Melomaan

88296
30. kesäkuuta 2004 10:04

Muutaman viikon päästä pitäisi mennä melomaan kanootilla itä-suomeen. Lähtö Olarista ja aikaa pe-su.

Hyviä reittiehdotuksia aloittelijalle ja samalla jos saisi vinkkejä varusteista niin Cuppi olisi kiitollinen.

Vastaukset: 6

30.06.2004 10:30

Helppo ja nätti reitti on Juvan ja Sulkavan välillä oleva Oravareitti, http://www.oravareitti.net/. Sen meloo kahdessa päivässä aloittelijakin. Nyt lisäksi vesitilanne vaikuttaa aika hyvältä, joten kanootin pohja ei kovinkaan paljoa taida pohjaan kolista. Tarvittaessa Sulkavalta voi Saimaata pitkin jatkaa kauemmaksikin, vaikka Partalansaaren länsipuolta Puumalaan. Sulkavalla heinäkuun toinen viikonloppu on vain pientä suurempaa ruuhkaa :-]
Toinen Itä-Suomessa oleva reitti olisi Väliväylä kuutostietä seuraillen, mutta tarkastele myös markkinoilla olevia erilaisia melontareittioppaita. Aluksi tietoa voisi hakea vaikka Suomen Kanoottiliiton sivuilta http://www.kanoottiliitto.fi/
Varusteet kannattaa pakata vesitiiviisiin pusseihin. Jos kanoottia joutuu kantamaan, ei varusteita kannata hirveitä kilomääriä ottaa mukaan. Hyvä mela on tärkeä, halpismelan kanssa ei mene kuin hermot.
Nilkoille on meloessa hankala potkia, mutta kaverin voi suutuspäissään aina kastella ;-)

19.07.2004 12:53

Oravareitti takana ja iso kiitos sinulle Jyrki! Kelit suosivat ja sitä vettäkin oli aivan tarpeeksi (ei silti estänyt kiviä koskettamasta) ;D Muutamaa rämäosuutta lukuunottamatta upeat maisemat. Suosittelen lämpimästi

19.07.2004 12:54

siis rämeosuutta...

19.07.2004 14:27

Hei.

Tohon reittiasiaan en osaa kommentoida, mutta multa saattaisi hyvinkin saada muita neuvoja liittyen melontaa jos Sinulle tulee asian tiimoilta, jotain kysyttävää. Olen meinaan melonnanohjaaja :)

19.07.2004 15:33

On se hyvä että nykyisin melontaankin koulutetaan ohjaajia. Saadaan senkin lajin turvallisuus oikealle tolalle.
Itse aloitin melonnan siihen aikaan, kun maanteillä pystyi auton katolla vastaantulevasta kajakista sanomaan, kuka siinä meni. Ja toistaiseksi viimeisen kerran kiinnitin ratanumeron kilpapurkkiini syntymävuonnasi :)

20.07.2004 12:03

Minä olin eilen elämäni ensimmäistä kertaa melomassa. Oli TODELLA mukavaa!

Whine: Missä olet melonnanohjaaja?

kirjaudu sisään jos haluat vastata