FUTIS EM-2004

86497
12. kesäkuuta 2004 19:17

Taas se alkoi, kadut hiljeni ja väki kerääntyi kotikatsomoihin ja kisastudioihin seuraamaan
ja jännittämään laadukasta urheiluviihdettä.

Kotikatsomoihin pientä veikkaa kuka voittaa?

Muutakin asiaan kuuluvaa ja kuulumatonta
voisitte tänne futikseen liittyen ja näihin kisoihin liittyen raapustaa.

Aattelin ottaa ensimmäisen kisakaljan. /kippis/

Pierluigi Collina /peukut/

Vastaukset: 92

12.06.2004 19:29

Peukutetaanko Becksille? ;D

12.06.2004 19:38

"I was born for soccer, just as Beethoven was born for music." - Edson Arantes do Nascimento

Peukutetaan mieluummin kaikkein kovimmalle. :)

12.06.2004 19:52

Edson Arantes do Nascimento - kuka kumma?

[http://www.ifhof.com/hof/pele.asp]

Pelellä maaginen raja rikki. /tuuletus/

12.06.2004 20:01

Ei oo Englannin joukkue mitään ilman Sheareria!

12.06.2004 20:05

Mites pitkä ketju me tästä kasvatettais, oon kyllä sitä mieltä että vankiloiden futiskentät on jees.. (samoin kyllä kuntosalitkin..) ;) :-]

12.06.2004 20:09

"Ei oo Englannin joukkue mitään ilman Sheareria!"

Eikä David Pattya!

"oon kyllä sitä mieltä että vankiloiden futiskentät on jees"

Joo samaa mieltä ja sen kentän tamppaus talvisin ois vangeille hyvää liikuntaa. :)

12.06.2004 20:28

Juu, sen verran suosittu threadi ,että voi pasteta ihan omistakin kommenteistaan ja niitä kommentoida. _paste-kortti_ käytetty. Saat tolla vielä tonnin täyteen. =P

"Kotikatsomoihin pientä veikkaa kuka voittaa?"
-Aston Villa

Suosikkijoukkueeni koska ensimmäinen pingishallini seinäjuliste minkä pingishalliini pienenä laitoin oli legendaarisesta
Match-lehdestä sisäsivulta löydetty komea Aston Villa - fanijuliste. :)

12.06.2004 20:36

Mut sullapa ei ookaan Englannin-liiga värityskirjaa!! Multa katos löytyy. Haluisitkos tulla mun kaa värittelemään?

12.06.2004 20:42

Pröystäillään nyt sillä että pienenä yhden hellaksen valtakunnallisen piirrustuskilpailun piirtämällä salmiakkikuvioisen esiintymisestraadin joka roikkui taivaasta ja jonka lavan edessä luki SuperSohw.

Takuu varmaa jälkeä tulla huomatuksi kun pistää pienen kirjoitusvirhetäkyn arvostelijaraadille herättämään huomiota.

Niin, piirroksella voitin säkillisen karkkia, suklaasta salmiakkiin ja hedelmäkarkkeihin.

Jos värityskirjan piirrustelusta saa vastaavanlaisen säkillisen karkkia niin mikäpä ettei?

Pitää muistaa threadi.. Karl-Heinz Rummenigge
oli kyllä yks supernimi 80luvun lopulla potkupallossa.. :)

12.06.2004 20:58

Väritän värityskirjaa, vedän viivan pisteestä toiseen...-Ismo Alanko-

Joo kyllä karkkia saat, eiku vaan värittämään!

Cantona oli hyvä pelaaja, mutta aiva väärässä joukkueessa!

12.06.2004 21:01

TONNIKEIJU ESITTÄYTYY!!!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Rauhaa ja rakkautta! :D

13.06.2004 12:40

Täydennetääs tätä ketjua vähän että pitenee...

Illalla alkulohkojen mielenkiintoisin peli. Ei kyllä tosin EM-futis säväytä mua yhtä paljon kuin MM.

13.06.2004 12:57

Ai niin.. Ranska - Englanti tulee myös myöhemmin illalla. (21.30 tv2)

13.06.2004 13:00

Niin, kuka voittaa...no, isännillä on kovat paineet, ja sen näki eilen. Tasan yksi vaarallinen tilanne. Paineita tai ei, pidän Portugalia silti vaarallisena.

