Sinä keho.nettiläinen, vastaa 5 kysymykseen lyhyesti

48425
13. toukokuuta 2003 01:11

Liikun täällä epäsäännöllisesti, joten en tiedä onko tällasta "galluppia" ollut aikasemmin, mutta eipä uusi kerta haitanne! Toivottavasti me kaikki tiedämme (etenkin) keho.netin vakiotyypeistä hieman enemmän tämän jälkeen. :) Vastaa lyhyesti seuraaviin kysymyksiin ja toki saat kertoa enemmänkin itsestäsi jos haluat:

- Mikä on ammattisi / koulutustaustasi / meneillä olevia opintoja?

- Kuinka kauan olet treenannut kuntosalilla (tai muu pääharrastuksesi)?

- Tunnetko olevasi enemmän tiedonjakaja kuin kyselijä palstalla?

- Tiedonjakajat: mihin perustat muille jakamasi tietosi?

- Kyselijät: hyödyllisin asia, jonka olet oppinut palstalta?

Rohkeimmat vastaavat vielä tähän kysymykseen :)

- Treenin alkuaikojesi pituus/paino, nykyinen pituutesi/painosi?

Vastaukset: 96

13.05.2003 07:42

Tosta viimeisestä tulee varmaan Keho.net klassikko: pituuden muutos treenaamisen alkuajoista.... :) Ai niin, täällähän on näitä kasvuikäisiäkin... ;)

13.05.2003 08:51

1. Sihteerikkö / Ylioppilas / opiskelemaan pyrkimässä

2. Ehdottomasti enempi kyselijä :)

3. Vähäiset tietoni perustan varmaan ammattilaisten neuvoihin ja lehdistä lukemaani tietoon..

4. Naisille ei kasva yhdessä yössä liian isoja muskeleita. Ennenkin oon sen tiennyt, mutta asian sisäistäminen on vienyt eteenpäin.

5. Hih.. mä en sit vissiin ole rohkea ;)

13.05.2003 08:53

- Tradenomi (kansainvälinen markkinointi), tällä hetkellä konttorihommissa (boring!!)

- Saliharrastusta tuli tässä kuussa tasan vuosi täyteen (ärsyttää, kun en älynnyt aloittaa jo paljon aikaisemmin!)

- Kyselijä, mutta on tuota tullut jotain neuvojakin jopa joskus annettua! Tai ennemminkin mä varmaan kuulun kategoriaan "jonninjoutava höpöttäjä"! ;D

- Antamani neuvot perustan omaan (lyhyeen) kokemukseen ja muilta oppimaani hyväksi havaittuun tietoon.

- Tärkeimpänä täältä oppimanani asiana pidän kaikkea ravintopuoleen liittyvää! Kummasti on proteiinejen ja hiilareiden salat auenneet! =)

- Ja pituus on ollut koko ajan sama hurja 158 cm, painokin melkein sama 55 kg, kolmen kiloa enemmän oli jossain vaiheessa...

13.05.2003 09:14

- Key Account Manger, keskisuuressa IT-yrityksessä / Tradenomi (tuotantotalous) & Insinööri (ohjelmointitekniikka) / ikuinen opiskelija ;)

- Aktiivista (4-5 kertaa vko) salitreeniä takana vähän vajaa vuosi

- Ehdottomasti enemmän kyselijä, mutta joskus on päässyt jakamaan vähän neuvoja/kommentteja

- Neuvot perustuu omiin kokemuksiin ja kantapään kautta opittuihin asioihin ja jonkun verran myös kirjoista opittuihin asioihin

- Olen saanut ihan hyviä ravintoneuvoja ja pari hyvää vinkkiä treeniin ja suoritustekniikoihin

- Treenin alkuaikoina 183cm/78kg, nykyään lähes sama, mutta ainakin osa rasvasta on muuttunut lihakseski ;)

13.05.2003 09:20

1. Velikarskikarvane' -opiskelija
2.Pääharrastus:nakit ja muussi+sohvaperuna(kuntosalia akeisönäli 3,5 wee, kävin kerran tai kaks tona aikana mutta ei oikeen napannu.
3.No totta munassa kyselijä! Jos joku meitsin vinkeistä ottais vaaria niin se tyyppi ois 2,5 viikossa gainannu ihan sairaat massat, eihän salaisia aseita(lue:energiapitoiset elintarvikkeet) niin vaan muille paljasteta.
4. Fiilis sillä hetkellä, joskus luotan md:hen ja joskus Halmeeseen, muahh!
5. Olen oppinut monia asioita: Boost oli 80-luvulla kunnon Miami Vice dude, Chihuahua vetää massakaudella kermaprotskujankkia tonkasta, Protsku on armoton habamiäs, Randy diggaa mustaakörsää(ööö??) ja Body tsillaa siellä varastolla niitten trukkien kanssa ja tööttäilee kavereille, jne. Kaikki todella tärkeitä tietoja jota ilman elämä ei ois laiffii..
6. Treenin alussa pituus 180 ja paino 68, nyt pituus 180 ja paino 101.

13.05.2003 09:35

-tuotekehityspäällikkö/ ETM

-lähinnä aerobiset lajit

-kyselijä/höpöttäjä

-en voi nimetä yhtä hyödyllistä asiaa jonka olen oppinut tätä palstaa seuraamalla mutta aina oppii jotain kun pitää silmät ja korvat auki... :-)

-Tällä hetkellä 172/58, viime kesänä paino oli raskauden jäljiltä 74 kg

13.05.2003 09:40

Ha haa Pala! Äläs viitti kuittailla. Valkoinen puuvilla pleiseri ja purtsikat tekee vielä uuden tulemisen... ;)

1. Senior Graphic Designer / mainospiirtäjä
2. Jo vuodesta 1999 kasvavassa määrin
3. Sekä että. Lisäksi kommentaattori ja tyhjännauraja
4. Sen minkä tiedän perustan yleensä elämänkokemukseen.
5. Paljon hyviä vinkkejä treeniin ja ravintoon liittyen. En osaa eritellä. Kaikkea ei kannata ottaa niin kirjaimellisesti mitä täällä kirjoitellaan. Itsekin saa ja pitää ajatella.
6. 177/95, 177/82
6.

13.05.2003 09:41

1. Tällä hetkellä säälittävä merkonomi. Toivottavasti tulevaisuudessa liikunnan ohjaaja, pääsykokeita odotellessa... =)

2. Kuntosalilla ensin 3 vuotta, sitten välivuosi (armeija) ja nyt taas vajaa puoli vuotta sitäkin innokkaampana.

3. Enemmän oon taustalla lukemassa muitten keskustelua. kun joskus on enemmän aikaa, niin koitan jakaa tietojani.

4. Artikkeleista ja keskusteluista opittuihin asioihin... Pari kirjaakin on tullut luettua, mutta enimmäkseen nettitietoo.

