Uudet nimimerkit kertokaa itsestänne, kiitos!

55373
8. heinäkuuta 2003 22:08

Kirjoittakaa uudet nimimerkit jotain itsestänne, sellaiset uudet nimimerkit jotka ovat tulleet heinäkuun alusta lähtien.

Mua ikävä kyllä ei tarvii esitellä... ;-) tai oikeastaan :(

Vastaukset: 231

09.07.2003 14:44

Semmonen olis muuten kiva systeemi, että tosta profiilista näkyisi kauanko kukin on pyörinyt täällä (eli koska on rekisteröitynyt). Voihan tosta kirjoitettujen viestien määrästä tietty jotain päätellä, mut se nyt tuskin kuitenkaan suoraan korreloi tätä...

09.07.2003 14:45

Oho, en huomannut, että kyllähän se tuolla näkyykin!

09.07.2003 15:34

Täähän on ihan hyvä threadi, vaikka sen aloittajaa onkin vähän moitiskeltu "yliaktiivisuudesta". Pääsen tässä minäkin kehumaan itteeni :))

Eli olen Turbo Turunmaalta (nickille on montakin selitystä, vaan en viitsi luetella). Salitreenipuolella olen jo ihan konkari, aloitin 13 v. sitten, pisin tauko välissä 2v, jolloin olin pitkään pahasti ylikuntoinen ja koko homma alkoi maistua puulta. Paikkakunta- ja salivaihdoksen jälkeen viimeiset 1,5 v. on treenit taas maistuneet. Olen muutenkin liikunnallinen, ja aerobinen puoli tulee hoideltua maastofillaroinnilla, uinnilla sekä pitkillä maastolenkeillä koiran kanssa. Parhaimmat on sellaisia 10-20 km lenkkejä jossain tosi rankassa maastossa, missä on paljon korkeusvaihteluita. (Turun seudulla asuvat jos tietävät hyviä merkittyjä reittejä, niin voisivat antaa lisävinkkejä, vaihtelu virkistää!)

Koko salitreeniharrastus on alkanut varsin itseohjautuvasti, kantapään kautta on menty ja vähän kaikkea kokeiltu. Itse asiassa koko harrastus alkoi broidin koulussa tekemillä 7kg käsipainoilla, joten ne on sitten olleet ne mun aloituspainot :)

Viimeiset pari vuotta olen "sairaudellisista syistä" joutunut puputtamaan diureetteja, jotka aiheuttavat lihasväsymystä ja -kramppeja, joten niitä vastaan taistellaan nauttimalla lisävitamiineja ja Mg:tä. Tätä nykyä treenaan 2-3 viikossa koko kropan kerrallaan, kolme kertaa niin kauan kuin paikat tuntuvat kestävän, sitten vähentäen kahteen. Enää ei ole niin kovasti tavoitteita treenille, vaan keskityn ennemminkin ylläpitämään hankittua lihaksistoa.

En varmaan kauheasti kirjoittele tänne, mutta lueskelen ja seuraan toisten juttuja.

Ja kertokaa nyt joku muukin itsestänne!

09.07.2003 15:43

No kerrotaan sitten. Muistaakseni kirjauduin tänne jo vuosi sitten, ei vain mitään hajua millä tunnuksilla,..
Olen 22v, tuleva DI Oulusta. Rakastan DH/XC-pyöräilyä. Inhoan kilpaurheilua(paitsi DH/XC-kisoja), koska se vie kaiken hauskan liikkumisesta.

Eiköhän tuossa ollut kaikki olennainen ;)

09.07.2003 16:04

Unohdit ilmeisesti kertoa, että yrität ahdistella allekirjoittanutta kävelylenkeillä.. :-)

09.07.2003 16:07

Ja taas sait minut nauramaan ;D
Kuhan kyselin, ihan vain, että jos sattumalta tiedät hyviä lenkkeilypaikkoja täällä Oulussa.

09.07.2003 16:14

Niin, ja viitaten siihen sinun epäilykseesi mahdollisista netissä palloilevista pervoista, NIIN sinä olet jo paljastanut tarpeeksi itsestäsi, jos sinut joku haluaisi etsiä käsiinsä ja ja.. tehdä jotain pervoa... ?

Niin kerta..

09.07.2003 16:16

Tietysti mä tiedän hyviä "kävelypaikkoja".. :-D

09.07.2003 16:24

Aktiivista liikuntaharrastusta takana n. 6 vuotta, sitä ennen täydellinen sohvaperuna;)
Aluksi kävin vain salilla ja tein siellä myös aerobista harjoitusta (kuntopyöräilyä, crosstraineria). Nykyisin lajeina ovat spinning (ehdoton suosikki!), juoksu ja kuntosali. Epäsäännöllisesti myös uinti ja body combat. Harrastan liikuntaa melkein joka päivä, viikossa tunteja kertyy ehkä n. 10. Tykkkään erityisesti kovasta ja rankasta treenistä, niin että hiki irtoaa ja treeni tosissaan tuntuu. Spinning sopiikin tässä mielessä tosi hyvin.

Salini on Athlon Helsingissä, tosi hyvät laitteet ja mukava henkilökunta.

09.07.2003 16:30

..jos sinä kerrot lisää näistä "kävelypaikoista", niin minä voin kertoa missä on kiva käydä "polkemassa" ;D

09.07.2003 16:43

No joo, menipä taas levottomaksi, parempi lähtä kotia kohti polkemaan ennenkö alkaa satamaan.

09.07.2003 16:58

Joo-o, mitä mä sanoinkaan just näisä nettipervoista :-O

09.07.2003 19:36

Niin justiinsa, tämmösiä viattomia koulutyttöjä kiusaavat... Ja tämä on vielä mun eka kerta, kun netissä osallistun mihinkään keskusteluun.

Taidanpa lähteä puntille, kun tuota vettä kerta näkyy tulevan.

09.07.2003 23:51

tää täällä on itäisestä suomesta.. keskeltä ei mitään, matkalta ei minnekään jnejne menossa kuitenkin jonnekin.

outolintu täällä siinä mielessä että en käy salilla, tai no kurkkaamassa uimasta tullessa onko kavereita maisemissa.

ikää 27 ja tuleva kansankynttilä..varo vaan voi opettaa juuri sinunkin lapsiasi...liikuntaa sivuaineena

liikunnallisiin harrasteisiin kuuluupi juoksentelu enemmän tai vähemmän, uinti, salibandy ja kaikenlainen muukin aktiviteetti.. mitä nyt ikinä keksiikään..pelihimo hurja..eli pallopelit lähellä sydäntä pesisksestä beachin kautta ultimateen..tosin sei taida olla pallo..peli.

10.07.2003 02:37

Yritin juuri kertoa jotain itsestäni, mutta uusi juttu ei avautunutkaan uuteen ikkunaan...

No uudestaan vain: Löysin nämä sivut tänään (sopivasti keskellä yötä). Terveet elämäntavat kunniaan =)

Olen 23-vuotias tyttönen Tampereelta, ja käyn Elixiassa jo "puoletta" vuotta. Olen tykännyt kovasti, aina kun vaan olen jaksanut paikan päälle asti vaivautua. Suosikkitunteja FitBall, Core ja TerveSelkä. BodyPumpiakin ka pitäisi uskaltaa kokeilla, sillä pelkkää hyvää olen kuullut.

Muuten pyöräilen joka paikkaan, ja rullaluistelisinkin mielelläni, mutta yksin ei ole kiva lähteä. Tai sitten se on tekosyy... Senkun laittaa luistimet jalkaan, niin eiköhän sekin ala sujua.

10.07.2003 08:27

Ehkä voisin tähän vastata, vaikka olenkin pyörinyt enemmän tai vähemmän aktiivisesti palstalla jo pidempään.

Olen 25-vuotias mies ja tuleva DI tampereelta. Treenaamassa käyn pääasiassa TTY:n päätalon salilla. Urheilun aloitin joskus nappulaiässä 6-vuotiaana jalkapallolla ja siitä erittäin nopeasti vaihdoin tennikseen. Tennistä tulikin sitten pelattua hieman totisemmin ja "loistokas" kilpailu-ura päättyi 19-vuotiaana. Jossain vaiheessa tenniskautta kuviin tuli mukaan voimaharjoittelu joka sitten vei mennessään. Puntin vääntöä on nyt takana 7-8 vuotta ja tulokset eivät lukuisten taukojen ym. takia ole vielä mahtavat. Treenin ja levon merkityksen olen oppinut vasta viimeisen kahden vuoden aikana jonka jälkeen tulokset ovat ottaneet melkoisia harppauksia.

Muita harrastuksia ovat sulis, squash, rullaluistelu, beachvolley ja naapureiden piinaaminen hirveällä musisoinnilla. Eiköhän siinä jo ollutkin tarpeeksi tälle aamulle.

10.07.2003 13:11

No, minäkin täällä pyörinyt jo jokusen aikaa mutta vasta myöhemmin rekisteröitynyt.

Elikkäs 23vee tytteli täältä Raumalta. Opiskelen tällä hetkellä taloushallintoa, mutta takataskusta löytyy jo ravintolakokin ja tarjoilijan paperit =)
Urheilun aloitin joskus 5-6 vuotiaana ja urheilinkin sitten tuonne 18 vuotiaaksi asti. Sitten palo pinna, niin sanotusti..alkoi harkat lisääntyä ja kilpailuissa sai ravata joka viikonloppu, sellanen ei oikeen ole mua varten. Samalla siitä lajista katosi se hauskuus. No, en nyt väitä että urheileminen aina hauskaa on mutta silloin ei enää mielellään mennyt edes harkkoihin.

Parikymppisenä aloitin sitten urheilemisen uudelleen.
Nyt lenkkeilen, pyöräilen ja uin.
Kivaa kun on taas löytänyt sen hauskuuden urheilusta =)
Rullaluistimet haluaisin, niillä tuli koko viime kesä viilletettyä ympäri cityä..mutta eipä taida meikäläisen budjetti sallia..mutta jos sitten ensi kesänä..=)
Onneksi on fillari, jolla poljenkin joka paikkaan...=)

10.07.2003 13:46

Täällähän on aktiivisia ihmisiä! Itse olen (lapsesta saakka ollut) "maanis-depressiivinen" sohvaperuna, eli välillä en tee mitään pitkään aikaan ja välillä olen aktiivisempi. Vapaaehtoisen liikunnan riemun olen löytänyt vasta parikymppisenä. "Lajeina" kuntosali (tykkään todella paljon, mutta kukapa tekisi ohjelman juuri minun tarpeisiini kun en itse osaa), pump/pace, ratsastus sekä golf. Haluaisin myös alkaa juosta. Liikunta on minulle ennen kaikkea hyvää oloa, mutta salilta toivoisin myös näkyviä tuloksia. Muutin keväällä HKI:in ja Motivus-kortti on hankittu jo (salini on naisten Kamppi), itse motivaatio on vielä hakusessa..

10.07.2003 15:15

Olen vastikään takaisin Suomeen palaillut muutaman vuoden Australian vierailun jälkeen.
Liikkunut olen oikeastaan niin kauan kuin muistan. Kaikkee on tullut kokeiltua. Teini-ikäisestä asti kuitenkin kehonrakennus on kiinnostanut eniten. Tavoitteet ei ole mihinkään kisoihin, vaan hyvä olo, hyvä ulkonäko ja se että treenaamisesta tulee ylipäätään hyvät fiilarit.
Tässä sitä koitetaan asettua uudellen taloksi ja löytää Hesasta kunnon treenipaikka.

10.07.2003 15:41

oon uusi tyyppi täällä. kuulette musta vielä paljo. *räkäinen nauru*

10.07.2003 16:08

24-v ja kahdeksantoistakesäisenä liikunnan löytänyt mimmi Hesasta

Liikuntamuotoina aerobic (lähinnä body-ja bodybarbic-tunnit) sekä jooga ja nyrkkeily.Satunnaiset kävelylenkit ja työmatkapyöräily ovat myös mukana kuvioissa

Ei-liikunnallisia harrastuksia lähinnä roolipelit ja keskiaikaseura

Niin,ja treenaan Lady´s Clubilla Sörnäisissä

10.07.2003 21:49

Ajattelin, että ekan provoviestin vois pistää tänne ja kertoa teidän turvallisuuden takia vähän itsestäni --> Olen 19w naisenalku, urheilutaustaa on hyvin paljon takana ja menestystä on tullut...Lähetään siitä että mitä olen harrastanut, aloitin urheilemisen hiihdolla, pitkän- ja lyhyenmatkan juoksemisella, menestystä tuli mutta uutuuden viehätys sai vallan, siirryin pelaamaan fudista ja sitä kautta korista (pelaan sitä vieläkin)(viime kausi SM:ssä), mutta aloitin käymää jo hyvin nuorena salilla (ei hyvä) ja siihen olen vieläkin juuttuneena...Omaan suurehkot lihakset ja olen jopa ylpeä niistä..olen ajatellut vaihtavani kymmenvuotisen "uran" koripallon parissa bodyfitnekseen, mutta se saa jäädä nähtäväksi...

Että tällainen tyyppi minä olen ton urheilutaustan perusteella *hymy*

11.07.2003 00:31

Minä olen vastikään liikuntaherätyksen saanut sohvailija (tai siis ex-sohvailija!) ja liikuntamuotona on ollut bodypump ja trimmi Esport Fitnesissä Hki:ssä. Lenkkeilyäkin olen meinannut alkaa kokeilemaan, jahka tuo peruskunto nousee ja nähtäs sekin ihme, että meitsi ihan hölköttelee mennä tuosta noin vaan :) Tämä keho.net toimii mukavana virikkeenä uuden elämäntavan tukena :)

11.07.2003 13:11

Itse olen 25v nainen, etelä suomesta...jääköön paikantamatta tuon tarkemmin.

Treenailun aloitin nelisen vuotta sitten, tarkoituksena silloin pudottaa painoa ja kiinteytyä.Onnistuin tavoitteessani ja siitä eteenpäin vain "ylläpidin" saavutettuja tuloksia.Sitten ruvettiin miehen kanssa perhettä perustamaan ja salitreenit jäi silläkertaa kun raskaustesti näytti positiivista..(hölmö minä!)

Lapsen jälkeen oli aivan TOLKUTON kynnys lähteä taas salille, mutta gomebackin tein kuin teinkin alkuvuodesta! Nyt tavoitteeni on saada jonkinlaista lihaksistoa aikaiseksi ja vakaasti yritän tälläkin kertaa tavoitteeseeni päästä :)

Muuten harrastelen rullaluistelua, kävelyä ja pyöräilyä mahdollisuuksien mukaan.

En varmaankaan mikään superaktiivinen keskustelija tule olemaan, mutta kysyn jos on kysyttävää ja vastaan jos luulen jotain tietäväni ;)

11.07.2003 13:23

Olen helsinkiläinen tytsy, olen hiukan jo osallistunut keskusteluihin...Harrastan salilla käymistä n. 4krt/vko, sitä ennen pari vuotta (00-02) kävin tosi paljon aerobicissä, ainakin 5krt/vko. Silloin olin kyllä vähän överi näiden asioiden kanssa, kuin myös syömisen...Nyt en voi liikkua, kun on polvi mennyt sijoiltaan. Onkos muuten kellään vinkkejä krooniseen ruokatorvitulehdukseen? Se on tosi ikävää.:(

17.07.2003 13:19

Olen 25-v ja asun (talla hetkella)Englannissa. Loysin liikunnan ilon viime talvena, ja siita lahtien on ollut meneillaan kunnonkohotus ja elamantapamuutos projekti.

Salilla kayn n. 4-5 kertaa viikossa, teen siella myos aerobista treenia, kun ilmat taalla ei aina suosi ulkoilmalajeja ;) Valilla kayn lenkilla tai uimassa. Nalka kasvaa syodessa ja kovasti tekisi mieli kokeilla muitakin lajeja.

Taalla Keho.netissa kayn aika satunnaisesti, hakemassa treenitsemmppia ja hyvia vinkkeja treeni- ja ravintoasioihin olen myos loytanyt.

Hyvaa kesaa

18.07.2003 09:48

Olen 25-vuotias tytsi Kaakkois-Suomesta. Aerobiccailua ja muuta satunnaista liikuntaa olen harrastanut useamman vuoden ajan, ja olen kiinnostunut myös ravintoasioista. Varsinaisen kimmokkeen säännölliseen liikuntaan sain kuitenkin vasta noin vuosi sitten, kun pitkäaikainen seurustelusuhteeni purkautui ja sain lisää vapaa-aikaa! Nykyään käyn salilla ja pyöräilen silloin tällöin työmatkani (17 km yhteen suuntaan). Täytyy sanoa että tämä keho.netin keskustelupalsta on yksi mielenkiintoisimpia täällä netissä, tätä tulee seurattua lähes päivittäin eli aina kun on luppoaikaa töissä...

18.07.2003 10:15

No nyt pääseekin avautumaan oikein kunnolla.

Onhan täällä jo tullut roikuttua, mutta viime aikoina hieman ahkerammin - vähenee varmaan ensi viikosta alkaen, kun palailen töihin. Kerrottakoon nyt kuitenkin jotain:

1979 syntynyt jätkä Tampereelta. Peruskouluajan ja hieman päälle (tai oikeastaan alle - yht. 12 vuotta) asuin Nokialla.
TTY:stä pitäisi joskus kai valmistua...

Aiemmin taistelulajit olivat "maailman tärkein asia", mutta nyt ovat ne jääneet vähemmälle. Muutaman vuoden olen käynyt salilla ja tehnyt jotain aerobista (uimista, lenkkeilyä, pyöräilyä). Salilla ei paljon tulosta tullut, mutta nyt syssymmällä olisi parin kuukauden salitauon jälkeen tarkoitus aloittaa parempi reenaus ja syöminen. Lihaksia, voimaa ja fyysistä (aerobista) kuntoa olisi hyvä saada lisää, joten siinähän sitä on sitten työsarkaa. Koitan kuitenkin pitää reenauksen mukavana, enkä liian vakavana - jos sillain tulisikin tulosta jopa paremmin.
Pyöräilyä olisi tarkoitus jatkaa ainakin niin kauan kun lunta ei ole liikaa.