Tylsä ja tehoton, mutta myös vastustajansa tehottomana joka pelissä pitävä Italia on kestosuosikki.
Ranska...jaa-a...olisko nyt näytön paikka MM-kisojen floppaksen jälkeen? Hallitseva mestari ja kaikkea..
Espanja. Ei suurta menestystä, mutta olisiko nyt aika? Taaskaan ei ole ainakaan materiaalista kiinni..
Englanti. Hmm...riittääkö nopeus ja onko ilmatilan herruus varma?
Hollanti. Aina vaarallinen. Odotan yllätystä (semeihin?).
Tsekki. Kuka tietää? Nälkäinen joukkue. Taitotaso on korkea ja kokemusta kovista liigoista pelaajilla on.
Saksa. Jaa-a...50/60

C-lohkosta toinen jatkaja voi olla Ruotsi. Näyttää italialle aika helpolta lohkolta, mutta sitten saattaakin vastaan tulla jo kovaa pelannut joukkue (D-lohkosta). Tämä voi olla Italialle vaikea peli, ja sen voittaja on luultavasti finaalissa.

No, onneksi futis EI ole yksinkertaista matikkaa, joten kahtellaan.../cool/

/kippis/

//mika

13.06.2004 13:14

Eilen myös ilmoitettiin että 12 arabia oli pidätetty kisojen yhteydessä. Näillä kuulemma oli kytköksiä vaarallisiin äärijärjestöihin. Hoh hoijaa, taas se Osama kavereineen pitää koko maailmaa kauhussa.
Mutta onhan se hyvä että jokainen arabi on terroristi niin ei tarvitse miettiä missä ne syylliset on...

Niin ja Kreikalla ISO käsi /peukut/ /palvo/

13.06.2004 13:55

Virallinen valitus kisajärjestäjille kun ovat jättäneet Vitor Baian pois joukkueesta. Höh!

Tai ehkä arabiterroristit on vieny sen minimoidakseen Portugalin mahikset ja myös vähäpukeisten naiskatsojien määrän ja media pelokkaasti vaikenee asiasta..

13.06.2004 16:57

Pallopelin seuraaminen on aina mukavaa puuhaa. Tai ainakin usein. Tänään ainakin pitäisi olla. Isoja nimiä kentällä ja kaikkea.

En usko, että kisajärjestejillä on kauheasti vaikutusta joukkuevalintoihin. Toiset järkkää kisoja ja toiset pelaa peliä.

13.06.2004 17:19

Kannatan Ranskaa. Kyllä silmä lepää Zidanen ulkonäössä ja taidoissa!

13.06.2004 21:08

Ranskaa myös. Miehen kotimaa ja joukkue täynnä hyviä/hyvännäköisiä pelaajia. Mun suosikki on ehdottomasti Thierry Henry...

13.06.2004 23:39

Zidaneen voi aina luottaa!

13.06.2004 23:39

Huh mikä matsi /drool/

13.06.2004 23:40

Olipas matsi...onko tuollaista minuuttia (!) nähty futismatseissa vähään aikaan!? Ja vielä lisäajalla!

Kyllä käy sääliksi Milian poikaystävää...jätkä puurtaa täysillä koko matsin, missaa pilkun, ja Ranska vie matsin. Ei ole kyllä helppoa Gerardillakaan....ei vissiin yhtään nähnyt Henryä.
Ei muuten ainakaan parempi joukkue voittanut, mutta sellaista se on.

No, ainakin Ranska sai tehtyä maaleja näissä_kisoissa...

13.06.2004 23:41

Viihdyttävä loppu muuten hieman laimeelle pelille. Zidanen vapari oli upee! :)

13.06.2004 23:43

No, enempi mietityttää noiden vaalien tulos /nyyh/

13.06.2004 23:48

No mutta onneks kumminkaan Viivi ei päässy..
/lohduttaa/ mehumarjista :-s

13.06.2004 23:57

Ihmetyttää? En muuten Marjis usko, että ihmetyttää...onhan tästä puhuttu...se prosenttisääntö, muistathan? ;-)

Silti, Zidane = Sundin

13.06.2004 23:59

mietityttää, mika, mietityttää...

14.06.2004 08:23

Ihan hyvä potkupallomatsi tuo Ranska-Englanti vaikka en koko peliä katsonutkaan... ;-)

14.06.2004 10:44

Tämmöiset pelit palastavat koko kesän. Jos ei klassikko niin lähellä ainakin.

14.06.2004 12:50

On aina yhtä viihdyttävää kuulla Keken kommentit, kun Englanti on hävinnyt pelin. Ja erityisesti, kun Englanti on hävinnyt viime hetken maaleilla.

