Aerobic tossut

100237
11. marraskuuta 2004 10:31

Mistähän tietäis minkälaiset tossut sitä kannattaa ostaa kun vaihtoehtoja löytyy niin paljon ja niin eri hintasia? Käyn n. 2krt/vko stepissä ja 2-3 krt salilla tai pumpissa. Löytyykö mistään mitään vertailuja tai ihan omakohtaiset kokemukset on tietty parhaita. Olisin valmis sijoittamaan tossuihin n. 100 €.

Vastaukset: 9

11.11.2004 10:45

Parhainten löydät itsellesi tossut, kun menet kauppaan ja kokeilet niitä jalkaan ja juttelet myyjän kanssa tossujen ominaisuuksista. Tärkeintä on, että ne istuvat sinun jalkaasi, ei se onko ne Niken tai Reebokin. Jollekin istuu Niken ja toiselle jokut muut. Jos ole valmis sijoittamaan 100€, niin ihan varmasti saat laatutossut.

Itselläni on Rykät ja sopii minun jalkaani hyvin. Juoksukengät täytyy olla kuitenkin asicsin, must ;).

11.11.2004 11:15

samis :) ...

11.11.2004 20:04

Mulla on Asicsen tossut ja ne on kyllä kaikista tähänastisista kokeilluista (Nike ja Reebok)parhaat. Hintaa niillä oli jotain 160 euroa, mutta tossuissa ei kannata säästää.

11.11.2004 22:03

Missäs PK-seudun liikkeistä olisi asiantuntevia aerobic tossujen myyjiä, kokemuksia? Esim monissa intersporteissa kenkäosastolla on nuoria kundeja joilla ei hirveästi ole kokemusta aerobic tossuista ;(

Itselläni on nyt muutamat Reebokit ollut, muuten hyvät, mutta päkiät joutuvat itsellä koville. Nilkan tuki on ollut tukevin Reebookeissa ja eivät ole löysyneet kovassakaan käytössä. Käyn aika paljon esim kuntonyrkkeily tunneilla joissa paino pääosin päkiöiden varassa. Hienot kovettumat olen saanut hankittua ja päkiät kipeytyvätkin aina treeneissä, mutta nilkat pysyvät tossuissa hyvin paikoillaan.

Tossut ovat tuntuneet sovittaessa hyviltä ja niissä on ollut päkiä vaimennus. Epäilen että ehkä tossut ovat päkiän kohdalta liian leveät ja jalka pääsee hankaamaan sivuttais suunnassa.

12.11.2004 08:35

eli en oo vielä löytänyt mistään liikkeestä henkilöö joka osais oikeesti kertoo jotain tossuista. Sne takia täällä kyselinkin. Mulla on just sama ongelma että päkiät kipeytyy varsinkin step tunneilla kun innostuu oikein kovin siellä hyppimään. Täytyy yrittää vaan jaksaa kokeilla kaikkia niin kai sieltä hyvät löytyy.

18.11.2004 10:50

Onnistuin saaman hyvää palvelua Intersportista. Asiantunteva naismyyjä osasi suositella minulle Rykän (intersportin oma merkki) tai Niken tossuja.
Reebookeissa on tosiaan kuulemma levein lesti, joten tuo epäilyni oman tossuni leveydestä piti paikkansa.

Rykät tuntuivat todella tukevilta jaloista, tukivat hyvin myös nilkkaa. Niken tossut (musta pinkin väriset, en muista mallia) olivat varresta hieman matalemmat, mutta silti tukevan oloiset. Päkiän vaimennus oli Nikeissä ehkä vielä hieman Rykää parempia. Kummatkin tossut maksoivat 89e, viereisessä top sportissa 110e.

Eli jos päkiät vaivaavat aerobicissa, tuon päkiän vaimennuksen jälkeen tärkein asia on ostaa lestiltään kapean malliset tossut.

21.11.2004 22:36

'Onnistuin saaman hyvää palvelua Intersportista. Asiantunteva naismyyjä osasi suositella minulle Rykän (intersportin oma merkki)'

22.11.2004 15:27

Noh tuo on nyt hiukan aisayhteydestä irroitetun oloinen, esitin perustelut miksi hän tarjosi Rykiä JA Nikejä. Todennäköisesti katteet ovat Rykissä enemmän kohdallaan koska voivat jättää yhden tahon (maahantuoja) välistä pois. Sainpahan tingittyä alennustakin. Tyhmä se kuitenkin on joka lähtee ostamaan tossuja pelkän myyjän ehdotuksen perusteella.

Tarkennusta siis:
Ensin hän kysyi monta tuntia viikossa liikun, tarjosi Reebokeja joita oli ko. kaupassa eniten hyllyssä (eri malleja).

Kerroin kuitenkin tästä päkiä vaivasta ja että nykyiset tossut olivat Reebookit, jolloin hän tarjosi Nikejä sekä noita Rykiä joissa on kapea lesti.

Sovitin kumpiakin, lisäksi paria Reebookin mallia. Ostin Rykät, hinta oli Niken kanssa siis täysin sama, mutta Rykät vakuuttivat paremmalla nilkkatuella. Olen ollut tyytyväinen ostokseeni ja saamaani palveluun. Tätäpäiväähän tämä alkaa olemaan että liikkeillä on omia merkkejä. Kannattaa käydä kokeilemassa noita jalkaan jos on skeptinen, minun räpylään istuivat erittäin hyvin eikä ole enää päkiät punoittaneet.

22.11.2004 20:46

Jos olet saanut rajattua eri kenkämallit kahteen ja tuntuu hankalalta tehdä päätöstä näiden kahden välillä voit testata seuraavaa temppua. Laita toiseen jalkaan toinen kenkäehdokas ja toiseen jalkaan toinen kenkäehdokas. Näin vertailu on helpompaa, kuin että kokeilet eri kenkiä vuoronperään.

kirjaudu sisään jos haluat vastata