Harjoittelu antibioottikuurin loputtua

87017
16. kesäkuuta 2004 15:54

Aloitin juuri antibioottikuurin ja nyt kiinnostais tietää, että kuinka pitkän ajan kuluttua kuurin loppumisesta kannattaa aloittaa harjoittelu uudestaan?

Vastaukset: 7

16.06.2004 18:12

Itse oon aloittanut kevyesti jo kuurin loppupuolella. Jos haluaa ottaa varman päälle niin odottaa kuurin loppuun, eikä suoraan täysiä sittenkään..

16.06.2004 22:15

Itse olen treenannut lähinnä sairaudesta ja omasta kunnosta riippuen myös lääkekuurin aikana...

17.06.2004 09:42

Tuo nyt riippuu osittain siitä, mihin vaivaan olet kuurin saanut. Väittäisin, ettei harjoittelun aloitusta kyllä kannata kuurin vaiheen mukaan miettiä, vaan aloittaa harjoittelun sitten, kun on varmasti terve.

Nykyäänhän monet antibioottikuurit kestävät vain 3-5 päivää, mutta lääkeaineen vaikutus elimistössä jatkuu vielä tuonkin jälkeen. Eli kuurin pituus/vaihe ei kerro edes siitä, missä vaiheessa lääkehoito noin niinkuin elimistösi kannalta on - saati sitten siitä, miten terve/harjoittelukuntoinen olet.

17.06.2004 17:14

Antibioottikuuri ei ole millään tavoin riippuvainen treenaukseen. Kyse on siis siitä taudista mihin antibiootit on määrätty. Esimerkiksi akneen voidaan määrätä tetrasykliineja ja kyllähän moni teini tuolla baanalla painaa tukka putkella kuurin aikana :D

17.06.2004 22:16

Joo, kuuri tuli periaatteessa pitkäaikaiseen yskään (ja myös flunssaan), joka ei lähteny pois... tulehdusarvoissa ei näkyny mitään kovin hälyttävää ja niinpä lääkäri sanoikin että ota kuuri jos tarpeelliseksi näet.

Kuuri kestää kymmenen päivää ja toisaalta olis sääli olla niinkin kauan tekemättä mitään..:)
Kai siinä kuurin loppupuolella voisikin sitten jo mennä salille!

Mut thänks kaikille vastanneille.

17.06.2004 23:25

En tiedä perustuuko urbaanilegendan, mutta olen antanut itseni ymmärtää että yskä ja kuume on sellaiset joiden aikana ei kauheasti kannattaisi treenata (kovaa). Rasittaako sydäntä vai mitä? Myös omakohtaisella kokemuksella voin sanoa, että keuhkot huutaa armoa ja pulssi hakkaa tuhatta ja sataa edelleen, vaikka itsellä tuo sinnikäs yskä alkaa olla jo parempaan päin. Eli omien tuntemuksen mukaan...

22.06.2004 12:50

Hakukoneesta löytyy sivuittain juttua flunssasta ja treenaamisesta, mutta lyhyesti sanottuna flunssassa ei kannata treenata.

kirjaudu sisään jos haluat vastata