Zi-zu, Zi-zu, Zi-zu... /hoil/

14.06.2004 13:46

On se Zidane vaan edelleen seksy, vaikka pälvi loistaa, koska näyttää älykkäältä (mitä jos se vaan näyttää mutta ei ole.../miettii/...pakkohan sen on olla).

Ja becksihän on aina /droooool/ vaikka millä aivokapasiteetilla ja hiuksilla...mitäköhän puritaanisuutta se tuolla lookilla yritti viestiä.../miettii/...

-->futiskisat on aina mielenkiintoisia myös ulkopelillisten seikkojen takia(tai juuri niiden takia). Keken kommentit joku jo mainitsikin, muistan aina kun sillä oli kyyneleet silmissä MM-kisoissa kun englanti tippui. Isoja tunteita.

Mutta jos jotain asijaakin täytyy laittaa niin toivon aina Espanjaa (tosin enää en tee sitä virhettä että löisin vetoa sen puolesta) koska käy sääliksi, ne ovat kärsineet jo ihan tarpeeksi....Myös Englannille soisin välillä menestystäkin.

Ranskalle joukkueena ja pelaajille yksilöinä liputan kyllä, mutta ranskalaisten itserakkaus-erinomaisuus on jo sen verran sietämättömällä tasolla etten missään tapauksessa toivo niille menestystä. Kyllä ne luulee olevansa maailman parhaita kaikessa meni kisoissa miten meni.

Italiaa ei voi olla kannattamatta ainoastaan sen takia että niillä on hienoimmat vaatteet! Ja vaikka matsi on muuten tylsää jahkaamista, niin Tottia italian pelipaidassa jaksaa katsella...

14.06.2004 14:46

Hienoimmat vaatteet ja ruminta peliä. Pakko sinne kai on jotain lisukkeita keksiä kun pelataan vaan pakitusta. Vähän niinku enkkusakki eilen. Ja senhän näki, miten siinä kävi. Siksi se peli aina on jahkaamista ja siksi niihin kledjuihin kiinnittää edes huomiota.

14.06.2004 14:57

"On se Zidane vaan edelleen seksy, vaikka pälvi loistaa..."

Se pälvihän hänestä juuri sexyn tekee. Tuollainen rehellinen kalju nuorella miehellä...ilman, että ajelee koko päänsä kaljuksi tai laitattaa tupeen, Wau!

14.06.2004 16:10

Ranska - Englanti oli tylsää taktiikkapeliä; tuskin tuli äinille ees hiki! = HYH! Ja Beckham ei osaa muuta kuin potkaista...joskus
Tänä iltana AZZURRIT !! Ja iki-ihana Alessandro
Nesta...mmmm ja osaa myös puolustaa!

14.06.2004 17:21

kenestä tässä säikeessä on puhuttu; kaikki ihan vieraita nimiä...

En periaatteestakaan katso yhtään ainutta matsia, lehden urkkasivuista (jotka koluan läpi aina äärimmäisen tarkasti) hyppään kaikki futisuutiset yli. Vain yksi uutinen on ylittänyt jopa minun tajuntakynnykseni: Saksan joukkueelta on seksi kielletty kisojen aikana. Siinä on joukkuejohdolla kunnioitettava ja ammatillinen ote lajiinsa: keskitytään olennaiseen, peukut sille.

Joku voi sitten vaikka joskus raportoida allekirjoittaneellekin miten Saksan kävi...

14.06.2004 17:46

"Ja becksihän on aina /droooool/ vaikka millä aivokapasiteetilla ja hiuksilla...mitäköhän puritaanisuutta se tuolla lookilla yritti viestiä.../miettii/..."

Vitsi, nytpä tiedän miltä tuntuu olla muodin edelläkävijä. Mulla on ollut toi Becksin heöstaili jo vuosikaupalla!

Siis kelatkaa, *mulla* oli toi tukka ennen Becksiä! Kohta mä oon suositumpi ku Spede.

15.06.2004 10:53

Kyllähän se on selvästi niin, että Pohjoismaat ovat yhtä ja samaa jalkapallomaata. Heja, heja!

Me otettiin eilen neljä pinnaa!

15.06.2004 11:19

Kyllä osaa puolustaa poika. Muusta en tiedä. Taitaa olla taivaansinisten kasvatteja.

15.06.2004 11:39

Eipä tuo Cannavaro kauaksi jää vaikka muutama hazardi olikin.