5. 172/60, 174/78

13.05.2003 09:46

- assistentti / 2 x maisteri / jatko-opinnot meneillään
- saliharrastus on aika kausiluontoista, lähinnä juoksu, hiihto, eri palloilulaijit, savate, rullaluistelu jne + lihaskuntoa kotioloissa ja treenien ohessa. Harrastanut kaikkenlaista koko pienen ikäni (tosissaan aikanaan kori- ja jalkapalloa kymmenisen vuotta)
- kommentoija / tiedonjakaja
- Perustan kolutukseeni (ravitsemustieteilijä / farmasisti) ja omiin kokemuksiini
- Pituus ollut sama jo vuodesta 1990 eli 165 cm, paino tällä hetkellä veikkauksen mukaan (siis vaatteista ja peilistä päätellen - vaa'alla olen tainnut käydä viimeksi joulukuussa) noin 54 kg. Yleensä vaihtelee välillä 50-55 kg

13.05.2003 09:51

Tuutikki on one van of dö farmasists... kaikkien aikojen surkein kampanja saada porukkaa kiinnostumaan jostain tietystä alasta ja hakemaan kouluun.

13.05.2003 10:07

...anteeksi, nyt en kyllä ihan ymmärtänyt ajatuksenjuoksuasi. Siis mielestäni en ole missään vaiheessa kampanjoinut farmasian alan puolesta tai yrittänyt saada ketään hakemaan kyseiselle alalle. Tosin tällä hetkellä ei kyllä tarvitsisikaan, kun hakijoita on lähes 850 ja aloituspaikkoja kuitenkin alle 200. Ja kommentitkin tällä palstalla kyllä perustuvat suurimmalta osalta tuohon toiseen maisterintukintooni...

13.05.2003 10:10

- tradenomi (IT, hehehee -> alan vaihto edessä)
- aloitin joskus 15-vuotiaana eli 11 vuotta sitten, lajeina vuosien varrella mm. puntti, kickboxing, akrobatia, thainyrkkeily.
- kyselijä, ei oo vielä tarpeeks tietoa jaettavaksi, MuTu:a ei lasketa
- eniten oon oppinut ravintojutuista, ja treeni on kulkenut viimeisen vuoden aikana paremmin kuin koskaan!
- en muista, siitä on niin kauan. nyt on 190/79

13.05.2003 10:12

1. väikkäriä pukkaan. Ei liity tähän hommaan mitenkään.

2. kohta 15 vuotta on ekasta treenistä... sen jälkeen ei oo paljoo viittiny käydä ;)

3. Jaan, mutta en väitä sitä tiedoksi vaan kollektiiviseksi harhaluuloksi, joka kelpaa monelle

4. Saan tietoni suoraan jumalalta. Hän ilmestyy minulle vessassa ja kertoo body-maailman viimeisimmät.

5. Hyödyllisin asia jonka olen palstalta oppinut on se, että ihmisruumiin anatomiassa tapahtuu suuria muutoksia koko ajan. Löytyy uusia lihaksia, jännittäviä hormonaalisia funktioita... elämä ja evoluutio ovat pikkusen vaiheessa täällä.

6. Rohkeuttani koetellaan, mutta sanotaanko että 30kg lihasta ja R%12,9 viimesimmän mittauksen mukaan.

13.05.2003 10:25

1. ammatti on yo-merkonomi mutta työskentelen siistijänä tällä hetkellä.

2. Vuoden asluta treenannut

3. Olen Enemmän kyselijä

4. muiden kokemuksiin ja kirjoihin

5. hyödyllisin asia, minkä olen oppinut on se, että ilman proteiinien runsasta saantia on turha laihduttaa ainakaan terveellisesti.

6. Ennen treenaamista painoin 71,5kg ja pituutta oli 158 cm. Nyt paino on 58kg ja pituus yhä sama (nyyh!). Rasva% on 22,9% Olen ihan tyytyväinen muutokseen.

13.05.2003 10:35

1. Opiskelen Åbo akademiassa historiaa, eka vuosi päättymässä.

2. Tänä vuonna on sali ollut pääläji, aiemmin käynyt ehkä kerran/kaks viikossa ilman suoranaista ohjelmaa. Karate oli vielä ennen joulua päähommeli. 10 vuotta jalkapallopelaamista takana, myös 3 vuotta salibändiä. Jalkkista ja salibändiä lopetin kolme vuotta sitten polvivaivojen takia. Myös ju-jutsua on tullut kokeiltua 2 vuoden ajaksi.

3. Olen enemmän kyllä kyselijä, pakko sanoa että paljon on täällä tullut opittua. Kiitoksia kaikille!

4.En keksi yksinäistä asiaa tällä hetkellä, päinvastoin sanoisin että se kokonaiskuva treenaamisesta ja syömisestä minkä olen saanut on se suuri askel eteenpäin minun kohdallani.

5. Jos otetaan viime joulu lähtökohtana, pituus taitaa edelleen olla se 175cm, mutta paino on tippunut yhden kilon 67:ään. Lihaserottavuus selvästi parempi, voimaa tullut rutkasti lisää :)

13.05.2003 10:45

Pala taisi tarkoittaa telkkarissa vähän aikaa sitten pyörinyttä mainosta...

13.05.2003 10:50

... näköjään aivot ovat aamutuimaan vielä kovin jähmeässä kunnossa, joten ajatuksen juoksu ei ihan yltänyt Palan tasolle. Ei tullut mielenkään tuo vauhdikas ja totuudenmukainen ;o) mainoskampanja. Jotuisikohan siitä, että sen on koittanut aktiivisesti deletoida mielestään.

No näyttää kuitenkin kohderyhmäänsä jostain syystä tehonneen, koska hakijoita on pari sataa enemmän kuin viime vuonna ja lähes kaksinkertaisesti sitä edelliseen verrattuna. Siis _kaikki_ julkisuus ilmeisesti on hyvää julkisuutta...

13.05.2003 11:00

- inssiopiskelija

- salilla pian 2 vuotta täyteen, sitä ennen muutama vuosi salibandyä ja satunnaista salillakäyntiä, ratsastanut yhteensä 7-8 vuotta

- kyselijä, mutta joskus on kai jotain neuvonutkin. chattikin on tullut tutuksi...

- hyödyllisimpiä asioita ovat olleet nämä ravintopuolen jutut, kun säilyttää tietyn kriittisyyden

- 165/55 -> 165/55 mutta _jotain_ on kyllä tapahtunut =)

13.05.2003 11:05

1. Tekninen spesialisti, IT-hommia. iiihan kohta tradenaamio. I hope

2. 1,5 vee salia kulutanut

3. Kommentoija ja pähkäilijä. Puhtaasti omiin kokemuksiin ja muiden hyviksi havaitsemia juttuja pöyrittelen. Body- magaziineja/kirjoja en lue.

