epätasaisesti jakautunut rasva kropassa

81881
28. huhtikuuta 2004 10:55

olen muuten hoikka nainen, mutta ihon rasvakerroksen paksuus on suhteettoman suuri vyötäröstä alaspäin. muualla kropaassani tuskin on rasvaa lainkaan.

haluaisin olla sopusuhtaisempi, eli saada jaloista+takapuolesta hoikemmat, mutta miten? lihaksia en halua kasvattaa, niitä minulla on ihan tarpeeksi. voiko rasvan palamista tehostaa tai jollakin kiinteytyksellä saada rasvaa palamaan vai pitääkö vain laihduttaa??

Vastaukset: 22

28.04.2004 11:44

Kasvata yläkroppaa, niin perse ja reiskat näyttää pienemmiltä. :-)

Leikki leikkinä. Rasvahan tunnetusti palaa tasaisesti koko kropasta ja viimeiseksi se lähtee sieltä missä sitä on eniten. Luontoäidin ansiosta, tyypillisesti naisilla nuo alueet ovat takamus, reidet ja alavatsa.

Rasvan määrää kropassa saa parhaiten vähennettyä yhdistämällä maltillisesti miinuskalorinen ruokavalio ja monipuolinen liikunta. Näistä asioista on tälläkin palstalla jokunen kerta keskusteltu.. ;-) Oikotietä onneen ei ole, mutta pitkäjänteinen työ palkitaan.

Tsemppiä. :-)

28.04.2004 12:17

onhan se väärin että naiset joutuu pinnistelemään olemaan erilaisia kuin millaiseksi meidät on luotu. kun se iso peppu ja paksut reidet ei vaan näytä kivalta niin ei. myöntää sen varmasti moni mieskin ja sitten ihmetellään näitä ns.typeriä kysymyksiä, että kun halutaan tietyistä paikoista rasvaa pois. vaikka aina miehet sanoo että ihannekroppa on sopusuhtainen.

pitäs kyllä alkaa jossain vaiheessa hyväksymään, tästä ei nimittäin pääse eroon kuin kuolemalla. elikkä koko elämänsä saa taistella jalkaläskejänsä vastaan. vielä kun ne on niin "kiinteetä rasvaa" ei sellasta ylimäärästä vaan normaalia, vaikeesti poltettavaa rasvaa. siis välttämätön rasvakerros periaatteesdsa. hmm. :/

28.04.2004 12:51

"onhan se väärin että naiset joutuu pinnistelemään olemaan erilaisia kuin millaiseksi meidät on luotu."

Ja miehilläkö tuo muutos pois luonnollisesta tapahtuukin sitten helpommin? :-)
Tai no, voihan sitä vaikka toisen jalkansa, niin ei olla enää kaksijalkaisia, siis sellaisia kuin millaiseksi meidät on luotu...

Joo sori pienet provoilut taas ;->

28.04.2004 12:54

"naiset joutuu pinnistelemään olemaan erilaisia kuin millaiseksi meidät on luotu"?

Kuka pakottaa? Onko se sittenkään se muu maailma?

28.04.2004 13:17

Menee nyt kyllä raskaasti off-topic, mutta tuosta luonnollisuudesta...

Käsittääkseni ihmisen jalan rakenne lähinnä tuolta nilkan, jalkaterän ja kantapään seudulta on rakenteeltaan sellainen, että ihminen on ns. kanta-astuja. Tämä näkyy siinä, että kun ihminen kävelee, niin tavallisesti kantapää tulee ensin maahan ja sitten vasta loput jalkapohjasta. Tähän vedoten juoksu on luonnotonta. :-O

28.04.2004 13:29

Häh? Kyllä mulla kantapää ekana maahan osuu juostessakin.

Mites sinä SammyB oikein sipsuttelet? Lopeta se heti, se on luonnotonta!

28.04.2004 13:33

"Kasvata yläkroppaa, niin perse ja reiskat näyttää pienemmiltä. :-)"

Aapon kommentti ei ole itse asiassa yhtään tyhmä - alakropalle rankkoja smith- ja askelkyykkyjä sekä juoksua/spinningiä, ja yläkropalle rankkaa salitreeniä mahdollisimman isoilla painoilla. Näin vyötärö kapenee, hartiat levenee hiukan ja ajan myötä myös jalat "timmiintyvät" jolloin voila: jalat näyttävät sopusuhtaisilta muuhun kehoon nähden :D

Aikaa saa varata kyllä useamman vuoden, mutta mitä pikemmin aloittaa sitä nopeammin saa tuloksia näkymään. Helppoa ja nopeaa konstia oman kehon koostumuksen muuttamiseen ei taida olla. Jos jaksaa nähdä vaivaa saa tosin upen kropan lisäksi kaupan päälle virkeän mielen ja rautaisen itsetunnon kun huomaa mihin kaikkeen itse pystyykään :D

Tsemppiä treeniin niin Mintulle kuin muillekin :)

28.04.2004 15:11

Muodonmuutoksen tehokkuus riippuu tietysti 85% ruokavaliosta ja 15% liikunnasta, joten tehokkaan treenin lisäksi pitäisi löytää itselle sopivin makroravinnekoostumus ja päivittäinen energiamäärä. Keho.netin Ravinto-osiosta löytyy lukuisia asiaa valaisevia keskusteluja.

28.04.2004 18:30

no eihän osu! tai no joo, ehkä lenkkeillessä, mutta ei spurteilla...

28.04.2004 18:53

En ole kyllä ihan samaa mieltä kanssasi. Ruokavalio kieltämättä vaikuttaa huomattavasti muodonmuutokseen, mutta kyllä liikunnalla on ainakin yhtä suuri merkitys (ainakin tässä tapauksessa).