Tanskasta tuli kertaheitolla ehdoton suosikki!

15.06.2004 18:29

Perkeleen perkele, että vituttaa vieläkin! (Saakohan täällä käyttää näin karkeaa kieltä...) Englanti pelasi aivan unelmamatsin ja sitten kolme typerää virhettä (Becks, Heskey, Gerrard) ja peli on menetetty. Argh! No, turnausta ei onneksi ole menetetty vielä. Seuraavat matsit pitäisi voittaa 6-0.

Tanskan peli on hieno yllätys. Hyvä pohjoismaat! Italia puolestaan saisi kadota jalkapallokentiltä kokonaan. Hy helvetti mitä peliä, sitä ei voi jalkapalloksi edes kutsua. Menkööt Saksan kanssa pelaamaan nolla-nollaa. Miten ihmiset voivatkinolla Italia-faneja. Kyllä britti-pohjoismainen jalkapallo rullaa!

Toivottavasti Ruotsi voittaa Italian perjantaina! Loppuottelu voisi olla jompi kumpi Pohjoismaista-Englanti.

Veikkaa en mitään, toivon ja pidän peukkuja. Ja katson kisoja. Kesä menee salilla käydessä ja kisoja katsoessa, luppoaika netissä surffaillen ja gradukin pitäisi kirjoittaa. Mistähän päästä sitä alkaisi karsimaan... ;)

15.06.2004 18:55

joo, ruatti sais kyllä voittaa Italian.

Todelliset pelimiehet kannustaa aina rakasta naapuria eikä anna vanhan katkeruuden tulla väliin. Myös world cupissa pitäisi kannustaa ruotsia kun vastassa on usa/kanada.

Ylpeitä skandinaaveja ollaan, vaikkei yhtä iloisia kuin muut...

15.06.2004 18:58

Gradusta tietenkin!

15.06.2004 20:08

NÄ-häj _ Aldrig!! Venäläisiä emme ole, ruotsalaisíksi emme ikinä halua, olkaamme siis suomalaisia ja ajatelkaamme järjellä...
PELLLLE Svenssonit on erikseen - USCH!

Latvia saattaa olla yllättävän kova maa!! : )

15.06.2004 20:51

Joo kannatetaan sitte latviaa. Eipähän ole odotukset korkealla eli sopii meille härmäläisille: pessimisteinä tiedämme pettyvämme ja myös saamme mitä odotamme eli itsesääliä.

Euroviisut, Miss universum, formulat, galgary-florida, Suomi mukana EM-kisoissa vuonna 2050, Suomi mukana MM-kisoissa vuonna 3...

--> Jonkun täytyy hävitä. Muuten muut ei voi voittaa.

18.06.2004 18:08

Voi voi Totti minkä teit! Että olet sylkäissyt meidän ihanan älykkään ja verbaalisesti lahjakkaan Akin päälle! Nyt ei auta liehuvat letit eikä veistoksellisen kauniit kasvot. Tämä suhde on nyt ohi. Ruotsi! Ruotsi!

Keiju muuten, Zidanekin sitten kyni sen rehellisen kaljunsa pois....mutta annettakoon se anteeksi, teki sen varmaankin tuskaisan helteen takia.

Ja kaikki kovat pudotuspelit tulee juhannuksena! aikooko kaikki turruttaa jännityksen juomalla? Kuinka monta matsia katson selvänä, raaskinko juoda /miettii/

18.06.2004 18:42

Sijoitin kaikki rahani Bulgarian voittoon Tanskaa vastaan...saa nähdä juhliiko vai riutuuko Keiju loppukuukauden! :)

Keretti, kyllä se rehellisyys Zidanella vielä palaa takaisin...sallitaan pienet valkoiset valheet hänellekin.

18.06.2004 20:12

rehellinen kalju.. *katselee avataria..

joo.. onhan niitä täällä..

19.06.2004 14:10

Jos selostajat puhuivat eilen totta, että Totti olisi väittänyt ettei tunnistanut itseään nauhalta (It wasnt me mister refery. It was the other guy), niin jo on naurettava egoilija.

Saisivat hommata ne videotuomarit jalkapalloon sekä tehokkaan peliajan.

19.06.2004 19:49

Jees! Ruotsi ylsi tasapeliin. Hitto että pelotti eka puoliajan, kun Ruotsi näytti olevan ihan jäässä. Kai siellä liikaa kunnioitettiin kuuluisia italiaanoja ja jäätiin katselemaan hienoa pallonkäsittelyä tai jotain (Italia sentään pelasi jalkapalloa ensimmäisen puoliajan, se on myönnettävä). Toisella puoliajalla homma onneksi korjaantui. Huh, huh. Kyllä sohva rytisi peliä katsoessa.