4. Eiköhän nuo syömisjutut pikkuhiljaa ole paremmin kirkastuneet

5. 174/75 nyt 174/84...joulupaino 90 =P

Pala sullahan on kunnon massat menossa ;) niin ja joo toki se mustamakkara/kyrsä/jeppis rulettaa!

13.05.2003 11:38

Taidetaan olla samassa koulussa =)

13.05.2003 11:41

1. Tällä hetkellä opettaja / valt. yo / 5 ov puuttuu vielä tutkinnosta

2. 5,5 vuotta

3. Tiedonjakaja, jonka tiedot eivät taida ketään kiinnostaa

4. Omat kokemukset / alan kirjallisuus / tuttavien ja ammattilaisten vinkit jne...

5. 62/176 95/176

13.05.2003 12:47

tai sitten ei :) omani on n. 80 km etelään...

13.05.2003 12:54

1. DI/ epäsäännöllisen säännöllinen jatko-opiskelija

2. Kuntosalilla n. 15 vuotta vaihtelevalla intensiteetillä, aerobista kuntoliikuntaa syntymästä lähtien

3. Jotain tiedän ja jotakin kyselen

4. Tiedonjakajat: mihin perustat muille jakamasi tietosi? Enimmäkseen empiirisiin kokemuksiin omien ja toisten treenien osalta. Alan kirjallisuuteen panostaminen on jäänyt vähiin 5 ensimmäisen treenivuoden jälkeen.

- Kyselijät: hyödyllisin asia, jonka olet oppinut palstalta? Ei tuu näin äkkiä mieleen

5. Alussa 173/68, nyt 173/90

TP
13.05.2003 12:58

1. Teknisen alan opettaja
2. Sekä tiedonjakaja että kyselijä
3. Tiedot perustan pääosin omaan kokemukseen ja osin luotettaviin lähteisiin
4. Proteiinin syönnin tärkeys kuntosalitreenaajalle
5. Pituus nyt ei muutu miksikään ja painokin on valitettavasti 8 kk:n treenistä huolimatta ennallaan (en ole oikein jaksanut miinuskaloristella, vaikka pitäisi)

TP
13.05.2003 13:01

Oho siis
2. 8 kk erittäin aktiivisesti, 15 vuotta erittäin vaihtelevalla aktiivisuudella.

ja ne seuraavat kysymykset +1 numero.

13.05.2003 13:04

Hämeenlinnassa?

Pitkä matka käydä Atleticolla... *ihmettelee*

13.05.2003 13:10

Kyllä oot taas pistänyt parastasi,harmi etten ollut online kun kirjottelit.."tööttäilee kavereille"..damn right i do!!

13.05.2003 13:16

1. Sisarhento(?)valkoinen

2. Entinen kuntoilija ja työn raskaan raataja. Viimeiset neljä vuotta liki aktiivi urheilija. Päälaji jääkiekko, sivulajina (rakas sellainen) punttisali ja muutamat muut lajit.

3. Sekaannun mielelläni eri keskusteluihin, joko kyselijänä tai neuvojana.

4. Tieto perustuu lähinnä omaan kokemukseen ja tuntumaan, joskus myös jonnin verran apua koulutuksesta.

5. Nykyään 176/70 joskus aiemmin (n 5v sitten) paino vain 60kg ( onneksi edes osa painosta on tullut lihaksena luun päälle...)

Jig
13.05.2003 13:28

1. tutkija/ravitsemusterapeutti/jatko-opinnot eli tohtori-opinnot

2. varmaan 15 vuotta

3. Tiedonjakaja silloin harvoin kun täällä ehtii käydä.

4. Koulutukseen ja omaan pitkään kokemukseen.

5. Alkuaikojen pituutta en muista, nykyään 186 cm, paino alussa ehkä 65 kg, nyt n. 96 kg.

Tuutikki, oletko Kuopiosta vai Viikistä valmistunut ravitsemustieteilijä?

13.05.2003 13:31

1. opiskelija/lukio loppusuoralla

2. Salilla säännöllisesti viime syyskuusta. 2/3 kertaa viikossa, tanssin aloitin 10 vuotiaana, jossain vaiheessa 3 vuoden tauko

3. Kyselijä ehdottomasti.

5. Hyödyllisimmät vinkit on olleet treenijakoon ja yleensä treeni ohjelmaan liittyen.

6. Treenin alkuaikojen pituus/paino. Siis ennen salitreeniä... 168/62 enimmäkseen, paitsi just ennen kun aloitin, taisi olla 67 kg:( Nyt 168/64:( Kai kropassa on jotain muutosta kuitenkin taphtunut..toivottavasti.

Koo
13.05.2003 13:31

1) IT-järjestelmäasiantuntija, tekn.yo ja 3ov vaille DI. (Poikkitieteellisiä jatko-opintoja haaveillen..)

2) Ent. aktiiviurheilija, nykyisin urheilen kuntoilumielessä. Salilla enemmän ja vähemmän aktiivisesti 1995 lähtien.

3) Kyselyiässä ollaan.

4) Treenauksesta saanut uusia ideoita.

5) Alussa (1995) 173/67, nyt 173/81.

13.05.2003 13:51

1) Tällä hetkellä korkeakoulu opiskelija, koulutustausta muuten ylioppilas

2) Elämäni varrella olen harrastanut mm. jalkapalloa, salibandya, pesäpalloa ja tällä hetkellä harrastan ainoastaan kuntosalia. Kuntosali on ollut _pääharrastuksena_ vasta
vajaan vuoden

3) Joissain asioissa tietämystä löytyy, mutta lähinnä sitä kai täältä etsin ja haen

3a) Tiedonjakajana perustan tiedon lukemaani ja kokemaani

3b) Vaikea sanoa hyödyllisin asia, jonka olen oppinut. Kaiketi se liittyy ravintopuoleen..

13.05.2003 14:15

1. toimittaja (web-hakemisto)

2. treenailin nuorempana enemmän tai vähemmän säännöllisesti, sitten parin vuoden tauko, nyt vuoden alusta saakka takaisin ruodussa

3. kyselijä

4. palsta auttaa lähinnä tsemppaamaan kuntoiluharrastuksen jatkamisessa

5. paino on classified information!!!

13.05.2003 14:26

- Softasuunnittelija, FM, tohtoriksi tähtään

- Salia 4 vuotta, välissä muutama lyhyt tauko.

- Kyselijä, yritän jotain kommentoidakin aina välillä.

- Pitää syödä hyvin, että jaksaa (ja kasvaa) :-)

- 170 ja paino on tässä saliharrastuksen aikana tainnut vaihdella välillä 62-52, nyt yritän sitä nostaa.

Jli
13.05.2003 14:45

- Kauppatieteiden ylioppilas, tutkimusapulainen

- Pari vuotta

- Sekä että... enempi kyselijä.

- Body-for-Life'iin liittyvät vastaukset auttoivat paljon silloin, kun olin vielä ohjelmassa.

