auttakaa

122348
10. maaliskuuta 2011 20:23

Olisiko neuvoja, miten saisin laihdutettua kuukaudessa 5-8 kiloa? Olen 165 cm ja paino on 83. Kolmen päivän ajan olen ollut ns dieetillä, syönyt kolme kertaa päivässä ja kalorimäärä on ollut 850-1000kcal/vrk eikä mitään tuloksia ole tullut, mutta nälkä on ollut. En ole kovinkaan liikkujatyyppiä, joten olisiko minulla mahdollisuuksia laihtua pelkällä ravinnnolla? Olen vähän epätoivoinen..

Vastaukset: 2

11.03.2011 10:23

Oletpa tismalleen samassa tilanteessa kun minä muutama vuosi sitten. Jos et jo syö aamupuuroa, kannattaa aloittaa. Minäkään en laihtunut yhtään ennen kuin lisäsin aamupuuron aamulle. En tiedä paljonko muuten sain kaloreita, mutta päivän aikana söin aamupuuron, koulussa vedin salaattia ja kotiin päästyäni söin pienen perunan ja kaks lihapullaa tai muuta vastaavaa. Laihduin 1,5-2 kiloa viikossa, mutta täytyy myöntää että liikuinkin melkolailla, pyöräilyä 150 km/viikko ja viiden kilometrin kävely/päivä. Eli kyllä se vaatii liikuntaa.

11.03.2011 13:36

Tervetuloa keho.nettiin Marjust ja Anze.

Marjust, voit onnistua pudottamaan kokonaispainoasi kuukaudessa jopa tuon 8 kiloa. Totuus on kuitenkin se, että noista kiloista suurin osa kertyy nesteiden ja lihasmassan vähenemisestä, ei rasvasta. Lisäksi nopea painonpudotus saattaa aiheuttaa löysää ihoa, mistä eroonpääsy voi olla hankalaa.

Suurin osa "nopeista" laihduttajista eli kitudieetillä olevista lihoo dieetin loputtua takaisin entiselleen. Kaiken kukkuraksi entinen kokonaispaino (esim 83 kg) on tuolloin vielä aikaisempaa suuremmalla rasvaprosentilla (lihasmassa kun väheni laihduttaessa, eikä ole ilman treeniä lisääntynyt).

Ainoa ratkaisu on:

1) Laihduta maltillista vauhtia eli 0.5-1.0 kiloa viikossa ruokavaliolla, joka on 20-30% alle kulutuksesi.

2) Lihasmassan säilyttämiseksi on syytä syödä jokaisella päivittäisellä aterialla jotain proteiinipitoista oikeiden hiilihydraattien ja rasvojen lisäksi.

3) Lihasten säilymiselle laihduttaessa olisi tärkeää myös tehdä lihaskuntotreeniä. Se onnistuu hyvin kotioloissakin ja oman kehon painolla (hyvänä lisänä säädettävät käsipainot ja iso jumppapallo).

Terveisin Arthuro

http://kuntoguru.com
http://kuntoguru.blogspot.com

kirjaudu sisään jos haluat vastata