60, 60, 60 treeniohjelma

yli 19 vuotta
yli 2 vuotta
440
56604

Kuulin jostain, että tällaisella ohjelmalla saa itsensä varmasti pysymään kondiksessa.
Ideana siis on, että joka päivä tehdään 60 vatsalihasliikettä, 60 punnerrusta ja juostaan/kävellään 60minuuttia??
Onko tässä mitään ideaa, millaisia tuloksia saa aikaan? (huom.kaikilla ei ole kehonrakentajan kroppa tavoitteenaan)...
Eli onko mitään ideaa? mitä tässä voisi parantaa?

Vastaukset: 8

1
19.07.2003 03:09

Ja lisäyksenä edelliseen, että tämä on tarkoitettu nimenomaan ilman saliharjoittelua, eli ilman lisäpainoja...

2
19.07.2003 11:41

Joo no kai tollakin tuloksia voi saada aikaan.

Ei salillakäyntikään automaattisesti tarkoita kehonrakentajan kropan tavoittelemista/saavuttamista...:)

3
19.07.2003 13:12

Riippuu paljon tyypin lähtötasosta & tavoitteista, mutta kyllä mun mielestä tuollaisella ohjelma voi pysyä kondiksessa... varsinkin jos tuo yksi kuuskymppinen on juoksua, niin ainakin kestävyyskunto pysyy hyvänä!

Millaisia tuloksia saa aikaan? Niin no, riippuu niin paljon lähtötasosta. Jos kyseessä sohvaperuna, niin kiinteytyminen varmaa! Muutenkin aerobinen kunto paranee/ säilyy hyvänä kiitos tuon juoksun. Tällaisella ohjelmalla ei mitään lihasmassaa saa, mutta se ei varmaan ollut tavoitteenakaan.

4
19.07.2003 13:52

Aluksi näytti, että tuollainen ohjelma ei paljon kehittäisi mitään. Paitsi ehkä sitä, että jaksaa tehdä 60 punnerrusta joka päivä :-)

Mutta jos tuon ottaa "tosissaan" ja juoksee joka päivä tunnin, niin pidemmän päällehän tuo on jo melko hullukin ohjelma. Siis tunnin lenkki joka päivä, hmm.... lepopäiviäkin olisi jo hyvä olla.

5
19.07.2003 18:25

Joo, aluks kuulosti ja näytti et kiva kaava 60-60-60.
Mut sit ku alkaa miettiin et 60 min juoksuakin joka päivä ni se on aika kova.
Tai kova ja kova mut niillä kilometreillä vois jo n. vuoden jälkeen lähteä maratoniakin koittaan.

Sammy2 on tos oikeessa et kyl se lepokin pitäis siellä olla
Pala oikeessa siinä et ei kaikki salilla kävijät harjoittele tullakseen kehonrakentajiks (itse kuulun niihin).

Mut mitä mä täs lässytän. Kaikki tuli jo sanottu.
Hmmm... taidan vaan haluta nimeni näkyviin : )

Toisaalta otsikointi muistutti naisen strategisia mittoja, ehkä siksi luin tän.

Tai tarvis toi eka ja vika luku kääntää vissiin ylösalaisin ettei olis ihan "yhtä putkea" : )

6
19.07.2003 20:06

Noista parannusehdotuksista... sammy mainitsi tuon lepopäivän. Samalla linjalla oon minäkin, eli hieman vaihtelua ohjelmaan. Jos junnaa päivästä toiseen samaa ohjelmaa, niin ei varmaan kehity pitemmällä aikavälillä. Mutta aluksi varmaan kehittyy, varsinkin jos lähdetään nollasta liikkeelle. (no, nämähän on niin selviä asioita et teitä varmaan ärsyttää kun mä lässytän niitä tänne!)

Esim tosi hyvä jos juokset paljon, mutta vaihtele juoksulenkkien pituutta & tehoa. Esim yksi lyhyempi vauhdikkaampi lenkki yhtenä päivänä, pidempi hidasvauhtisempi lenkki toisena.

Lihaskuntojuttuja voit kotona tehdä muitakin kuin noita mainitsemasi. Itse tykkään kuntopiireistä (esim joka toinen liike jotain kyykkyä tai hyppyjä niin että syke nousee, ja joka toinen liike sitten lihaskuntopainotteinen)

7
19.07.2003 20:20

Esimerkiksi kun herää niin tekis 60 vatsaa ja 60 punnerrusta ja pyöräilis töihin. utopiaako?

8
19.07.2003 23:06

Edellisten lisäksi: ohjelma ei vahvista riittävästi selkälihaksia, joitka kipeytyvät istumatyössä. Olen itse miettinyt, millainen voisi olla minimaalinen saliohjelma, ja päätynyt siihen, että ainakin ylä- ja alaselkä, vatsa ja punnerrukset olisi hyvä käydä läpi, vaikka kaikista muista tinkisi. Sen lisäksi aerobista.

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Kysymykset » Harjoittelu » 60, 60, 60 treeniohjelma