Juoksutrikoot

87612
22. kesäkuuta 2004 11:48

Tervehdys!

Käytättekä lenkillä tai muuten urheillessanne trikoita? Pitkiä tai lyhyitä.
Mitäs mieltä ootte siitä jos lenkillä mies tulee trikoot jalassa vastaan?
Mites näin "kesällä" kuumalla ilmalla juostessanne. Käytättekö alla minkälaisia alushousuja vai pelkät trikoot jalassa?
Itse käytän stringejä, oon joskus juossut ilman alushousujakin.

Saattaapi tulla palautetta...:-)

Vastaukset: 31

22.06.2004 14:12

Jos miehellä on kauniit ja lihaksikkaat jalat, niin trikoot on herkullisennäköiset sellaisen päällä. Jos taas mies on lihava ja ällöttävä 60-vuotias, ei trikoot näytä hänen päällään ainakaan edustavalta.

Lenkille haluaisin ostaa juoksutrikoot, mutten ole ainakaan vielä saanut aikaiseksi. Ne kun olisi kevyet juosta.

Mutta käyttääkö miehetkin stringejä?
Oksennus :-D

22.06.2004 14:19

Sama se, miltä ne näyttää, kunhan ovat hyvät ja käytännölliset, mukavat jalassa lenkillä. Pätee niin trikoisiin kuin stringeihinkin.

Lyyti

22.06.2004 14:45

Käytän kylmillä ilmoilla pitkiä trikoita eikä haittaa jos joku tulee vastaan samoissa varusteissa. Naisten jalat ei muuten näytä sitten missään niin kauniilta kuin juostessa trikoissa.

Alla käytän lyhyitä tai pitkiä alushousuja, ja itse asiassa joskus talvella myös molempia, kun mulla on tuo tuulisuojaus vain yksissä lyhyissä kalsareissa.

Näin kesällä juoksen sisähousullisissa juoksushortseissa ilman alkkareita. Ja stringejähän mä en käytä.

22.06.2004 14:58

Lyytin kanssa samaa mieltä - ulkonäöstä viis, juoksumukavuus ratkaisee :o).

Viileämmillä keleillä juoksen siis pitkissä trikoissa, kesähelteillä ihan perus urheilushortseissa. Verkkareihin/tuulipuvun housuihin verrattuna trikoot ovat kyllä todella ylivedot juostessa...

22.06.2004 15:02

juoksutrikoot on herkulliset.. (varsinkin miehillä)ja onhan ne huippu kivan tuntuset jalassa. Itse käytän lähes aina trikoita koska onhan ne miljoona kertaa mukavammat kuin jotku normaali tuulihousut.
ja miksei miehillekin stringejä.. jos hyvä peppu miksei /drool/ :-]

22.06.2004 15:02

tän halusitte tietää: En käytä trikoita, enkä muutenkaan juoksentele:))

Minunkin mielestäni naisten jalat näyttävät kauniilta trikoissa, jos ne ovat kauniit jalat.

22.06.2004 15:36

trikoot on tosi hyvät käyttää, mä juoksen kesäkeleillä aina trikoissa :) Suosittelen myös lämpimästi niitä, myös miehille.

Mä oon nyt koko alkukesän käyttänyt pitkiä trikoita, niillä helteilläkin, hyvät kun ei hiosta ollenkaan ja mun lenkin varrella on usein pitkiä siltoja (meren yli) missä taas tulee helteelläkin helposti kylmä jos shortseilla juoksee.

Ja mitä stringeihin tulee, ne on pop, ja mikä ettei miehelläkin ;)

j_b
22.06.2004 18:57

Minun tekisi mieli ostaa trikoot lenkille. Ne tukisi vähän paremmin noita hölskyviä reisiä, mutta jotenkin vain karsastan niiden trikoiden käyttöä. Jos lenkillä tulee vastaan mies, jolla on trikoot, niiin ei se näytä minusta mitenkään oudolle. Silti minun on vain vaikea kuvitella itseäni trikoissa juoksemassa... :-D
Enköhän minäkin joskus rohkene pimeälle pururadalle trikoissa...

Ja mitä naisiin tulee, niin trikoot on pop. Mikrotshortsit taasen jotain tajunnan räjäyttävää!! :-p ;-)

22.06.2004 19:07

Sen jälkeen kun trikoot tuli hommattua, ei muihin juoksuasuihin ole juuri tarvetta ollut. Aivan selvä parannus juoksutuntumaan ja kaikin tavoin kätevät.

Oma lukunsa ovat tuulisuojatut talvitrikoot. Alle kerraston alaosa niin tarkenee juosta melkein kelillä kuin kelillä. Mahtava parannus talvilenkkeilyyn!