-H-
18.07.2003 10:40

Olen jo jonkin aikaa toiminut takapiruna ja näiltä sivuilta on löytynyt erimielenkiintoisia ja valaisevia juttuja, nyt sitten rekisteröidyin. Vaikka asuinpaikkanani lukee Turku... sitä se ei ole. Asun tälläsessä hiljasemmassa paikassa Turun lähellä ja täällä kuntosali ja spinning+muu tarjonta on hiukkasen heikompaa. Harrastuksiini mahdollisuuksien mukaan kuuluu siis ksali, spinni ja lenkkeily. Kovasti opiskelen ja parin vuoden päästä ois taas tarkoitus fiksummaksi valmistua. Näin.

-H-
18.07.2003 10:46

Olen jo jonkin aikaa toiminut takapiruna ja nyt sitten päätin rekisteröityä. Täällä on välillä niin erimielenkiintoisia ja valaisevia juttuja. Vaikka "pärstää painamalla" asuinpaikakseni paljastuu Turku, en ihan ole sieltä. Tästä läheltä ja täällä esim. kuntosali ja ohjattujen tuntien tarjonta on mielestäni heikko. Tietty jos rahaa löytyy runsahasti, niin asia toinen. Mahdollisuuksien mukaan harrastuksiini kuuluu spinning ja k-sali. Opiskelen kovasti ja tarkoitus olis parin vuoden päästä taas valmistua fiksummaksi. Näin.

-H-
18.07.2003 10:47

Parikin kertaa sitten esittäydyin. Sivuja on tietty hyvä vaihtaa ja sillai..

19.07.2003 23:13

nimi kertoo paljon :)

21.07.2003 10:02

No, infoa saa kun klikkaa tuota päätä tuossa tekstin vieressä. Päätin itse kirjautua kun tuntuu että välillä on kiva vaihtaa ajatuksia ihan tuntemattomien (vielä) kanssa.

23.07.2003 19:55

Olen rekisteröitynyt tänne jo kuukausia sitten, mutta nyt vasta olen aktiivisemmin seurannut näitä keskusteluja.

Olen opiskelija Joensuusta. Juoksen periatteessa säännöllisesti, joskus on polvivamman vuoksi pakko himmata tahtia tai olla kokonaan menemättä. Lenkkiseuraa olisi kiva saada, ettei aina tarvitsisi juosta yksin...

24.07.2003 14:42

Itse olen 24-vuotias tyttö Espoosta, harrastanut punttista reilun vuoden enemmän ja vähemmän aktiiviseti, mutta ainakin kerran viikossa yritän käydä..Käyn työpaikan salilla tällä hetkellä ja koska odotan muuttoa Jyväskylään en edes viitsi täällä pääkaupunkiseudulla alkaa maksamaan mistään muustakaan salista. Juuh, että sellasta..

27.07.2003 17:10

Olen 29-vuotias hieman yli vuoden vanha puolimaratonari Vaasasta. Intoa olisi juosta maratonkin. Olen kuitenkin lusmu enkä saa itseäni juoksuun muuta kuin jonkun kanssa. Maraton on siis vielä haave, koska juoksukaverini eivät halua ainakaan vielä yrittää täyttä matkaa.

Juuri muuta urheilullista en harrasta; tosin pyöräilen kesät ja talvet hyötyliikunnan

27.07.2003 18:12

Hei! Olen kohta 25 -vuotias nainen, lajeina rullaluistelu ja kuntosali, talvella myös sauvakävely ja uinti. Olen harrastanut pennusta asti liikuntaa eri muodoissaan, olen ollut jalkapallojoukkueessa ja himobiccaaja (polvet meni ja harrastus jäi siksi.) Kaikki uusi kiinnostaa, vaellus ja joukkuepelit varsinkin, mutta aika ei tahdo kaikkeen riittää ja toisaalta, itsekseen on hankala päästä alkuun. Liikkuvaa kaveria kaipaisin, aviomiehestäni ei "juoksuttajaksi" ole.

Kahden viikon päästä olisi tarkoitus mennä Helsinki Roller Marathoniin, jos vaan kipeä alaselkäni paranee siihen mennessä paremmaksi.

Liikunnalliseen elämäntapaan liittyy myös painontarkkailu, joka tuntuukin olevan ikuisuusprojekti. Muutama liikakilo lyhyestä varresta löytyy, mutta kyllähän noiden kanssa elää. ;) Projekteja täytyy ihmisellä olla, joten tavoitteena olla joskus elämässään paitsi hirmu hyvässä kunnossa, myös normaalipainoinen.

29.07.2003 14:21

Olen 27-vuotias, asun Vaasassa, harrastuksina juoksu, kuntosali, tanssi ja kaikenlainen hyötyliikunta. Tavoitteena juosta eka puolimaratoni syksyllä, ehkä joskus sitten se kokonainen maratonikin, riippuen siitä miten puolikas sujuu.

29.07.2003 14:33

Tässä taas yksi uusi jäsen esittäytyy. Olen 24-vuotias urheilija Espoosta. Urheiluharrastus pyörii lähinnä kilpajuoksun ympärillä, mutta kaikkea muutakin liikunnallista tulee myös tehtyä omaksi iloksi. Olen liikkunut aina ja paljon, joten en oikein ymmärrä elämää ilman liikuntaa. :)

Espoolaisille vinkiksi, että lenkkikavereita ei ole koskaan liikaa.

29.07.2003 15:47

Veljeni esitteli mulle nämä sivut noin kuukausi sitten ja olen mielenkiinnolla seurannut keskusteluja ja muita juttuja. Kas kummaa että rekisteröidyin vasta nyt.

Mulla on (valitettavasti) vähän samanlainen historia kuin lilac:lla. Tavoitteeni tällä hetkellä on saada paino nousemaan noin 8 kiloa. Ei mikään helppo juttu, mutta kyllä se tästä!

31.07.2003 10:15

olen luonteeltani eräänlainen taustaliikkuja, joten kovin aktiivisesti ei tule otettua kantaa viesteihin, mutta seuraan sivuja säännöllisesti.

28 vuotias (??) elintarviketyöläinen länsirannikolta, keskellä suomea. urheilutautoihin kuulunut lähinnä mänttikuula ja kaikki muut nuoruuden aktiviteetit. näin perheellisenä tahtoo tuo ajankäyttö muuttaa harrastuksia, niimpä nykyharrastukset koostuvat lähinnä epäsäännöllisistä lenkkeily ja tennis räpellyksistä. saliakin tuli harrastettua kohtalaisen aktiivisesti, mutta kuten nimimerkkikin osoittaa, kiinostus lopahti lähinnä näkyvien tulosten puutteeseen... jospa sitä saisi itseään raahattua taas salille, kun päiväkin alkaa lyhenemään.

31.07.2003 10:17

sen siitä saa kun kymmensormijärjestelmä ei ole oikein tänään iskussa.

31.07.2003 11:22

Moips, 23 vuotias tytteli Vaasasta, joka on laihduttamisen myötä löytänyt liikunnan ilot. Tykkään spinnigistä, ellistä, dementia hiidosta ja combat lajeista. Oikeastaan kaikesta paitsi siitä 80-luvun perinteisestä Aerobicistä...

Tämä paikka tuntuu olevan sellainen, että vois viihtyä vaikka kauemminkin. :-)

31.07.2003 13:34

Olen 24 vee nuori nainen Espoosta. Harrastan urheilua aina kun ehdin. Käyn jumpissa ja salilla. Yritän hyötyliikkua aina kun mahdollista. Työ ja muut matkat kuljen aina fillarilla, kun on mahtollista.

01.08.2003 08:18

-81 syntynyt nuori nainen Lahdesta. Harrastan ihan vaan lenkkeilyä (joskus hölkäten, mutta yleensä kävellen) ja tykkään myös pyöräillä.

Nyt ois tarkoituksena laihduttaa 3-5 kiloa, mutta tiukassa tuntuu olevan. Ja päärynävartalon muokkaamisesta vähemmän päärynäksi haaveilen...

01.08.2003 22:41

31-vuotias kahden pienen lapsen äiti Vantaalta. Löysin liikunnan ilon vajaa vuosi sitten... aiemmin harrastanut satunnaisesti ratsastusta sekä kuntosalia. Nyt aktiivilajeihin kuuluu Bodypump sekä työmatkapyöräily (12km/suunta) muutaman kerran viikossa. Joskus myös kuntojumppa/pace.

Koululiikuntaa inhosin yli kaiken (se pakollisuus, you know), siitä taitaa johtua tämä myöhäinen 'herääminen' kuntoliikuntaan - tai sitten se liittyy jotenkin tähän kolmenkympin ikään ;-) Kahden raskauden jälkeen oli pakko alkaa tehdä kropalle jotain... ja liikuntaharrastuksen myötä saan myös itselleni sitä arvokasta omaa aikaa.

Pääasiassa seuraan taustalla näitä keskusteluja, sillä aika ei meinaa riittää aktiivikeskusteluun...

02.08.2003 11:50

Rekisteröidyimpä sitten minäkin, vaikka tulen jatkossakin pysymään ennemmänkin taustalla.Keskustelupalsta kuitenkin varsin asiallinen ja selailu parantaa ainakin motivaatiota.
Olen jo melkoisen iäkäs seppä, treeniä takana jo 21v., joista n.15-16 aktiivisia.Lähes kisakunnossa oltiin kymmenen vuotta sitten.Tuolloin valintatilanne päätyi kuitenkin naturaalina pysymisen voitoksi ja kilpalavat jäivät rohkeammille.
Nykykunto ihan jees ja treeni maistuu kenties paremmin kuin koskaan, turha painoilla egoilu kun on jäänyt jo aikaa sitten taakse.

Toivottavasti helteet jatkuvat nyt edes jouluun saakka!

03.08.2003 12:05

Hei, olen 22 v. teekkarinplanttu Oulusta (_ehkä_ minusta joskus DI:n saa;). Kuulun tähän taustatarkkailijoiden laajaan ryhmään, mutta päätin nyt kuitenkin itsekin rekisteröityä.
Löysin keho.netin reilu vuosi sitten, kun sain tarpeekseni peilikuvan epämiellyttävyydestä. Olen saanut viesteistänne vinkkejä ja kipinää, kiitos siitä.

Nyt pitäisi taas löytää tuo liikkumisen ilo, kun laiskuus (sanotaan se nyt suoraan) on jälleen päässyt niskan päälle. Kovasti pidän kuntonyrkkeilystä, puntin nostosta, käveleskelystä ja lumilautailusta.

03.08.2003 12:49

Morjens! Olen 22-vuotias tamperelais-turkulainen oik.yo (kotoisin Helsingistä). Eilen löysin nämä sivut ja heti on oltava suuna ja päänä. ;-)

Nuorempana harrastin 9-vuotta aktiivisesti balettia ja siinä sivussa kaikkea maan ja taivaan väliltä. Pari vuotta tuossa meni hautautuessa kirjojen alle ja vakiintuessa. Eli liikkuminen oli hetkellisesti hiljaista ja vaikutus kroppaan sen mukaista. Nyt olen puolessa vuodessa laihdutellut viitisentoista kiloa ja liikunnanriemu on taas palannut.

2-5 kertaa viikossa urheilen sitä sun tätä. Aerobic, pace, lenkkeily ja kuntosali ovat ehkä tällä hetkellä lähimpänä sydäntä. Liikuntamuodolla ei niin väliä, kunhan syke vaan nousee! Joskus aion vielä juosta maratonin.

05.08.2003 09:56

25-vee nainen Tampereelta.

Kiinnostunut: puhtaammasta ruokavaliosta, puntista, lenkistä, uinnista ja fillaroinnista.

Tavoitteet: saada liikunnasta ja terveemmästä ravinnosta hyvä fiilis, nykyistä parempi kroppa ja kohtuullinen kunto. Ehkä jopa oppia kasvattamaan itsekuria??? ;)

Liikuntataustaa: teininä futista, voimistelua, lenkkiä ja punttia. Nuorena aikuisena pelkkää sidukkaa, biletystä ja bulimiaa :)

06.08.2003 22:49

Joo, 19 v poikanen Sipoosta.

Löysin Bodaus-lehdestä tän sivun. Rekisteröidyin sit kun annoin kommenttia jalkatreenistä ja havaitsin, että vastaaminen vaatii rekisteröitymisen...:D

Urheilutaustana miltei 10 vuoden uintiharrastus (kehnolla menestyksellä tosin), josta sain tasaisesti lihasta joka paikkaan ja kohtalaisen hapenottokyvyn. Innostuin faijan kautta käymään salilla (sen tutulla Keravalla: tarvittava peruslaitteisto ja ihan tarpeeks painoja pienessä "bunkkerissa") pari vuotta sitten. Uinnin lopetin vuosi sitten sali-innostuksen iskiessä. Nykyään treenaan kolmesti viikossa (jalat, ylävartalo ja keskivartalo-järjestyksessä). Ohessa poljen fillaria ja teen 7-10 km juoksulenkkejä.

07.08.2003 09:15

Olen 20-vuotias tyttö kotoisin jostain Lahden suunnalta. Nykyään asun Helsingissä, enkä täältä pois lähde :) Kuntoilu- / terveyshullun poikaystäväni ansiosta minäkin olen eksynyt aerobisen ja anaerobisen liikunnan, kalorien ja proteiinien huimaan maailmaan :)

Intohimojani liikunnan saralta ovat lähinnä hölkkälenkit ja tanssi. Muutakin toki tulee harrastettua; pyöräilyä, aerobicia, kävelyä ja ikuisessa viha-rakkaus -suhteessa olevaa kuntosaliharjoitteluakin :)

Tällä hetkellä menossa pienoinen projekti, jonka loppuvaiheessa olen toivottavasti erittäin tyytyväinen kroppaani ;) Ja ei, en todellakaan voi sietää mitään pikadieettejä. Elämäntapamuutos, se on siinä :)

Ps. Kävely- / lenkkiseuraa ( kunhan tästä jalat parantuvat niin että pääsen juoksemaan >:/ ) kaipailen kovasti.. Jos innostaa niin mailailepa sendit2jenn@yahoo.co.uk :)

07.08.2003 21:54

no kannan korteni kekoon minäkin, vaikka satunnainen taustailija taidan olla ja tulla olemaan :)

Olen siis just 31v täyttänyt kolmen lapsen äiti (lapset 8v, 6v ja 3v) Espoosta, tarkemmin Leppävaarasta. Kuulun kanssa näihin myöhännäisherännäisiin ja löysin todellisen liikunnan ilon vasta reilu vuosi sitten ja nyt olenkin liikuntamäärää kasvattanut huimasti siitä alkuperäisestä 'lähes nollasta' keskim. kuuteen kertaan viikossa!

Käyn erilaissa jumpissa kolme kertaa viikossa ja lenkillä kolme. Saas nähdä mitä harrastukselle tapahtuu kun lähden viikon kuluttua jälleen työelämään kolme vuoden tauon jälkeen... Juoksua on pakko ;) jatkaa kun naapurin emännän kanssa yhdessä kirmaillaan, mutta kun tosiaan nautin jumpistakin (erit. bodypump, xycling ja eril stepit)... no aika näyttää.
Mut jumpassa käyn Talin Elixiassa ja olen ollut enemmänkin kuin tyytyväinen, mutta matkan takia mietin et jos vaihtaisin kuitenkin Leppävaaraan siirtyvälle Tapiolan XL Gymille...

08.08.2003 10:07

Olen jo jonkun aikaa seuraillut sivusta näitä keskusteluja ja nyt päätin itsekin "avautua"...

24v. tyttönen Porvoosta (ei löytynyt tuolta alasvetovalikosta), harrastuksena mielialan mukaan kaikenlainen liikunta. Lähinnä lenkkeilyä, pyöräilyä ja kuntosalia.

11.08.2003 13:04

No kerronpa nyt sitten jotain itsestäni. Oon 23-vuotias opiskelijatyttö turusta. Oon aina ollut melkoinen "antiurheilija" ja vihannut liikuntaa pienestä pitäen. Joskus vuosi sitten muutettua uudelle paikkakunnalle ajattelin kuitenkin tarvitsevani jotakin aktiviteettia iltoihini (itsensä sääliminen kotona on pidemmän päälle epämiellyttävä tapa kuluttaa aikaa) ja niinpä sitten kaverini suostuttelun seurauksena liityin elixian jäseneksi.

Aluksi salilla ja jumpassa käyminen oli aika tuskaa, mutta vähitellen ja huomaamatta tajusin, ettei ajatus salille menosta tuntunut enää yhtään epämiellyttävältä. Mieliala on pysynyt korkeammalla liikunnan avulla.

Liikunnan lisäksi harrastuksiini kuuluvat musiikin kuunteleminen, lukeminen ja kaikenlainen sosiaalinen elämä. Vaikka olen edelleen synkistelyyn taipuvainen ripakinttu, on liikunta vaikuttanut positiivisemmin elämääni kuin olisin uskonut.

12.08.2003 09:19

just löytäny saitin. 22 vee tyttö ja tre. kilpaurheilua joukkuelajis sm-tasol joku vuosi nyt aika kuluu muay thaihissa ja ulkoilus koiran kanssa.

12.08.2003 18:44

Moi Tyynenmeren rannalta! Pari viikkoa olen jo naita sivuja selaillut ja nyt sain aikaiseksi kirjautua :)

Kaikenlaista liikuntaa on tullut harrastettua vaihtelevasti nuoresta asti, jopa sm-tasolla aikoinaan, 6v sisalla olen vaihdellut sohvaperunan ja himojuoksijan valilla. Kuntosalista innostuin tosissani viime talvena mutta kun ryssissa ollaan niin pulju meni yhtakkia kiinni ja uutta ei tullut siihen hataan etsittya (harmittaa).

Noh, ensin kaydaan Suomessa lomilla ja sitten taas etsimaan uutta salia. Bilis ja keilailu on todella kiva ajanviete, kunto ei kauheesti nouse mutta silti :)

12.08.2003 19:23

taidanpa olla varsinainen eläkeläinen tässä joukossa-ikää 38vuotta.kuntosalille rohkenin vasta viime syksynä,sitä ennen vuosia aerobiciä ja pari vuotta spinningiä johon olen aivan koukussa-hienoa vetää itsensä ihan puhki kun yksin lenkillä,juosten tai pyöräillen,loppuu aina potku vähän kesken.
nyt kun kelit viilenee alkaa taas tosi toimet eli pari spinningiä viikossa ja kolme kertaa salilla.juoksemassakin käyn jos aikaa riittää.hmm-kuulostaa paljon sporttisemmalta kuin oikeasti olen =:)
niin olen ihan uusi tulokas näillä sivuilla että terve vaan kaikki!