Nyt jos Ruotsi pelaa Tanskaa vastaan tasurin, niin Italia tippuu, kyllä italian jätkillä on paskat housussa. Hähää...

19.06.2004 21:02

kannustan (kun ei kerta ite olla mukana)

Zlatan on kisojen kunkku (ainakin tähän asti...) Eilinen tasoitusmaali oli huippu!

20.06.2004 01:01

Minä olin ymmärtänyt, että Totti ei "tunnistanut" sitä itseään, jonka näki nauhalta. Tarkoittaen siis, ettei hän tunnistanut sitä syljeksijää omaksi itsekseen vaan joksikin toiseksi. Hänhän myönsi tekonsa ja pyysi julkisesti jo anteeksikin.

20.06.2004 09:53

"Kyllä sohva rytisi peliä katsoessa."

Oho! Aika touhua siellä...;-)

Mutta onpa ollut hyviä pelejä. Aika sekaisin näyttää pakka menevän...jatketaan selvitystä...taitaa 1. sivun arvailuni osoittautua hassutteluksi monelta osin...

//mika

22.06.2004 00:14

ARgh! Ruotsi-Englanti loppuottelu! Se on varma! *ottanut yliannostuksen jalkapalloa*

22.06.2004 00:20

"joo.. onhan niitä täällä.."

Tietääkös Simppa, mikä aiheuttaa ennenaikaista kaljuuntumista?

22.06.2004 00:30

Minä tiedän, huimat määrät testosteronia..

Ja mulle parturit aina sanoo että mistä näitä hiuksia sun päähän sikiää, kuulemma tuuhea peuhko.. eli eipä voi testomäärillä kehua kun
kalju ei kiillä. Pitäskö tässä alkaa olla huolissaan.. /iiiiiiiiiiiiiiik/

22.06.2004 20:19

Tänään tuloo Tanska-Ruatti, mikä on varmasti jännä peli!! Mä liputan punapaidoille, en oikein osaa kannatta ruattia...aika sakiaa mutta niin se vaan on.

22.06.2004 20:27

Tasapeli tarkoittanee sitten sopupeliä!!!

22.06.2004 23:41

Huh huh, split screeni puuttuu telkkarista, pahus! Saivat sitten sen tasurin sieltä survottua, ja viime hetkille näytti siltä että Italia ei saa edes sitä voittoaan Bulgariasta. Nooh, huomenna spekuloidaan sopupeleillä sitten, kjeh, kjeh :D Pohjoismaaaaaaaat!!!

22.06.2004 23:43

HUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH :D

23.06.2004 00:42

Jees! Mahtavaa! *hyppii riemusta*
Sielä italian pellet ruikuttakoot, olisivat pelanneet aikoinaan. Sopupelistä ei ollut tietoakaan, Ruotsi ja Tanska pelasivat molemmat hyvää, hyökkäävää jalkapalloa, jota on ilo katsoa. Tanska oli parempi, mutta Ruotsi ei luovuttanut ja tasoitti lopulta. Italia sen sijaan näytti jo siltä, ettei onnistu edes Bulgariaa voittamaan, siis Bulgariaa. Haa! Turha ruikuttaa!

23.06.2004 10:22

Jeps, mahtavaa kun Ruotsi meni jatkoon! Nyt toivotaan vaan tota Kiiskin mainitsemaa Ruotsi-Englanti asetelmaa finaaliin! :)

23.06.2004 10:27

Ruotsi ja Englanti eivät vain voi kohdata finaalissa, kun kohtaavat toisensa välierissä mikäli selviäisivät jatkoon puolivälieristä.

23.06.2004 10:35

no voihan mätä! Mutta kiitti kuitenkin valaistuksesta!

Niinkuin huomaat en ole oikein syvällisesti paneutunut näihin juttuihin. Oon kyllä katsonut varmaan yli 70% kaikista otteluista, mutta se mun paneutuminen loppuukin siihen ;)

23.06.2004 22:06

Ja Hollanti menettää mahkunsa, koska Tsekki pelaa kakkosjoukkueella.

