Hoikalle tytölle lihaksia! Apua!

124561
8. helmikuuta 2014 09:37

Hei! Olen 19-vuotias tyttö, aktiivinen liikkuja (käyn liikkumassa päivittäin). Olen hoikka ja lihaksia haluaisin saada lisää. Geenit ovat semmoiset, että peppu on luonnostaan todella pieni ja litteä ja reidet ovat kuin tikut. Miten pystyisin kasvattamaan etenkin jalkani lihaksia? Tykkään tehdä myös aerobista liikuntaa paljon. Voiko aerobista liikuntaa yhdistää voimaharjoittelun kanssa vai tulisiko nämä toteuttaa eri päivinä? Kuinka usein tulisi minun treenata lihaksia ja kuinka usein saisin tehdä aerobista liikuntaa, jotta lihakseni kasvaisivat? Kiitos!

Vastaukset: 1

09.02.2014 08:11

@tiksu19 #1: Hei! Lihasmassan lisääminen luonnostaan hoikalle naiselle, kuten miehellekin, vaatii kovaa treeniä salilla keskittyen perusliikkeisiin, joissa sarjapainot on saatava nousemaan pikkuhiljaa. Lisäksi ruokavalion on oltava hieman kaloreiden osalta plussalla, eli painosi tulisi nousta jonkinverran. Voit treenata jalat, pakarat, pohkeet ja keskivartalon yhtenä päivänä ja ylävartalon toisena päivänä.
Treenaa vaikka joka toinen päivä salilla ja välipäivinä voit tehdä esim. kävelylenkin.

kirjaudu sisään jos haluat vastata