12.08.2003 22:15

Heissan kaikille! Kävin mäki rekisteröitymässä täs vähän aikaa sitte.. Kuulin kaverilta paikasta ja kävin lukemassa näitä keskusteluja, ihan asialliselta paikalta vaikuttaa.. :)

Oon 19-vuotias turkulaistyttö, harrastin 8 vuotta pesäpalloo(kunnes vaihtarivuoden takii se sit jäi). Jenkeissä ollessani tuli kokeiltuu rugbyy, ja nyt ku oon takas Suomessa, ni oon käyny salilla ja sit pumpissa ja pacessa joskus..

Ei kai musta muuta kerrottavaa oikeen oo.. :)

OA
13.08.2003 13:31

Oho, tuntuu, ettei täällä ole ketään pohjoisesta. Laitetaanpas siis vähän eksotiikkaa peliin;)

Olen 18-vuotias Lapin kasvatti, joka rakastui salilla käymiseen n.kaksi vuotta sitten. Vähitellen innostuin spinnaamisesta ja terveellisestä ruokavaliostakin ja sillä tiellä koetan pysytellä vieläkin (tosin tuo lämmin kesä veti minut jätski- ja siiderilinjalle ja työt pakottivat pitämään pitkän salitauon, mutta ehkä treeni nyt alkaa maistua entistä namimmalle).
Yritän löytää hyviä vinkkejä ja tarvittaessa motivaatiotakin täältä aktiivisten keskustelijoiden viesteistä. Olette olleet usein avuksi!!!

13.08.2003 13:56

Esittäydyn nyt sitten minäkin!

Olen pian 23-vuotias Helsinkiläistyttönen ja liikuntaa olen harrastanut aina, milloin vähän enemmän ja milloin vähän vähemmän.

Ratsastus on kuulunut 1-2 kertaa viikossa elämääni lähes aina, mutta itse kuntosalitreeniä tai vastaavaa on tullut "harrastettua" muutama viime vuosi.

Alkuun lähdettiin äiskän kanssa salille, kun oli muutama kilo painoa pudotettava. Äityli pudotti hienosti yli 20 kg, ja minä paljon vähemmän - tosin eipä juuri ollut pudotettavaakaan. Tähän asti ollaan salilla käyty vähän miten sattuu eikä kovin "oikeinkaan" välttämättä, mutta nyt on tarkoitus ottaa itseään niskasta kiinni ja pyytää kunnon ohjelma joltain asiaan perehtyneeltä *vinkki*

Edessä olisi siis suuri kiinteytysoperaatio, ja kyllä vähän lihaksiakin saisi samalla näkyville tulla...!

13.08.2003 20:49

Tämä tuntuu oikealta sivulta esittäytyä teille. Olen 17-vuotias joka siirtyy kilpailemisesta enemmänkin himokuntoilijaan. Syynä tähän ovat opiskelu ja loukkaantumiset.
Kiinnostun kaikenlaisesta urheilusta ja ravintoon liityvistä asioista. Harjoittelen 6-7 kertaa viikossa, niin että kolme punttipäivää ja loput aerobista.
Kunhan opin tuntemaan teitä, niin keskustelua varmasti syntyy! :)

15.08.2003 09:37

Itse olen Pohjois-Karjalassa kasvanut, mutta nykyisin Helsingissä asuva ja yliopistossa opiskeleva (mutta näillä näkymin siirryn lähitulevaisuudessa työelämään) 26-vuotias kauniimman sukupuolen edustaja.

Lapsuus ja nuoruus meni perusliikunnassa, mutta parinkymmenen ikävuoden tienoilla en harrastanut käytännössä mitään urheilullista. Pari vuotta sitten aloin innostua lenkkeilystä ja nyt sitten liikun jo huomattavasti aktiivisemmin. Punttitreenikin kiinnostaisi ja pyrin parantamaan myös ruokavaliotani, ja näihin juttuihin täältä tuntuu saavan hyviä vinkkejä.

18.08.2003 11:17

jep ja mä olen pääkaupunkiseudulta ja kuntoiluhullu ja semmosta.
Harrastus on ikäänkuin työn sanelema pakko sillä turva-alalla työskentelevänä pitää olla suht kunnossa että jaksaa.
en mä muuta tässä oikein keksi kertoa.

18.08.2003 16:21

Noniin.. Tässä olen katsellut ja ihmetellyt aikani kunnes oikein rekisteröidyin tänne.
Huimat 22 vuotta on takana ja jos oikein reippaasti opiskelen vielä vähän aikaa niin minusta voi isona tulla vaikka maisteri. sijaintipaikka on Oulu, varmaan hamaan tulevaisuuteen saakka, kerta hankin kotiin DI:n (tai.. kuka nyt hankki kenet..) jolla on täällä haitekkikenttää missä mellastaa.

Peruskoulun liikunnanopettaja sai pakota ja nöyryytä- metodillaan minut vihaamaan urheilua ja liikunnan ilo löytyi lukiossa taas, kun lajivalikoima laajeni hiihdon, pesäpallon ja telinevoimistelun ulkopuolelle, jopa. Aika paljon olen myös penkkiurheilun kannalta katsellut ja ihmetellyt maailmaa, seurannut tarkasti mm. jääkiekkoa, jalkapalloa yleisurheilua, moottoriurheilua, hevosurheilua jne, jne. Nyt tuntuu että on vähän pudonnut kelkasta.. :(

Noh, se mitä TEEN on sitten eri asia. Avomies johdatteli joitakin vuosia sitten järjestelmälliseen punttisalitreeniin, se on kivaa.. Muuten urheilen aika satunnaisesti, 2-3x viikossa puntilla ja 3-4 aerobista "sessiota", lajeina lenkkeily sen minkä selkä kestää, kaikenlainen jumppatouhu, joskus uintia, pyöräilyä, soutua (laitteella) ja mitä nyt keksiikään. Ei se kyllä missään näy, kun ei ole mitään punaista lankaa koko touhussa. Ehkä syksyllä saa taas vähän satsattua kun "punttisalien pikkujättiläinen" avautuu taas opiskelijoille...

Luultavasti ainakin seuraan keskustelua täällä hyvinkin aktiivisesti. Motivoi sopivasti kun pääsee lukemaan oikeiden "ihmisten" treeni yms. juttuja lehtien ja artikkelien ohella, mahdollisesti poimimaan joukosta kuningasajatuksia (ei kaikkea tarvitse oman kantapään kautta oppia).

20.08.2003 12:16

no oon tällanen tumman puoleinen(rusketun todella helposti) 17v jätkä Salosta, vaikka käyntikortissani on vähän väärä tieto asuinpaikastani..

Olen 175cm, 65kg. Ruskeet silmät, Ruskee tukka vaaleil raidoil.

Urheilu on huumettani.. en pysty lähes päivääkään olemaan ilman punttista tai juoksua..

Opiskelen Salon Kaupan ja Terveyden ammattiopistossa.

No toinen harrastukseni ja intohimoni on musiikki ja kitaran soittaminen.. öö.. ja laulaminen ;P

Treenaan nykyään lähes pelkästään 60m, 100m ja 400m metrin matkoja.. pitkät kestävyysjuoksut haittaa liikaa lihaskasvuani.

Punttis 3krt/vko, juoksu 3krt/vko
Vakiopunttis on Ollikkalan punttisali!

No luonteeltani olen aika rauhallinen paitsi jos olen poikkeukellisen pirteellä päällä.

Viikonloppusin tulee sitten biletettyä kamujen kaa.

24.08.2003 11:10

Heipsistä!

Olen 29-vuotias ikiliikkuva toininnan ihminen Hämeestä jolle "rauhallinen oleminen" on stressiä, paitsi iki ihanat sohvapäikkärit joilla tulee ladattua virtaa. Neljä vuotta sitten aloitin laihduttamaan kun minä, siihen asti aina "pieni ihminen", olin kehittänyt itselleni aivan liikaa lisäpainoa. Aloin pikkuhiljaa asteittain harrastamaan liikuntaa, ensin kävelylenkkiä ja sitten hölkkää ja pikkuhiljaa jaksoin jo juosta tunnin lenkkejä putkeen. Kävin myös ajoittain salilla. Liikunnasta tuli niin älyttömän ihana olo että koukkuunhan siihen jäi, onneksi! Nyt rupee hyppiin seinille jos ei pääse tarpeeksi liikkumaan. Tällä hetkellä käyn säännöllisesti todella reippailla kävelylenkeillä (olen havainnut ainakin yhtä tehokkaaksi kuin hölkkääminen ja on polvi ja selkä "ystävällisempää" touhua). Lisäksi olen Judossa ja syyskuussa aloitan Taiji Gigongin.

Koitan käydä näillä sivuilla suh. tasasin väliajoin tsekkaamassa juttuja ja kommentoin jos kuvittelen/uskon jotakin tietäväni

27.08.2003 09:03

Moi!

Päätin vihdoinkin rekisteröityä tänne. Olen 24v liikuntatieteen opiskelija, 2004 maisteriksi ja sen jälkeen jatko-opiskeluja. Himona luen mm. fysiologiaan ja ravitsemukseen liittyviä opuksia ja tutkimuksia ja jotain olen tehnyt jo itsekin, joten ajattelin jakaa omia pohdintojani erinäisiin aiheisiin myös tänne. Aiheet tuntuu olevan todella mielenkiintoisia ja asiantuntevia ja kirjoittajia on paljon.

Itse olen lähinnä harrastanut vähäisemmällä menestyksellä (vammat yms.) mm. pituushyppyä ja aloitin tänä kesänä taas lajin uudestaan kokeillen tavoitteena pitkät leiskautukset vielä joskus :) Välillä tuli harrastettua penkkipunnerrusta ja fitnesiä, mutta molemmissa jostain syystä ei tullut kilpailtua vaikka harjoittelu ja motivaatio oli kova.

30.08.2003 18:12

Hellou,
ihan vasta rekisteroidyin (muutin just Kanadaan joten suomalaiset aakkoset muuttuvat,toivottavasti saatte selvaa hopotyksistani :) ) joten piti tulla esitteleen itteni!
Aktiivinen hikiliikkuja olen ollut koko pienen ikani(17vuotta plakkarissa) ja keho.netinki ahkera seuraaja olen ollut jo kauan.
Tanssin,lenkkeilen,aerobiccaan,lihaskuntoa kotona&bodypumpissa yms.,voimakavelya yms. Niin ja uinnin ja kuntosalilla kaynnin aloitan ihan pian
Nyt vahan kiire painaa paalle mutta palaan taas pian ainakin lueskelemaan viestejanne ja ehka innostun myos itte kommentoimaan nyt ku mulla tunnuksekki on :D
-ilona

25.11.2003 14:37

Tällainen 28 pojan köriläs Turuust. Liikkunut oon aina monipuolisesti, aina sen mukaan mikä on tuntunut mielekkäältä. Punttaillut olen teinipojasta asti, tosin silloin vähemmän kuin nyt. Raskas työ vaatii raskaat harrastukset ja huvit.
Kavereiden kanssa pelataan milloin lätkää, jalkapalloa tai rantalentistä tai vedetään sit vastapainoksi kunnon lärvit.

25.11.2003 16:33

Eka kerta kuulemma sattuu, mut eihän tää miltään tunnu..

Olen nainen vm. -72 ja seuraillut tätä saittia jo jonkin aikaa. Olen etsinyt täältä lähinnä vastauksia mieltäni askarruttaneisiin treeni- ja ravintokysymyksiin ja joskus olen niitä vastauksia löytänytkin. En vaan koskaan ole tohtinut itse mitään kysellä, kun olen vaan tällainen tavis.

Liikuntaharrastukset on lähinnä punttisalia ja sekalaista aerobista, ja tavoitteena on saada kropasta löysät pois. Ja ei haittais, jos sais paremman perseen.

25.11.2003 16:49

Keskisuomalaisesta kunnasta kirjoittelee ikäloppu (tai ainakin siltä tuntuu) kansankynttilä: Huraa Virnu!!

Nuorempana tuli kyllä urheiltua ja treenailtua kaikenlaista; keihäänheittoa, kuulantyöntöä, aerobiciä, lentopalloa jne. mutta herätyksen punttisalin ihmeellisyyksiin löysin opiskeluaikana, kun ihastuin erääseen bodarimieheen, ja kun luonne on peräänantamaton, niin lähdinpä perässä salille saalistukseen ja nyt ollaan jo kymmenen vuotta oltu naimisissa. Kuin huomaamatta opettelin punttitreenailun ja kalorien salat. Sitten oli lasten vuoro ja kuntoilu jäi kauppakassien kantamiseen ja vaunujen lykkimiseen. Jopa kahdeksan vuotta kului tässä rumbassa ja kun puoli vuotta sitten katsoin peiliin, päätin ottaa itseä niskasta kiinni ja ruveta pitämään huolta itestäni. (Lue: kävin läpi kauhean kriisin"mitä mä olenkaan tehnyt itselleni ja elämälleni!!!!")
Nyt poljen kotona kuntofillaria, sauhuan sauvakävelyllä ja hölkkälenkillä tai hyppelen stepaerobicissä noin 4-5 kertaa viikossa ja käyn salilla 3-4 kertaa viikossa.

25.11.2003 18:07

Enemmän kuin tuhat sanaa :-) --> http:www.geocities.com/s_alminen

25.11.2003 18:32

mä oon 31v juoksentelija varsinais-suomesta.Yritän kovasti kehittyä juoksijana ja samalla valmentajana.Et jos ajatusten vaihto kiinnostaa madru@hotmail.com

25.11.2003 18:46

Olen 25-vuotias 4. vuoden lääkisopiskelijaneito, joka on ala-asteelta alkaen ollut innostunut liikunnasta ja terveellisistä elämäntavoista. Aktiivisiin liikuntaharrastuksiin kautta vuosien on kuulunut baletti, moderni tanssi, jooga, aerobic, maastojuoksu, rullaluistelu, jääkiekko, kaukalopallo, jalkapallo, salibandy, lentopallo. Nykyisellään harrastelen eniten aerobicia, lenkkeilyä juosten tai sauvakävellen ja kuntosalia. Ensi vuoden tavoitteena on osallistua aktiivisesti liikuntatapahtumiin (puolimaraton, maraton) ja päästä kauniisin maastoihin vaellukselle. Lähitulevaisuudessa haluaisin kokeilla kickboxingia ja löytää uudelleen nykytanssin.
Mutta onhan se elämä toki muutakin kuin pelkkää liikuntaa! Nautin laulamisesta, koirien kanssa touhuamisesta, lukemisesta, hyvien ystävien seurasta ja elokuvista.

26.11.2003 12:33

Joten:
Olen kolkyt ja jotain -ikäinen aktiiviliikkujatyttönen Tampereelta. Vuosien varrella on tullut harrastettua mm. modernia ja itämaistakin tanssia, aerobiccia sen eri variaatioineen, painoharjoittelua, vähän hiihtoa ja paljon pyöräilyä, joka kesä uintia sekä tietenkin juoksua, joka on tällä hetkellä se pääasiallisin intohimo.
Tällä hetkellä tavoitteena on vähintään puolimaraton ensi kesänä.

28.11.2003 12:16

Täytin viime kesänä 18 (tosin jo viidettä kertaa), olen tällainen ikinuori kehäkolmosen sisäpuolella asusteleva naispuolinen hlö. Kiinnostuksen kohteina tällä hetkellä ryppyjen peittely. No ehkä vähän sitten myös treenit. ;)
Yliopisto-opiskelija oon ollut jo kauan ja bruukaan jatkaa samaan malliin.
Kunnianhimoista puntti-etc-treenia takana jo kolme vuotta.
Miksi liityin kehonettiin? Uteliaisuuttani..?

28.11.2003 13:08

En ole ennen tähän mitään kirjoittanut. Se johtuu siitä että on mukava ensin katsella mitä täällä tapahtuu ja tutkia jo kirjoitetut jutut niin ei sitten tarvitse vaivata teitä samoilla aiheilla.

Itsestäni sen verran että takana loistava tulevaisuus kuningas jalkapallon parissa. Se jäi aikanaan ja nyt liikun salilla ja lenkeillä oman ja perheen mielen mukaan. Mitään tarkkaa aikataulua ei elämäntilanteen vuoksi voi tehdä. Pyrin kuitenkin juoksemaan viime kesäisen suonenvedon innoittamana yhden maratonin vuodessa ja harjoitellessa pitämään hauskaa.

30.11.2003 09:35

Olen 34v himojuoksija täältä keskisuomesta,olen treenannut aktiivisesti vasta pari vuotta.
Kehitys on ollut omasta mielestäni ollut ihan kohtalaista.juoksukilometrejä on kerttynyt nyt noin 5500km.
Olis kiva saada kontakteja saman henkisiin:)

Syysterkkuja kaikille!!

30.11.2003 13:11

Ikä: 27 vuotta
Sijainti: Turku
Toimenkuva: Kotiäiti ja sivutoiminen graduntekijä (ei enää kauaa)
Kuntoiluhistoria: 7 vuotta ryhmäliikuntatunneilla käyntiä 3 - 6 kertaa viikossa; pari kuukautta sitten vaihdoin jumpat osittain kuntosaliin (2 - 3 kertaa viikossa sali, 1 - 2 kertaa viikossa pump, combat, steppi tai spinning)
Muut harrasteet: Kirjallisuus ja visaileminen
Täällä: Tietoa hakemassa :)

01.12.2003 08:59

Täällä esittäytyy 25-vuotias nainen Etelä-Pohjanmaalta!
Ammatiltani olen suunnittelija ja vapaa ajallani harrastan suunnistusta (kesäisin), juoksua 3 kertaa viikossa, salilla käyn 2 kertaa ja sählyä pelaan kerran viikossa.

Tätä palstaa olen seurannut jo noin vuoden, mutta nyt rohkenin sitten rekisteröityä!

