itseruskettavat

80386
12. huhtikuuta 2004 19:30

kesä alkaa olla vähitellen ovella ja tämä tyttö miettii ensi kesän väriä. Purkista tulee ainakin osa, sen keksin viime kesänä.

Ongelmana viime kesänä oli kasvot, jalkapöydät (jalan etuosa nilkasta varpaisiin) ja selkä. Käytän garnier sprayta (sitä mitä voi suihkuttaa vaikka ylösalaisin) ja jalkapöytiin jää hirveät raidat. Käytän kuorivaa suihkusaippuaa ja rasvaan ihon ennen itseruskettavan levittämistä. Kasvoihin tarttuu myös helposti epätasaisesti.

Yläselän keskelle en saa itse mitenkään levitettyä ainetta tasaisesti..

Onko jollain hyviä vinkkejä? Varsinkin noi jalkapöydät häiritsee kun ne näkyy jos on paljain jaloin...

Vastaukset: 33

13.04.2004 20:38

Ongelman ydin on tuotteessa. Omasta mielestä garnierista tulee sitä väriä aivan törkeän paljon, vaikka kuinka yrittäisi suihkia väriä vain vähäsen. Ei auta, vaikka kuinka rasvaa ja raastaa ihoa. Siitä tulee ihan "inkkari-iho". Käytin tuota kerran ja jälki oli niin hurja, että jäi purnukka käyttämättä.

Itse suosin L'Orealin pumppusuihketta. Väriä tulee maltillisemmin eikä kuivemmat kohdat jää niin kamalan näköisiksi. Jostain syystä tuosta ei jää edes raitoja

Tuohon alaselkään auttaa sellanen rasvanlevitin, millä on kaksi kättä ja jalkaa (ja kivat lihakset /sweet/) :D

14.04.2004 17:48

Kerrohan lisää tuosta L'Orealin tuotteesta.

Onko väri ihan naturelli? (no niin, aika tyhmä kysymys, et varmaan käyttäisi jos et olisi tyytyväinen..)

Kuinka pitkään väri pysyy?

En itse ole koskaan käyttänyt itseruskettavia, mutta harkitsen ostoa... aina ennen keväisin käynyt solkussa pari kertaa, jos nyt kokeilisi jotain muuta.

14.04.2004 18:13

L'Orealin Sublime Bronze vartalolle tarkoitettu suihke. Kyllähän tuostakin vähän kellertävä sävy ihoon tulee (kaikista itseruskettavista taitaa tulla), mutta oon siihen aikas tyytyväinen. Mulla on jalat muuten kesällä aivan vitivalkoiset... Tuosta Garnierista tuli aivan uskomattomat punaisenruskean viirukkaat koivet, ei kiva.

Ihon rasvaaminen auttaa värin pysyvyydessä. Oon kesällä lisäillyt väriä suunnilleen viikon välein. Hinta oli muistaakseni jotain 10 euron tietämillä.

15.04.2004 18:40

Kiitti Banana!

Onko niin että kasvot ovat ihan eri asia, eli noita itseruskettavia ei voi käyttää kys. alueelle?

15.04.2004 20:24

en oo kun kerran hölmöyksissäni laittanut itseruskettavaa naamaan ja oli kyllä vika kerta. Tulos oli aika hupaisa... en kehdannut pariin päivään näyttää naamaani missään (onneksi oli lomaa :D). Ei oo siis kummempaa kokemusta tuosta nassuosastosta. Kasvoille on vissiin ihan omat tuotteensa.

16.04.2004 08:46

Itseruskettevissa pätee mielestäni nyrkkisääntö, mitä kalliimpi, sitä parempi tuote. Esim. Clarins pesee L'orealit ja Garnierit mennen tullen.

Jos käyttää itseruskettavaa kasvoihin, se ruiskutetaan ensin käsiin ja sitten hierotaan kasvoihin. Periaatteessa ovat sama kamaa, vartalo- ja kasvotuotteet, mutta ehkä hieman eri voimakkuuksia.

Ainakin Clarinsin spray sopii kasvoille ja vartalolle (jopa ohjeitten mukaan).

16.04.2004 08:56

Hyväksi koettu vinkki: sekoittakaa vartalovoidepulloon itseruskettavaa voidetta. Samalla kun rasvaatte kropan, tulee tasainen värikin =) Helppoa!

16.04.2004 09:03

juu. kakkosen niksi on hyväksi havaittu täälläkin.

Mitähän Clarinsin tökötti kustantaa?

