iso riski.

Vastaukset: 12

11.11.2004 12:43

Oletko miettinyt, että osaisit ihan painonnosto- tai voimannostokengät vai treenailisit enemmänkin sisäpeli-touhuihin tarkoitetuilla kengillä? Ja toisena kysymyksenä, paljonko olit ajatellut investoida sklopoihin suunnilleen?

11.11.2004 12:52

Tuli noista salikengistä mieleen... eräällä miehellä oli sellaiset muoviset rantaläpsykät (adidas->merkkitietoinen), nahkaiset talvisormikkaat hanskoina ja valkoinen leveä hikinauha. Mä luulin, että se oli vitsi, mutta ei se sitten ollutkaan.. :D.

Mä käytän salilla samoja tossuja kuin jumpassakin ja ihan hyvin pelittää.

11.11.2004 12:53

Maksaa mitä maksaa,kunhan hyvät kengät saa.
Chi mainitsi sätissä painikengät,itsekin olen niitä ajatellut.Taidan käväistä tossa Suomenojalla Megastoressa,sieltä näyttäis löytyvän.Täytyy kokeilla ainakin.Noita pohkeita treenatessa (ja prässiäkin tehdessä) vaan tosiaan huomaa ettei nykyisiä kenkiä ole ihan tarkoitettu salille.

11.11.2004 14:13

Joo, painikengät ovat tosiaan ihan hyvä valinta, tai sitten hieman korkeampivartiset salikengät. Tärkeitä ominaisuuksia salikengällä ovat juuri tukevuus ja kengänpohjan kovuus.

Varsinaiset painonostokengät ovat sitten yleensä vieläkin kovaapohjaisempia, nilkasta todella tukevia ja joissain on kantapäässä korotus kyykkäämisen helpottamiseksi.

Pikkusysterillä on salikenkinä Asicsen Gel Powerplay Hi:t ja olen monesti katsonut, että ne voisivat olla ihan hyvä salillakin. Lisäksi Asicselta myös oikeita painikenkiä, eli Bam ja Intencity.

Ja jos ihan oikeita painonostokenkiä haet, niin sitten voisit käydä kurkkaamassa osoitetta www.treenikenkä.net.

Mutta nuo korkeavartiset sisäpelikengät tai painitossut ovat kyllä hieman monikäyttöisemmät, joten niihin mäkin ehkä loppupeleissä päätyisin.

11.11.2004 14:14

Kokeillaas laittaa tuo linkki vielä uudestaan
[www.treenikenkä.net]

11.11.2004 14:15

No perk...!!! Copy pastea peliin, kun ei tuo linkin luonti näköjään toimi..

11.11.2004 14:25

ja vielä kun vaihtaa tuon ä:n a:ksi niin toimii eli

http://www.treenikenka.net

11.11.2004 14:53

Kiitos tästä,tulin taas vähän fiksummaksi.

06.12.2004 17:19

Yksi ällöttävimmistä asioista salilla mitä tiedän on paljaat varpaat. Porissa uimahallin salilla ainakin pari tyyppiä käy säännöllisesti näyttämässä alastomia jalkojaan. Hyi!

06.12.2004 18:02

"Porissa uimahallin salilla ainakin pari tyyppiä käy säännöllisesti näyttämässä alastomia jalkojaan."

No hei: http://www.saunalahti.fi/sakarit/kerro-lisaa/kyllamuakin.jpg

06.12.2004 19:41

tuo korkeakantainen salikenkämalli oli suosittu voimannostajilla vielä muutama vuosi sitten.Se soveltuu hyvin jalkakyykkyyn jossa jalkojen asento on verraten kapealla,kuten bodikyykkyyn.Nyt kun trikoot ovat kehittyneet ja kyykky tehdään jalat hyvin leveällä,selkää voimakkasti hyväksikäyttäen niin voimannostajatkin suosivat painitossuja,niitä ei välttämättä tarvitse riisua maastavedossakaan pois.
Itse olen huomannut että tavallisessa monipuolisessa salitreenissä nahkainen,kuntokävelyyn suunniteltu tossu toimii ihan tyydyttävän hyvin.En ole kokeillut mutta uskoisin että hyvä tennistossu on aika hyvä salilla.Paljon parempi kuin tavanomainen sisäpelikenkä.

0032 0003 0003 2cbc1596010314d9616164b7025b43b34c1a2c076fd09be636448efc56e4655a j_b
07.12.2004 07:39

"Joo, painikengät ovat tosiaan ihan hyvä valinta, tai sitten hieman korkeampivartiset salikengät. Tärkeitä ominaisuuksia salikengällä ovat juuri tukevuus ja kengänpohjan kovuus.
"

Painikengissä tuota pohjan kovuutta nyt ei ole.
Itse käytän joskus painikenkiä salilla. Tiettyihin liikkeisiin ne sopii, mutta sitten taas esim. kyykkyyn ja joihinkin muihin jalkaliikkeisiin ei mielestäni painikengät sovi. Juuri tuon pohjan joustavuuden takia.

Muuten painikengät on ihan ihan ok valinta salikengiksi. Tosin silti itse pidän pääsääntöisesti tukevia sisäpelikenkiä salilla...

kirjaudu sisään jos haluat vastata