01.12.2003 10:37

Minä liityin juuri joukkoon. Eipä sitten muuta tällä kertaa..:)

03.12.2003 19:47

Moikka!

Oon uusi täällä. Takanani vuosia kestänyt moniottelutausta, nykyisin enemmän kestävyyslajit (esim.puolimaraton) ja hiihto kuntoilumielessä. Lisäksi yleisurheiluvalmentaminen kiinnostaa kovasti.
Yleisurheilijana kävin joitakin TUL:n mestaruuskisoja ja etupäässä pieniä kansallisia ja piirikunnallisia kisoja.
Olen käynyt muutamia valmentajakursseja sekä toiminut myös lasten urheilukoulun ohjaajana.

05.12.2003 14:15

Tervehdys!

Reilun puoli vuotta olen käynyt keskusteluja täällä kyttäilemässä, mutta nyt vasta reipastuin rekisteröitymään.

Treenikerrat vaihtelevat viikossa viiden ja kahdeksan välillä, ja viime vuodet kuntosali on kaiketi ollut se treenin punainen lanka. Myös uima-altaan pohjakaakeleita olen laskeskellut vuosia säännöllisen epäsäännöllisesti, ja juoksu ja rullaluistelu maistuvat myös mukavalta.

Tämän lisäksi shoppailen muita lajeja mieleni ja kehoni virkistykseksi. Krav maga on tuore tuttavuus, sen lisäksi viihdyn mäessä (rinnebaarin lisäksi myös laudalla), meressä (mieluusti happipullojen kanssa) ja metsässä - vaikka maastopyörän satulassa. Ratsastusta olen myös hiukan aloitellut, mutta sille pitäisi ehdottomasit löytää lisää aikaa...

Niin paljon lajeja, niin lyhyt elämä!

jal
05.12.2003 20:08

Eli syntynyt 1953. Ikävuosien noin 20-30 välillä opiskelukuntoilusta aktiivitreenaamiseen kasvanut judo, joka loppui vanhemman pojan syntymiseen. Totaalipaussia kesti lähes 10 vuotta ja senkin jälkeen liikunta oli vähäistä ja satunnaista, niin että paino nousi vähitellen yli puolitoistakertaiseksi aktiiviaikoihin verrattuna.

Todellinen uusi elämä alkoi kesällä 2002, minkä jälkeen on ehtinyt mennä oikeasta polvesta nivelkierukka (tähystettiin 11/2002) ja keväällä äityivät vanhat vammat oikeassa kyynärpäässä niin, että lopulta 11/2003 kyynärpäästä tähystetiin ja avoleikattiin kourallinen irtopaloja (no, vain 8). Eli näin joulukuun alussa eletään toipilaskautta ja ladataan pattereita, sillä nyt on muutaman viikon jälkeen hyvä aloittaa taas tosi mielessä:-)

Lenkillä, kuntosalilla ja tatamilla käyn, kun paikat ovat kunnossa, 4-5 (lenkki), 2-3 (kuntosali) ja 1-2 (judo) kertaa viikossa.

06.12.2003 20:03

25 vee, opiskelun takia helsinkiläinen.
Rullaluistimilla tulee kisattua(maraton), ja sitte reeni mielessä pyöräilyä, hiihtoa(pertsaa) ja joskus juoksua, maastopyörän selässä hauskan pitoa. Treenit vajaa 10h/viikko plus koulumatka yms.pyörällä.
Syömisiä ei lasketa mutta vähän katotaan, että kaikki tarvittava tulee.

06.12.2003 20:31

20 vee, sporttinen, aktiivisesti liikuntaa harrastava mies. Tarviiko sitä edes enempää kertoa? =)

PS. tytöille tiedoksi, I'm single! =)

08.12.2003 11:19

Kävin salaa kommentoimassa paria keskustelua ennenkuin tajusin esittäytyä virallisesti :) Ikä ja asuinpaikka käynee ilmi tuosta käyntikortista. Salitreeniä olen harrastanut 19-vuotiaasta n. kahdeksan vuotta innokkaasti putkeen, ennenkuin alkoi tuntua siltä että elämässä voisi olla jotain muutakin :) Aloitin siis uuden lajin ja juoksin ja spinnailin vuoden. Nyt alkaa puntti taas maistua, ja on ollut kiva huomata että välivuosi teki itse asiassa vaan hyvää, tulokset ja tsemppi on ilahduttavasti parantuneet. Dieetti/ravintopuolella olen ehkä piilevä ortorektikko - em. tilaa olen menestyksekkäästi parannellut viikottaisella jäätelölitralla :D Muita salaisia paheitani ovat yltiöpositiivisuus ja idealismi. Tyydytyksekseni olen huomannut että näissä keskusteluissa leijuvat positiivarit palautellaan nopeasti maan pinnalle, joten osaan kyllä varautua ei tarvitse kohdella silkkihansikkain ;) Törmäillään siis erityisesti salitreenin ja ravintodebaattien merkeissä!

08.12.2003 12:34

Ikää 26 ja asuinpaikka Espoo. Kuntosali ollut harrastuksena n.8 vuotta. Muita lajeja lukkopaini, sähly ja sulkapallo. Reeniviikko nykyään jotakuinkin seuraavanlainen: 3xpainit, 3xsalit, 1xsähly ja sulkapalloa aina sillon tällön. Pituutta löytyy kaikki 175 cm ja paino taitaa olla jotain 72 kilon luokkaa.

16.12.2003 12:57

Eli tässä esittäytyy 22 vuotias neitokainen, asuinpaikkana Helsinki. Kauppatieteitä opiskelen ja siinä ohessa teen vähän töitä.
Ryhmäliikuntatunneista innostuin vasta tänä syksynä ja ainakin spinning ja bodypump ovat temmanneet mukaansa. Liikuntaa harrastan n. 4-5 krt/vko.

16.12.2003 13:34

22 vuotta elämää takana ja kaikki siitä rakkaassa Lahden kaupungissa :) Harrastuksina kuntosali, lenkkeily ( muuttunut koiran kanssa lenkkeilyksi perheen lisäyksen johdosta =) ) ja lisäksi vielä lumilautailu. Keskusteluja seurannut n. vuoden verran täällä ja samaten chattiin olen rekisteröitynyt mutta kertaakaan siellä en ole käynyt :(

Pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja ryhdistäytyä sinne chattiinkin joskus.

17.12.2003 18:46

Tässä 38-v. Espoolaismies kertoilee itsestään. Punttitouhu alkoi 14-v. ikäisenä ja innostus oli alkuvuosina valtava. Puntteja onkin kolisteltu siitä lähtien ilman kovin suuria taukoja. Vuosien varrella on tullut harrasteltua kamppailulajeja jonkin verran. Mielenkiinto aerobista liikuntaa kohtaan on lisääntynyt vuosi vuodelta eli vaikka massaakin löytyy tulee myös juoksuaskeliakin välillä otettua. Liikuntaa yhteensä 5-6 krt/vko

20.12.2003 19:46

Moikka!

Täällä eräs, joka haluaa aloittaa oikein tosissaan kuntoilemisen ja liikunnan vuoden alusta. Lajeja vaihtelevasti fiiliksen mukaan.

Ruoka- ja diettijutut kiinnostaa..niitä aion lueskella innolla.

Liikuntaa yritän alkaa taas vaihteeksi harrastaa vähintään 3-4 kertaa viikossa..mieluiten joka päivä jotain.

Toivottavasti täältä löytyy paljon hyödyllisiä vinkkejä ja infoa:)

20.12.2003 20:45

Ei kannata odottaa sinne vuodenalkuun, alota se jo tänään. Silloin olet jo vuodenalussa paremmassa kunnossa :)

21.12.2003 23:31

Kiitos huolenpidosta ja kannustuksesta:) Itse asiassa olen aloittanut kuntoilun (ja laihdutuksen) jo vuoden alusta, mutta viimeiset 2-3kk on motivaatio ollut täysin nollassa ja liikunnot myös samaten. Ruokaa on tullut myös nautittua entistä enemmän..ei hyvä. Nyt olen kerännyt motivaatiota jatkaa kuntoilu+terveellisen elämän opettelun alkeita vuoden alusta (aiemmin ei vaan pysty..ei henkisesti ainakaan). Nyt vain ei jaksa ajatella mitään..duuni vie mehut tai jotain.

Rentouttavat Joulut kaikille!

22.12.2003 15:22

inke, kai tiesit, että kaikkien uusien naispuolisten keholaisten pitää ilmoittautua mulle sähköpostilla.. ;D

23.12.2003 10:52

25 vuotta mittarissa, asuinpaikkana hki. Harrastanut liikunta kuntoilumielessä koko pienen ikäni; spinniä, pacee, bodypumppia, lenkkeilyä ja kausiluonteisesti uintia, hiihtoa...Takana 3 maratoonia. Tavoitteena juosta 7 lisää ennen kolmeakymppiä. En pääse kovaa, joten pakko satsata määrään! ;) Ikuinen laihduttaja.

23.12.2003 10:59

Tervetuloa mukaan vaan!

Valitsethan itsellesi sopivan nimimerkin, ettei sun tarvitse täällä anonyyminä piileskellä!

04.01.2004 02:03

Vasta 16.56 vuotta takana, ja asuinpaikkana vammala. Sydäntä lähellä ovat kuntosali, eläimet ja moottoripyörät. Kuntosalilla olen tosissani käynyt 1.5 vuotta. Kesällä tuli kahden kuukauden totaalinen treenitauko, koska onnistuin ajamaan kahdeksaakymppiä sillankaidetta päin. Tällä hetkellä opiskelen lukiossa ja tarkoitus olisi kouluttautua ravinto terapeutiksi tai kuntosaliohjaajaksi. Polvi vain rikkoutui niin pahasti kolarissa, että taitaa tuo kuntosali ohjaajan homma jäädä haaveeksi.

No, tosimies kestää kaiken.

04.01.2004 20:44

Eipä ihme, ettei kukaan käy täällä - täällä on liian täyttä. ;)

Esittäydyn seuraavalla sivulla...

04.01.2004 20:48

Vapaa syntyjään -75 pohjoisen mies on mukana tässäkin kerhossa. Opiskeltuani etelämpänä muutin pysyvästi pääkaupunkiseudulle -02 liiketoimien vuoksi.

Lukioaikana keskityin karateen 3-4 kertaa viikossa ja jousella tuli joitakin nuolia ammuttua. Yliopistoaikana kokeilemani ratsastus kiinnostaa yhä. Kajakki- ja pyöräretkillä yhdistän kesälomat ja kuntoliikunnan. Talvisin pidän moottorikelkkailusta tunturissa (Välimeren auringonlaskuja mitenkään väheksymättä. ;)

2000 ja -01 talouden vauhdissa työ alkoi kuluttaa enemmän huomiota. Sittemmin olen hakenut jälleen terveellisempää kurssia ja uutta puhtia otteisiin.

Ystävän vaikutuksesta innostuin seinäkiipeilystä. Kesällä -02 onnistuin tietysti katkaisemaan oikean käteni olkavarrenluun että paukahti. Leikkauksesta toipuminen
hillitsi kiipeilyhaluja lähes vuoden. Siipi toimii taas mainiosti mutta haastavimmat reitit saan unohtaa.

No, elämä on kovaa mutta ilman kovaa ei ole elämää! ;)

Panostan oman kehon liikkeeseen, suhdetoimintaan ja opiskeluun. Arvostan ystävyyttä, terveyttä, reilua meininkiä ja sivistystä.

Kiitoksia keholaisille hyväntuulisesta viestikanavasta! Niille, jotka pitävät tällaisesta - tämä on sellaista.

Hyvää tasapainoa ja avartavia kokemuksia kaikille! =)

06.01.2004 14:12

Saimpas rekisteröidyttyä! Oon pyörinyt täällä aina välillä, ja nyt ajattelin kokonaan loikata tuuli.netistä tänne.
Harrastan liikuntaa motivaation mukaan ja tavoitteenani on tulla joku päivä oikein himoliikkujaksi=) Olen lukion kakkosella, siispä koulu vie poikakaverin lisäksi aikaa. Nyt keväällä helpottuu koulun kannalta, saan lohkaistua enemmän aikaa liikkumiseen.
Mua tulee tapaamaan varmaan eniten kaikissa motivaatioaiheisissa keskusteluissa sekä kauneus-osastolla!

07.01.2004 10:16

Oonkohan mä nyt sisällä...

Kuunteluoppilaana tulen varmaan ainakin aluksi olemaan, tuntuu että muilla on niin paljon tietoa ettei sitä uskalla omia tyhmiä vastineitaan väliin tunkea ;)

Liikunta on kuulunut elämääni aina, nuorempana enemmän, yo-aikana välillä vähemmän. Nyt taas työelämässä elämä on säännöllisempää ja liikuntaakin tulee harrastettua enemmän. Ainut laji, jota olen harrastanut enemmän vakavissani on jalkapallo, sen lopetin 18-vuotiaana kun tuntui että rupes menemään liian vakavaks.

Tällä hetkellä harrastan kävelyä/lenkkeilyä, uintia, spinningiä ja kuntosalia. Jalkapalloilun aloitin viime talvena uudestaan 5 vuoden tauon jälkeen, en ole varma jatkanko vielä tänä keväänä. Oon nyt niin innostunut spinningistä ja kuntosalista (kun futistreenien syystauko piti jollain täyttää) etten ainakaan kokonaan halua niistä luopua.

08.01.2004 12:40

.. että pääsee vetämään mielettömillä sykkeillä sitä sanoinkuvaamatonta endorfiinipläjäystä ;-)

Allekirjoittanut on sporttaillut AHKERASTI vasta viimeiset 3 vuotta *miettii miksei jo aiemmin hoksannut* ja muuttunu soffaperunasta aivan vastakohdaksi!

Kaikki tämä .. kiitos spinningin ja suomen ihan varmasti parhaan ohjaajan :-)

Spinningiä tulee poljettua viikossa vähintää 10 tuntia + hieman juoksua päälle. Tänä vuonna pitäisi (?) aloittaa lihaskuntotreenejä, kun nuo pakarat jo tarpeeksi kiinteät :-)

Sinkku oon, joten vongata saa :-) Mutta mulla on kyllä luotettava rakastajar .. se teräksinen kylmä bodybike spinningsalin taka-osassa :-)

Spinnaamisiin ...

J76
08.01.2004 13:00

..kertoa jotain täällä.

Urheilupuolelta treenaan kolmijakoista saliohjelmaa ja 4krt/viikossa (noin 60-70km) maratonjuoksua. Muuta aerobista urheilua satunnaisesti.

Muita intohimoja on musiikki (sen kuuntelu, soittaminen kitaralla, säveltäminen, siitä puhuminen, studiotoiminta, bänditoiminta ja ihan kaikki muu) ja valokuvaus.

Urheilu ja taiteet kun on hyvässä sopusoinnussa niin silloin voi mieli ja ruumiskin hyvin.

08.01.2004 19:24

Olen 26-vuotias nuori mies eteläisestä Suomesta ja olen seuraillut keskusteluja täällä hieman yli vuoden verran, mutta nyt vasta sain ihteni rekisteröityä. Liikunnallinen kaveri ain ollu ja nykyään kuntosali, tennis,salibandy ja ulkoilu ne tärkeimmät liikuntamuotoni. Ravintokeskustelut etenki kiinnostaa. Kesällä mökkeily ja kalastus rentoutuksen tuojina.

Rautaa nostelen, notta jaksaa maatilan töitä tehrä ja hevosen kans painia..spinningin päälle tää ei ymmärrä : )

Ruisleipä pitää tämän miehen tiellä ja suu pannaan makiaksi jäätelöllä melko useasti..onneks ei kilot helposti vyötärölle tartu.

Anyway, antoisia hetkiä meille kaikille keskustelijoille!

10.01.2004 11:38

olen kohta 24 täyttävä ikiliikkuja keski-suomesta. lajit ovat vaihdelleet vuosien varrella. tällä hetkellä juoksen aktiivisesti (tavoitteena maraton kesällä 2004), spinningissä käyn pari kolme kertaa viikossa, lisäksi salitreeniä saman verran. body-pumpia on ohjelmassa 1-2 krt/vk, välillä käyn altaassa kauhomassa 2000-2500m.

liikunnan lisäksi päiväni täyttävät perheeni; mies ja kaksi lasta. jatko-opiskelut olisivat edessä, pitäisi vielä keksiä ala, jolle hakea!

11.01.2004 00:04

Täällä 22-vuotta nuori neiti-ihminen pk-seudulta. Lähinnä taustailen, ja uutta opiskelen...

Olen siis minäkin matkalla sohvaperunasta.. jonekin... tai siis joksikin. Muutamaa kiloa pudotan ja opettelen liikkumaan uudelleen.

Liikunnasta salia (en kehtaa sanoa harrastavani) käytän pari kertaa viikossa... ja... hmm... siinähän se taisikin olla.. siis se liikunta... *hävetys*

Sali ei harrastuksena kovin uusi ole, on vaan ollut jonkin aikaa puissa tuo liikuntapuoli.

11.01.2004 17:45

Hei kaikille! Olen nelikymppinen liikkuvainen "tyttö". Kaikenlaista on koitettu vuosien varrella,mutta syksyllä alkoi opiskelu ja vähän jämähdin. En ole ees avannossa tänä talvena käynyt! Viime keväänä pääsin hyvään kuntoon Body for life -ohjelmalla. En tosin kyennyt ruokavalioo noudattamaan, mutta muutoksia kehossa ja kunnossa tuli silti hyvin. No, siitä on siis aikaa melkein vuosi ja taas päätin aloittaa...en tosin noin kurinalaista ohjelmaa . Ehkä täällä on vinkkejä!