23.06.2004 22:49

Just prkl huomasin iteki tuon ku aloin tekemään veikkausta loppupeleihin. Eihän sitä taas näimmä höyryissään ole mitään tajunnut. Mutta näin Tanska-Ruotsi pelin jälkeen taidan kääntää takkia eli loppuotteluun Englanti-Tanska! Sama kai se on mikä pohjoismaa siellä pelaa.

23.06.2004 23:37

hyvä tshekki!!!

hehh.. pakko kehua mutta aavistin tämän kyllä.. myös paffilla.. :)

23.06.2004 23:48

Pahalta jo näytti Hollannin jatkoonpääsy, mutta Tsekki hoiti homman tyylikkäästi kotiin, ei löytynyt sakemanneilta maalintekijöitä pistämään kampoihin. Saa nähdä kestääkö Tsekkien kantti voittoputkea. Ja Van Niestelrooy ja kumppanit Ruotsin kimppuun, jihuuuuuu /tuuletus/ /kippis/

24.06.2004 00:27

AnnaManna: "Saa nähdä kestääkö Tsekkien kantti voittoputkea."

Oho, vai on Anniskin noin täysin höpöselostajien vietävissä. Selostaja satuilee, että se on rasite kun on voittanut kaikki ottelut ja Annis uskoo sen. Eiköhän se jatkossa ole sama kaikilla joukkueilla, vain voitolla jatkoon.

Saksan tippuminen on iloinen asia. Vielä kun Portugali tiputtaa Englannin niin homma on varsin bueno.

Peace and love,

//mika

24.06.2004 00:47

Höpöpupu, ei se ole rasite että on voittanut kaikki matsit, vaan se että tappiosta tippuu, niin Tsekeille kuin muillekin, sanoo höpöselostajat ihan mitä vaan; kanttia kysytään alkuasetelmista riippumatta ;-D Joka tapauksessa vähän peukutan Tanskalle voittoa Tsekeistä, vaikkakin Tsekin otteet ovat olleet melko vakuuttavia :D

Englannin tappio olis myös aika höpöä herkkua /cool/

24.06.2004 09:31

Hei onks Pupu ja TC samaa persoonaa?

Ajattelin vain tuota MC Pupun viestin loppua, TC:n tyyliä. Vai oonks mä missanut jotain? :O

24.06.2004 10:11

..."oonks mä missanut jotain?"

Olet missannut!

24.06.2004 10:27

Näköjään tyhmiin kysymyksiin ei voi saada muuta kuin tyhmiä vastauksia... ;)

Ei mutta Keiju hei, valaisepas vähän...

24.06.2004 10:53

En muista nyt sitä ketjua, jossa Aropupu otti tuon käyttöönsä ihan omalla luvalla...kai hän on hillitön TC-fani! :D

24.06.2004 12:42

MC Aropupu ja TC ovat eri persoonia ja lisäksi jopa täysin eri henkilöitä. Olen suomannut, että esim. tuollaista "Peace and love. //mika" -lopetusta voi kätevästi käyttää pehmentämään viestin vaikutusta. Eli vaikka sanoisi vähän kovemminkin jonkun asian tai vaikka ihan suoranaisesti aukoisi päätään jollekulle, niin tilanteen saa hyvin pehmennettyä ja rauhoitettua kirjoittamalla viestin loppuun "rauhaa ja rakkautta" tai vaikkapa "tämä siis ihan hyvässä hengessä". Kaikkein tehokkain pehmennys on toki "//mika", joka tuo sellaisen henkilökohtaisen läsnäolon siihen viestiin ja tällöin lukija huomaa, että kirjoittaja onkin ihan oikea ja empaattinen ihminen, eikä vain joku kylmä nimimerkki.

Ja kyllä, olen todellakin aivan hillitön TC-fani.

24.06.2004 12:43

Äh, siis olen Huomannut, en Suomannut.

24.06.2004 13:14

Keijulle ja Pupulle kiitti valaistuksesta!

...siis oonhan minäkin ihan mieletön TC-fani, mutta en nyt kuitenkaan allekirjoita viestejäni
//mika

24.06.2004 13:56

Vai niin...:D

Tuota, itse en ole koskaan käyttänyt tuota "hyvässä hengessä", se on puumerkki, jota käyttävät ainakin kolme kirjoittajaa täällä. On olemassa aivan selvä ero - minun mielessäni - tuolla ja sitten sillä peace and love -kommentilla. Edellinen kommentoi - edelleen, minun mielessäni - viestiä ja toinen jotain ihan muuta.

