Alkoholi

123448
11. toukokuuta 2012 13:50

Moikka kaikille!

Olen tässä kovasti koittamassa saada itseäni kesäkuntoon, tämän hetken mitat ovat 174/63. Tarkoitus olisi saada kolmisen kiloa pois, tai ehkä enempi kuitenkin kiinteyttää tätä nykyistä olemusta. Mutta ei parin kilon pudotuskaan varmaan pahaksi olisi.
Kuntosalilla pyrin käymään kolmisen kertaa viikossa, ja yhtä monta kertaa noin puolen tunnin lenkkeilyä.
Ruoan kanssa olen käyttänyt maalaisjärkeä niin että proteiinien/hiilihydraattien/rasvojen suhde on tasan, kaloreita saan noin 1500/1700 päivässä.

Kysymys siis kuuluu, että kuinka pahasti viikonlopputissuttelu voi romuttaa tätä projektia? Tulee melkeimpä joka viikonloppua otettua yhtenä päivänä noin 8-10 olutta, jotka ei taida kuntoilijan ruokavalioon kuulua. Ei ole ongelma jättää alkoholia vähemmälle, mutta yleensä sitä silti vaan tekee mieli viikonloppuna lähteä vähän "viihtymään" :D

Sehän on täysin selvyys että alkoholi on ihan turhaa hiilihydraattia, eli sinänsä tietty tyhmä kysymys. Mutta mitä mieltä olette?

Kiitos jos joku tämän lukaisee ja vastaa!

Vastaukset: 9

11.05.2012 13:51

Ja olen siis nainen, jäi tuosta mainitsematta :)

12.05.2012 16:36

Hei, Jonde

Alkoholista on kuntoilijalle pelkkää haittaa, sillä:

- se lisää helposti ravinnon energiamäärää
- se häiritsee hormonitoimintaa
- se turmelee normaalin yöunen

Kaksi viimeisintä haittaa palautumista harjoittelusta ja siten nakertaa kunnon kohentumista ja rasvanpolttoakin.

Relaaminen on aina välillä hyväksi, mutta kannattaa tehdä se mahdollisimman pienellä alkoholimäärällä tai kokonaan ilman sitä.

14.05.2012 08:12

Kiitos viestistä Arthuro! :)

Taidan siis pitää jonkin aikaa alkoholitonta linjaa, siinähän sen sitten näkee että tuleeko treenituloksiin muutoksia.

21.05.2012 13:28

Hei

Pisti silmään nuo mitat, jotka mainitset. Painossasi ei minun mielestäni ole mitään vikaa. Jos treenaat kuntosalilla ahkerasti, se ei välttämättä putoakaan yhtään. Hyvässä lykyssä muuttuu lihaksiksi ja senttejä katoaa kyllä :) Älä siis tuijota vaakaa...

25.05.2012 10:02

Hei Sade666! :)

Olen kyllä itekin sitä mieltä että tuskin painoa tarvitsee pahemmin tiputtaa.. Haluisin saada kiinteämmän kropan johon käsittääkseni juurikin tuo saliharjoittelu auttaa. Olen vaan mietiskellyt että pitäisikö rasvaprosenttia saada jotenkin alas päin, en tiedä auttaako se saliharjoittelun tulosta yhtään kun olen sellaista kuitenkin lukenut että salilla juurikin tuo läskirasva muuttuisi lihakseksi?

Oon mäkin kyllä yks amatööri näiden kysymysteni kanssa :D

26.05.2012 16:58

Moikka, en puutu muuten tähän alkoholikeskusteluun, sillä olen itse absolutisti, joten kokemukseen perustuva tieto puuttuu. Mutta läski ei voi muuttua lihakseksi, tuo kommentti pisti vähän naurattamaan... Liiasta laartista (vai sanotaanko "laardista", hitto on suomi hakusissa) on hankkiuduttava ensin eroon ja sitten voi alkaa katteleen, että onko siellä piilossa ollu minkäverran lihasta, ja missämäärin sitä on alettava rakentaan. Lihaskasvun saavuttamiseksi on syötävä enempi kuin kuluttaa, mutta sellaista sapuskaa, joka kehittää lihasta eikä pelkkää höttöä. Helpommin sanottu kuin tehty. Mutta aeroobisen- ja lihaskuntoharjoittelun yhdistelmä sekä terveellinen ruokavalio ja riittävä lepo ovat avainsanoja... Täältä kehosta löytyy tusinoittain ketjuja, joissa on hyviä vinkkejä. Mukavaa kesänalkua sulle! Ja nauti siitä vaikka mansikoitten ja alkoholittoman boolin kanssa, nekin maistuu suvelle!

30.05.2012 08:38

Hei mari3! Ja kiitos vastauksestasi.
:D No olen kyllä miettinytkin että miten muka voisi pitää paikkaansa tuo laardista lihakseksi- teoria. Mutta kaikkea kirjottelua sitä on netti täynnä..
Olen huomannut että olen laihtunut melko lailla nyt tänä aikana kun olen salilla käynyt, nähtävästi en syö tarpeeksi.. Täytyy alkaa tuota ravintolaskuria käyttämään. Alkoholi onkin jo nyt jäänyt paljon vähemmälle.
Mutta mukavaa ja (toivottavasti) lämmintä kesää sinnekin! :)

31.05.2012 08:04

Pieni tarkennus tuohon läskistä-lihakseksi-metodiin. Eihän se tietenkään äkkiä onnistu vaan ajan kanssa, juuri noilla eväillä mitä mari ehdotti. Salitreeniä ja aerobista, ja terveellistä ruokaa kohtuudella.

Ainakin minuun se on tehonnut. Painotus toki vaihtelee, kesäaikaan juoksen ja suunnistan, lihaskuntoa tulee kottikärryjen ja lapion varressa. Talvella sitten viihdyn salillakin, ja aerobinen jää vähemmälle.

Tsemppiä Jondelle!

04.06.2012 09:15

Kiitos sade666!

Itsellä taas tuo aerobinen on jäänyt aina hieman vähemmälle. Tupakoin, ja kunto ei oikein kestä juoksua tai edes pidemmän päälle hölkkäilyä. Tosin ymmärtääkseni reipas kävely ajaa saman asian, jota yritän silloin tällöin tehdäkin.

Mutta, näillä eväillä siis eteenpäin. Kiitos kauheasti kun olette vastailleet! Oikein ihanaa kesän jatkoa :)

kirjaudu sisään jos haluat vastata