MHL
13.01.2004 14:55

Olen ekaa kertaa täällä käymässä ja tsekkailin aiheita ja tulin siis kertomaan itsestäni. Pesäpalloilija olen ollut nuorena tyttönä, sittemmin sählyä jonkin aikaa (loppui siihen kun sitä tehtiin liian tosissaan, kilpailumielessä), jonka jälkeen lukioikäisenä menin thainyrkkeilyyn ja sieltä kuntosalin ja aerobicin ihmeelliseen maailmaan, jossa olenkin työskennellyt muutaman vuoden. Innostuin juoksemisesta, jossa pääsinkin hyvään vauhtiin, mutta sitten aloin odottaa lasta ja taukoa siihen (niin kuin kaikkeen muuhunkin) tuli yli vuoden verran. Viime syksynä aloitin juoksemisen taas ja nyt teenkin kymmenisen km lenkkejä aina kun ennätän. Synnytyksestä pääsin kuntoon (ja enstisiin vaatteisiin) atkinsilla, joka on sopinut minulle loistavasti! Nyttemmin harrastan salia, sauvakävelyä ja juoksua, kolmannen ammattiin valmistavan kouluni ohella.

13.01.2004 23:27

jaa-as.. 25vee urheiluun rakastunut naikkonen oulun lähimaastosta..
Kyl se elämä on ihanaa tuol ravata pitkin maita ja mantuja.. tai fiilistellen endorfiineissa ja koettaa saada porukkaa veivaamaan sitä spinningpyörää pikkasen viä pikkasen kovempaa..
tahi sitten nostaa rautaa..=)
tavoitteena ois se kokonainen maraton keväällä.. miksei jo oulussa jos paikat vain kestää tai sit hesaan..
juu ei muuta ku terqui kaikille.. ja ihania treenipäiviä

14.01.2004 13:25

25v. liikuntaan hurahtanut ja koukkuun jäänyt "tyttönen" pk-seudulta. Intohimoina mainittakoon lenkkeily ja kuntosali.

Kehonettiä olen seurannut jo hyyyvin pitkään, tänään sitten oli pakko päästä avaamaan suuri suuni... (yleensä yritän pitää sen kiinni)

17.01.2004 14:38

Täten kirjoitan ensimmäisen viestini Keho.netissä...

Olen 25 v. jyväskyläläinen nainen. Liikunnalliset harrastukseni ovat lähinnä koirien kanssa sukkulointi sekä enenevissä määrin lenkkeily. Taustalla ovat yli kymmenen vuoden voimistelu- ja tanssiharrastukset, jotka lopetin muuttaessani toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Muutaman täysin liikuntapaitsioisen vuoden jälkeen olen yrittänyt aktivoitua ja olen alkanutkin löytää myös liikkumisen ilon uudelleen. Salilla käymiseen yms. tai tanssimiseen ei aika valitettavasti riitä koirien vuoksi, mutta onneksi kotonakin pystyy monenlaiseen liikuntaan ;).

Lähinnä juuri lenkkeilemiseen/juoksemiseen liittyvät asiat kiinnostavat täällä sekä ravinto- ja "kotijumppa" -aiheiset keskustelut myös.

17.01.2004 21:45

Minäkin olen jo varmaan reilun vuoden täällä pyörinyt säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta jostain syystä en ole rekisteröitynyt. Nyt sekin on siis tehty.

Olen kohta 21-vuotias opiskelijatyttö Tampereelta. Liikunta on aina ollut osa elämää, välillä isompi ja välillä pienempi osa;). Nyt olisi tarkoitus tosissaan kohottaa kuntoa ja muuttaa ruokavalio terveellisemmäksi :). Hankin koiran viime kesänä, joten sen kasvettua lenkkeilystä on tulossa melko paljon vapaa-aikaa vievä laji, mutta toivottavasti aikaa riittää myös muuhun kuntoiluun.

Ravintoaiheiset jutut kiinnostavat tällä hetkellä eniten.

20.01.2004 15:11

Vihdoin rekisteröidyin tänne, että sain tilattua EASilta parit patukat...

Olen 24-vuotias akka Lappeenrannasta ja jonkun verran seuraillut näitä sivuja ihan mielenkiinnosta, sillä harrastan liikuntaa aika aktiivisesti ja tavoitteena olisi laihtua viitisen kiloa ja saada lihaksia kasvamaan. Lajeina on juoksu, erilaiset jumpat, uinti ja bodypump ja saliharjottelu olisi tarkoitus saada käyntiin tässä kevään aikana.

Urheilun lisäksi olen ihan hulluna kaikkeen terveelliseen ravintoon liittyviin asioihin ihan ammattinikin puolesta, vaikka oma käytännön toteutus sillä saralla jää joskus vähän heikoksi ;)

21.01.2004 14:02

Tervehdys!

Olen jonkin aikaa seurannut tämän palstan keskusteluja, ja hyvältä vaikuttaa! Rakastan urheilua, ja harrastan sitä monessa muodossa päivittäin.

Ravintopuolessa todennäköisesti minulla on aika paljonkin opittavaa, vaikka kuvittelenkin syöväni terveellisesti. Ravintopuolesta olenkin tällä hetkellä todella kiinnostunut, eli siitä minkälainen ravinto tukisi parhaiten omia tavoitteitani. Tavoitteena lähinnä on lihaserottuvuuden parantaminen.. Tämä kai tarkoittaa sitä, että haluan lisätä lihasten määrän suhteellista osuutta kehossani.

Loistava palsta. Jatketaan. :D

21.01.2004 16:07

Nyt sain sitten rekisteröidyttyä..:) Myös minä olen pitkään jo seuraillut keskustelua sivussa, mutta päätinpä vihdoin itsekin kantaa oman heiveröisen korteni kekoon.:)

Olen parikymppinen opiskelijatyttö Helsingistä. Liikunnasta innostuin lukioaikana monen urheilua vieroksuneen vuoden jälkeen (onneksi!). Aikaisemmasta sohvaperunasta kuoriutui todellinen himoliikkuja!:)

Juoksusta aloitin ja myöhemmin tulivat mukaan myös erilaiset aerobicit ja kuntosali. Nykyään voin pahoin, jos joudun olemaan muutaman päivän ilman urheilua.

Uuden, aktiivisen elämäntavan myötä kiinnostuin myös ravitsemuksellisista seikoista ja terveellinen ruokavalio onkin minulle erittäin tärkeä asia (ja jatkuvan toiveajattelun kohde;).

Motivaationi ei ole oikeastaan hiipunut täydellisesti missään vaiheessa. Toivon, että nämä sivut auttavat osaltaan pitämään innostusta tulevaisuudessakin yllä!:)

26.01.2004 19:32

Juups, keski-suomen lahja rennolle rantapalloilulle ilmoittautuu hetkittäin läsnäolevaksi.

Vuosien varrella harrasteita jokamiesautoilusta jääkiekkoon, nykysin lähinnä omaksi iloksi ja muiden kiusaksi palloilua sisällä ja ulkona.

Mottona "tärkeintä, että tuntuu hyvältä" (ainakin treenin jälkeen jos ei aina sen aikana ;))

Ja kesää ootellaan :)

07.02.2004 02:03

uusi nimimerkki, uudet kujeet *wirn* ;)

07.02.2004 08:29

Määää oon ollu koko ikäni plonti.. :D Tuleekohan tääkään viesti läpi.. (hyvin tarkka tää mun nykyinen työpaikka kaikista sivustoista ettei tuu viiiruksia.. oishan se hienoo jos se mun koneelta leviäis isoon taloon ympäri suomea ja ulkomaita;) ) Sättäämääkään ei pääse,ei!

07.02.2004 13:23

Minäkin uusi täällä. Tähän mennessä vaan lukenut noita keskusteluja, piti sitten itekin rekata.
Harrastan joogaa ja maanantaista lähtien myös aerobicia, käyn lenkkeilemässä ja tansittua tulee välillä. Lihaskuntoo treenaan kotona.
Olen taitoluistelua harrastellut ja vähän aikaa balettiakin joskus naperona.

08.02.2004 21:05

Oon 22v. almost insinööri tampereen suunnalta. Harrastan tennistä, salilla käyntejä, salibandya ja muuta urheilua. Isona musta tulee iso, toivon mukaan.

09.02.2004 12:37

Olen taustaillut palstalla jo pidemmän aikaa, mutta pysytellyt vaiti. Nyt tuli ongelma ja piti avata sanainen arkkunsa.

Olen 30-vuotias melko aktiivinen liikkuja. Harrastuksiin kuuluu tällä hetkellä juoksu (takana pari puolimaratonia), afrotanssi ja kuntosali - uimatekniikkakurssilla olen parhaillaan (helmikuu 2004), saa nähdä tuleeko siitä vakkari. Ja kesäisin pyöräilen lyhyehköt työmatkani.

Olen entinen lihava, mutta onneksi tässä vuosien kuluessa on matkan varrelle jäänyt noin 40 kg painosta pois. On kevyempi juostakin ;-)

11.02.2004 10:24

Pitkään taustalla viihtynyt himourheilija uskaltautui kirjoittamaan äsken ekan viestin, joten kohteliasta lienee esittäytyäkin.

Urheillut olen koko ikäni, lapsuuden kilpaurheiluharrastus muuttui nuoruusvuosina satunnaiseksi liikunnaksi, mutta nyt aikuisena
;) olen taas aktivoitunut ja treenaan tavoitteellisesti.

Pääasiassa harjoittelen kestävyyslajeja (juoksu, hiihto, uinti, suunnistus, pyöräily, rullaluistelu), lisäksi ohjattuja tunteja laidasta laitaan ja tietty hyötyliikuntaa.

Urheiluun liittyen olen tosi kiinnostunut ravitsemukseen ja muutenkin terveyteen liittyvistä asioista. Muita harrastuksia musiikki, lukeminen, leffat, matkustelu.

Tullaan tutuiksi!

11.02.2004 23:03

Etta on jo kunniakkaat 32 v.! Eikä kyllä uskois, vaikka itse sanonkin. Hyvä niin.

Kuntoilutaustaa vaihtelevasti viimeiseltä viideltä vuodelta. Salia, pacea, lenkkeilyä, spinningiä, sauvakävelyä (seniori kun olen), lumilautailun harjoittelua (onneksi ei osteoporoosi vielä vaivaa).

Löysin keho.net:tiin muistaakseni Kutri.net:istä. Kutrin ansiosta olen onnistunut muuttamaan syklittäisen liikuntainnostuksen kestosporttailuun, ja ymmärtänyt eri ravintoaineiden merkityksen. Kiitos siitä!

13.02.2004 16:56

Pitihän sitä itsekin rekisteröityä... Olen jo jonkin aikaa lueskellut juttuja täältä mutta jokin sai rekisteröitymään.

Eli olen 16-vuotias poika Kotkasta, harrastuksina suunnistus ja partio. Sellaisia missä en kuulu seuroihin on mm. hiihto, lenkkeily, rullaluistelu, puntilla käynti ja tällaista vastaavaa, kuitenkin kestävyyteen panostaen.

Tällä hetkellä reilu 10h liikuntaa viikossa.

18.02.2004 12:14

Rekisteröidyin jo jonkin aikaa sitten, mutta kirjoittelin alkuun nimimerkillä Kynäniska. Totesin kuitenkin, että täällä(kin) käytetään kynäniskaa ihan yleisenä terminä, joten sekaannuksien välttämiseksi vaihdoin nimimerkkiä. Tätä nykyistä nimimerkkiä olen käyttänyt muutamalla retkeilyyn liittyvällä palstalla.

Ikää on 27 v. ja harrastuksena tuon retkeilyn ja liikunnan lisäksi musiikki, kuunteleminen ja soittaminen. Liikunta pitää sisällään juoksua, hiihtoa, pallopelejä, kuntosalia ja vähän muutakin.

18.02.2004 20:29

Minäkin uskaltauduin sitten esittelemään itseni, eli pitemmän aikaa on tullut näitä juttuja luettua, ennen kuin päätin mitään itse kysyä.

Urheilu on kuulunut mun elämääni ihan lapsesta asti, ja useampaa lajia on kokeiltu mm. hiihdosta ja telinevoimistelusta jääkiekkoon. Enää en kilpatasolla urheile, mutta muuten kylla tulee viikossa aikaa vietettyä urheilun parissa, ehkä noin kymmenisen tuntia. Treenaan salilla kolmijakoisella ohjelmalla, ja harjoittelen myös ensimmäistä maratooniani varten. Sen lisäksi tykkään käydä spinningeissä, ja joskus jossain venyttelyjutussa (venyvyyttä ois tarkoitus myös parannella entiselle tasolle).

Sählyä tulee myös pelailtua lähinnä miesten kanssa, mutta viime aikoina on kyllä sen sijasta veri vetänyt enemmän salille. Kesällä taas tulee paljon ulkoiltua, ja etenkin rullaluisteltua (yli 10 vuotta jo aktiivista rullailua takana). Rullaluistelussa pitää varmaan taas kesällä kokeilla rajojaan, odotan nyt jo niin innolla kesäntuloa!

Liikunnan lisäksi harrastuksiin kuuluu intohimoinen lukeminen. Kirjojen lisäksi luen paljon myös lehtiä, ja olen kiinnostunut treenaukseen ja ravitsemukseen liittyvistä jutuista. Tuntuu, että niitä juttuja on aika lailla seurannut, mutta jotenkin se tiedon soveltaminen omaan elämään on jäänyt vähän huonolle menestykselle. Tai siis mun motto on lähinnä että ruoasta tulee nauttia, eli ruoanlaitto sekä leipominen ovat rakkaita ajanvietteitä myös. Jossain määrin (heh) myös "ulkoilu", eli iltaelämässä pyöriminen ja ylipäänsä kavereiden kanssa hengailu kuuluvat harrastuksiini.

25.02.2004 10:44

Rekisteröidyttyä tuli jo jonkin aikaa sitten lyhyen sivustaseurailun jälkeen.

Kymmenen vuoden takaisia aktiiviharrasteita, eli kuntosalia & pyöräilyä (aika-ajo) on alettu virittelemään taas paremmalle pohjalle.
Väliin mahtuu 9 vuoden addiktio kamppailulajeihin joita treenailisin vieläkin ellei olisi käynyt "perinteisiä" eli joku aika sitten paikat remonttiin & muutakin sairastelua jonka tuloksena em. päätös.
BJJ löytyy harrastelistalta, koska aihepiiri kiinnostaa edelleen.

Aiheet kun on kiinnostavia ja asiantuntemusta tuntuu löytyvän niin mukana hengailu motivoi mukavasti. :)

26.02.2004 22:17

Olen palstaa seuraillut enemmän tai vähemmän aktiivisesti jo parisen vuotta, joskus ollut rekisteröityneenäkin -en edes enää muista millä nimellä...

Mut nyt siis rekkasin itseni tänne, jotta pystyn kommentoimaan/ kysymään jotain, ehkä muutaman vinkinkin antamaan. Ehkä. Jos luulen jotain tietäväni... :)

Olen 20 -vuotias kauppatieteen opiskelija. Liikkunut olen koko elämäni, lajeina sitä sun tätä...voimistelua, tanssia, ratsastusta, kuntosalia, lenkkeilyä, kaikenmoisia ohjattuja tunteja...Kaikenmoista fiiliksen mukaan.

Ilo ja tunne pitää liikkeellä, niin ja tietysti halu näyttää hyvältä...Mutta pääasiassa liikkuminen on KIVAA! :D

Intohimoihin kuuluu mm. ravintoaineiden laskeminen, fitness-/kuntoilu -lehtien lukeminen ja muu ko. aiheisiin liittyvä hiukkasen sekopäisen intohimoinen toiminta! :]
(poikaystävä jaksaa ihmetellä ruutuvihkoja jotka täyttyy kummallisista merkinnöistä ja suunnitelmista suunnitelmien perään...)

Tällä hetkellä projekti on ensimmäiselle maratonille harjoittelu, sekä törkeän hyvännäköiseen kesäkuntoon pääseminen.
Yks painoluokkakisa on tulossa kans pian mut ei siitä enempää.

Siinpä kai ydinpointit. Tsau!

27.02.2004 01:52

Moi! Oon 24 vee opiskelija Tampereelta, ja oon seuaillu näitä viestejä muutaman kuukauden yrittäen samalla muistaa nimimerkkiäni millä aikanaan tänne rekisteröidyin. Ei onnistunu ja tein uuden ja paremman.

Liikuntaa tulee harrastettua 4kertaa viikossa, ratsastus, kuntosali, jumpat ja lenkkeily/hiihto on niitä míeluisimpia. Valitettavasti en oo hirveen pitkäjänteinen ja lajit vaihtuu usein. viimesen 4vuoden aikana oon harrastanu lisäks kolmee itsepuolustuslajia, jokaista vuorollaan...

Opintojen pohjalta mulla on aika hyvä perustieto ravinnosta ja terveydestä, mutta lisävinkit "pro-ihmisiltä" on aina tarpeen! ;)

27.02.2004 17:17

Heips!
Olen keltanokka, siis oppipoika kehonettailussa, mutta olen Kutrin kautta oivaltanut jotakin sellaista, mistä on kovaa vauhtia tulossa elämäni mielenkiintoisimpia aspekteja, nimittäin liikkuminen.

Olen jojoillut Kutria rajummin ja kauemmin, ahminut ja masentunut, mutta nyt olen "elämäni kunnossa" Tai siis kohotan kuntoa ja nautin toimivasta kropastani. Ihana olla minä!

Varoitan etukäteen, saatan tehdän tyhmiä kysymyksiä, antakkee armoa!

28.02.2004 21:40

Terve

Eli olen 21 vuotias poikanen Oulusta, pari vuotta olen opiskellut siellä DI:ksi.

Liikuntaa olen harrastanut koko ikäni ; aluksi pesäpalloa ja jääkiekkoa, mutta sitten tuossa 19-vuotiaana alkoi kestävyyslajit kiinnostaa (juoksu, hiihto) ja niitä nyt olen tahkonnut vähän liiankin tosissaan tähän päivään asti. Viime talvena minulla oli penikkatauti ja senpä takia innostuin spinningistä, joka toimi korvaavana harjoitteluna juoksulle uinnin lisäksi.

Olen lukenut kyseistä palstaa jo vuoden verran mutta nyt vasta uskalsin kirjautua sisään.
Toivottavasti löydän täältä hyviä vinkkejä erilaisiin urheilulajeihin ja kenties pystyn antamaan itsekkin jotain vinkkejä :)

29.02.2004 18:40

Olen 21 vuotias helsinkiläistyttö. Salilla olen treenannut noin viisi vuotta ja muutenkin elämäntapa on aika "fitnessmäinen" =) Kaikki ravintoon ja treeniin liittyvät asiat kiinnostaa aivan ylipaljon ja täälläkin olen taustalla ollut jo parin vuoden ajan. Nyt oli pakko sitten avata tämä sanainen arkku, koska oikein pyydettiin =) Äsken just heitin ensimmäisen kysymykseni kehiin tonne ravintopuolelle ja odotan innolla kaikkien vastauksia!