22.06.2004 19:40

Vielä kun sais jotenkin mahdutettua ne trikoot jalkaan...

nimim. suhuhousuilla yhä painetaan menemään (Jamin lanseeraama termi muuten - kunnia siis hälle tästä)

22.06.2004 20:07

Eipä ole tullut juoksutrikoita testattua, mutta vaimolle tulee vedettyä talvisin joskus Joutsenlampi-esityksiä black horsen pitkikset jalassa ja aina on yhtä takuuvarma suosio... :-]

/sipsutuksia ja pari haarahyppyä/

23.06.2004 10:10

Sama ongelma kuin Hermeliinillä: mitkään myynnissä olevat pitkät trikoot ei sovi :(

Jos ovat ylhäältä sopivat, niin pohkeesta kiristää, pahimpia on sellaiset mallit, joissa on vetoketju lahkeessa, ei mene kiinni :(

Niinpä talvellä juoksentelen juoksupuvun housuissa ja kesällä kun tarkenee niin puolisääreen ylettyvissä /lyhyissä trikoissa.

23.06.2004 11:02

En käytä trikoita lenkillä oikeastaan koskaan. Ainoastaan jotkus vauhdikkaammat lenkit tulee juostua kylmemmillä ilmoilla pitkät trikoot jalassa. Muuten tulee käytettyä juoksushortseja ja kylmällä säällä juoksupukua. Eniten pitkiä trikoita tulee käytettyä yleisurheilukentällä tapahtuvissa treeneissä ja kisojen lämmittelyissä. Lyhyitä trikoita en ole käyttänyt enää vuosiin. Talvitrikoot pitäisi varmaan hankkia.

Trikoiden alla pidän ehdottomasti alkkareita, jotka ovat mallia tiukat.

23.06.2004 11:11

upeeta /peukut/

hienoa, kun mies tekee taidetta kotonaan /drool/

Nurtsimaralla keholaisille kantaesitys?

23.06.2004 13:09

Itse käytin juoksutrikoita suunnistusaikoinani juoksussa metsiköissä. Luonnollisesti kätevimmät housut metsään jossa tavisferkkarit muuten karsisivat puiden oksistoa tuon tuosta kun oksat jäisivät ferkkareihin kiinni. Tosin trikootkin saa sen verran oksistosta osumia että yhden kesäkauden jälkeen on noin 50 reikää housuissa. Mikä taasen kadulla juostessa näyttää aika hurjalta juosta reikäisissä trikoissa.. jopa kovan näköistä. /tuuletus/

Vaan eipä sillä, kyllä tavalliset sortsit on kesähousuina ylivedot juostessa ellei tarvi metsän oksistolta ihoaan suojata. +13c ja enempi ja suhteellisen tyyni keli niin sortsit alkaa olemaan se paras vaihtoehto.

Itse pidän niin päin että jos on vilpoista niin sortsit pistän ennen tpaidan laittoa. Jalat lämpenee juostessa ja kevyempi juosta sortseissa mutta yläkropan lämpiäminen kestää pidempään ja vaatii enempi lämpöasteita joten pitkähihainen ohut paita pelittää hyvin juoksussa tuolla +13c nurkilla. tpaitaan siirtymä tulee tuolla +16c:ssä.

23.06.2004 13:51

...Alle n. +12C keleillä pitkät juoksutrikoot hallitsevat, paluuta verkkareihin tms. ei ainakaan itselläni ollut kun ekat trikooni hankin. Lyhyitä trikoita tulee käytettyä lyhyen aikaa ;-) pitkien trikoiden ja juoksushortsien välisellä kaudella.

Itselleni on täysin käsittämätöntä että esim. nyt Tukholmassa (lämpöä n. +20C varjossa) juoksi moni pitkissä trikoissa; itse olisin läkähtynyt, mutta kukin tyylillään...

Trikoot ovat hyvännäköiset sopusuhtaisen kropan omaavilla; kovin lihavilla ja toisaalta luurangoilla ne sen sijaan näyttävät yhtä irvokkailta molemmilla, eri tavoin tosin.

Stringit miehellä... voisin kommentoida, mutta en kommentoi, kuten eräs tuntemani sanoi ;-)

23.06.2004 15:19

Siinä performanssista taitaisi muodostua varsinainen pervormanssi, joten taidan jatkaa tuota hyväksi havaittua privaattiesitys-linjaa ja esiintyä jatkossakin vain ja ainoastaan vaimolle. ;-)

/jukkauotila/

23.06.2004 16:09

Progen mittarilukemat ovat oikeastaan tismalleen samat kuin itsellä eli 13:sta shortsit ja 16:sta t-paita. Samat on kylmäntuntemukset!

24.06.2004 17:05

Juu, kesällä lyhyet trikoot tai sortsit, syksyllä ja keväällä pitkät trikoot. talvella käytän normaaleja tuulihousuja, kun näillä leveysasteilla on kuitenkin noita pakkasia...

J76
29.06.2004 14:40

Trikoot käytössä noin alle +15 asteen keleillä. Varsinkin jos sattuu satamaan vettä, silloin ei paljoa vaihtoehtoja ole.