Tiukalla treenillä voi nimittäin korostaa huomattavasti oman kropan parhaita puolia, tai peittää huonoja. Eli kuten tuolla aapo jo ihan alussa mainitsi, jos esimerkiksi lantio on leveä, olkapäihin lihaksia hankkimalla saat lantiosikin näyttämään kapeammalta.

Voi nimittäin olla, että jos luonnostaan on vaikka päärynävartalo, laihduttamalla siitä saa vain pienemmän päärynävartalon. Tämä tietenkin oma mielipiteeni, mutta minä ainakin lähtisin treenaamaan kunnolla, mutta tottakai siis ravintoasiat myös kuntoon!

28.04.2004 22:51

Oma "päärynäni" on jotenkin korostunut(?) entisestään korvattuani juoksua spinningillä. Reiden loitontajat tuntuvat kasvaneen todella ruman mallisiksi. Ruokavaliokin saattaa kyllä olla osasyyllinen, mutta tiedä häntä...

Yläkropan lihaksetkin ovat paremmassa kuosissa kuin koskaan, joten "ongelma" ei löydy pelkästä näköharhasta.. Kaipaan kyllä juoksussa muovautunutta takamustani... *niisk*

Suuret on murheet, mutta tulipahan taas vuodatettua..;)

28.04.2004 23:35

No osuuhan. Spurtit, siis sellaiset joissa askel tulee alas päkiälle, muodostavat juoksustani noin 0,001%, joten ei se nyt ihan pieleen ole sanoa, että kannalle tulee.

29.04.2004 15:34

Hyviä pointteja :)

Lähinnä mietin tuossa yllä kommentoidessani paria työkaveria jotka on päättäneet laihduttaa käymällä jumpassa 6-7 kertaa päivässä ja ihmettelevät kun mitään ei tapahdu. Ruokavaliossa ei ole tapahtunut muutoksia, joten läskien alla kasvaa hienot lihankset, mutta ei ne oikein pääse esiin kun syödään epäterveellisesti ja liikaa :/

Jos ylipaino ei ole ongelma (Mintun tapauksessa ilmeisesti ei ole), on totta että liikunnan merkitys kehon muokkauksessa korostuu.

29.04.2004 15:35

käymällä jumpassa 6-7 kertaa päivässä = käymällä jumpassa 6-7 kertaa viikossa

30.04.2004 09:14

Mielestäni olet oikeassa tuossa "päärynä-asiassa". Itse olen päärynänmallinen, kuten myös siskoni. Siskoni on kuitenkin huomattavasti kevyempi kuin minä, oikeastaan tosi laiha, ja minä taas olen lihaksikkaampi koska omaan hyvän ruokahalun:) ja treenaan salilla. Vaikka minulla on ehkä leveämpikin lantio, näytän silti vähemmän päärynältä koska yläkroppaan on tullut volyymiä.

28.05.2004 14:57

Tätä on nyt varmaan kysytty jo aiemminkin, mutta, koska itsekin "kärsin" päärynävartalosta ja treenistä on ollut vuoden paussi, niin mahtaakohan alakropan pienentämiseen riittää 1xvkossa bodypump ja 4-5xvkossa spinning/body combat? Ja tietenkin se oikeanlainen ruokavalio...

09.06.2004 00:54

Mulla on sama ongelma, mul on mahassa ihan suhteettoman paljon rasvaa. En ole lihonut kiloakaan, päin vastoin laihtunut ja maha on kasvanut?! Miten saisin pois? Ei ole varaa salille..

06.07.2004 11:52

Tommius: maha voi olla turvonnut, ainakin minulla laihduttaminen saattaa turvottaa vatsaa. Juo enemmän nestettä, vedä Opti-Saltia ennen syömistä ja pidä ryhti suorana =)

Ja: Missä vaiheessa "ylipaino ei ole ongelma niin, että liikunnan merkitys kehon muokkauksessa korostuu"? Olen normaalipainoinen, mutta rasvaa on paljon tuolla alavartalossa. 5-6kg pudotettavana, jos tahtoisi makkarat, jenkkikset ja reidet pienemmiksi. Onko tässä vaiheessa liikunta vai ruoka ratkaiseva tekijä? Olen nimittäin koko ajan dieetillä, mutta mitään ei ole tapahtunut, silti pelkkä liikunta (syöden 1600-1800kcal/pv) ei tunnu tehoavan myöskään. Voiko olla, että minun pitäisi paitsi liikkua 6krt/vkkossa, myös syödä alle 1400kcal laihtuakseni ja kiinteytyäkseni??

Kiitos jos viitsitte vaivautua, vaikka oli ehkä tyhmä kysymys =)

//BlueZ

07.07.2004 20:25

Sitä sanotaan perseeks ,ja sen kuuluukin olla iso.

Isot perseet pyörittää tätä maailmaa.
Pitää muuten paikkaansa.

07.07.2004 21:01

Great asses make the world go round.

09.07.2004 21:56

Fat bottomed girls,
you make the rockin' world go round.

09.07.2004 22:01

A bus stops and two Jamaican men get on. They sit down and engage in an animated conversation.
The lady sitting behind them ignores them at first, but her attention is galvanized when she hears one of the men say the following:

"Emma come first.
Den I come.
Den two asses come together.
I come once-a-more.
Two asses, they come together again.
I come again and pee twice.
Then I come one lasta time."

"You foul-mouthed swine, " retorted the lady indignantly. "In this country we don't talk about our sex lives in public!"

"Hey, coola down lady," said the man.
"Who talkin' abouta sexa? I'm a justa tellin' my frienda how to spella Mississippi."

kirjaudu sisään jos haluat vastata