juoksukengät

9314
23. heinäkuuta 2002 12:17

vinkkejä, kokemuksia...parhaat tossut pitkille matkoille?

Onko asicseista kokemuksia?
Itsellä nyt ollu jo jonkun vuoden adidaksia, trail..., (tuttu tossu), mut menee neljät tossut vuodessa. Ehkä se vaan on niin että niitä menee niin monet?

HMM:)

Vastaukset: 7

23.07.2002 12:37

On viime vuosina vakiokenkäni. Hiukan hinta huikaisee, mutta on pronaatiotuet sun muut. Jostain luin, että tossuparilla juoksisi n. 1000 km ja että suositus olisi käyttää kahta settiä, jolloin toinen voi "levätä". Parit tossut menee mullakin vuodessa - muutamana vuonna on tullut juostua maratonkin.

23.07.2002 13:44

Mulla on ollut merkkejä:: Nike, Adidas, Brooks, Asics ja viimeinen on ollut ehdottomasti paras, en siis muita enää aio ostaakaan. DS Trainer on myös minun tämänhetkinen kenkä. Jotku kyllä sanoo, että eivät kestä niin hyvinkuin jotkut järeämmät mallit eli niitä ei kannata ehkä ostaa miksikään metsäkengiksi, mutta asfaltilla loistavat.

23.07.2002 14:03

on juoksukengistä minun makuuni.
Paras lesti ja nämä gel-ds trainerit ovat ehdottomasti hyvät.

23.07.2002 15:01

Käytän kaksia kenkiä rinnakkain. Asics DS Traineria vauhtilenkeillä ja "kisoissa" = maratoneilla ja muissa juoksutapahtumissa. Peruskuntoharjoittelun teen Asicsin Kayanoilla, joka on vähän tukevampi ja raskaampi kenkä. Mua kiinnostais varsinainen kisakenkä esim. Asics Racer, kertokaa kokemuksista.

23.07.2002 15:10

Jatkan vielä edellisestä. DS Trainereiden ja Kayanojen lisäksi käytän talvella tarvittaessa nastareita. Viime vuosina olen nastoittanut alkusyksystä hankitut Kayanot. Onnistuu ainakin Helsingin Megasportissa. Hankin 2-3 paria kenkiä vuodessa, juoksen n. 2500-3000 km siinä ajassa. Mutta mitä tehdä vanhoille kengille?

23.07.2002 16:02

DS-racerit on hyvät. Juoksen niillä maantiekisat ja kovat harjoitukset. Magig-racerit ovat tosi kevyet, mutta aikalailla kertakäyttökamaa. Oliskos kolmas, suomessa myytävä Asicsin kisakenkä nimeltään Tiger jotain? Ne ovat keveydeltaan ja kestävyydeltään jotain DS-racereiden ja Magig-racereiden välistä.Niistä ei ole kokemusta, mutta ainakin yksi suomen ykkösmaratoonareista kehui niitä juuri.

Harjoituskenkinä en enään käytä Asicseja: järjetöntä "ulkoilla" tossuilla, jotka maksavat, vanhaa rahaa, lähes tonnin ja kestävät kolme kuukautta, eikä aina sitäkään. Niken peruskama (pegasus jne.) sopii hyvin ulkoiluun, ja kyllähän Nikeltä hyviä kisakenkiäkin löytyisi, kun joku vaan kauppaisi niitä täällä.

Asicsin maahantuojan (käsittääkseni kesko) pitäisi kyllä hieman korjata tossujen hinnoittelua.

ep
23.07.2002 16:11

Tuo maahan Ski Patrol. Tossujen valmistustausta on hieman erilainen, siitä uskon hintaerojen johtuvan.

kirjaudu sisään jos haluat vastata