imetys ja kalorit

123446
9. toukokuuta 2012 13:18

Moikka!

Onko täällä muita, jotka imettävät ja samalla laskevat kaloreita?
Haluaisin tietää, paljonko olisi terveydellisesti hyvä saada kaloreita päivässä niin, että kuitenkin laihtuu? Kun samalla imettää...

Olen tällä hetkellä 169 cm pitkä ja painan 64,5 kg. Ennen raskautta olen painanut 59,0 kg eli pitäisi pudottaa sellainen 5 kiloa. Synnytyksestä on nyt 6,5 viikkoa.

En tiedä kuinka "vähällä" kalorimäärällä voi mennä, että ei ole haittaa imetykselle, mutta silti laihtuisi. Ja kalorit laskettaisiin sen mukaan, että ei liiku yhtään. Pystyn sitten itse lisäämään aina sen verran kun liikun. Yhtenä päivänä söin 1600, mut tuli aikas heikko olo... toisina oon syöny 1800-2000, mut en tiiä laihtuuko tolla. Imetyshän vie about 500 kaloria päivässä.. Onko siis muilla kokemuksia?

Vastaukset: 1

21.05.2012 13:35

Kokemuksia on kolmesta raskaudesta.

Ensinnäkin, älä stressaa itseäsi painonpudotuksella ja kalorienlaskemisella vaan keskity vauvanhoitoon ja imetykseen, siinä on haastetta ihan riittämiin. Vauvan tarpeet muuttuvat, maidon koostumus muuttuu, ei kulutusta voi kaloreina kertoa kovin tarkkaan.

Syö nälän mukaan, älä tavan vuoksi, ja katso mitä syöt. Ei ylenmäärin herkkuja vaan terveellistä ruokaa. Se riittää palautumaan normaalipainoon - vuoden sisällä. Muutama viikko on aivan liian lyhyt aika.

Edessäsi on ihana kesä vauvan kanssa. Nauti siitä!

kirjaudu sisään jos haluat vastata