Tuon allekirjoituksen latasin alunperinkin siksi, että vaikka jo alusta lähtien löin korttini pöytään henkilöllisyyteni jne. suhteen, jatkossa tuli kuitenkin tähän liittyen epäselvyyksiä. Täällä on 6-7 henkilöä (en ainakaan tiedä muista), joiden henkilöllisyys on enemmän tai vähemmän julkinen. Tämän näkee myös heidän nimimerkeistään (minua ja Mankia siis lukuunottamatta). Heitä yhdistää myös tietynlainen_kiinnostus tätä palstaa kohtaa, joka osaltaan selittää tämän avoimuuden.

Kyseessä ei ole viestien pehmennys siinä mielessä kuin MC vihjaa. Kyse on enemmänkin siitä, että kiisteltiinpä täällä mistä tahansa lapsellisesta asiasta, ei sillä IHAN OIKEASTI ole väliä. Tästä yritän muistuttaa noilla piisänlav-signeerauksilla.
Monasti ihmisten perspektiivit hukkuvat heihin itseensä ja joku olematon keskustelu netissä saa aivan suhteettomat mitat. Nämä asiat eivät missään nimessä ole vakavia. Elämässä on paljon vakaviakin asioita, joten jos henkilö polttaa kääminsä nettikeskusteluissa, miten hän mahtaisikaan toimia tosi paikan tullen? No, voihan tuotakin pehmennykseksi sanoa, mutta sen tarkoitusperät ovat eri kuin MC:n tulkinta asiasta, mikäli ymmärsin häntä oikein.

Selviskö? :D

Ja oli miten oli, niin /cool/

//mika

24.06.2004 17:01

Tanska ja Tsekki kohtaavat liian aikaisin. Voittaja saanee vastaan Ranskan.

Perse ja lovi

//sika

25.06.2004 00:38

Englanti kotiin!

Ei tarvi enää katsella puupää-Beckhamia.

25.06.2004 00:42

Vai ruohojalka-Becksiä...? Kjeh, kjeh, kjeh :D

25.06.2004 00:52

Luis Figolla voi olla pieniä vaikeuksia ottaa kapteenin auktoriteetti takaisin. Jösses mikä tissiposkinen egoisti.

Mutta kerrassaan huikea matsi!

25.06.2004 08:51

Oli siinä viihdettä kerrakseen, vaikka nyt painaakin hieman simmua. Ei haittaa.

Figolla tosiaan huono päivä tiukoissa kohdissa, vaikka olikin pelissä hyvin mukana ja pyöritti ihan hyviä juttuja. Mutta ne vaparit...

25.06.2004 11:12

JEEEEEEEEEEEEE!!!11!yks
/Lyyti fiiliksissä/

Mulla käy kyllä vähän sääliksi puupäätä ja pikkasen myös Figoa /nyyh/ /odottelee lööppejä/ /raivo/

25.06.2004 12:32

aih että oli jännää!!!

Englannin puolella oltiin, mutta noin jännittävän ottelun päätteksi on sama kuka voittaa - fiilikset katossa & sillee...

25.06.2004 23:59

...Ranska laulukuoroon. Kyllä nyt ei harmita :-D

26.06.2004 18:54

Tiukka matsi todellakin. Ei ollut Figon tai Beckhaminkaan paras päivä. Jep.

27.06.2004 22:54

Tsekki näyttäis tällä hetkellä olevan Tanskan niskan päällä.

27.06.2004 23:25

Tanska on ollut pienoinen pettymys, ei ole siirrellyt palloa ollenkaan niin nätisti kuin ensimmäisissä matseissaan. Vaikka piti alussa palloa, ei saanut luotua tilanteita.

Ja Koller on elävä todiste siitä, että urheilussa hyvä iso mies voittaa hyvän pienen miehen (Bekele on poikkeus).

28.06.2004 00:15

Kommentoidaan omia arvauksia vähäsen.

"Paineita tai ei, pidän Portugalia silti vaarallisena."
Edelleen.

"Tylsä ja tehoton, mutta myös vastustajansa tehottomana joka pelissä pitävä Italia on kestosuosikki."
Tylsä ja varsinkin siis tehoton.

"Ranska...jaa-a...olisko nyt näytön paikka MM-kisojen floppaksen jälkeen? Hallitseva mestari ja kaikkea.."
Ei ollut näytön paikka. Kahden ison menestyksen jälkeen tuli kaksi isoa floppia.

"Espanja. Ei suurta menestystä, mutta olisiko nyt aika? Taaskaan ei ole ainakaan materiaalista kiinni.."
Ei ollut aika. Onko koskaan?