16.04.2004 15:04

Olen Susien kanssa samaa mieltä että mitä kalliimpi tuote sen parempi tulos :) Kasvoille käytän viikottain Lancomen itseruskettavaa (pienessä pumppupullossa, maksoi Siljalla jotain 20EUR) - ensin tosiaan kädelle josta levitetään kasvoille. Väri on tasainen eikä yhtään oranssi. Tuoksuu myös namille :)

Vartalo kannattaa ensin kuoria ja sitten rasvata huolellisesti tavallisella kosteusvoiteella ja sitten vasta levittää itseruskettava. Ostin viime syksynä Body Shopin ale:sta kaksi purkkia itseruskettavaa vartalolle, oli hyvä ostos, ei jätä raitoja ja levittyy helposti :) Tuossa kuorimisessa ja rasvaamisessa on kyllä sellainen homma ettei ihan joka viikko jaksa panostaa - lähinnä silloin kun on lähdössä baariin on kiva "laittaa" ruskettuneet olkapäät :D

19.04.2004 14:09

Oon itse käyttänyt myös Clarinsin itseruskettavaa geeliä, johon olen ollut todella tyytyväinen. Aikasemmin oon kokeillut Garnieria ja Lorealia, mutta ne on ollu ihan kamalia hajun ja värin puolesta. Ainoo huono puoli tossa geeliversiossa on, että täytyy pyytää mies aina levittään ainetta selkään, kun itse se ei oikein onnistu :-)

Toi Clarins käy kyllä kasvoillekin, mutta en oo kokeillut. Käytän kasvoille Diorin itseruskettavaa, jossa on myös aurinkosuoja. Suosittelen!

19.04.2004 15:00

L'orealin ja Nivean itseruskettavat on ihan hyviä, itse en ole koskaan saanut viiruja -pitää vaan levittää maltilla. Ja ehdottomasti yöksi -aamulla on sitten kaunis rusketus!

Nykyään nuo tuotteet jättää hyvin maltillisen jäljen, itse lisäilen parina seuraavana päivänä jos haluan tummemmaksi.

Jos levitys pelottaa, kannattaa hankkia sellainen itseruskettava, joka on värillistä -huomaa mihin on levittänyt liikaa.

19.04.2004 17:31

miten siis noi itseruskettavat käytännössä toimii??

siis jääkö siinä jokin aine ihon pintaan joka on sitten ihonväriä tummempaa vai reagoiko ihon oma pigmentti jotenkin aineeseen?

20.04.2004 18:55

oon itse kayttanyt l'oreal sublime bronze facea kasvoille ja olen ollut hyvinkin tyytyvainen tuloksiin. pitaa vaan levittaa tarkasti mutta ronskisti!!

21.04.2004 07:48

Ihon pintakerros reagoi itseruskettaviin, siis ihan uloin kerros, se joka hilseilee pikkuhiljaa pois.
Tästä syystä tulos ei kestä kauaa, vaan ainetta pitää lisäillä sen mukaan, miten nopeasti oma iho uusiutuu. (n. 3-5 pv)

23.04.2004 12:15

Lancomen nimiin mäkin vannon :)

23.04.2004 19:35

Musta toi äijän työllistäminen on ehdottomasti paras konsti saada tasanen rusketus selkään ja miksei muuallekin! Ja joo, Lancomen kasvoille tarkotettu voide on tosi hyvää, mutta melko tyyristä. En oo havainnu mitään pahoja sivuvaikutuksia (et ois kasvanu toinen nenä tai jotain), vaikka oon käyttäny sitä melkein jatkuvasti teinistä lähtien. Eiköhän itseruskettava oo huomattavasti terveellisempi vaihtoehto kuin hervoton auringonotto. Eikää se rutista sellaseks rusinaks.

24.04.2004 18:10

Lancomen tuotteita en vaihtaisi!! Vartalolle Lancomelta on sellanen foam, joka on paljon helpompi levittää kuin spray. Lisäksi toi vartalofoam vielä ihan lievästi kimaltaa ;)
Sitten myös Lancomen aurinkopuuteri on kovassa käytössä!

23.05.2004 19:58

Jeh. Minäkin voitin pari vuotta takaperin L´orealin Sublime Bronze -tuoteperheen (pumppupullo vartalolle, suihke vartalolle & pieni purkki kasvoille).

