Askelmittari lahjaksi

94301
3. syyskuuta 2004 12:09

Ajatuksena olisi ostaa keski-ikäiselle naisihmiselle askelmittari lahjaksi. Oleellista olisi, että mittari toimii oikein ja se on helppokäyttöinen. Mitään ihmeempiä lisäominaisuuksia siihen ei tarvitse.

Onko jollakin kokemuksia näistä? Eri merkkejä näyttäisi olevan tarjolla runsaasti ja hinnatkin vaihtelee alle kymmenestä eurosta 50 euroon. Eli kannattaako luottaa johonkin tiettyyn merkkiin ja malliin, esim. Silva, jota tuntuisi olevan monessa paikassa myynnissä?

Vastaukset: 11

03.09.2004 12:17

Salaatin ostajalle näytti olevan lahjaksi ilmainen askelmittari :) No joo, enpä tiedä onko laadukas...

03.09.2004 12:33

Kiitos vaan Leijona vinkistä, mutta eräs tuttu ehti jo varoitaa, ettei kyseinen mittari toimi kunnolla :-).

04.09.2004 18:03

Elikkä tällänen "taittuva" malli ei kesken lenkin nollaudu kun joku osuu näppäimiin.

04.09.2004 20:24

mulla on se Silvan mittari, ostettu muistaakseni Stadiumista eikä ollut kallis -en tosin muista mitä maksoi...

On ollut hyvä, kiva ja toimiva. Ihan tarkka se ei oo, mulla ongelmana taisi olla se et ei ollut hyvin paikoillaan eli ei mitannut lenkin pituutta kokonaan ja tästä suivaantuneena jätin mittarin kotiin.

Mut varmasti hyvä arkiliikuntaan motivoija se on :)

25.09.2004 18:57

Tuttu sai jonkun lehden välissä askelmittarin. Sen toiminta perustuu kuulaan, joka kolisee aina ottaessasi askeleen.

Sitä oli kiva ravistaa ja katsoa kun numerot lisääntyi näytössä :-)

Mikä muuten on askelmittarin tehtävä tässä maailmassa? Tai siis mitä ihmettä ihminen tekee tiedolla, kuinka monta askelta on tänään ottanut?

25.09.2004 20:53

No nyt on askelmittari annettu lahjaksi, sen ohella myös kirja.

White: askelmittarin idea lienee nimenomaan se, että saa lisämotivaatiota liikuntaan. Ainakin työpaikkani kahvipöytäkeskustelussa eräskin keski-ikäinen nainen kertoi ryhtyneensä kävelemään pidempiä mittareita, kun on askelmittari. "Eihän sitä viitsi kävellä alle 4000 askeleen lenkkiä, jos edellisenäkin päivänä käveli niin pitkän matkan."

Eli ajattelisin niin, että tavallinen kuntokävelijä voi saada askelmittarista edes vähän lisää intoa liikkumiseen.

25.09.2004 21:50

Mä ostin mittarin jotta saisin edes jonkinlaisen vertailukeinon lenkkeihin. Mä oon siis suorastaan surkee arvioimaan matkaa, ja ajattelin et vaikka se ei mittaisi matkaa tarkalleen oikein, niin edes silleen et vois vähän verrata kevyen ja kovan lenkin matkaa.

No, kuten jo kerroinkin, lopetin käytön kun totesin et se ei ainakaan juostessa mitannut läheskään kaikkia askeleita :/

Nyt mittari palvelee toisella ihmisellä motivointitehtävässä, eli kannustaa saamaan lisäaskelia päivälle, eli varmasti täyttää nyt tehtävänsä :)

Mittasin muuten itsekin töissä omat askeleeni, ja niitä tuli kyllä todella paljon vähemmän mitä oletin...

26.09.2004 12:32

Ok.

Kiitos tiedosta :-)

Ehkäpä itsekin joskus vielä hommaan askelmittarin!

26.09.2004 15:48

Missy: käytätkö sitä mittaria kävely- vai juoksulenkin matkan arvioimiseen?? Ei ole muten koskaan tullut mieleen, että sillä mittaisi juoksulenkin pituuttaa. Hmm, hyvä idis. Pitää hankkia patterit tohon mun askelmittariin, niin sen motivoiva vaikutus saattaa jopa lisääntyä... ;)

28.09.2004 10:35

käytin juu siis molempiin, mutta pääasiassa juoksulenkkiin.

Askelpituuden mittaaminen oli kyllä hankalaa (kun lenkin aluksi asken on paljon pitempi kuin lopuksi ;D ja mitatessa ainakin :S ), mut tosiaan kun päätin et ei haittaa onko se askelmitta täsmälleen oikein, niin saahan sillä tosiaan verrattua lenkkiä A lenkkiin B.

Ja se mun viimeinen lenkki mitä mittarin kanssa tein, oli oikeasti tosi pitkä ja mittari ehdotti et sen pituus olis ollu 12km :O
*#¤"%&¤%&¤¤!*

Mut nykyään tosiaan juoksen ainoastaan aikaa, mitta saa olla mitä tahansa. Tunnen oman vauhdin suunnilleen ja siis tiedän mitankin sinnepäin.

Muutaman tietyn lenkin olen mitannut gps-laitteella, ja joskus aina juoksen sen tietyn lenkin ja vertaan sit aikaisempaan tulokseen.
(ja edelleenkin joskus mittaan myös langalla puhelinluettelosta matkan pituuden ;) )

28.09.2004 23:00

Jepulis, mäkin yleensä juoksen aikaa, mutta se saattaa joskus mennä epämääräiseksi palloiluksi pitkin teitä ja polkuja. ;) Joten toi sinällään vois olla hyväkin juttu toi askelmittari, noin niinkuin suuntaa-antavasti voisi vinkata että missä mennään.

PS: Ei se sun mittari mistään tiedä, lähdetään siitä, että varmasti oli yli 12 kilsaa se sun lenkki! ;D

Lenkkeilyintoa!!

kirjaudu sisään jos haluat vastata