- 160/53 ja paino on heilahdellut parissa vuodessa kilon verran ylös ja alas (kun treenaan enemmän, paino nousee)

13.05.2003 15:16

Molekyylibiologi ja tutkimusassari eli jatko-opiskelija myös. Onko suomalaisessa koulutuspolitiikassa jotain vikaa, kun melkein kaikki täällä ovat jatko-opiskelijoita?

Salia ja juoksua n. 13 vuotta.

Joskus tulee kommentoitua.

Kovin tehottomaan proteiinimetaboliaan ihmiset uskovat.

Ehkä jotain 170cm ja 58kg, nyt 185 ja 75kg

13.05.2003 15:39

1. Kauppatietiden yo/osa-aikaduunari vakuutusyhtiössä

2. Salipuolella kuulun kategoriaan aloittelijat.. muuten hölkkää, spinningiä ja bodypumpia.

3. & 4. Kyselijä... Tosin rekisteröidyin ihan äskettäin enkä ole hirveästi ehtinyt kysellä, mutta olen kyllä seurannut sivusta. Ravintokeskustelut ovat olleet valaisevia :)

5. Pituus 158, painoa 54. Ennen kuin aloin harrastaa aerobista liikuntaa paino n. 65 kg...

13.05.2003 15:56

...Viikistä, samoin kuin proviisoriksikin - kukas sitä nyt kotiseuduiltaan lähtisi, jos ei pakko ole ;o)

13.05.2003 16:32

-toimistotyötä

-treenausta salilla jo yli 4v. takana

-tiedonhakija, lähinnä kai ihan mielenkiinnosta seurailen ihmisten juttuja

-parhaiten saanut tietoa terveellisestä syömisestä

-pituus 155cm paino 55kg. Ennen kuin aloitin treenaamaan paino taisi olla vain 45kg. Olen paljon tyytyväisempi nykyiseen olomuotooni.

13.05.2003 16:45

- kohta valmis tradenomi

- judoa takana 17 vuotta. punttia lajin ohessa ehkä 10 vuotta. tosissaan puntin kanssa vuoden-kaksi.

-kyselijä/seurailija/kommentaattori

- kokemukseen.

- tietoa on tullut syömisestä

- äiti vei salille kahdeksan vuotiaana.. :)

13.05.2003 17:05

M.Sc. (liikuntatieteet), NSCA-CPT.

Liikuntaa 15 vuotta, punttisalilla ekan kerran 7-8 vuotta sitten. Uusin laji spinning (muutama kuukausi takana).

Kyselijä/vastailija, riippuen aiheesta.

Tiedot tulevat koulutuksen kautta, osa tietty kokemuksenkin saralta. Koko ajan silti opiskellaan lisää ja koitetaan pysyä hermolla.

Paras anti taisi olla, kun Iili kertoi triathlonkokemuksista! Muutenkin eri lajien harrastajien kokemukset ovat parasta antia.

Kun aloitin punteilla riehumisen, painoin 45 kiloa. Nyt painoa on 52. Kaikki ei rasvaa, vaikka osa taitaa olla sitäkin...;)

13.05.2003 17:14

Jep vastaanpa nyt omastakin puolestani kysymyksiini. Kiva että vastauksia tuli jo 40 alle päivässä. :)

1. Mikä on ammattisi / koulutustaustasi / meneillä olevia opintoja?

- yo, tradenomiksi opiskellut nyt vuoden verran

2. Kuinka kauan olet treenannut kuntosalilla (tai muu pääharrastuksesi)?

- kuntosalia takana noin 2,5 vuotta (tehokasta perustreeniä noin vuosi), hölkkäilen myös kesäisin - toinen kesä nyt edessä!

3. Tunnetko olevasi enemmän tiedonjakaja kuin kyselijä palstalla?

- kyselijä, kommentaattori ja joskus tiedonjakaja

4. Tiedonjakajat: mihin perustat muille jakamasi tietosi?

- asioihin, jotka pitävät paikkaansa sillä perusteella, että useammasta lähteestä olen saanut samanlaisia väitteitä, ja omaan kokemukseeni

5. Kyselijät: hyödyllisin asia, jonka olet oppinut palstalta?

- ravinto/lisäravinteet, treenijaot, dieetin peruskuviot, liikkeiden suoritustavat,
yleensäkin kaikki mitkä liittyvät tulokselliseen kuntosaliharrastukseen ja hyvään oloon

6. Treenin alkuaikojesi pituus/paino, nykyinen pituutesi/painosi?

- alussa 172/54, nyt 172/77 ja näytän mielestäni laihemmalta kuin alussa. :D
perustan tämän väitteen siihen, että ennen kuntosaliharrastuksen aloittamista en ollut harrastanut mitään liikuntaa, ikinä (paitsi koulussa)

TL
13.05.2003 17:30

- vartija
-treenausta salilla kolmisen vuotta...ringetteä olen pelannut 8 vuotta ja nykyään päälaji on karate. Muita ns. sivulajeja juoksu, bodypump, bodystep(ja muut samaan kategoriaan kuuluvat)
- joskus kyselijä, mutta enemmän kommentoija...
-olen saanut tietoa treenauksesta(paremmista tekniikoista) ja myös ravintopuolesta jonkun verran.
- 166/59-60...pysyneet koko ajan suht samana...

13.05.2003 17:39

- FM, lukion äidinkielen opettaja

- pääharrastuksekseni voinee nykyään nimetä juoksemisen, mutta ylipäänsä jotain liikuntaa olen harrastanut 3-7 krt/viikko n. 6 vuotta, hieman epäsäännöllisemmin koko ikäni

- jonkinlainen kommentaattori

- palsta on minulle enemmän viihdettä kuin varsinaista totista tiedonhakua, mutta nopeasti täältä saa vastauksia, kun niitä kaipaa

- pituus 170 cm, paino oli kuusi vuotta sitten 52 kg ja on siitä vähitellen noussut kolme kiloa

13.05.2003 18:21

- opiskelija, lukio suoritettu ja lakkia odotellaan.

- Kuntosalilla treeniä takana reilu pari vuotta, sitä ennen jalkapalloa, jääkiekkoa ja salibandyä 8-9 vuotta.

- Sivustaseuraaja, joka aina välillä intoutuu kommentoimaan jotain asiaa. Harvoin odotettavissa mitään kovin faktapohjaisia puheenvuoroja, lähes kaikki "tieto" kuntosaliharjoittelusta kokemuspohjaista.

- Pieniä, mutta erittäin hyödyllisiä tiedonjyväsiä on tarttunut mukaan etenkin ravintoasioista.

- Mitat alussa muistaakseni 184cm/75kg, nyt 184cm/88kg

13.05.2003 18:25

Ei sinne Ticolle ole kun kävelymatka. Eli ei tässä pariin vuoteen ole koulussa tullut käytyä muuta kun ohimennen poikkeamassa.

