Mitä mieltä tämän vuotisesta Asics Ds Traineristä, oliko liian kiertolöysä?

65233
29. lokakuuta 2003 23:33

Olen käyttänyt Asicsin Ds Trainer kenkiä joitakin vuosia ja useita pareja. Uusien kenkien hankinta oli jälleen ajankohtainen keväällä ja ostin uudet Ds Trainerit, joihin olen ollut sangen tyytyväinen. Ihmetys oli melkoinen, kun uusi malli tuntui totaalisen erilaiselta verrattuna aikaisempiin tosuihin! Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Mielipiteitä uudesta mallista? Mikä kenkä vastaisi ominaisuuksiltaan Ds Trainereiden aikaisempaa mallia?

Vastaukset: 20

30.10.2003 09:23

Kyllä on kokemuksia uusista DS Trainereista, olen täälläkin niintä jo haukkunut. Ihan surkeat, ei voi verratakkaan edelliseen mallin (VII).

Täytynee etsiä pikapuolin uudet kengät, onko vinkkejä mitkä voisivat vastata vanhoja DS:siä?

30.10.2003 11:10

Tossut sinänsä toimii ja on edelleen hyvät jalkaan ja sopivat minun kintuilleni, mutta laadussa olisi toivomista. Saumat alkaa repsottaa ja sisältä kankaat puhjeta. Kilometrejä näillä tossuilla on tullut keväästä alkaen vasta vähän toista tuhatta, vanhat kesti lähemmäs 2000 km. Olisiko maanantaikappale vai yleisempi laadun heikennnys

UPI
30.10.2003 12:05

Olipa tosiaan DS:t tänä vuonna surkeet. Alkoivat rupsahtelemaan heti alkuunsa. molemmat kengät on revenneet päälikankaasta. Samoin kaverillani. Mm. neljä vuotta vanhemmat DS:t ovat paljon paremmassa kunnossa kuin tämän vuotiset. Ei voi muuta kuin ihmetellä kenkien hinta/laatu-suhdetta. Toivomme ensi vuodeksi parempilaatuisia kenkiä.

30.10.2003 15:25

olen itse joutunut samaan kurimukseen Asicsien kanssa, mutta Niken uusi malli Zoom Swift pelasti pulasta.Edelleen kevyt malli, mutta tarpeeksi kiertojäykkä kuitenkin!!

MOL
30.10.2003 21:19

Olen juossut asicsin tossuilla vuodesta 1988, pääasiassa DS-trainer malleilla ja jonkinverran myös muilla malleilla.
Tossut ovat olleet pääasiassa hyviä - joinakin vuosina jopa erittäin hyviä.
Nyt kuitenkin minua alkoi suututtamaan niiden kalleus.Kevään DS- trainerit 149€???.
Keväällä uusia ostaessani myyjä pyysi minua testaamaan kaikki mallit mitä liikkeestä löytyi.
Ja kas kummaa kaupan lattialla ottamani muutaman juoksuaskeleen jälkeen päädyin NIKEn air span triax:iin enkä ole katunut ovat loistavat tossut vielä 1000km:n jälkeenkin , hintaan 99€.

31.10.2003 20:14

Kesäkuussa ostetut DS Trainerit olivat elokuussa jo rikki. Tossut eivät olleet edes jokapäiväisessä käytössä ja menivät rikki kankaasta. Hinta laatu-suhde ei oikein pitänyt paikkaansa tässä kengässä. Eikä maahantuoja korvaa.

01.11.2003 09:57

Uudet ds:t oli todella huonot.Oudon löysät varsinkin päkiän alueelta.Ja kanta osakin oli matalampi kuin ennen..mutta onneks ens keväänä tulee kuulemma täysin uudistunut traineri ja tämän nykyisen mallin virheet on korjattu siinä(toivottavasti).Itse kovan kokeilun jälkeen otin gt 2080 tossut.Ne on ollut yllätävän rullaavat ja kevyen tuntuiset.Saattavat kyl olla liian tukevat joillekin.Toivotaan et uudet trainerit on hyvät sillä oon käyttänyt jo kuusivuotta niitä ja en haluis luopua.

01.11.2003 14:53

Onko tosi että yhden euron jalkineet voi olla kestävämmät kuin DS-trainerit. Näin maahantuojalla vakuuteltiin.
Outo juttu minusta.

