Vyöt, remmit, tuet..

945
27. elokuuta 2001 00:00

Mitä mieltä olette tukivöistä, vetoremmestä, rannetuista jne. Itse olen luopunut kaikesta muusta ylimääräisestä, paitsi magnessiumista, ja huomannut, että lihaskoordinaatio on parantunut (varsinkin keskivartalossa). Keksiikö joku hyvän syyn käyttää em. välineitä?

Vastaukset: 4

27.08.2001 00:00

Raskaimmissa kyykkysarjoissani käytän vyötä poikkeuksetta. Remmejä ei ole koskaan tullut käytettyä, johtuu joko kovasta puristusvoimastani tai sitten sen verran heikoista selkälihaksista,(todennäköisemmin jälkimmäinen) että olen vielä jaksanut pitää kiinni. Maastavetoa olen tehnyt liian vähän, täytyy lisätä jatkossa. Saa nähdä, missä vaiheessa siinä täytyy alkaa remmejä miettimään.

Rannetuet ovat sellainen asia, etten voi niistä tinkiä yhtään. Paskat ranteeni paukahtavat heti, jos jätän ne pois. Se on kaikki haba, ojentaja ja penkkitreenit, missä rannetukia tarvitsen. Niin ja dipissä myös.

Vyön käyttöä ehkä pystyisin vähentämään ajan mittaan, remmeistä ehkä pystyn pysymään erossa, mutten usko koskaan pärjääväni ilman rannetukia. Sen verran loukkaantumisarat ranteeni ovat.

27.08.2001 00:00

Itse jätin vyön kyykystä kokonaan pois ja aloin pikku hiljaa nostaa painoja (takana puolen vuoden breikki kyykkytreeneissä). Tähän mennessä olen ollut positiivisesti yllättynyt, pystyn pitämään kropan paljon paremmin kontrollissa. Eilen tosin kolmannessa sarjassa alkoi olla alaselkä todella jumissa, joten varmasti jossain vaiheessa siirryn ainakin osittain käyttämään vyötä.

Remmien käytön näen raskaissa selkätreeneissä pakollisena, käsien voimat ei ainakaan itsellä riitä.

Rannetukia käytän kovissa sarjoissa (penkki, hauis- ja ojentajaliikkeet) johtuen ""löysistä ranteistani"" =), ehkä jos tässäkin alkaisin alusta kokeilemaan pienillä painoilla jne pystyisin pääsemään noista eroon.. tiedä häntä.

30.08.2001 00:00

Tuli muistutus vetoremmien hyvistä puolista, kun jätin maastavedon selkätreenin viimeiseksi liikkeeksi. Tein maastavedon uudella tosi karkealla tangolla. Viimeisessä sarjassa ote lipsahti ja pikkusormesta lähti nahka kahden sentin matkalta. Ei paha, mutta kipeä ja hitaasti paraneva ""vamma"".

30.08.2001 00:00

Vyötä en ole koskaan käyttänyt, enkä käytä.Vasta nyt tosin tiedän miksi ei kannata käyttää.

Rannesiteitä käytän, jos on ranteet kipeät.

Riittävä määrä vaatteita on siis ainoa varuste mitä käytän. Pysyy lämpö talvellakin paremmin päällä toisin kuin spandex-miehillä...

kirjaudu sisään jos haluat vastata