"Englanti. Hmm...riittääkö nopeus ja onko ilmatilan herruus varma?"
Ei riittänyt eikä ollut. Ei pelannut lainkaan odotusten mukaisesti.

"Hollanti. Aina vaarallinen. Odotan yllätystä (semeihin?)."
Jo vain, semeihin.

"Tsekki. Kuka tietää? Nälkäinen joukkue. Taitotaso on korkea ja kokemusta kovista liigoista pelaajilla on."
Jep. Loistavaa jalkapalloa.

"Saksa. Jaa-a...50/60"
Taisi olla se fifti..

Aika jännäksi menee. Harvoin (itse en muista koska viimeksi, jos koskaan) kaikki "isot" on poissa välieristä. Asiaa.../peukut/

Kaksi pohjoisempaa ja kaksi eteläisempää joukkuetta jäljellä. Finaalissa yksi pohjoisempi ja yksi eteläisempi? Taikauskoon vedoten en mainitse mitkä...;-)

29.06.2004 16:32

Tähdet ovat kuin piste iin päälle, kruunaavat futiksen. Tähtiä ja tarunomaisia hahmoja on ollut ennen Becksiä ja kumppaneitakin. Kun on päästy listojen vauhtiin, muistellaanpa joitakin parin vuosikymmenen takaisissa arvokisoissa hätkäyttäneitä.

1) Carlos Valderrama, Kolumbian moottori. Legenda jo pelkän pörrötukkansa ja muusta joukkueesta rajusti poikenneen ulkonäkönsä johdosta. Näin Valderraman pelaavan stadionilla Kolumbian voittaessa Suomen 1-0. Jäi mieleen, miten seisoi pitkän tovin paikoillaan keskiympyrässä jaellen yhden kosketuksen syöttöjään.

2)Rene Hiquita, Perun rohkeista ulostuloistaan kuulu maalivahti, joka seikkaili hurjimmillaan oikean laitahyökkääjän tontilla.

3) Andoni Goicoechea, "Bilbaon teurastaja". Runttaajien kingi, joka teloi mm. Maradonan ja Schusterin pitkälle sairaslomalle. MM-82 jäi mieleen kuva, jossa Algerian veskaria kannettiin paareilla sairaalaan ja kuvatekstissä todettiin lakonisesti: Bilbaon teurastaja iski jälleen.

4) Gheorg Hagi, hiukan edellisiä myöhempää sukupolvea. Karpaattien Maradona, joka jäi mieleen leijamaisista maaleistaan, persoonallisesta tuuletuksesta ja varsinkin loppuaikoina likaisen pelin taitajana.

5) Viimeisenä, muttei vähäisimpänä MINÄ, Brasilian pelin aivot -82 ja -86 MM:ssä. Vanhimmat kehonettiläiset muistanevat vielä, miten upotin vaparin Neuvostoliiton verkkoon. Ollapa vielä nuori.

29.06.2004 17:51

[http://www.ilportiere.com/media/filmato_higuita.html]

Tuolta Rene Hiquitan tyylinäytettä miten homma tehdään yleisöystävällisesti.

29.06.2004 20:44

Proge, loistava linkki /palvo/

Muistan miehen ja hänen tempauksensa, mutta tuota en muista nähneeni...:D

Ja Sokru, taidanpa muistaa myös yhden sinun rankkareistasi...se ylimielinen, ilman vauhtia potkaistu...sen varmaan muistat itsekin /pahasilma/

Ja muistan myös livenä nähneeni ainakin Valderraman ja Haginkin. En ole ikinä omin silmin nähnyt sellaista banaanipotkua kuin Hagi Suomen verkkoon upotti. Ihan oikeasti, se potku uhmasi fysiikan lakeja. Aivan käsittämätön. Ja hänhän taikoi niitä alituiseen.

Mutta paras maali, jonka olen nähnyt, oli Sokrateksen joukkuekaverin Ederin vasuripuolivolley 30 metristä Rinat Dasajevin taakse Espanjassa 1982. Sellaisia ei enää näe.

Kyllä, tähdet tekevät futiksen. Kuten joku jo tässä ketjussa totesi, Saksan ja Italian tylsääkin tylsempi varmistelutyyli on juuri tällaisen tähtijalkapallon vastakohta. Onneksi molemmat joukkueet ovat kotonaan varmistelemassa.

Luovuus on kaikki kaikessa :)

kirjaudu sisään jos haluat vastata