01.11.2003 21:09

Tollaset huonot erät ovat melko turmiollisia koko kenkätuotannnon kannalta. Melkoinen moka.
Olen kyllä huomannut että halvemmallakin saa ihan ihan välttävää.

02.11.2003 23:21

Tämänvuotiset olivat kyllä pettymys. Lestiä oli kavennettu samankokoisilla (41.5) kengillä kuin edellisinä vuosina tuli koko ajan hirveät rakot, ja varpaat eivät mahtuneet. Toinen, isompi pari (42) oli parempi, mutta silti leveyttä saisi olla enemmän.

Se mikä niissä mättää on pohjan kestävyys. Parissa kuukaudessa ulkosyrjät kuluvat lähes lähes puhki. Kun uloin kumi - joka on todella ohut - kuluu puhki, välikerros kuluu silmissä. Sama ongelma oli jo viime vuosien malleilla. Eivät kestä millään 1000 kilsaa, hyvä jos 500. Saumojen yms. kestävyydessä ei ole ollut ongelmia - liekö ollut joku huono erä?

Sinänsä erittäin hyvät kengät juosta minun askeleelleni. Kokeilin Kayanoa, mutta ne olivat kuin laskettelumonot, ja seurauksena kokeilusta akillesjännevaiva. Palasin DS:ään, ja ongelmia ei ole ollut. Kukkarolle vain käy kun pitää koko ajan ostaa uusia.

20.05.2004 18:44

Eli mitäs mielipiteitä jälleen uudemmasta mallista?
Ostin itse Kayanot tuossa viikko sitten.. Se oli virheostos! Ne tuntuvat juurikin lähes laskettelumonoilta jalassa, kuten vherva tuossa yllä kuvaili. Aikaisemmat vuodet treenattu DS:illä, ja tällä kertaa "järkeilin" valinnakseni Kayanot sillä verukkeella, että juoksen kuitenkin asfaltilla enemmän, niin täytyyhän sitä vaimennusta olla.. Ostin kaikenlisäksi liian isot kengät( jalkapöytä ei ollut kunnossa ostohetkellä, enkä huomannut ottaa turvotusta huomion kenkiä kokeilleessani ).. Ottaa hiukkasen päähän! Juostessa ja kävellessä kantapää nousee kengässä, ja tästä seuraa mukavat rakkulat. Holvikaaren tuki sijoittuu nyt väärään kohtaan ja aiheuttaa jalkapohjiin kipua. Mitähän mä tekisin noiden kenkien kanssa?! oon aika epätoivoinen jo.. :(

20.05.2004 20:00

Siihen kantapään hutkumiseen saattaa auttaa "lukkonauhoitus", jota itse käytän, minulla kun on kapea kantapää ja päkiä on kauhea lapio. Joudun ostamaan kengät päkiän mukaan ja siten kikkailen nauhoilla kantapään istuvaksi.

Laita nauhat muuten normaalisti ristiin, mutta toiseksi viimeisistä rei'istä vedätkin seuraaviin, viimeisiin reikiin samalla puolella kenkää siten,e ttä siihen muodostuu pieni lenkki. Seuraavaksi kumpikin nauhan pää sitten toiselta puolelta siitä lenkistä läpi, kiristys ja sitten normaalisti solmuun.

Hankala selittää, mutta täältä löytyy kuvalliset ohjeet, klikkaa sitä "Heel slippage"-kohtaa niin ohjeet ilmestyy siihen viereen:

http://www.newbalance.co.uk/Site%202002/NBUK-TechCentre-ProperlyFit-Lacing.htm#

Jos tuntuu siltä, että holvikaarikin on liian löysällä, noita "lukkoja" voi laittaa useammankin peräkkäin, eli aloitat niiden tekemisen jo alemmista rei'istä.

20.05.2004 20:03

No niin, foorumisofta näämmä katkasee noi linkit prosenttimerkin kohdalta, mutta kopi/pastea sitten vaan kehiin...

25.05.2004 08:52

Eikös ne tämän vuotiset ole aika samanlaiset kuin viime vuonnakin eli huonot? Vai onko jollain parempa tietoa? Kayanoihin minäkin siirryin tänä keväänä, aika painavathan ne kyllä ovat DS:ien jälkeen.