Muu elämä koostuu oikeastaan opiskelusta ja työnteosta ja tällä hetkellä vieläpä pääsykokeisiin lukemisesta joten aika kiirettä pitää.

08.03.2004 13:19

Täällä tyttönen turusta, salilla käyty jo kymmenisen vuotta välillä aktiivisemmin ja välillä vähemmän...;) Nyt sellaiset pari vuotta oon käynyt n. 4 kertaa viikossa ja tuntuu maistuvan aikans hyvälle! Välillä jumpataan ja kävellään luonnossa kanssa. Opiskelen laboratoriotädiksi ekaa vuotta ja ala tuntuu ihan kiinnostavalta kyllä. Siinä ne enimmät!

08.03.2004 17:02

Olen 21-v opiskelijatyttö Turusta...saliharrastuksen löysin viime syksynä ja innostus vaan kasvaa:) Treenikertoja on nyt 3 viikossa ja tavoitteena on kasvattaa lihasta kroppaan. Ilokseni tulostakin on syntynyt, muttei lisä koskaan pahaa tee. Keho.netinkin keskusteluja on tullut pidempään seurattua ja vinkkejä kerättyä:)

Pääpaino on nyt tuolla salin puolella, mutta myös spinningiä tulee silloin tällöin poljettua.
Muuten aika menee ahkerasti opiskellessa, silloin tällöin työskennellessä, lueskellen ja musaa kuunnellen...

10.03.2004 19:57

Olen 20 -vuotias opiskelija. Liikkunut olen aina enemmän tai vähemmän aktiivisesti, muutaman viime vuoden aikana elämäntilanteiden vaihtuessa on liikunta välillä jäänyt.

Jos aikaa olisi rajattomasti, harrastaisin ratsastusta, tanssia ja kuntosalilla käyntiä kaiket päivät ja ymppäisin päiviini vielä jonkin taistelulajin, joka minun on pitänyt aloittaa mutta...:/

Mutta nyt siis harrastelen lähinnä salitreeniä (ja ohjattuja tunteja jaksamisen mukaan) ja harjoittelen ensimmäiselle maratonilleni (hcm). Juoksutreenillä testaan kärsivällisyyttäni ja pitkäjänteisyyttäni, koska ne ominaisuudet minulta yleensä puuttuvat! :) (niin ja olen aina vihannut lenkkeilyä..)

Treeni on kulkenut ihan kivasti, mutta lenkkejä on armotta jäänyt liikaa väliin... Nyt niskasta kiinni ku vielä ehtii!

10.03.2004 19:57

Olen 20 -vuotias opiskelija. Liikkunut olen aina enemmän tai vähemmän aktiivisesti, muutaman viime vuoden aikana elämäntilanteiden vaihtuessa on liikunta välillä jäänyt.

Jos aikaa olisi rajattomasti, harrastaisin ratsastusta, tanssia ja kuntosalilla käyntiä kaiket päivät ja ymppäisin päiviini vielä jonkin taistelulajin, joka minun on pitänyt aloittaa mutta...:/

Mutta nyt siis harrastelen lähinnä salitreeniä (ja ohjattuja tunteja jaksamisen mukaan) ja harjoittelen ensimmäiselle maratonilleni (hcm). Juoksutreenillä testaan kärsivällisyyttäni ja pitkäjänteisyyttäni, koska ne ominaisuudet minulta yleensä puuttuvat! :) (niin ja olen aina vihannut lenkkeilyä..)

Treeni on kulkenut ihan kivasti, mutta lenkkejä on armotta jäänyt liikaa väliin... Nyt niskasta kiinni ku vielä ehtii!

cee
20.03.2004 15:06

Moikka vaan,
rekisteröidyin tänne kun toi Kutri.Netin keskustelu on näköjään jumissa. Oon 39 v. kuntoliikkuja, pääasiassa salilla ja kävellen/pyöräillen. Painonpudotus tai siis ylimääräisten rasvojen hävitys on tän kevään projekti ja sen on tarkoitus olla viimeinen tän sortin projekti... Mukavalta tuntuu kun on ottanut pääkeinoksi liikunnan lisäämisen. Senttejä on jo kaikonnut ja toisaalta tullut lisää parempiin paikkoihin...

26.03.2004 17:23

cv.

hehe.

jees, antti viitamäki, 22 vuotta.
Kihloissa.

Asustelen Riihimäellä.

Harrastan todellakin puntilla käyntiä ja lenkkeilyä, sisustamista ja musiikin tekoa ja kuuntelua.

Olen harrastanut koripalloa ja kilpatanssia 7 vuotta, tosin en enään 3-4 vuoteen.

Tällähetkellä unemployeed, mutta katselen paikkaa tulevaisuudessa=), mediatekniikka ja audiovisuaalinen ala kiinnostaa suuresti.

26.03.2004 17:31

"Asustelen Riihimäellä."

Asustelen luolassa Riihimäellä.

:D :P

29.03.2004 13:16

Tässä ilmoittautuu 25-vuotias opiskelijaleidi, joka asustelee R-junan reitin varrella. Olen entinen sohvaperuna, joka viimein puoli vuotta sitten sai itsestään irti sen verran että raahautui minuutin matkan salille, ja siellä olen jaksanut käydä siitä saakka, vaihtelevalla menestyksellä, 2-4 kertaa viikossa.

Aerobista harjoittelua olen laiminlyönyt tosi pahasti, kun en vaan jaksa polkea sitä kuntopyörää enkä tykkää uida uimahallissa. Odotan rullaluistelukelejä ja sitä että saan pyöräni huollettua. Jos oikein reippaaksi intoudun, alan pyöräillä koulumatkat (n. 23 km), mutta vähän epäilyttää.. Tuo rullaluistelu on ainoa laji josta olen koskaan ihan oikeasti tykännyt, ja sitä aion jatkaa kunhan nuo kadut ovat taas siinä kunnossa että siellä pysyy pystyssä.

Sairastan (toistaiseksi diagnosoimatonta) reumaa, mikä oli perimmäinen syy siihen että päätin vihdoin alkaa kuntoilla - mieluusti olisin vielä parinkymmenen vuoden kuluttuakin jalkeilla enkä pyörätuolissa. Piukka peppu tulee sitten kaupan päälle..

Mulla on myös avomies ja pian 1½-vuotias maailman ihanin muksu.

Keho.netiin yritin kirjautua monen kuukauden ajan turhaan, ja sen aikaa hengailin Pakkiksen sivuilla. Siellä tuli vähän turhan amatöörimäinen olo, en tainnut edes kirjoittaa sinne ikinä, mutta paljon hyödyllistä ( ja hyödytöntäkin) tietoa sieltä sai. Taidan kuitenkin nyt siirtyä kokonaan tänne Keho.netin puolelle, luultavasti pysyttelen enimmäkseen hiljaa mutta varmaan esitän pari tyhmää kysymystäkin aina sopivassa välissä!

29.03.2004 16:58

"Smelly Cat, Smelly Cat,
What are they feeding you?
Smelly Cat, Smelly Cat
It's not your fault

They won't take you to the vet
You're obviously not their favorite pet
Smelly Cat, Smelly Cat,
It's not your fault

You may not be a bed of roses
You're not friend to those with noses
I'll miss you before we're done
Or the world will smell as one

Smelly Cat, Smelly Cat,
Smelly Cat, Smelly Cat
It's not your fault

Oh are we done?
One, two, what's that smell?

Smelly Cat, Smelly Cat,
Smelly Cat, Smelly Cat
You're getting fat

I think that I'm gonna be sick
It's your ears, and nose and pick
Part of it, tempt me

One, two, what's that smell?

All the dogs in the neighborhood
Are saying this for your own good
What, you're fat, so you can't run
No fun, I bet, No fun

Smelly Cat, Smelly Cat,
Porno makes you eat like that
I saw you in the shopping mall

Smelly Cat, Smelly Cat,
It's not your fault,
Smelly Cat, Smelly Cat,
It's not your fault
Smelly Cat, Smelly Cat,
It's not your fault

We know what was in your food
They say it might affect your mood
You smell like something dead
One, two, what's that smell?"

Frendeistähän tuo :-) Ei koske ketään tuntemian kisuja XD

/tuuletus/ kaikki mukaan kertosäkeeseen! *hoil

Tervetuloa Haisukatti ;-)

30.03.2004 15:51

Kiitokset Marjikselle! :)

01.04.2004 14:37

Olen itäisestä suomesta!
Olen ollut painovartioiden pisteillä tuloksetta sitten minä kävin kutria tsekkaamassa ja nyt on mennyt hiukan alaspäin saas nähdä!

01.04.2004 22:14

Ei pori sijaitse itäsuomessa /kulmat/

;-)

08.04.2004 21:11

Morjes!
21 -vuotta täyttävä Turussa asuva opiskelija ilmoittautuu...
Mä olen entinen juoksufanaatikko, sitä aikaisemmin ratsastin, mutta oli pakko lopettaa kun hevonen myytiin alta... No joo, paskan lapioimiseenkin hieman kyllästyin, myönnettäköön.

Nykyisin muutettuani turvallisesta maalaiskylästä suureen ja hurjaan Turun kaupunkiin juoksu on vaihtunut Body Pumpiin ja spinningiin. Toisinaan kolistelen myös salilla rautoja tai annan juoksumatolle kyytiä. Käyn ruoskimassa itseäni 6 päivänä viikossa, yleensä sunnuntai on lepopäivä.

Ja koska mä olen tylsä, yksin asuva sinkku, jolla on pipo liian kireellä jokailtaisille baarireissuille, päätin keho.nettiä luettuani kirjautua tänne ja piinata teitä typerillä kysymyksilläni. =)

10.04.2004 11:07

Elikkän oon -85 syntynen tyttö täältä pohjosemmasta..oon tosin lähössä kohta helsinkiin asustelemaan:)
No, nykyään mun elämä pyörii urheilun ja ruokavalion tarkkailun ympärillä... Aina tulee tommosia innostuksia mutta toivottavasti tämä kestää!!
oon 160cm ja 52,5kg ja laihuttelen tonne 51kg:aan(lähes kaikki rasvat pois,kiinteys..ja ajan myötä lihaksia lisää:).. Kerran viikossa herkkupäivä, joka on sattumoisin tänään;)

Tavotteena mulla on maratoni elokuussa:O
Aika korkealle oon ton tavotteen asettanu..mutta tuo nyt oli semmosen tyhmän vedon tulosta:D
Urheilen nykyisin 6 päivänä viikossa 1-3 kertaa päiväss. Lenkkeilyä ja salitreeniä enimmäkseen, sauvakävelyä, hiihtoa, tehojumppaa, korista... Ja ajattelin tuota spingingiä(ja body combattii ja muita.. alkaa harrastelemaan :)
nyrkkeilyssäkin oon käyny jonku verran.
Jepulis, siinä jotain..urheilullinen puoli minusta;)

11.04.2004 09:01

Moi vaan kaikille! Oon täältä itäisestä suomesta, harrastan tällä hetkellä painonpudotusta ja kiinteytystä seuraavin lajein, vähärasvainen ruoka, 3-4 kertaa viikossa uin 3-4 km, kuntosalilla käyn 3 kertaa viikossa, pyöräilen ja kävelen.

13.04.2004 14:56

Minäkin aattelin avautua täällä. Liikunta ei ole minulla verissä, koska lapsuudenperheessäni ei harrastettu mitään. Olen kuitenkin epäsäännöllisesti jumppaillut ja tanssinut sekä sittemmin myös saleillut teini-iästä eteenpäin. Mitään säännöllisiä liikuntatottumuksia ei ole tarttunut. Ruokailupuoli on ollut ihan rempallaan, eli olen esimerkiksi aloittanut kuntosalirääkin ja syönyt pelkkää salaattia - tarkoituksena tietty laihtua ja kaikkihan tietää mihin tuo johtaa...

Nyt olen opettelemassa säännöllistä liikkumista ja terveellistä ruokavaliota alaselkävaivojen ja Kutrin innoittamana. Olen oppinut rakastamaan vartaloani sellaisena kuin se on ja olen lopettanut laihduttamisen.

Olen ylpeä itsestäni, koska olen nyt vuoden ajan käynyt säännöllisesti salilla (tosin vasta vuoden alusta olen uskaltanut lisätä reilusti painoja). Tavoitteenani on saada kuntosaliharjoittelulla muotoja kehoon. Aerobinen puoli vaan tökkii, osittain varmasti siksi, koska kunto on vielä niin huono. Lohduttaudun sillä, että sulkapallo, josta pidän ja jota tulee pelattua silloin tällöin, on aerobista (onhan?).

En tule olemaan timmissä rantakunnossa vielä tänä kesänä (jos koskaan), mutta väliäkö tuolla. Onneksi minun ei tarvitse ansaita elantoani vartalollani eli mallina tai missinä - vain silloin sillä olisi väliä.

13.04.2004 18:33

kahden tytön kotiäiti kotkasta, pitkästä aikaa taas aloittelemassa kuntosaliharrastusta. Löysin vasta nämä sivut, ja vaikuttaa siltä että täällä tulen käymään useinkin... kiinnostavia aiheita!

17.04.2004 10:21

täällä 21-vuotias opiskelijatyttö Helsingistä. Olen seuraillut keho.netin hyviä ja opettavia keskusteluja jo vuoden verran, nyt sain itse aikaiseksi rekisteröityä (tuuletus!).

Pidän auringosta ja keväisistä hölkkälenkeistä, harrastan myös kuntosalilla käyntiä ja Pilatesta.
Tänä keväänä eritysesti aerobinen treeni on maistunut ja olenkin lenkkeillyt, pyöräillyt ja tanssinut useamman tunnin viikossa.

Nuorempana harrastin paljon tanssimista - nykytanssia ja balettia 6 krt viikossa - nykyään tanssin tavoitteellisempi treenaaminen on jäänyt ja tanssin enää vain omaksi (ja muiden, hih) huviksi kotona tai ulkona ollesssa. Harrastuksesta on jäänyt minulle monia kivoja muistoja ja mieleen positiivinen kokemus omasta kehosta ja sen liikuttamisesta.

Liikkumisen ja terveiden elämäntapojen lisäksi puuhailen monenlaista, varmaankin seurailen näitä keskusteluja edelleen aika paljon sivustakatsojana.

Hyvää kevättä kaikille! Hyviä treenejä ja aurinkoista mieltä!

18.04.2004 19:56

No kai tässä voisi nopean esittelyn tehdä :-) Kehoa olen seurannut jonkin aikaa ja nyt sitten jopa uskaltautunut kirjoittaakin jotain.

Eli olen 23-vuotias Tamperelainen teekkari (mutta muuten ihan normaali). Salilla aloin käymään reilu kolme vuotta sitten ja nykyään uskaltaisin jopa sanoa treenaavani ;-) Lisäksi tulee sulkapalloa lätkittyä noin kerran viikossa.

18.04.2004 23:28

Ei uusi kirjoittelija mutta uuden nickin kanssa liikenteessä, kun piti mennä unohtamaan ekan nickin tunnus ja salasana. Joten Seireeninä nyt tästä lähin, alunperin Bellevue :)

Pääkaupunkiseudusta 50km säteellä asun, avoliitossa. Harrastuksina koirat ja sali 2 x/vko ja pyörällä ajelen ja jos nyt vielä sais rullaluistimet huollettua ni niillä pitäisi taas väsätä jotain lenkkiä silloin tällöin!

22.04.2004 13:21

Uus kirjoittelija olen, mutta vanha lukija.

Asun siis Espoossa (juuri muuttanut opiskelemaan) sinkkuna ja päälajinani treenaan taekwondoa, siinä ottelen kilpaa.
Toinen harrastukseni on salibandy, jossa pelasin 1 div. joukkueessa entisellä paikkakunnallani, nyt taitaa jäädä ihan sivuharrastukseksi.
Salilla käyn myös säännöllisesti, oheistreeninä taekwondolle. Koko ikäni olen urheillut ja ehtinut kokeilemaan lähes kaikkia (no ei ihan!) joukkuelajeja.. kunnes tkd vei mennessään.

Niin ja onhan minulla koira, Sessu nimeltään!

23.04.2004 15:07

Mun nici "delts", eli deltoids tuli kun mietin salilla tässä päivänä eräänä mikä lihasryhmä on kaikkeist vaikein saada kehittymään tasapainoisesti.. olkapäät ainakin meikäläisellä.

Olen 32 v mies turkkusesta. Salitreeniä vakavammin mut suu virneessä n. 3-4 vuotta takana. 188 cm on pituutta tullu ja painoa nyt 97 kiloa. Sikspäkki ei oo kyllä tavoitteenakaan mut on muutama kilo ylimääräistäkin tossa.

03.05.2004 18:45

Olen 23-vuotias opiskelija Turusta. Liikun neljä viisi kertaa viikossa opiskelu- ja työkiireiden vastapainoksi. Spinning on intohimoni, lisäksi käyn pumpissa, jumpissa ja silloin tällöin salillakin. Käyn Turun Motivuksessa ja kovasti tykkään!

13.05.2004 08:32

Täydellinen: Kaunis, seksikäs, viisas, menestyvä, sisukas. Erittäin urheilullinen. Oppinut ja sivistynyt.
Rakkauden ammattilainen. Pistää välillä kipeästi, mutta parhaillimmaan on kuin hunajaista kermavaahtoa.
Voittanut kaikessa mihin on ryhtynyt.
Ja muista!!! Myös Zeus ja Nike ovat haaremissani...

13.05.2004 08:50

Mä oon ihan samis + suloinen ja söpö :-s

poislukien toi haaremi :-)

13.05.2004 08:55

"Oppinut ja sivistynyt.
Rakkauden ammattilainen."