13.05.2003 20:11

- opiskelija, pian valmis matikan/luokanopettaja

- kuntosalin löysin tammikuun alusta, nyt treeniä 3 krt/viikko +lenkkeily

- kyselijä/sivustaseuraaja

- proteiinin merkitys avautui sekä treeniohjeet +palautumiseen liittyvät asiat (lisäravinteet) <- noita asioita selvinny

- Mitat alussa 195cm/123kg, nyt 195cm/102kg

13.05.2003 20:37

-opiskelija tuleva filosofian maisteri/ työskentelen myös iltaisin kuntosalilla

-Aktiivisen liikkumisen aloitin 16 vuotiaana eli 5 vuotta sitten. Salilla olen käynyt säännöllisesti n.2vuotta

- Useimmiten kyselijä ja hyviä neuvoja olen saanut. Toisinaan toisiakin neuvonut...

-Mitat ennen "elämän muutosta" eli n.5-4 vuotta sitten 168/66, nyt 168/53

13.05.2003 20:41

1. Lukiota tulee nyt pari vuotta täyteen.

2. Reilu vuosi on tullut punttia nostettua.

3. Yhtään ketjua en ole aloittanut, vaan muille jotain kommentoinut. Mikään varsinainen asiantuntija en kuitenkaan(todellakaan) ole.

4. Yritän neuvoa muita omien tietojen ja kokemusten pohjalta.

5. Ravintopuolesta on tullut paljon luettua ja opittua.

6. Pituus on aika samoissa(188), mutta paino on noussut reilut 15 kiloa.

Tietoja ei saa käyttää suoramarkkinointiin.

13.05.2003 21:08

1. Kohde-esimies / ylioppilas, oikeustieteelliseen tähtäävä sitten kun motivaation poikanen löytyy :-)

2. n. 6 vuotta

3. Atm olen aika passiivinen käyttäjä, ehkäpä kohtapuoliin löytyy taas intoa kirjoitella tänne enemmän. Omia, empiiriseen tietooni perustuvia vinkkejä pyrin jakamaan haluaville.

4. ks. 3

5. 180 / 67 - - - 180 / 89-90

13.05.2003 22:55

1. KTM

2. Puntteja on nosteltu (luettu lehtia lahentaja- ja loitontajalaitteissa ;o) jo 10 vuotta, tosissani alotin punttien nostelun vasta noin vuosi sitten.

3. Kyselija tai ehka viela enemman lueskelija

(4.)

5. Kaikki terveelliseen ravintoon liittyvat jutut kuten proteiinin merkitys, hyvien ja huonojen hiilareiden ja rasvojen erot

6. 164/68 aina vaan eika laski lahde sitten millaan :o(

13.05.2003 23:32

1. Kirjailija-käiskirjoittaja / Taiteen kandidaatti / (syksyllä toivottavasti) Taiteen maisteri

2. Säännöllistä treenausta (alkuun enempi aerobista) vasta vuoden alusta, toki ennenkin on ollut jokusen kuukauden rysäyksiä.

3. Jakaja ja kyseenalaistaja... (lue: vänkkääjä :-)

4. Nyt reilun vuoden intensiiviseen ravinto- (ja vähän treeni) asioiden omatoimiseen opiskeluun ja oman järjen käyttöön. :-)

5. D-vitamiini- ja foolihappolisien käyttö.

6. 74 kg --> 69,x kg.

13.05.2003 23:33

1. Mainonnan suunnittelija / medianomi

2. Aktiivisemmin vuoden alusta

3. Kyselijä, jaarittelija ja höpöttäjä

4. Kaikesta löytyy kokemusta ;)
no ei vaiskaan...

5. Oikeastaan kaikki, mitä tiedän treenaamisesta tällä hetkellä, on täältä hankittu

6. Paino putoamassa hitaasti, mutta varmasti :)

14.05.2003 17:04

Täällähän on varsin "arvovaltaista" porukkaa :) kun löytyy ravitsemustieteilijöistä lukion äikänmaikkaan :]

JIG: Mikä sulla on aiheena tulevassa väikkärissä vai onko aihe vielä mietinnän alla? Toivottavasti jotain liikuntaravitsemukseen liittyvää :)

MERI: Painitko funktionaalisten vai kliinisten ravintovalmisteiden parissa?

14.05.2003 17:31

1. Opiskelijä / freelance-tulkki, tällä hetkellä teen gradua... bloody hell! :)

2. Salia olen harrastanut about 5 vuotta. Etenkin viime vuosina on tullut lisää intensiteettia.

3. kyselijä

4. Olen oppinut aika monista asioista täällä... Tuntuu että mulle on tullut addiktio keho.nettiin. :)

5. 163/53, ennen 163/57

14.05.2003 17:52

Rikka rokkaan vaikka viestit voi laskea melkein yhden kaden sormilla
-ammattisi / koulutustaustasi /
Ex parturi-kampaaja =), ATK-merkonomi, nykyinen tyo digitaalinen kuvienkasittely

Kuntosalilla en ole kaynyt vuosikausiin, silloinkin valmentajan harjoitusohjelman puitteissa. Paaharrastus luontoretkuilu.... kaikissa muodoissaan.

Kyselija viela ainakin... onhan taalla hyodyllista tietoa ravinnosta...

Pituus ja paino: 162cm /49 - 51kg riippuen kuinka laiskottaa

Jig
14.05.2003 18:11

Ei lähelläkään liikuntaravitsemusta :) Aiheena on homokysteiini ja sydän- ja verisuonitaudit. Sivuprojektina tutkiskelen elohopean (negatiivisia) terveysvaikutuksia.

14.05.2003 18:22

1. Opiskelija, lukion ensimmäinen vuosi pian kunnialla lopussa.

2. Ala-asteikäisenä pääharrastus pituus ja sekanainen yleisurheilu. Pahimmassa murrosiässä pääharrastus kapinointi ja nyt nelisen kuukautta ankaraa punttitreeniä, spinningiä, sauvakävelyä, hölkkää, juoksua ja pyöräilyä.

3. Tunnen olevani enemmän kyselijä.

4. Omat vastaukseni perustan omiin (tai tuttujen) kokemuksiin.

5. Jokaiseen omakysymääni kysymykseen olen saanut tarvitsemaani hyödyllistä tietoa.

Voisin ilmoittaa nykymitat ja tulevaisuuden toivemitat mielummin kuin menneen elämän ja nykyelämän mitat.
Eli 172/65 ja 172/58

14.05.2003 20:41

Sun painoindeksihän tipahtaa sitte jo alle kahdenkymmenen? (siis tuo 172/58)

Ainakin yleisimpien taulukoiden mukaan (jos niihin nyt haluaa uskoa) se menis jo alipainon puolelle.

Syö vaan reilusti (mutta terveellisesti) ja pistä treeniä kehiin!