Osaako joku antaa vinkkejä varpaan päiden rakkuloiden estämiseen? Kengät tuskin ovat liian pienet, ainakin 1 cm kärjessä tilaa.

25.05.2004 10:18

No jos sinne varpaiden päähän tulee rakkuloita niin johonkin ne silloin hankaa. Kengän kärki nyt tulee ekana mieleen ja jos se kärki on liian lähellä, niin kenkä liian pieni.

Vaikka siellä kengässä olisikin se sentti tilaa lenkille lähtiessä, niin pitemmällä matkalla jalkaterä väsyy ja jalkaholvi laskeutuu leventäen ja pidentäen jalkaa. Lisäksi jalka turpoaa juostessa.

Sitä tilaa siellä kärjessä pitää olla ihan oikeasti melko paljon. Normaali kengän käyntivara ei riitä.

25.05.2004 10:22

Liian pieni juoksukenkä pahentaa myös itse sitä tilanahtautta, koska jos jalka ei mahdu toimimaan kunnolla askeleen aikana, jalkaterän lihakset väsyvät normaalia nopeammin ja siten myös jalkaholvi "romahtaa" juostessa vielä nopeammin kuin sopivassa popossa.

Sentti käyntivaraa kuulostaa melko vähäiseltä, vaikka tuo on tietenkin vähän riippuvainen myös jalan koosta. Mitä isompi lapio, sitä enemmän tyhjää.

25.05.2004 11:27

Minä taas olen tottunut treenaamaan kengillä, jotka ovat juuri jalalle sopivat. Jos kenkään jää tyhjää tilaa, niin seurauksena on rakkulat kantapäissä(ellei siiten laita kaksia sukkia päällekkäin..). Nuo nauhojen lukkosysteemit tai muutkaan vastaavat eivät silloin auta. En tiedä johtuuko tämä kengän maximi istuuvuuden hakeminen minun kohdallani sitten siitä, että piikkarit pitää olla jalalle just sopavat eikä melkein, jotta alustaan ja jalan liikeisiin saadaan mahdollisimman hyvä tuntuma.. Tuommoisia kevyen mallin lenkkareita käytetään paljon myös tekniinkka ja veto harjoituksissa, ja jos kenkä on reilun kokoinen, haittaa se itse suoritusta.
Olen kuullut monien juoksijoiden sanovan juuri sitä, että ennemmin vaikka hiukan pienet kengät, kuin jalkatilaa jättävät, juuri sen tuntuman tärkeyden takia. Uusi kenkä pitää sisään ajaa, ennen kuin se on hyvä juostava. Eli se muokkautuu siis jalan mukaan käytössä. Tuo sisään ajo vaihe vain saattaa aiheuttaa niitä ikäviä rakkuloita ja hankaumia..

25.05.2004 11:58

No kullekin makunsa mukaan. Mulla kyllä varpaankynnet mustenee ja irtoilee pitkillä lenkeillä ja pitkissä kisoissa jos lenkkarit on vähänkin liian pienet.

Piikkareilla puuhaillaankin toisaalta sellaisia mistä minä en tiedä mitään. :-)

25.09.2009 09:00

Malli on päkiän kuten myös kannan kohdalta minulle liian kapea, myös vaimennus tuntuu edeltäjiään heikommalta.
Ostos oli pettymys!
Olen juossut maratoneita ja puolikkaita n. 5-vuoden ajan yksin omaan trainereilla.
Tähän asti ei ole tullut mitään kovettumia tai hiertymiä, nyt sain ensimmäisellä puolikkaalla kovettumat, koska kenkä oli liian kapea!
No, hintahan on tosi kova!

21.12.2010 11:46

Vanha keskustelu löytyi.

Eli siis, mulla on ollu joku puolisen vuotta nää Asicsen ds-trainerit ja akillesjänne on kipeytynyt aika pahasti.

Ja oon törmänny muidenkin kokemuksiin että on samanlailla käynyt näillä kengillä.

Eli mikä olisi vastaava tolle trainerille, eli tällaselle joka tarvii ton pronaatiotuen?
Eri merkkikin vois olla vaihteeks.

Ihan suht edullinen.

kirjaudu sisään jos haluat vastata