Saavatko alan naisetkin nykyään ihan oppia ja sivistystä? Missä kyseinen oppilaitos sijaitsee? Aleksis Kiven kadullako? ;-)

Oli pakko heittää tää... :D

13.05.2004 09:08

Ei kun Nymphos:en saarella. Löytyypi Kreikan saaristosta.( Ei lähelläkään tuppukylää nineltä Stadi, jonne kaikki epäonnistuneet ovat kerääntyneet)

Oli pakko heittää myös.... :D

13.05.2004 09:12

Pilu 5 euroo ja vappuhuiska kaupan päälle! /tottoroo/ ;)

13.05.2004 09:51

Johan alkoi Lyyti kirjoittaa... :0

13.05.2004 09:59

Säännöllisin väliajoin täytyy jotakin tokaista ettei taito ruostu ;) /miettii/

13.05.2004 13:20

Juu... Lyyli on paha friidu, kun sillä on se palakin!

13.05.2004 17:30

Ai Pala kuuluu Lyytille.. /iik/

13.05.2004 18:28

Lyyti vie aina kaikki miehet /nyyh/

22.05.2004 17:32

18-wee tytski Kuopion seudulta, jonka sosiaalinen elämä on huolestuttavasti kutistunut. :)

Lajeina lähinnä kuntosali ja juokseminen. Viimeksi mainittu täytyy suorittaa "ei-julkisilla" paikoilla, tyylissä on _hieman_ hiomista. (sotanorsun laahustaminen kuvaa aika osuvasti tyyliäni. )

Kantapään kautta on opittu levon ja ruuan merkitys, syömishäiriö yhdistettynä heikkopäiseen liikkumiseen on (thank god) taakse jäänyttä elämää.

23.05.2004 23:40

24-vuotias melkeinjuristi Helsingistä.
Harrastuksina fanaattinen juoksu, spinning ja BP, ei-urheilullisista lukeminen ja matkustelu.

25.05.2004 11:25

Punttailulta haluan kiinteämpää kroppaa ja näkyviä lihaksia. Olen harrastanut punttista jo n. 3 vuoden ajan linjaa kerta viikossa, mutta viimeisen vuoden ajan aika intohimoisesti (2-5 kertaa viikossa). Teen kovaa treeniä silloin, kun punttikselle vaivaudun. Edistys näkyy sekä nousevissa painoissa, että kroppani yleisilmeessä. Muulloin lähinnä kuntopyöräilen tai crossailen täyttääkseni tuota terveen elämäntavan vaatimusta ja onnistuakseni saavuttamaan hoikkuusihanteeni.

Ruoka (ja juoma) ovat mun ongelmapisteet, sillä rasvaa, hh:ta ja alc% menisi miten paljon vain, vaikka tämä puoltoistametrinen kroppa yrittäisi miten protestoida.

Mun Oikeat Intohimot löytyy kielen ja runouden parista, mutta aivolihaksetkin tarvistevat lepoa ja sitä ne saa salilla. Jos tiedätte zen-(buddhismista), (yeah, roight ;) niin sanon vaan, että sen joogaamalla tavoitellun esiaistillisen tilan saa paljon paremmin aikaiseksi punttiksella. Ne silmissä näkyvät tähdet on tietysti sfäärien sinfoniaa! *hii*

Tunnustus: Eilen söin suklaalevyn.

25.05.2004 23:21

23-vuotias terveysalaa opiskeleva neitonen 50:n kilometrin säteellä Turkkusest. Liikunnallisen elämäntyylin olen omannut aina, mutta tavoitteellinen punttitreeni on kuulunut kuvioon kahden vuoden ajan. Voisi sanoa vaikkapa niin, että salilla puntaten ja spinnaten Goldielock on kasvanut rääpäleestä kurvikkaaksi Naiseksi. Tiimalasi-tavoite saavutettu! ;)

28.05.2004 11:15

Oon 25-vuotias nyrkkeilijätyttö Lahdesta. Tuon nyrkkeilyn lisäksi intohimoni kohdistuu BP tunteihin. Salillakin olen joskus käynyt, mutta olen niitä tyyppejä, jotka treenaa mielummin ryhmässä ja siksi on salitreeni jäänyt. Muita mainitsemisen arvoisia lajeja vois olla pilates ja lenkkeily, joita aina silloin tällöin harrastelen. Nuoruusvuosina tuli voimisteltua enemmänkin, mutta se jäi opiskelun tultua kuvioihin.

28.05.2004 14:32

Olen uusi ulkomaankirjeenvaihtajanne Pohjois-Norjassa. Vuosien erilaisten aerobic-treenien (step, pump jnejne) jälkeen iski kyllästyminen noin puoli vuotta sitten ja palasin takaisin salitreeniin ja lenkkeilyyn. Työsarkaa riittää.

Täällä Norjassa tulee harrastettua myös vaellusta kodin ikkunasta näkyvillä tuntureilla. Olen myös golffari ja sukeltaja. Tarkoituksena olisi kesän aikana tutustua sukeltamiseen kuivapuku päällä kylmissä vesissä, tähän mennessä kokemusta vain tropiikista.

Sain vuosi sitten "proteiiniherätyksen", josta lähti kiinnostus ravitsemusasioihin. Lähipiiriin kuuluu useita ammattiurheilijota, joten keho.netin lisäksi kiinnostavia keskusteluja käydään myös kotona ja kaveripiirissä.

28.05.2004 14:59

"Oon 25-vuotias nyrkkeilijätyttö Lahdesta"

Hui :O

28.05.2004 15:50

Täällä ketjussapa en olekaan vielä käynyt omiani höpöttämässä ;)

Olen siis (kuten jo terävimmät lienevät huomanneet :-DDD) aikas mukava (kyllä omakehua leijuu ilmassa) liikkuilijaotus, tykkään paljonpaljon karvaturriolennoista (haukahtelevista, hirnahtelevista ym. murisevista) joiden kanssa myöskin harrastan.

Lisäksi melkeinyhtäpaljon olen innoissani luontoilusta, on kivaa vaeltaa ja metsäillä.

Pojistakin tykkään (oliko tää se kohta johon laitetaan oma puhelinnumero :-D)

28.05.2004 15:51

Ei tarvi siihen laittaa puh-numeroa, vaan voit heivat sen "turvallisesti" suoraan mun mailiboksiin... :-)

29.05.2004 07:29

Ohoh, senssit!

Tässä turvaheiva *huis*

29.05.2004 13:33

26 vee teekkari Espoosta. Harrastuksista rakkain on punttis, mutta välipäivinä aerobinenkin maistuu ihan kivasti.

Liikunnan lisäksi aikaa vie työ ja koulukin jonkin verran. Ja tietysti viikonloppuisin biletys :) Hesarit, Tiikerit, Uniquet ja muut itänaapurin pintapaikat on tuttua kauraa.

31.05.2004 14:55

olen 22wee neito Tampereelta. Harrastan kilpatanssia ja lenkkeilyä.. ja nyt uutena (tai no ottaan taas vanha kuvioihin mukaan) kuntosaleilu. Eli joskus muinoin kävin tanssin oheisreeninä salilla mutta sitten se jäi kun tuli kaikkea muuta kuvioihin (opiskelu, työt ja oma koti). Häät alkaa häämöttää yhä lähempänä ja tarkoitksena olisi olla hyvässä kunnossa silloin.. ja sitten suunnitelmissa siintää tosin vielä kaukana puolimaraton.. ;o)

01.06.2004 16:53

Olen 33-v juoksija-tyttönen pohjoissuomesta. Juoksun lisäksi talvisin jonkin verran hiihtelen, ja jumpassa/kuntosalilla tulee käytyä satunnaisesti, mutta suurimman osan ajasta vie kyllä juoksu. Kaksi täysmaratonia on takana, ja muutama kymmenen puolikasta.

02.06.2004 15:43

Jospas minkäkin sitten esittäydyn... Olen 29-vuotias neiti Espoosta -intohimoinen pyöräilijä / spinnaaja joka vuosi sitten innostui myös juoksusta.
Tänä keväänä juoksin ensimmäisen puolimaratonini ja tarkoitus olisi juosta täysmatka elokuussa. Katsotaan mihin rahkeet riittää... Pyöräilyäkään en ole kokonaan unohtanut eli ensi sunnuntaina minut löytää pyöräilemästä Näsijärven ympäri Pirkan pyöräilyssä :)

04.06.2004 17:57

Ma oon ulkomailla asuva 33 v mies. Kayn punttisalilla kerran tai kahdesti viikossa, kavelen pitkat osat tyomatkoista, ja pelaan sulkapalloa saannollisesti. Muuta kuntoilua kuten esim. juoksua tulee epasaannollisemmin.

07.06.2004 20:30

Oon 27-vuotias hesalainen, joka kilahti kuntoiluun nelisen vuotta sitten. Lajeina on lähinnä pace ja bodypump ja silloin tällöin spinning ja uinti. Pari vuotta takaperin aloitin thai-boxingin harrastamisen, joka on aivan ihanaa!! Tosin kevätkauden jouduin pitämään taukoa nilkkavamman takia ja nyt jännään että pääsenkö syksyllä takaisin tatamille... :-(

07.06.2004 21:13

Olen kolmekymppinen naisimmeinen Pirkanmaalta. Olen pari kuukautta sitten aloittanut aktiivisemman liikuntaharrastuksen uudelleen noin kymmenen vuoden tauon jälkeen, ja haistelen täällä uusia tuulia. :) "Lajivalinnat" ovat vielä vähän hakusessa, periaate on kokeilla uusia juttuja, eihän sitä muuten voi tietää mistä tykkää. Mutta ainakin bodypump, lenkkeily ja spinning tuntuvat omilta lajeilta. :)

dak
08.06.2004 12:45

Jeps, eli olen 27v mies Kuopiosta, harrastanut aktiivista liikuntaa eli juoksua ja sählyä nyt noin vuoden verran ja nyt aloittelemassa kuntosaliharjoittelua, samoin tarkoitus olisi kaivaa kaapista rullaluistimet ja alkaa taas harrastamaan yli 5 vuoden tauon jälkeen. Tavoitteina on juosta maratoni ennen 30 ikävuotta joten aikaa vielä on ;)

09.06.2004 10:47

Lyhyt, mutta ytimekäs (?) opiskelija Tampereelta, muuttanut aikoinaan pääkaupunkiseudulta tänne. Varmaan muuttoliike jossain vaiheessa suuntautuu takaisin kotilaitumille, mutta aika näyttää.

Arkipäiväni muotoutuu urheiluaikataulujen mukaan, hulluksi tulee jos ei treenaamaan pääse. C: Peruspyöräilyn ja lenkkeilyn lisäksi harrastan punttista, aerobickiä, spinningiä, bodypumppia, -steppiä, -combattia...Mitä kuntokeskuksestani ikuna löytyykään. Hyvä puoli siellä onkin se, ettei tekeminen lopu kesken!

Aikoinaan harrastin fudista ja kamppailulajia, mutta nykyään ne eivät pahemmin kuulu urheiluarsenaaliini. Säkkiä tulee joskus salilla kostoksi telottua. =)

Olen innokas leffoissa kävijä, ja niiden suhteen aika monipuolinen. Kaikenlainen jännitys, tai Matrixin tyyppiset rainat ovat ehkä eniten mua itseäni. Mutta kauheasti noi rakkaushömppäpömpät eivät mukanaan minua vie. Paheitani ovat suklaa, purkan (alituinen)jauhaminen ja light-juomat. Tämä lento on savuton.

Haaveena mulla on tehdä jotain fear factor-tyyppistä hullutusta. *haasteita otetaan vastaan* =D

10.06.2004 12:31

Tämä myös Tampereelta, 22 vuotias wannabe opiskelija (joo ehkä jo ensi syksynä?!)... Kilpaurheilutaustaa, josta kylläkin enää muistot jäljellä :) Mutta kova hinku liikkua, ja sellasta perussettiä eli sali, juoksu, uinti jne... Uusia tuulia tässä haistellaan, joku reipas laji olis kiva löytää omakseen!

AKE
11.06.2004 16:27

Eli olen 24 - vuotias ex-opiskelija, joka ex-kilpaurheilijana harrastaa tätä nykyä kaikenlaista fitness-hömppää.. Tuppaa nykyään työnteko viemään sen verran aikaa, ettei mihinkään kamalan suunnitelmallisee oikein ole aikaa ;( Neljä kertaa viikossa minut voi kuitenkin bongata salilta, lenkiltä tai spinningistä taikka jopa mailapelien parista. Sali taitaa olla tällä hetkellä olla rakkain harraste: kohta tulee 10 vuotta maastavetoa täyteen.

11.06.2004 17:26

Hienoa, et tällaiset sivut on olemassa, saapi kysyä "viisaammilta" apua. Oon 23- vuotias mies Turusta ja opiskelen tällä hetkellä Raumalla. Olen aina harrastanut paljon liikuntaa, jääkiekkoa, jalkapalloa, koripalloa, sulkapalloa, palloa... Nykyisin harrastan ajan salliessa pallopelejä, varsinkin sulkapalloa ja tennistä. Myös rullaluistelu on mieli lajejani. Vapaa-ajastani suurimman osan vie jääkiekon maalivahtivalmennus...

12.06.2004 20:49

Olen lurkkinut jo pitemmän aikaa Keho.netissä, mutta nyt on rohkaistava hurja luontonsa ja ilmottauduttava Vantaan puolimarataonille lokakuussa, siihen ehtisi vielä reenaamaankin.

Muutoin liikuntaharrastuksiin kuuluu työmatkapyöräily, erilaiset jumpat ja salilla käynti, tosin viime aikoina liian satunnaisesti mutta nythän se saadaan korjattua...

13.06.2004 16:58

Täällä aikuinen nainen Helsingistä. Mukavilla sivuilla on tullut notkuttua ennekin, mutta jostain syystä ajattelin astua vasta nyt kehiin.
Liikunnallinen olen aina ollut, joskus enemän joskus vähemmän. Nyt on tarvinnut kesää kohti terästäytyä, rupee vanha kone rapistumaan muuten.

Mukavaa kesää kaikille.

13.06.2004 21:17

xxx

14.06.2004 18:20

Tässä nyt file mustakin joukon jatkoksi. Eli, oon 3-kymppiä uhkaavasti lähestyvä energinen ja liikunnallinen pakkaus Helsingistä. Aloitin vastikään pitkästä aikaa kunnon saliohjelman, ja ajattelin kirjautua tänne, vaikka palstoilla olenkin haamuna roikkunut jo pidempään. Kiva jakaa treenivinkkejä ja kuulumisia samanhenkisten olioiden kanssa:D

19.06.2004 20:14

Tuskin tätä ketjua enää kukaan lukee... Mutta jos nyt esittelis itsensä kun on näillä palstoilla sekoillut jo jonkin verran.

Eli -79 vuosimallin naisihminen, Keski-Suomesta nykyisin, ennen Lapista. Aina liikkunut jokseenkin aktiivisesti. Mutta viime vuosina liikuntaharrastus päässyt hiipumaan, jostain kumman syystä. Välillä aina yrittänyt aloittaa jotain, mutta lenkkeilyt ja muut on sitten aina parin kolmen kerran jälkeen jääneet. Ehkä lenkkeily siksi, että inhoan pitkänmatkanjuoksua ja kaikkea kestävyysurheilua. Pikajuoksuun ja pituushyppyyn olisi kai aikoinaan ollut vähän lahjojakin.

Viime syksynä pääsin lihomaan pari kiloa, söin stressiin. Ne kilot oli liikaa kun on viimeiset yli 10 vuotta pysynyt samoissa painoissa. Kaveri kävi salilla ja tarpeeksi kauan aikaa ruikutettuani hän otti minut mukaan vuoden vaihteessa. Innostuin kerralla salillakäynnistä (sali, erilaiset ohjatut jumpat [bodypump, wellball, core - jota ei enää Jyväskylän Satsilla ole, prkl - bosu, tavallisia airopikkejä inhoan, ei pysy perässä yhtään] ja spinning.

Kunto on puolessa vuodessa kohonnut varmaan 100%. Fyysisesti olo on ihan kuin olisi eri ihminen kuin puoli vuotta sitten. Vatsalihaksetkin olen löytänyt, ne nimittäin on olleet aina ennen tosi huonot. Jos tästä vähän laihtuisi vielä, niin ehkä 6päkki näkyisi. Paino ei ole pudonnut kiloa tai kahta enempää, mutta vanhat vaatteet alkaa mahtumaan päälle (mutta näyttävät hirveiltä) ja koko alushousuvarasto on pitänyt uusia kun vanhat alkoivat olemaan auttamatta liian suuria, kai se takapuoli on "kiinteytynyt" sitten.

Tavoitteena olisi pitää yllä hyvää kuntoa ja hyvää oloa ja saada vitusti lihaksia. Nyt olen jotakin sellaista aloittelijan ohjelmaa vetänyt kuntosalilla, mutta se on tosi tylsä ja yksinkertainen - 8 perusliikettä. Voisin kohta pyytää uuden ohjelman.

Vastarannan kiiski kiittää ja kumartaa.

24.06.2004 14:52

Yksi tamperelainen joukon jatkoksi! Neljännesvuosisata mittarissa ja lähes yhtä kauan kuntoiluharrastusta takana :) Nykyään aktiivinen "kuntoklubeilija", eli koreografisempia aerobicejä laidasta laitaan ja päälle totista punttitreeniä. Arvostan paitsi tavoitteellista ja suunnitelmallista treenaamista, myös kaikkea muuta mitä fyysisen ja psyykkisen hyvinvointinsa eteen voi tehdä...eli siksi olen täällä keho.netissäkin käynyt jo pidemmän aikaa kurkkimassa :) Kaikesta oppii jotain uutta!

24.06.2004 18:43

Kerrotaan nyt sitte jotain muiden jatkoksi. Eli meikäläinen on 24- vuotias mies Oulusta. Urheilussa takana on säännöllistä liikuntaa semmonen 9 vuotta, salin ja lenkkeilyn muodossa. 5 vuotta sitten mukaan tulivat kamppailulajit, jotka nykyään suurimmaksi osaksi energiani vievät..
Päivisin tulee palloiltua yliopistolla. Iltasin urheilutalon salilla.
Tätä palstaa on tullut seurailtua vaihtelevalla aktiivisuudella alusta asti.

Ei muuta kuin hyviä treenejä kaikille..