(http://www.sydanliitto.fi/terveys/paino/index.htm)

14.05.2003 20:52

1. ylioppilas/ valmennuskurssilla viime vuoden ollut/ opiskelemaan kovasti yrittävä (nytkin pitäis olla lukemassa!)

2. monta vuotta kuntosalia (kuluneen lukukauden ollut poissa salilta (mutta kotitreeniä tehnyt), tanssia/ voimistelua, epäsäännöllistä lenkkeilyä..

3. kyselijä, vaikka kaikki mahdolliset aiheeseen liittyvät lehdet tulee luettua ja kokemustakin on liikunnasta runsaasti. ei sitä silti tunne tietävänsä tarpeeksi muiden neuvomiseen.

4. lyhytjänteisyyteni on vienyt minut liian usein pikadieettien tuskaiselle ja tuloksettomalle polulle -nykyään pyrin mahdollisimman terveelliseen ruokavalioon, mutta aina niitä repsahduksia sattuu, silti vaan kahlataan eteenpäin! :)

5. 164/51, syksy/joulupaino 57. Joten edistystä.

14.05.2003 21:50

Työsarka löytyy ihan tavallisten elintarvikkeiden parista elintarviketeollisuudesta.

14.05.2003 22:03

-Puolihullu sarjakuvapiirtäjä ja kuvittaja(ilman kustantajaa, vielä.)(oma kust mahd jos rahaa)

-Treeniä takana 4 vuotta ja sitä enne kamppailulajeja ja nykyään maastopyör,yms

-Kommentoin ja kyselen ihan randomilla

- en perusta niitä mihinkään muuhun kun omaan intuitioon (toiminut tähän saakka)

-Treenin alussa 78/180

_lopussa? 95/182

14.05.2003 22:07

Jaa niin unohdin mainita töistä: Ravintola-paskaalalla ja elintarvikepaska tehtaissa .
Jos ei oo syntynyt timantti kielen alla niin kaikkee hanttihommia pitää paiskia. (ainoo hyöty on niistä se että tulee hyviä sarjisideoita)

14.05.2003 22:09

Jaa niin oon myös yli-oppilas ja merkonomi tosin joten yleissivistys on hanskassa vaikkei sitä ehkä teksteistä huomaa:)

15.05.2003 00:03

"Ravintola-paskaalalla"

"yli-oppilas"

Ei tod. huomaa.

"Jos ei oo syntynyt timantti kielen alla"

?

15.05.2003 07:33

Lukion käynti ei ole mikään yleissivistyksen tae. Sama se mistä koulusta se päästötodistus on saatu, kunhan on oltu tunneilla hereillä (varsinkin äidinkielentunnilla). Lukioon pääsee parhaimmillaan 6,5 keskiarvollakin. ;)

15.05.2003 08:11

- järjestelmän vastaava / merkonomi

- 2 vuotta sitten aloitin liikkumisen 10 vuoden totaalisen tauon jälkeen. Spinninkiin jäin koukkuun, mutta tulee salinkin puolella hikoiltua.

- Näistä vaihtoehdoista kyselijä

- Olen oppinut ravintoon liittyviä jutskia

- Treenin alkuaikojen pituus/paino, 174/63 nykyinen pituutesi/painosi, 174/57-58

15.05.2003 09:51

·Tutkijan hommia teen.. papereissa lukee tittelinä TaM

·Kuntosalitreeniä on takana kokonaiset 4kk =) Sitä ennen spinniä pari vuotta ja bodypumpia viime syksystä lähtien. Mä olen sarjassamme niitä ihmisiä, jotka löysivät liikkumisen riemun vasta ns. aikuisiällä.

·Enemmänkin kyselijä.. Se mitä tiedän perustuu niin pitkälti mutuun ja kuulopuheisiin ettei paljoa kannata muita alkaa neuvomaan..

·Hyödyllisin asia on varmaan parempi ymmärrys hyvästä ruokavaliosta. Iiiiiiiiiso kiitos Jasulle ;)

·163/51-55 Tolla välillä ollaan seilattu.. Treenausaikaa salilla on niin vähän takana ettei noista oikein voi sanoa mitään suuntaan eikä toiseen..

15.05.2003 12:34

Eka viesti, jännittää :D

1. it-alan sekatyömies
2. teini-iästä lähtien vuorollaan salilla, uintia, juoksua. Ykköslajit nykyisin sauvarullailu ja talvella murtsikka

5. nuorna 188/80. Nyt 188/95 ;)

15.05.2003 12:59

1.Ylioppilas, tällä hetkellä opiskelen tietojenkäsittelyä AMK:ssa

2.Kuntosalia harrastelen harvakseltaan. Olen enemmänkin ryhmäliikkuja. Aerobickiä olen harrastanut 6-7 vuotta nejä kertaa viikossa + muuta aktiviteettia.

3.En paljon keskustele tällä palstalla, lähinnä kuuntelen. :) Mutta olen enemmän tiedonhakija

4. En ole oppinut täällä mitään uutta.

5.Alkuaikojen pituus/paino:173/64
Nykyinen pituus/paino: 175/68

15.05.2003 13:25

1. KTM, ois tarkoitus aloitella jatko-opintoja mut ehkä noita tohtoreita alkaa olla jo vähän liikaa Suomen maaperällä..

2. ensisijaisesti kestävyyslajeja (maastopyöräily, uinti, juokseminen) ja lihaskuntoa siinä sivussa kotona & salilla. koko pienen ikäni olen kaikenlaista touhuillut, lajit vain vaihtuvat

3. muualla olen yrittänyt olla jonkinlainen tiedonjakelija, täällä en ole saanut (vielä) paljoakaan aikaiseksi.

4. jotain mielenkiintoisia ajatuksia olen saanut omaan punttitreeniin

5. pituutta on 161, puntarilla olen käynyt ehkä neljä vuotta sitten. lopetin sen aikoinaan kun tajusin ettei sillä ole mitään merkitystä mun elämälle.

15.05.2003 14:18

1. kesäkuun publiikissa (siis vajaan kuukauden päästä) tunkevat kouraan paperin, jossa lukee FM pääaine: matematiikka

Jatko-opintoja en aloita ainakaan heti, vaan tarkoitus olisi lähteä opettamaan ainakin vuodeksi.

2. Salilla olen käynyt säännöllisesti reilun 1,5 vuoden ajan. Urheillut olen koko ikäni, mutta kilpaillut vain alle teini-ikäisenä. Päälajini ovat punttien nostelun ohella vapaahiihto ja vaellus.

3. Oman tiedon jakaja.
Joka on lukenut ja kokenut paljon. Perustaa tietonsa molempiin ja tiukkaan tieteelliseen ajatteluunsa.