15+ -> trikoot vaihtuu shortseihin, t-paita
18-20+ -> t-paita vaihtuu hihattomaan
25+ -> yritetään välttää mustaan pukeutumista
30+ -> tossut vaihtuu släbäreihin ja lähetään kaljalle tai biitsille

Mutta onhan ne trikoot parhaat juoksussa, jos lämpötila antaa myöten.

29.06.2004 15:00

Samoilla linjoilla trikoitten suhteen.
Minä käytän ei-virallisia-juoksutrikoita. Mukavat ovat kuitenkin ja paljon paremmat kuin lepattavalahkeiset kahinahousut.

Ja kyllä ne kummasti antavat lenkkeilijästä urheilijamaisemman vaikutelman, vaikka vain poseeraisi jossain lenkkipolun laidalla.

Haluisin ostaa semmoset sortsit, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi(äkään en ole saanut).

02.07.2004 11:06

Jos niiden sortsien ostaminen helpottaa tuohon jälkimmäiseen ongelmaan, niin kerro heti!

Sitten minäkin käyn ostamassa semmoiset sortsit... ;)

03.07.2004 20:40

Sortseja en ole vieläkään saanut hommattua, mutta toiseen ongelmaan tuli ratkaisu joten kenties huomenna sinne sortsikauppaan sitten eksyn ;)

05.07.2004 13:55

Trikoot ovat aivan ehdottomat (etenkin naisilla). Muutama vuosi sitten sellaiset ostin tarjouksesta ja enää en lenkille lähde ilman trikoita. Keväällä ja syksyllä pitkät, talvella tuulihousut päällä ja kesällä tietenkin lyhyet. Pahasti koukussa siis ;)

05.07.2004 20:25

Minä olen se joka huohottaa vastaan ikivanhassa suhupuvussa, toisaalta nyt olen simuloinut itseni J76:n +30-asteisiin. Kippistä!

Oishan mulla noita jumppatrikoita ja jazz-byxia, lenkittääkö kukaan niillä? Eroja oikeisiin juoksutriksuihin?

05.07.2004 21:08

"Minä käytän ei-virallisia-juoksutrikoita"

Itseäni lainaten :) Joo, jotku jumppatrikoot ne on. Lahkeita hieman kääräisen ja ovat hyvät.
Eroja en osaa sanoa, mutta äkkiseltään en osaa kyllä vikojakaan keksiä; tukevaa kangasta ovat ja hyvin hiki pääsee läpi, eivät purista tai haittaa juoksua.

06.07.2004 01:59

Okkei, no sittenpä niitä paranee kokeilla.

Ehkä jo heti ensi kerralla kun "huohotan vastaan" kuten saunavivahteisen urheilulajini tuossa edellisessä viestissä hienosti paljastin!

Joo, kellohan on aika paljon jo... öitä ;)

06.07.2004 10:25

Minäkin juoksen usein samoilla housuilla, jotka olen ostanut jumppa-/aerobictarkoitukseen. Ihan hyvin toimineet (tosin juoksutrikoista ei kokemusta...). Ainoa mikä haittaa on se, että osa on niin "löysää" materiaalia (ilman mitään kiristysnauhaa vyötäröllä), että minidiskiä on turha haaveilla kantavansa vyötäröllä, ellei sitten halua juosta housut nilkoissa...

06.07.2004 13:24

Juoksutrikoista löytyy yleensä jonkinlainen kiristysnyöri vyötäröltä ja lahkeiden suiden sisäpuolella on yleenäsä semmoiset kumiset "jarrupinnat" estämässä lahkeiden hilautumista puolipolveen. Sitten niissä on myös usein joku pieni taskun tapainen avainta varten ja heijastimet hengissä säilymistä edesauttamassa.

Talvikäyttöön suunnitelluista juoksuvermeistä löytyy sitten vielä etupuolelta tuulisuoja, joka onkin ehdoton, koska nuo coolmax yms. materiaalit ei pidä tuulta sitten lainkaan.

Juoksukin muuttuu muuten viileeksi extremelajiksi kun vastaan viilettää trikooasuisia neitoja. Kuolema vartoo joka risteyksessä ja jos jonkinnäköstä tolppaa ilmestyy keskelle väylää...

06.07.2004 15:23

Kyllähän nuo omat trikoopöksyt on aika tiukkaa tekoa, eli ei hilaudu mihinkään suuntaan tahtomattani. Kannattaa toki kokeilla ennenkö sijoittaa rahansa semmoiseen, jota välttämättä ei tarvihe.
Talveksi pitää sitten vissiin tommoset tuulisuojahousut ostaa, kun nuo dry-maxit hiostaa ihan älyttömästi... :(

08.07.2004 12:52

Itse en ole investoinut varsinaisiin juoksutrikoisiin, mutta minulla saman ajaa hiihtoasusteen trikoot.. Niitä kun löytyy vähän vaikka millä kuoseilla niin voi vaihdella mielialansa mukaan. Mukavat jalassa ja hengittää. Vanhat tavarat pääsevät erimuodossa uusiokäyttöön.

kirjaudu sisään jos haluat vastata