Iltapala

noin 19 vuotta
yli 2 vuotta
748
65742

Mitä mieltä olette (hunaja)marinoiduista kanasuikaleista iltapalana? n.300g teflonpannulla ilman rasvoja ja pari siivua ruisleipää??

En löytänyt mistään kyseisen tuotteen ravintoarvoja, joten en tiedä, mutta ajattelin, että siinä olis ihan mukavasti proteiinia. Kysäsin täältä, koska olette kuitenkin tietoisempia kuin minä tästä asiasta. entä kuinka monesti tätä ruokaa viittu vetää? lähinnä treenin jälkeen.

Ja jos löytyy niitä ravintoarvoja jostain, ois kiva ku sais tänne.

Mut thanks anyway

Vastaukset: 14

1
06.11.2003 19:13

itse käytän tonnikalaa 100g, raejuustoo 150g, ja mysliä 100g

2
06.11.2003 19:49

Onpas tuhti iltapala mutta ettehän te miehet muulla pärjää!

Itse syön rahkapurkin marja/hedelmäsoseen kera.

3
06.11.2003 20:31

Et kai sentään pistä kaikkia sekaisin? :-)

4
06.11.2003 22:44

300-grammaa broilerisuikaleita keskiarvona sisältää keho.netin laskurin mukaan 63,75-grammaa proteiinia. Aika reilu määrä, siis kerta-annokseksi... Ehkä hieman olisin valmis pienentämään tuota. Vaikka 200-gramman annos voisi vastata omia teesejäni paremmin (proteiinit 42,5g).

Ihan jeeshän joku mättö on mielestäni iltapalana, jos vaan jaksaa alkaa paistamaan noita. Itse laiskurina ja pihtarina tyydyn ottamaan protsut lisäravinteina.

5
07.11.2003 14:41

Mikä on iltapala? Mikä päivällinen? Syöttekö päivällisen joskus iltapäivällä ja sitten erikseen iltapalan, vai miten?

Meillä syödään aamiainen aamulla, lounas lounaalla ja päivällinen illalla joskus kahdeksan maissa, eikä mitään iltapaloja tunneta. Päivällinen on päivän pääateria, joten 300 g kanaa uppoaa helposti naisiin ja lapsiinkin. Kysyisin enemmänkin tuon kasvispuolen perään?

6
07.11.2003 16:24

Semmonen puolisen kiloa pottua niin tulee uni heti.

7
07.11.2003 23:37

Kyllä tuo n.300g broilerisuikaleita menee tällaselle tytöllekin melko kevyesti treenin jälkeen ja joskus harvoin kun ei ole treenejä, muutenkin.
On muuten ihan pirun hyvää ja proteiinipitoista. Tuntuu nimittäin, että jää aika vähälle mulla noi proteiinit muuten, niin panostetaan tohon kanapuoleen. Silti syön n.4-6krt/pvä.
En sitten tiedä onko hyvä vaihtoehto, mutta mulla se on ainaki toiminu, että jatka vaan sen syömistä, jos et mitään kummosempia syitä löydä. Ainaki mulle sopii.

Onko tuolla marinadilla sitten jotain vaikutusta? Huonoa lähinnä tarkotan?

8
08.11.2003 13:02

Jos "iltapala" on se viimeinen ateria juuri ennen nukkumaanmenoa, niin järkevintä ja edullisinta olisi vetäistä jotain jossa on kaseiinia, esim. maitorahkaa tai raejuustoa, ja vähäsen öljyä. Jos on rahhoo, niin kaseiiniprotsku ja öljy -drinksu lienee aika optimaalinen. Ei turhia hiilareita, vaan hitaasti & täydellisesti imeytyvää proteiinia.

Jos taas iltapalasi tulee juuri treenin ja palautusjuoman jälkeen, niin silloin tietenkin huolehdi siitä että saat tarpeeksi proteiinia ja hiilareita, ei liikaa rasvaa. Itse tosin ajoitan treenit niin, että treenin jälkeisen aterian jälkeen voin vielä 3-4 tunnin jälkeen nauttia yöpalan (ym. vaihtoehdot).

9
08.11.2003 17:42

Toisille voi sopia yömyssyksi broilerit, itse sekoitan maitorahkaa johonkin jugurttiin ja rasvat siihen päälle. Akvaisan, miksi iltapalassa pitää olla kaseiinia?

10
08.11.2003 18:01

En ole akvaisan mutta mutta...

Kaseiini eli maitoprode imeytyy toooodella hitaasti eli on optimaalinen vaihtis yöksi.

Ja hyvät rasvat tekee gutaa sydämmelle, antaa kivasti energiaa ja ennen kaikkea hidastaa vielä lisää sitä proden imeytymistä nukkuessa.

11
08.11.2003 18:02

Niin ja lisätäkseni niin rahka ja jugurttihan sisältävät nimenomaan kaseiinia.

12
09.11.2003 00:01

"kaseiiniprotsku ja öljy -drinksu lienee aika optimaalinen.".

Osittain totta mutta olisin eri mieltä tuosta optimaalisuudesta vielä sen osalta, että optimaalisena pitäisin kaseiinin ja heran yhdistelmää suhteessa 1:1. Tämä vastaa hyvin pitkälti äidinmaidon suhteita. On selvää, ettei heran "purske" riitä kattamaan koko yötä, mutta tällöin saadaan yhdistettyä sekä heran proteiinisynteesiä kiihdyttävä nopea, voimakas vaikutus että kaseiinin antikatabolinen, useamman tunnin(~7h) kestävä vaikutus.

Kunpa tuon heran(toisen puolikkaan) saisikin jotenkin aikakapsuloitua.. /miettii/

13
09.11.2003 01:05

Äidinmaidosta vielä sen verran, että miksi otin sen esille, syystä että äidinmaitoa pidetään usein ns. vertailuproteiinina, kun arvioidaan jonkin ruoka-aineen proteiinin arvoa, koska äidinmaidon katsotaan parhaiten täyttävän ihmisen välttämättömien aminohappojen tarpeen. Puhumattakaan eri kasvutekijöistä.

14
09.11.2003 15:44

no en sentään

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Kysymykset » Ravinto » Iltapala