4. Alkuaikoina 176/58 ja nyt 176/68.
"Parhaimmillaan" olin 176/74. Rasvaprosentti on aina ollut alle 10. Massaa en ole pyrkinyt hankkimaan enää pitkään aikaan.
Voimat keskimäärin kaksinkertaistuneet (yli tai ali riippuen liikkeestä).

15.05.2003 14:35

- Datanomiksi kouluttautumassa, ensimmäistä vuotta opiskelen.

- Reenannut siitä saakka kun aloin opiskella datanomiksi.

- Enpä ole pahemmin kysyjä, enkä tiedon jakajakaan. Luen mitä mistäkin keskustellaan silloin kun aikaa riittää (jos riittää).

- Enpä mittoja muista, mutta noin arviot ovat:
Ennen: 177cm 60kg +/- 2kg
Nyt: 180cm aamulla pari päivää sitten katsottu paino oli ~67kg, nyt päivällä saman verran

15.05.2003 14:37

Nyt alat syömään,perkeles..67 kg..sähän oot alipainoinen ;)

15.05.2003 20:09

- Sovellussuunnittelija/tietotekniikka

- Vuodesta -93, joskin vasta -98 intensiivisesti ja oikein

- En kysele enkä vastaile kovinkaan paljoa, enemmänkin luen muiden juttuja kiinnostavista aiheista

- Tietoon joka hankittu kirjoista/lehdista, mutta ennenkaikkea omaan kokemukseen

- Suhtaudu kriittisesti "asiantuntijoiden" neuvoihin ja muista että palstan henkilöt ovat pääasiassa tavallisia harrastajia

- Vaihtelee sen mukaan, onko massa- vai fitnesskausi :-) Ammoisina aikoina ennen kun aloitin treenaamaan, 172/68. Tammikuussa massakauden lopussa paino oli 78 kg, nyt 72 kg.

15.05.2003 20:11

Öhöm, 74 kg, tarkistin puntarista ;-)

15.05.2003 20:35

"Mikä on ammattisi / koulutustaustasi / meneillä olevia opintoja?"

Teekkari ja osa-aikainen muuttomies.

"Kuinka kauan olet treenannut kuntosalilla (tai muu pääharrastuksesi)?"

Salia vuodesta 98 lähtien. Tosin intti vuonna vähemmän eli 4-5 vuotta. Pyöräilyä 6 kesää ja uintia 3 talvea.

"Tunnetko olevasi enemmän tiedonjakaja kuin kyselijä palstalla?"

kyselijä

"hyödyllisin asia, jonka olet oppinut palstalta?"

Enpä osaa yhtä asiaa nostaa yli muiden. Mitään treeniä mullistavaa tietoa ei ole tullut. Kaikenlaista pientä ravinnosta, treenistä ja ihmisen kehon toiminnasta.

"Treenin alkuaikojesi pituus/paino, nykyinen pituutesi/painosi?"

177 cm/63 kg -> 179 cm/ 77 kg

16.05.2003 09:38

olen siis aloitteleva keskustelija, enkä tiedä olisko tämä threadi myös meille noviiseille, mutta silläkin uhalla ettei... =)

- opiskelija
- juoksua harrastanut pienen ikäni, salia muutaman vuoden
- varmaan kyselijä (tämä on toinen viestini...)
- odottelen vielä oppivani jotain todella mullistavaa =)
- 167/52, 170/60 (heh, kyllä, varmaankin osa on rasvaa...ja osa luitakin...ja toivottavasti edes hiukan sitä lihasta=) )

16.05.2003 09:53

Bodyn kanssa samaa mieltä! Nyt äkkiä lisää ruokaa masinaan, muuten ei tarvii kehityksestä ees haaveilla. Sä oot vielä kasvuiässäkin, joten ylimääräistä ei kerry, kun kerran treenailetkin ahkerasti (tai mistä mä sen tiedän kuinka ahkerasti) :)

16.05.2003 10:38

Uskaltaisikohan sitä vastata?

Mikä on ammattisi
Liikuntafysiologi

- Kuinka kauan olet treenannut kuntosalilla Nuorena tuli kuntosalilla kilpaurheilun vuoksi vietettyä aikaa. Viimeiksi salilla treenaamassa ehkä 8 vuotta sitten. Nyt silloin tällöin rullaluistelu ja hiihto sekä melonta

Taitaa kallistua ensimmäiseen vaihtoehtoon

- Tiedonjakajat: mihin perustat muille jakamasi tietosi?
JKL:n liikuntatieteellisen koulutukseen, kirjallisuuteen, 27 vuoden kokemukseen liikunnasta ja 13 vuoden kokemukseen nykyisestä ammatista

Rohkeimmat vastaavat vielä tähän kysymykseen :)

Olisko ollut joku 170 / 60 ja nyt 27 vuoden jälkeen 173 / 87. Varmaan tarttis tehrä painolle jotain... Hyvä ettei hapenottokykyä kysytty!

16.05.2003 11:38

Näin se vaan on.Olen itse saman pituinen kun Lohku ja painoa on 80kg,en ihan heti löydä ylimääräistä kropasta..

16.05.2003 11:42

Sipsi, oletko se sama Sipsi, joka joskus keskustelee Cityn Suhteet-palstalla?

Ada
16.05.2003 11:43

1. Ylempi korkeakoulututkinto

2. Kuntosalia olen harrastanut lyhyitä jaksoja, pisimmillään 2v. Silloin oli kuitenkin syöminen täysin pielessä (kitudieettejä ym) joten tuloksia ei tietenkään tullut.

3. Tällä palstalla toistaiseksi enemmän kyselijätasoa. Hirveä tarve minulla on kyllä yleisesti ottaen tietojani ja jopa luulojani jakaa ihmisille, mutta koetan hillitä ja jakaa vain silloin kun oikeasti koen jaettavaa olevan :-).

Perustan tietojenjakamiseni lukemalleni, kuulemalleni, kokemuksilleni, ennakkoluuloilleni, mielikuvitukselleni - ihan niinkuin epätieteellisessä keskustelussa muutkin ihmiset kaiketi tekevät, myönsivät tai eivät ;-) Kuitenkin koetan tuoda esille, milloin on kyseessä mielipide, mutu, huhu tai muutoin kritiikin siivilää kaipaava väite.

4. Hyödyllisintä on ollut saada vahvistusta Kutrin sivuilta oppimalleni tärkeälle asialle: laihduttajankin pitää syödä tarpeeksi.

5. Nyt olen reippaasti ylipainoinen. Tavoite on olla joskus, kenties parin-kolmen vuoden päästä normaalipainoinen ja sporttinen mimmi, siis ei mikään laiheliini.

16.05.2003 11:44

äsh, liian äkkiä taas laitoin viestiä katsomatta ensin tarjolla olevia faktoja. Et ole sama Sipsi, koska olet vanhempi.