28.06.2004 14:50

Minä olen 24-vuotias epäsäännöllisesti liikkuva mikkeliläistytsy. Tavoitteena olis saada liikunnasta säännöllinen osa arkipäivää ja siinä sivussa saada tuo 10 liikakiloa sisältävä masu pois. Paikallisen liikuntakeskuksen jäsen minusta tuli pääsiäisen tienoilla, jossa olen käynyt spinningissä, kiertoharjottelussa ja tavan kuntosalireenissä. Bodypumpin alottaminen polttelee kovasti.

Taustastani löytyy kiekonheittäjää, urheilukoulun ohjaajaa, epäsäännöllistä salibandyä ja lentistä. Taannoin kävin myös aerobicissä ja samalla kuntosalilla, jonka jäsen tällä hetkellä olen. Nämä huvitukset loppuivat, kun itse jouduin alkaa kustantamaan elämääni.

Eos
02.07.2004 10:27

Kuin kirjoittaisin senssipalstalle...

Olen 29-vuotias naisihminen. Liikunnallisen herätykseni sain n. 8 vuotta sitten ensimmäisen poikani syntymän jälkeen. Piti keksiä harrastus, mistä saa voimaa ja missä voi keskittyä vain itseensä. Aloitin kuntosalilla. Reviirini on laajentunut nyt lenkkeilyyn, spinningiin ja bodypumpiin. Ravitsemusasiat ovat myös lähellä sydäntäni...ja puutarha.

02.07.2004 14:41

mutta tänne vihdoin, yli puolen vuoden aktiivisen "sivustaseuraamisen" jälkeen.

Olen 26-v akateemista halpatyövoimaa edustava espoolainen, joka päätti gradukiireiden jälkeen palata aktiivisen ja liikunnallisen elämän pariin. Enkä ole päätöstä katunut, olo vaan paranee koko ajan.

Tällä hetkellä pääasiassa ulkoilutan (liian pitkiä) jalkojani lenkkipoluilla sekä käyn kuntosalillla. Juoksussa on jo tavoitteita asetettu, mutta systemaattisempi ote salitreeniin on myös päämääränä. Tilauksessa ohjelmantekijä-orjapiiskuri ;) ?

02.07.2004 20:33

"Kuin kirjoittaisin senssipalstalle..."

Niinhän teitkin. Tämän nettisivun todellinen osoite on www.anssinsenssit.org, mutta olemme laittaneet tuon keho.net osoitteen hämyksi.. ;D

05.07.2004 12:21

Senssipalstallekko tässä sitten joutuikin..no mutta menkööt! ;)
Olen 23 -v ex-ex kilpaurheilija joka neljän siiderin ja pitsantäytteisen vuoden jälkeen heräsi jälleen kuuntelemaan itseään ja aloitti liikkumisen. "Uutta" aktiivielämää on jatkunut jo pari vuotta joten pysyvästä elämänmuutooksesta lienee kyse.. ;) Tykkään erityisesti lajeista joissa voin kilpailla itseäni vastaan ja kehittyä, joten punttis, juoksu, uinti, hiihtolajit sekä myös muutamat joukkuelajit ovat nykyään suosikkejani.
Aikaisemmin olen hengaillut palstalla vain takapiruna mutta jospa tuota nyt uskaltautuisi ottamaan osaa keskusteluunkin..;)

06.07.2004 10:16

Rekisteröidyin siis senssipalstalle kuitenkin :D. Onneksi tiedostamatta... Ei tullut paineita ;)

09.07.2004 23:47

Täytynee suorittaa jonkun sortin esittäytyminen jos vaikka uskaltais enemmänki ruveta aukomaan päätään täällä..

23 vuotta on kerinny ikää kertymään ja helsingissä asun. Olen tämmönen perinteinen koululiikunnan lannistama immeinen, joka luuli vihaavansa kaikkea liikkumista kunnes huomasi, että kun saa vapaaehtoisesti tehdä mitä haluaa ni eihän se hullumpaa ole :) Ikuinen laihistelija olen myös, joten ravintopuolikin kiinnostaa. Liikuntaharrastuksia tällä hetkellä juoksu, punttis ja syksyllä taas astanga joogakin. Ens kesänä haaveilen juoksevani elämäni ekan maratonin.

Taustaillut olen tällä palstalla tammikuusta lähtien ja kovasti olen tykännyt kun täällä liikkuu immeisiä, jotka ihan oikeasti tietää asioista jotain ja huumorikin vielä kukkii. Alkuun riitti ihmetystä, että miksi ihmeessä tota pervoa Anssia ei ajeta pois, eihän se tee muuta ku kiusaa tyttöjä tai heittää potaskaa kommentteja.. Tästä tultiin kumminki hyvin nopeasti pisteeseen, että oli pakko nauhottaa Päivärinta ku Anssi kerta on siellä :) Hetki meni myös siinä, ennenku avautu, että mistä v***n jännittämisestä noi jauhaa joka ketjussa =)

10.07.2004 00:21

Boodie, älä jännitä ;-)

10.07.2004 16:56

38 vuotias nuorimies joka on harrastanut kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä, siis ainakin vuoden, kunnes joku uusi harrastus on vienyt mukanaan.
Nyt on valitettavasti huomannut että ellen ala kiinnittämään huomiota hieman tarkemmin mitä syön juon ja teen niin kymmenen vuoden kuluttua saattaa olla että ei enää kysytä papereita jokaisen baarin ovella.
tarkoitus olisi aloittaa kesälomien jälkeen salilla käynti. Tänne eksyin kun rupesin etsimään tietoa aamutreenistä ja ruokailusta sen yhteydessä.
Muita urheiluharrastuksia tällä hetkellä ovat ammunta, melonta, satunnainen rullaluistelua ja tennis näin kesäisin, talvella mennään sitten rinteeseen. Päivittäistä koirien ulkoiluttamista en laske urheiluksi.
Elokuun alsuta pitäisi sitten aloittaa salitreenaus 2-3 kertaa viikossa, taukoa onkin tullut yli 10 vuotta.

13.07.2004 17:13

joten taidan tavallaan olla uusi kun viestejäkin on tätä kirjoittaessa tullut kirjoitettua vasta 15.

Asun ulkomailla mieheni ja kahden kissani kanssa. Musiikkijuttuja yritän tehdä leipätyökseni. Muuta en taida kertoa, paljastumisen pelossa.

Kivat on nää sivut!

13.07.2004 17:55

Täällä kirjoittelee pian 25-vuotias sihteerikköneiti Lappeenrannasta, joka viihtyy usein paikallisessa liikuntakeskuksessa bodypumpissa, -stepissä, spinneissä sun muissa jumpissa. Olen oikeastaan liikkunut aina omaksi ilokseni, voi siis sanoa, että se on elämäntapa :-)

Lähitulevaisuudessa olisi tarkoitus panostaa enemmän saliharjoitteluun (ehkäpä täältä saisi siihen innostusta) ja juoksulenkkeilyn aloittamiseen. Muutama vuosi sitten kävin juoksemassa useita kertoja viikossa, joten periaatteessa tuttua puuhaa.

Neljännesvuosisata tulee kohta täyteen tämän typyn elämää, ja istumatyö vaikuttaa varmasti pidemmän päälle, joten täytyy valmistautua!

14.07.2004 13:18

"Alkuun riitti ihmetystä, että miksi ihmeessä tota pervoa Anssia ei ajeta pois, eihän se tee muuta ku kiusaa tyttöjä tai heittää potaskaa kommentteja.."

Muah! :D

28.07.2004 14:43

No vau, hei mä rekisteröidyin! Nimimerkillä lahna, koska oon niin, noh, tiedätte minkälaisia lahnat on. Kehonettiäkin oon seurannut jo kolmisen vuotta, enkä oo saanut sanaa suustani. Salilla oon riehunut kohta puolet elämästäni, mutta edelleenkin tulee säännöllistä epäsäännöllisyyttä. Mut katsotaan miten tää kolmekymppisen linjan suoristus etenee, sainhan jo sadepäivän ratoksi seikkailtua ton rekisteröitymisenkin läpi!

30.07.2004 22:25

"No vau, hei mä rekisteröidyin! Nimimerkillä lahna, koska oon niin, noh, tiedätte minkälaisia lahnat on. "

No lahnat on sellaisia, jotka ei päästä liieemmin päästä ääntä kun niitä käy panemassa. :-) Näin minä olen tämän "lahna"- termin ymmärtänyt :D

01.08.2004 16:35

Jaa, minä taas oon aina luullu, että lahnat on leveitä, litteitä ja hyvänmakuisia kaloja, joita saa (ainakin ennen sai) kalastelemalla Sievin Lahnajärvestä.

Kiitos, Anssi, kun taas osoitit meidän luulomme vääriksi faktatiedoillasi :)

01.08.2004 19:43

Lahna kuuluu särkikalojen heimoon ja on sen suurimpia edustajia karpin jälkeen.

Ts. lahna varmaan karppaa, mutta ylä- vai ala-...? :-)

01.08.2004 19:50

mä oon muuten keskikarppaaja.

02.08.2004 13:18

Kolmenkympin megakriisin kanssa kamppaileva ehta blondi. Paino ja pituus suhteessa, mutta liian löysänä, tästäpä syystä salille intouduin ja nyt tosiaan intoilen melkein joka päivä. Crossing- ja muut aerobiset tunnit maistuu mukavammalta kuin salitreeni, vaikka pitäisi tehdä juuri päinvastoin.
Harrastelen vaihtelevalla menestyksellä myös muuta, mm.ratsastusta.
Treenaamisesta en aikuisten oikeesti mitään tiedä, kantapään kautta kokeilen. "Kivassa kunnossa" olin jo, hyvässa vauhdissa kohti tavoitetta, mutta pirullinen kesäloma teki tepposet ja tuntuu että olen pahemmass jamassa kuin aloittaessani.
Lopetin röökaamisen pari kk sitten, sekin lienee vaikuttaa ruokahaluun.
Etsin täältä asiantuntevia apuja ja neuvoja, kannustusta ja tsemppiä.
Hyvästi selluliitit ja mahamakkarat! (mutta onko pakko luopua siideristä...)

02.08.2004 21:30

Ai teillä Oulun seudulla käydään viikonloppuisin kalatiskillä yrittämässä josko flaksi kävis... Mikäs siinä jos tykkää ;-)

Mut ei hätää - leveä, litteä, hyvänmakuinen - ihan käteviä mielikuviahan noi. (Suomuinen, limainen, anyone?)

Ja ps. Kai mä oisin keskikarppaaja, paitsi joskus keksikarppaaja, kun edessä on jaffasellaisia. Sain villissä nuoruudessani painon aika hyvään nousuun tuorepastoilla ja sämpylöillä yms., ja verensokerin aikamoiseen vuoristorataan. Vahingon paikkaaminen on ollut työlästä mutta onneksi tilanne on nyt hallinnassa.

/aukoo suutaan, sieltä tulee kuplia/

04.08.2004 15:39

STRANGE MAN: I wonder where that fish has gone.
STRANGE WOMAN: You did love it so. You looked after it like a son.
STRANGE MAN: And it went wherever I did go.
STRANGE WOMAN: Is it in the cupboard?
AUDIENCE: Yes! Yes! No!...
STRANGE WOMAN: Wouldn't you like to know? It was a lovely little fish.
MAN IN AUDIENCE: It's behind the sofa!
STRANGE WOMAN: Where can that fish be?
MAN IN AUDIENCE: Have you thought of the drawers in the bureau?!
RANDOM: Shh!
STRANGE WOMAN: It is a most elusive fish!
STRANGE WOMAN: Ooooh, fishy, fishy, fishy fish!
STRANGE MAN: A-fish, a-fish, a-fish, a-fishy, ooooh.
STRANGE WOMAN: Ooooh, fishy, fishy, fishy fish!
STRANGE MAN: That went wherever I did go.
MAN IN AUDIENCE: Look up his trunk!
MAN IN AUDIENCE: Yeah, it's hidden in his trousers!

04.08.2004 15:49

:D :D :D :D :D :D

I wonder where the fish has gone!

Fishy fishy fishy FISH!

It went... where ever I did go?

OOOT IIIIIIIIIHANA!!!! *pusipusipusi*

04.08.2004 16:00

Kylymä kahavi kaunistaa, mutta minä juon ainaki kahavini kuuman, niin saa rauhassa jakkaa sen minkä jakkaa ;P

04.08.2004 16:06

ELÄ ENEMPÄÄ, minä kuolen, on ollut niin ikävä sinua! /ISOhali//ISOkyynel//Karvainenkoura/

04.08.2004 20:02

Älä sano mittää, minä tiiän kyllä, perrrkeeele!

Minä oon läpeensä huono ihiminen, älä sano mitää! Älä sano mitää.

Minä toin sulle piirakan...
MINÄ OON SYÖNY SEN PIIRAKAN!

Minä lähe mihiiinkää... Pitäsköhän baariin perrrkel...?

05.08.2004 09:00

Lahnassa on palju ruotoja. Mutta kuten Leicha sanoi, on keskipohjanmaa yks parhaimpia seutuja niitä kalastella.

Häh, Anssi. Kaloihin sekaannus on takuulla edelleen lain sanktioima. Vaan jos sun pakko on, niin lahnat pöytään lyö, hii-o-hoi.

06.08.2004 11:17

Hei kaikki!
Täällä luuraa parikymppinen, Tampereelle n. vuosi sitten muuttanut ja kulttuurishokin kokenut neito.

Ratsastus ja kuntosalilla rimpuileminen olivat vielä pari vuotta sitten vahvasti kuvioissa, nykyisin tunnustaudun sohvaperunaksi :D

Keskustelujanne olen seurannut jo jonkin aikaa mutta mukaan en ole uskaltautunut. Täällä ollaan siis hakemassa tietoa ja motivaatiota.
Olen kiinnostunut taistelulajeista, mutta harrastaa en ole vielä ehtinyt ( omaa laiskuuttani), nyt motivaatio korkealla ja toivottavasti vielä nousee.

06.08.2004 13:55

Ikänä en oo muuten Pohjanmaalla käyny, enkä käy! Taino olinhan kerran Seinäjoella, lasketaanko se? Ainakin karaokessa soi kerran jos toisenkin surumielisesti jotta "tulvii Pohjanmaa"...

Mä luulen että pitäisi ehkä kirjoitella joskus asiaakin. Mut lahnamaiseen tapaani jatkan äänettömästi tilanteen tarkkailua. Toistaiseksi.

06.08.2004 21:22

"Mä luulen että pitäisi ehkä kirjoitella joskus asiaakin."

Hei jes, kiitti vinkistä! :D

12.08.2004 09:46

Tehdäämpä tämä nyt ihan tätä virallista esittäytymiskautta, vaikka en ole ihan varma kuka muu lukee näitä pitkiä ketjuja enää...

Eli olen huomenna 24-vee tyttö alunperin Savosta mutta syksyllä olen helsinkiläistymässä. Tässä välissä asuin kolme vuotta Jyväskylässä.

Liikunta on viimesen neljän vuoden aikana muodostunu pikkuhiljaa mun lemppariharrastukseks lukemisen ja laulamisen ohella (laulan myös karaokessa, tulipa sekin nyt sanottua) ja nyt viimein olen saamassa itteeni niskasta kiinni ja alottamassa kunnon saliohjelmaa. Tosin vielä kaks viikkoa pitää kärsiä minisalia kun oon takasin täällä korpikuusen kannon alla...Muuten käyn tehokkaasti spinnissä, bodyssä, combatissa ja rakastan nopeatahtisia revittelytunteja.

Tässäpä minä pähkinänkuoressa! Tänään on muuten surun päivä kun 50cent on keikalla Helsingissä ja mä en oo mukana.... :(

12.08.2004 11:43

"vaikka en ole ihan varma kuka muu lukee näitä pitkiä ketjuja enää..."

Et kuule arvaakaan, kuinka montaa wanhaa keho-jarrua täällä taustalla kieli pitkällä lukee uusien nimimerkkien elämänkertoja ;P

12.08.2004 12:43

Hyvä niin! :)

Pitänee mennä sitten vastapainoks lukemaan noita nimimerkkien taustoja!

14.08.2004 08:57

"Et kuule arvaakaan, kuinka montaa wanhaa keho-jarrua täällä taustalla kieli pitkällä lukee uusien nimimerkkien elämänkertoja"

Niinpä. anssinsenssit.net indeed.

17.08.2004 11:37

Keho-jarru:)

On se kumma kun aina saa olla toppuuttelemassa tuota kehoaan kun sillä menee niin kovaa...

"Welcome to my parlour, said spider to the fly"

17.08.2004 17:49

Cuppi on Duracel(-keho).

"On se kumma kun aina saa olla toppuuttelemassa tuota kehoaan kun sillä menee niin kovaa..."

19.08.2004 08:05

No päivää myös Poltsin puolesta.

Asustelen Tampereella ja iältäni olen nuori:) Koko ikäni olen rakastanut tanssia ja aloittelinkin liikkumiseni rankalla baletilla. Kun sisäoppilaitoksen balettikuri alkoi koetella kärsivällisyyttä, päätin vaihtaa vapaammalle ja aloitin kilpatanssin. Se vei mukanaan useaksi vuodeksi. Myöhemmin harrastin jazzia, salsaa, flamencoa, modernia ja aikuisbalettia.

Aerobiciin uskaltauduin vasta lukioiässä ja silloin aerobickärpänen puri ja kovaa. Kouluttauduin aerobic-ohjaajaksi ja ohjasin siellä sun täällä nelisen vuotta. Aerobicille tuli stoppi, kun v-askel-kantapeppuun alkoi tökkiä asenteella. Salilla on tullut käytyä enemmän tai vähemmän aina välillä.

Lenkkeilyä kokeilin puolen vuoden ajan, jolloin osallistuin myös Naisten Kymppiin. Kymppi oli mahtava kokemus, mutta lenkkeily on silti mielestäni vastenmielistä.

Nyt aloittelen _jälleen_ liikkumista, ihan peruspalikoista, salista ja aerobicista. Joogaankin pääsen nyt vihdoinkin. Tanssista en halua luopua, joten jotain tanssillistakin tulee varmaan tehtyä.

kirjaudu sisään jos haluat vastata