Mitä mieltä United Feelingsin FitWay-patukasta

523
2. huhtikuuta 2001 00:00

Fitnessexpo-messuilla UF lanseerasi uutta välipala patukkaa FitWay. Onko siitä mihinkään. Ainakin maistui hyvältä, mutta saako sen avulla esim. täytettyä päivittäistä proteiinin tarvetta

Vastaukset: 12

02.04.2001 00:00

En tiedä koostumusta, mutta jos sulla sattuu
kuoret vielä taskussa niin pistätkö tiedot tänne?

Yleensä patukoiden ongelma on sokeri. Tai siis
riippuu tietenkin mitä haluaa. Eli jos rasvaa
ei kerry herkästi tai jos haluaa bulkata niin
sokerista ei ole haittaa.

Paljonkos noilla on hintaa? Entä mitä makuja?

UF:n sivuilta en ainakaan pikaisella vilkauksella
löytänyt juuri mitään oleellista tietoa tuotteesta.

07.04.2001 00:00

Yhtyneet Tunteet tarjoaa kyseistä tuotetta 30 kappaleen pakkauksissa ja taalaa tuosta annoksesta saa heittää tiskiin 229,-.

Tuosta tullee nopeasti laskettuna siis 7,63 markkaa. Parin suklaapatukan hinnoissa liikutaan.

m

08.04.2001 00:00

Blokkailin noi rahainfot tuolta UF:n saitilta (joka on perseestä), jolla ei kerrottu mitään niistä oleellisista arvoista. Uskoisin, että tuolle sivulle tulee nekin tiedot, sillä se näytti aika vajaalta.

Olen ensi viikolla joka tapauksessa käymässä tuossa UF:n putiikissa, joten voin urkkia infot sieltä ja heitellä niitä tänne.

08.04.2001 00:00

Kerrotko ravintoarvot? Olisiko tässä ensimmäÃinen kunnon suomalainen patukka.

09.04.2001 00:00

Kyllä minä edelleenkin teen sekoituksen itse, laadukasta proteiinia ja maltoa, hieman ollivi,-tai rypsiöljyä ja se on siinä. Hinta on varmasti huomattavasti edullisempi kuin tuossa patukassa, siinähän on proteiinia kuitenkin melko vähän. Ja vielä hyvälaatuinen monivitamiini lisäksi. Se on oikeastaan aina niin että valmiiksi ostetut patukat, juomat ym:t mikserit ovat huomattavasti kalliimpia kuin itse tehdyt. Etuna vielä itse tehtynä on juuri halutut määrät ja raaka-aineet, esim. vastaavan juoman tekeminen mielestäni sekoituspulloon on todellakin hyvinkin helppoa ja säästö vuodessa on huomattava. Käytän sen rahan mieluummin korkeampi laatuiseen proteiiniin ja vitamiineihin.

E-vitamiini ei olle samalla tavalla vaarallinen kuin esim D-vitamiini.

E-vitamiinia voit popsia isompiakin määriä rauhassa kunhan syöt C-vitamiinia sopivassa suhteessa. Itse syön C-vitamiinia 500 mg ja E-vitamiinia 200mg muutaman kerran päivässä.

Apteekista saa 200mg E-vitamiini kapseleita.

E- ja C-vitamiini ovat vahvoja antioksidantteja, ja mitään antioksidanttia ei tule syödä yksinään älyttömiä määriä.

E-vitamiini tarvitsee rasvaa imeytyäkseen kunnolla.

Tässä tuli tälläinen pieni E-vitamiini briiffaus =)

Tosta ravintoainelistasta katsoen rajoittavana tekijänä näkisin tuon E-vitamiinin. Yhdessä patukassa on noin puolet päivän suosituksesta ja koska E on rasvaliukoinen vitamiini, niin suositusta ei kannata ainakaan monikertaisesti ylittää päivittäin tai maksa sanoo poks.

Kannattaa varsinkin katsella mitä kaikkea muuta popsii. Vähän jotain energy drinkkiä, pikkusen palautusjuomaa ja lounaaksi maksapihviejä, niin rupeaa olemaan viikon tarpeet täynnä. Sittten ihmetellään miksi silmät rupeavat kellertämään...

Eli mitkä on ravintoaineiden lähteet?

Lähinnä proteiinilähde kiinnostaa.

Halvan oloinen patukka.

Patukan paino 35g hinta 30kpl 229,-

Energiaa 569 kJ/130 kcal
Proteiinia 9,5g
Hiilihydraattia 16g
Rasvaa 3,5g

C-vitamiinia 42mg
E-vitamiinia 4,6mg
Tiamiinia 1,4mg
Riboflaviinia 1,4mg
B6-vitamiinia 1,4mg
Pantoteenihappoa 4,2mg

Keräsin hiukan konsultointia ns. ""asiantuntijoilta"" ja lopputulos ainakin mun mielestäni on, että toi on IHAN HITON HYVÄ-arvoinen patukka. Ja ainaskin mun mielestä se maistuu tosi hyvältä.

Mitä mieltä? Montako noita voi vetää päivässä?
Ei toi hinta ainakaan oo esteenä.

10.04.2001 00:00

Tutkimuksissa on nyt C-vitamiinin saantisuosituksista juttua.

Olet, OlPe, aivan oikeassa. Omat miksit ovat aina parempia ja halvempia, mutta valmiit ovat usein helpompia. Tämähän pätee muuallakin kuin ravintolisämaailmassa.

En tosin ole tuosta laadusta aina ihan varma. Olettaisin, että protskuvalmistajan X protskut ovat samantasoisia niin erillisinä kuin mixissäkin. Miksi ei?

Lisäksi miksien etuihin voisi lukea aloittelijan suhdehelppous. Vaikka miksien sekoitussuhteet eivät aina ole juuri ne optimaaliset, niin varmasti kuitenkin lähempänä kuin aloittelijan ""no pistetään pari kauhallista"" -yritelmät.

Tarinan opetus lienee, että kaikelle on käyttäjänsä. Tai jotain.

Ihan liian pieni patukka proteiinitarpeen täyttämiseen.

kirjaudu sisään jos haluat vastata