Nyt keskiviikosta lähtien olen lähes päivittäin lisäillyt väriä, ja olen ERITTÄIN tyytyväinen. Väri on tasaisen kaunis ruskea. Erittäin luonnollinen.
Jopa poikaystävässäni oli havaittavissa pientä kateutta - hän on käynyt parin kuukauden ajan erittäin usein solariumissa ja minä olen saanut tämän värin parissa päivässä!

Kasvoihini en ole uskaltanut laittaa. Kaulani kohdassa menee järkyttävän näköinen raja :-D

Suunnitelmissa olisi tänään kokeilla kasvoihinkin. Kerron huomenna tulokset :-)

Tiedättekö ihmiset, kuluuko tämä väri pois suihkussa? Minusta tuntuu siltä, näytän niin kalpealta aina suihkusta tullesani.

25.05.2004 23:08

Ostin viime viikolla alennushyllystä ihan kokeilumielessä Piz Buinin Self tanning foamin, sävyn Mid. Levitin kuorinnan ja kosteutuksen jälkeen kropalle ja kasvoille kahteen otteeseen n. tunnin väliajalla. Tulos oli tosi nätti ja luonnollinen, eikä vaahtomainen ja öljytön koostumus tukkinut ihohuokosia!
Kannattaa muuten levittää hanskat kädessä, sillä imeytyy hujauksessa.

25.05.2004 23:53

Minä olen ollut hyvin tyytyväinen kohtuullisen edulliseen, mutta erinomaiseen Nivean suihketuotteeseen. Sain jo ensimmäisen käsittelyn jälkeen ihailevia kommentteja "rusketuksestani".;)

Oli hyvin luonnollisen näköinen erityisesti ottaen huomioon sen, että OIKEA rusketus saa minut lähinnä muistuttamaan keitettyä rapua (ja sekin "ilo" kestää vain jokusen viikon).

Tuote kyllä vaatii kieltämättä huolellista levitystä, eikä mikään vähän sinnepäin-suihkuttelu tod. tuota toivottua tulosta. Kasvoihinkin koitin viime kesänä ja näkymä oli sitä luokkaa, että äiti hieman vihjailevasti kyseli, että "Kauankos toi vielä kestää ennen kun se lähtee pois..?".:D Joten se ehkä pienenä miinuksena ko. aineelle. Eli kasvoille ehkä joku toinen tökötti sitten.

Mitään rajoja ei ole tullut, kun on kosteuttanut ja kuorinut koko kropan huolella ensin.

01.06.2004 10:47

Yläselän rasvausongelmaan on ratkaisuna yliliikkuvat nivelet ;P
(Miehen puutteessa...)

Iste oon käyttäny Garnierin "itserusketusmaitoa" ja vaikka kasvoillekin väittää käyvänsä, en ole viitsinyt riskeerata kokeilemalla. Sävy on muuten ihan jees.

01.06.2004 18:55

Hm,

hassua jos Garnierin ja L'orealin tuotteissa paljon eroja, ovat käsittääkseni ihan saman lafkan tuotteita... Katselin tänään Sokoksen hyllyjä ja aika toisiaan vastaavat itseruskettajasarjat molemmilla brandeilla, en tiedä sitten. Samaa hintaluokkaa ja samankokoiset pullot ainakin, spraytä ja voiteita molemmissa.

Rusketusta odotellessa!

11.02.2005 20:04

mä löysin heti ensikokeilulla suosikkituotteeni - en edes halua kokeilla enää mitään muuta ;) ko itseruskettava on siis piz buinin mid self tan -vaahto. tulos tosiaan nätti ja luonnollinen, ei yhtään semmonen epäaito oranssihtava. suunnitelmissa on käyttää tuota ensi kesäkin oman rusketuksen korostamiseen.

1030 1001 1003 feb51af5de742ee29583ee60e4d7538c8b285ec04ac42e57a9dd33f06ecd98ed Eos
15.02.2005 09:43

Itseruskettavissa voiteissa/nesteissä/geeleissä/vaahdoissa ruskettavan vaikutuksen tekee DHA-niminen yhdiste (josta johtuu tuo tuotteiden ominais"tuoksu"j) oka joutuessaan tekemisiin ilman ja ihon pintakerroksen kanssa värjää ihon. Kyseessä ei siis ole melanosyyteistä johtuva rusketus, vaan todellakin ihon värjääntyminen. Tämä on syytä muistaa, myös kun ruskettaa itseään voiteilla esim ennen rantalomaa. Nämä tuotteet eivät paranna ihon omaa suojaa aurinkoa vastaan, vaan ihon suoja on samaa luokkaa kuin "kalpeanakin".

