Aloitteleva fitnessintoilija tarvitsee apua..

114470
6. kesäkuuta 2006 19:52

Olen päättänyt lopettaan tämän "haluan kiinteytyä" pelleilyn kerta se ei tuota toivottua tulosta ja alkaa hankkimaan lihasmassaa. Olen normaalipainoinen ja käynyt salilla aktiivisesti viime syksystä (sitä ennen takana 10 vuotta lentopalloa). Olen mennyt kauan miinuksilla ja sekös ärsyttää, koska olisin kehittynyt reippaasti jos olisin syöny kunnolla. Nostin kalorit reilu viikko sitten sille tasolle mitä päivässä yhteensä kultan. Eli syön 1700-2000 riippuen päivästä. Ruokavalio on OMASTAMIELESTÄNI siisti prodea vähintään 2g/painokilo lähinnä seistä, maidosta ja jugurtista, kanasta, kalkkunasta, tonnikalasta, WHEY3 proteiinista (palautuksessa). Hiilarit aamupuurosta, ruisleivästä, näkkäristä, kasviksista, hedelmistä ja marjoista, (joskus harvoin myslistä tai all bran muroista) ja rasvat pellavasiemenöljystä ja manteleista. Ruokavalioni on mielestäni ihan puhdas (enää ei tee mieli roskasafkaa kun saa syödä riittävästi, välillä tulee kyllä pieniä ylilyöntejä jos on hiilari himo esim. murojen kanssa).
Mutta olen miettinyt että paljonkohan sitä sitten uskaltaisi plussalle nostaa kohan on sen aika? Mietin myös sitä että pystynkö kehittymään näin alkuvaiheessa jos syön vain kulutukseni verran vai onko se taas sitä ajan haaskausta? Minkalaiseen painon nousuun olisi syytä varautua? Ja jos teillä on hyviä vinkkejä psyyken kasassa pitämiseen niin otan vastaan, koska tuo läskin kertyminen voi olla aika kova pala mulle (olen sairastanut bulimiaa). Ja mikä on hyvä aeroobisen määrä treenikaudella? Olen ajatellut, että palkkaisin ihan kunnon valmentajan (nykyään vaan FAF:in personal trainerin tekemät saliohjelmat) joka tsekkais myös tuota ravitsemus puolta, onko ihan kannattava sijoitus? Haluan kehittyä mutta en haluaisin käyttää vuosia siihen että käyn kantapään kautta läpi aloittelijan virheet vaan tehdä kaiken alusta asti oikein. En ole lähdössä kisaamaan, haluan haastaa itseni ja ottaa itselleni fitness-elämäntavan.
Joku varmaan repeää kahtia naurusta siellä ruudun takana näistä kysymyksistä mutta kuten jo sanoin olen ainakin toistaiseksi aika amatööri näissä jutuissa.

Vastaukset: 2

07.09.2006 00:57

www.marjokrishi.com ,saat VARMASTI vastaukset kaikkiin kysymyksiisi Marjolta,tekee jokaiselle oman ravinto-ohjelman,ei mitään yhtä kaikille.Voisin itsekkin tässä ruveta selostamaan asioita,mutta naisen on parempi neuvoa naista ;) ja varsinkin Marjon neuvot pitävät kutinsa,vuosien kokemus allekirjoittaneellakin.

07.09.2006 14:49

Eipä ole varmaan kenelläkään varaa repeillä noista sun kysymyksistä, sen verran hyvin sulla on "kuviot" hallussa.
Ikävä kyllä minäkään en ole mikään tietäjien tietäjä ravintoasioissa, mutta omana kokemuksena sanoisin, ettei ne lihakset todellakaan mitään kasvupyrähdyksiä saa, jos syö vaan kulutuksen verran, saatikka sitten miinuksella. Reilusti plussalla lihasta hankkimaan ja diettailee päälle kun on sen aika.

kirjaudu sisään jos haluat vastata