16.05.2003 16:30

Hui, onko meitä muitakin Sipsejä? :) Eli en ole sama Sipsi suhteet palstalta (mitäs tällainen ruovashenkilö sellaisilla palstoilla muutenkaan tekisi:) Iltasanomien lukijan palstalla kinastelen silloin tällöin...

Hassua, että joku muukin on viitsinyt ottaa näin rasvaisen nimmarin.

16.05.2003 16:45

"...oletko se sama Sipsi, joka joskus keskustelee Cityn Suhteet-palstalla?"

Voi noita Johannan reppanaoppilaita. Jos opettaja viettää suurimman osan ajastaan kaiken maailman kesk.palstoilla, niin miten näiden reppanoiden käy kirjoituksissa..? :)

16.05.2003 17:18

1.matkailun restonomi (ilmoihin menossa)

2. 3 1/2 v salilla tahkonnut, viimeaikoina loukkaantumiset vähän rajottanut, mutta tarkotusta jatkaa taas kunnolla treenaamaan

3. oon lähinnä säännöllisesti lueskellut muiden vinkkejä

4. kyllä se mullakin on nuo syömisjutut ollut niinku suurinpia opittuja juttuja, kun vaan muistas niitä aina noudattaa...:)

5. 162 alusta alkaen (ei kaurapuuro oo venyttänyt...) paino on noussut 48 kilosta 52-53 kiloon ja sekin on ollut työn takana. Varmaan tarttis rueta massanlisääjää mättämään ja treenaan toisella tavalla....

16.05.2003 19:54

1. röjektipäälikkö, it-hommissa

2. 12v lähtien salilla jaksoissa, välillä aerobic-ohjaajana. Nyttemmin treeniä takan 1.5v joista puolivuotta rankempaa ja tarkoitushakuisempaa

3. jaa-a. joku vois sanoa että chättäilijä mutta kyselijä ja joskus tuntuu et vois jopa oikeesti kommentoida :)

4. motivaatio, sitä sain täältä ensimmäiset 3kk ihan sikana, tää oli vähän niinku "persunaali raineri"

5. 171/78 nyt 171/64 tämän päivän tilanteen mukaan, ollut minimissään 62 ennenkuin aloitin taas normaalin elämän...

16.05.2003 19:56

ps ja vyötärö tänää 63cm! jumaleera, tavoite on ylitetty jes jes jes

16.05.2003 20:05

Missä olet duunissa?

Ja kerro nyt vähän muutenkin työstäsi, jos ei muuten niin mailaa mulle: ki@hotmail.com

Mika

16.05.2003 20:39

Mikä on ammattisi / koulutustaustasi / meneillä olevia opintoja?
Projektipäällikkö IT-ala/koulutus FM

Tällä hetkellä pari vuotta, aikaisemmin vuoden verran lajiharjoittelua tukemassa.

Kyselijä ja sarkastinen ivailija ;)

- Kyselijät: hyödyllisin asia, jonka olet oppinut palstalta?
Kaikenlaista on tullut opittua, ehkä hyödyllisimpänä ravitsemukseen liittyviä asioita.

162 cm/48 kg nykyään 162 cm/49,5 kg...huimaa kehitystä :)

16.05.2003 20:51

Kun noita teidän koulutuksia katsoo niin saa häpeillen mainita että amiksesta valmistun sähköasentajaksi (korkeakouluun kuitenkin olen hakenu)

Treeniä enemmän ja vähemmän säännöllisesti kolmatta vuotta.

Hyvin vähän kumpaakaan, paremminkin lukija

Onhan täällä kaikenlaista tietoa saanu

Noin 175cm/56kg nykyään 179cm/79kg

26.05.2003 21:23

1. Mikä on ammattisi / koulutustaustasi / meneillä olevia opintoja?

Kansantaloustieteen opintoja (valtiot. yo), gradu valmisteilla ekonometriasta.

2. Kuinka kauan olet treenannut

8 vuotta lenkkeillyt ja 7 vuotta käynyt salilla, tavoite oli aluksi laihdutus ja vasta myöhemmin lihas- ja juoksukunnon parantaminen.

3. Tunnetko olevasi enemmän tiedonjakaja kuin kyselijä palstalla?

Vaikea sanoa.

4. Tiedonjakajat: mihin perustat muille jakamasi tietosi?

Olen vuosia sitten lukenut paljon niin ravinnosta kuin salitreenistä. Tieto saattaa kyllä olla vanhentunutta. Tällä hetkellä etsin tietoa juoksusta.

5. Kyselijät: hyödyllisin asia, jonka olet oppinut palstalta?

Se, että juoksuohjelma saa olla tosi helppo ja löysä ja tempojuoksuja suositellaan vain harvoin. Olen oppinut lisää kriittisyyttä...

6. Treenin alkuaikojesi pituus/paino, nykyinen pituutesi/painosi?

Sama pituus ja paino ollut kolmisen vuotta: 162 cm ja 52 kg. Joskus treenin alkuaikoina - eli 6 vuotta sitten - paino oli alimmillaan 44 kg...

27.05.2003 18:02

"Kun noita teidän koulutuksia katsoo niin saa häpeillen mainita että amiksesta valmistun sähköasentajaksi (korkeakouluun kuitenkin olen hakenu)"

Amistutkinto on Suomessa valitettavan aliarvostettu. Ei sähköasentajaksi valmistumisessa pitäisi olla mitään häpeilemistä! Minusta asiallinen ammattitutkinto ja -taito on paljon kunnioitettavampi saavutus kuin lusmuillen läpi suoritettu lukio (kiva kannanotto lukion opettajalta näin yo-juhlien alla, mutta kun kerran anonyyminä pääsee sanomaan... ;) )

27.05.2003 18:18

Jep - onhan noita maistereita (ja tuulta pohjoisesta, la la la la laa :) mutta kuinkahan monella prosentilla Suomen korkeakoulutetuista on sitten koulutustaan vastaava duuni? Siis muutakin kuin satunnaisia pätkätöitä? Oma mielipiteeni on se, että Suomessa korkeakoulutetaan valitettavan usein ihmisiä työttömiksi.

Ja kyllä yliopistoissakin niitä lusmuilijoita riittää, opiskellaan kahdeksatta vuotta kun "on niin pieni opintotuki ja on liian rankkaa tehdä töitä ja opiskella yhtä aikaa". Sähköasentajan on ihan turha häpeillä näiden akateemisten luusereiden rinnalla.

No niin, menipäs taas kunnolla off topiciksi...

27.05.2003 18:23

(nyt vasta huomaan kysymyksesi...)
Joo, on sinulla kaima, city.fi:n Suhteet-palstalla (jolla keskustellaan ihmissuhteista yms) liikkuu enemmän tai vähemmän säännöllisesti muuan Sipsi, omien sanojensa mukaan 22-vuotias hyvin yksinkertainen blondi, opiskelee ammattikorkeakoulussa jotain kaupallisia (?)tms.

kirjaudu sisään jos haluat vastata