Eri ihmisillä voiteet saavat aikaan erilaisen värin johtuen ihon pH -arvosta, talinerityksestä, hormonaalisesta tasosta(esim raskaus, imetys) ja ihon omasta pigmenttilaadusta, sekä lukuisista muista tekijöistä. Näistä syistä myös saman tuotteen vaikutukset samalla ihmisellä saattavat vaihdella.

Ero markkinoilla olevissa tuotteissa riippuu voidepohjasta, DHA-pitoisuudesta, sekä muista aktiiviaineista, eikä voida selkeästi mielestäni sanoa, että kalliimpi olisi parempi. Se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi kaikille.

15.02.2005 15:56

Onkos kukaan jo päässyt kokeilemaan näitä "koppirusketuksia"? Siis sitä että menet seisomaan sinne koppiin ja se rusketus tulee jollain ruiskusysteemillä? Toimiiko ja tuleeko tasainen tulos..?

1030 1001 1003 feb51af5de742ee29583ee60e4d7538c8b285ec04ac42e57a9dd33f06ecd98ed Eos
15.02.2005 20:23

Kyllä ne toimii. Suihkutettava aine on samaista DHA-yhdistettä sisältävää nestettä. Suihke tulee sumuna, joten aine levittyy iholle tasiasesti saaden aikaan myös tasaisen lopputuloksen.

Markkinoilla on myös laitteita, joilla neste voidaan suihkuttaa ilman koppiakin. Näissä käytetään nestettä, jonka DHA- pitoisuus on suurempi, kuin kuluttajille tarkoitetuissa tuotteissa. Väri säilyy noin kahdeksan päivää.

18.02.2005 20:59

Jos haluaa kunnollisen, tasaisen ja suht luonnollisen rusketuksen kannattaa kokeilla rusketussuihkua (Salon Puella & Sirpa Mansner) tai sitten levittää itse tai mennä levitykseen St. Tropez taniin. Kulosaarelainen Kauneushoitola Enjoy tuo sitä maahan, tietänee miten St Tropezin saa...

18.02.2005 21:20

Rusketussuihku?
Kuulostaa just joltain automaalaamo meiningiltä.. asiakas kiinnitetään jaloista ja päänupista johkin pyöriviin teloihin ja maalia tulee tasasena suihkuna ...

Jonkun pari tuntia putkeen.

siistiä.

26.02.2005 15:43

Onko muilla kokemuksia tällaisesta ACO:n itseruskettavasta? Oli salilla kokeiltavana ja kokeilin ja kun en paremmastakaan tiedä niin menin ja ostin itelleni. Näyttäis kestävän ikuisuuden yksi tommonen tuubi. Olen saanut pari kertaa palautetta että onpa hyvänvärinen naama. Haiskahtaa solariumille jos tuon kanssa hirveästi läträä eli en lähtisi suoraan kotibileisiin haisemaan tuon käytön jälkeen. Jättää raidat helposti jos ei hoksi laittaa huolella. Apteekeista saa, sellaista voidemaista, helppo levittää minun mielestä. Väri on keltaisempi kuin mitä solariumista haettu. Onko muilla kokemuksia tästä, pitäisikö vaihtaa johonkin toiseen? Kun ei ole itellä kokemusta niin helppo olla tyytyväinen kun en tiedä paremmasta. ;)

26.02.2005 22:10

No se on juuri se DHA, joka tuossakin tuoksuu/haisee. Self tanit kannattaa levittää illalla, yöksi vaikuttamaan, silloin haju ei häiritse kanssaihmisiä. Väri vaihtelee juuri aiemmin selittämistäni syistä eri ihmisillä. Ja muutenkaan self taneista saatavaa väriä ei voi verrata sinänsä solariumista saatavaan rusketukseen. Self taneista saatava "rusketus" ei ole iholle vaarallinen ja sen vuoksi paljon parempi vaihtoehto kuin solarium.

26.03.2005 15:54

St. Tropez (ihan kotikäyttöön) on aivan ehdoton itseruskettaja. Sitä ei voita mikään. Ja minulla jos jollain on kokemusta.

03.04.2005 22:36

Ei sattuis joku tietään, löytyykö Oulusta tollanen suihkutusrusketuskoppitus?

04.04.2005 08:46

Soittelepa laitteita maahantuoviin yrityksiin, sieltä saat sinua lähimmän "suihkupisteen" yhteystiedot.

kirjaudu sisään jos haluat vastata