Rullaluistinten huolto

yli 19 vuotta
yli 2 vuotta
2493
48749

Eli miten ne oikeen siis pitäis huoltaa?? Olen nyt ottamassa niit tuolta kaapin pohjalta ja mulla ei ole harmainta aavistusta, koska en niiden huoltoa ikinä ole tehnyt. ja kuinka usein pitäis huoltaa?

Vastaukset: 4

1
14.05.2003 21:54

Just äsken huolsin rullikseni...
elikkästä vähintäänki kerran-pari vuodessa sellanen ihan perusteellinen, mutta jos usein luistelet ja teet pitkiä lenkkejä, niin mielummin useammin.

1.numeroit renkaan ulkoreunaan rullat järjestyksessä ykkösestä neloseen.

2.irrotat rullat

3.puhdistat laakerit(pelkkä puuvilla liina tai paperi riittää) ja sen rungon(vai mikä nyt onkaan) voit vedellä tai vanhalla hammasharjalla raaputtaa puhtaaksi.

4.Laitat rullat takaisin paikoilleen siten, että 1. menee 3. paikalle ja kakkonen nelosen paikalle ja näin ollen siis nelonen kakkosen paikalle. Huomioi myös se, että kun olit kirjoittanut numerot ulkoreunaan, niin nyt laitat ne sisäpuolelle(sillä renkaat kuluu huomattavasti enemmän sisäpuolelta, varsinkin, jos olet T-jarrutuksen käyttäjä).
Väännä ne ruuvit tarpeeksi tiukalle, ettei se rulla lähde luistellessa irti...

Mut noilla pitäs päästä ainaki alkuun ja lisätkää joku, jos jotain jäi puuttuun ja korjatkaa, jos oli virheitä...

2
15.05.2003 08:46

Tuolla -> http://www.luisteluliitto.fi/rullaluistelu/valineet.htm

3
15.05.2003 09:25

Crii on tainnut katsoa Elixir Sporttia... Siellä annettiin ihan samat neuvot ;D

4
15.05.2003 14:21

Itse asiassa en ole kattonu kyseistä ohjelmaa sen jälkeen ku se alko(en herää tarpeeksi aikasin:), sain katos sellatteet ohjeet ensimmäisten rulliksien mukana, joskus vuonna yks ja kaks:)

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Kysymykset » Urheiluvälineet » Rullaluistinten huolto