CLA tms. kokemuksia??

yli 20 vuotta
noin 2 vuotta
3036
4589
# kr

Heips!
Onko kenelläkään kokemuksia CLA:n tms. rasvaa polttavasta ja kiinteyttävästä vaikutuksesta?? Pohdin tässä että olisikohan jostain valmisteesta apua kropan kesäkuntoon saamiseksi. Kuntosalin & aerobisen treenin ja ruokavalion lisäksi tietenkin..

Vastaukset: 5

1
# mhk
02.05.2002 09:35

Olen seuraillut CLA-keskusteluja eri palstoilla ja tässä on tulokseni niistä tuotteista, joita ihmiset tuntuvat käyttävän. Minkähän niistä nyt sitten ostaisi? Hinnathan nyt saattavat vaihdella riippuen ostopaikasta. Vaihtelee kyllä melkoisesti koostumus suhteessa hintaan ja päiväannokseen.

EASista näyttäisi saavan eniten rahoilleen vastinetta.

Twinlab CLA 60/33,3€, 120/56,3€ (1-3/vrk, 77-87% CLA:ta, en löytänyt mg-määrää)

Prolab CLA 90/31€ (4-6/vrk, 2400mg-3600mg)

(Prolab Metabolic Thyrolean 120/34€)

EAS 90/43€ (4-6/vrk, 4000mg-6000mg)

Tonalin 150/28,42€ (4-6/vrk, n.2400mg)

CLA figurel(+kromi) 144/30,11€, 72/16,48€ (4/vrk, 1200mg)

2
# mhk
02.05.2002 09:38

Suhteutetaanko se kalorimäärään.

Jossakin näin, että 5g CLA:ta/jokainen2000kcal.

3
# mhk
02.05.2002 09:48

... joita löysin tuolta aiemmista keskusteluista.

Phytochemin CLA 1000, 90/25,1€ (3/vrk, 3000mg) ???

Clarinol CLA 80, 150/25€ (3/vrk, 2400mg)???

4
02.05.2002 12:10

Olen käyttänyt muutamaan otteeseen CLA:ta kuukauden, pari, mutta en ole huomannut mitään vaikutusta - ehkä korkeintaan treeni kulkee paremmin, tavallaan energisempi olo.
Annos oli 4 ja 6 grammaa päivässä. Itse käytin Twinlabin CLA:ta sekä Tonalin CLA:ta, määrät ilmaistu niissä selkeästi.
Bill Phillipsin Sports Supplement Review 3:ssa väitetään CLA:n lisäävän voimaa, kokemuksesta voisin sanoa tämän olevan mahdollistakin. Ja rasvassahan on tunnetusti energiaa..
Rasvanpoltossa en vaikutusta huomannut, toisin kuin kyseisten tuotteiden mainokset lupailevat.. Itse en oikein ole ymmärtänyt mihin CLA:n rasvaa "polttava" vaikutus perustuisi..
Alla omia havaintoja, joista voi olla jollekulle apua dieetillä.. minulla toiminut kyllä.

1) Itse otan aamulla kahvikupillisen (kofeiinin rasvanpolttoa parantava vaikutus tieteellisesti tutkittu, ja onhan tuo piriste) ja aamulenkille tai kuntopyörälle tyhjällä vatsalla - rasvanpolton kun väitetään olevan jopa 3x tehokkaampaa kuin täydellä vatsalla..

2) Viivytän aamiaista (klo 10-11 saakka), tyhjällä vatsalla kun on helpompi olla syömättä kuin esim. illalla.. Toisaalta aamiainenhan on kuulemma päivän tärkein ateria, eikä sen siirtäminen sovi kaikille.

3) Guarana + MaHuang + Pajunkuori yhdistelmä, en tiedä saako tuota suomesta.. Yleensäkin kaikki kofeiinia/guaranaa ja muita ainesosia sisältävät "fatburnerit" voivat olla avuksi. Jos kuitenkin pulssin nousu voi aiheuttaa ongelmia, voi niistä olla haittaa enemmän kuin hyötyä.
Tällöion voi kokeilla esim. Dorian Yatesin ProLean-tuotetta tms. vastaavaa Guggulsteroneja sisältävää tuotetta, jonka tehon mainostetaan perustuvan T3-kilpirauhashormonin eritystä lisäävään vaikutukseen. Aineita joista en ole huomannut olevan apua (mikä ei tarkoita ettei niistä olisi joillekin): CLA, Pyruvaatti, L-Karnitiini, Sitrus Aurantium, Kromipikolinaatti. Rasvasieppareista voisi kuvitella olevan jotain apua "mässäilypäivänä".

4) Vihreä tee.

5) Soijaproteiinia, pieninä annoksina.

6) Kun juo vettä kuin kala, tuo täyteyden tunnetta ja vie nälkää. Muutenkin fiksua.

7) Coca Cola Light - 150 mg kofeiinia per 1,5 l pullo, ja sisältää fenyylialaniiniä jonka väitetty tutkimuksissa vievän näläntunnetta.
Pepsi Max muuten ei tunnu sisältävän yhtä paljon kofeiinia..

8) Hiilihydraattiruokien annokset puolet pienemmiksi, hieman enemmän proteiinia, ja rasvaa kohtuudella.

9) Salitreenin hillitseminen: Vähentyneiden kalorien myötä energia laskee. Suurin osa päivän hiilareista kannattaa ilman muuta syödä punttisalitreenien jälkeen. Muutenkin punttistreenit itselläni kulkevat dieetillä parhaiten kun teen joko a: 2/3 normaalipainoista 1/3 enemmän toistoja (pumppitreeniä), tai b: 6-7 toistoa per sarja ja 30-50 sarjaa 1/3 normaalia raskaammilla painoilla.
Ehdottomasti suosittelen myös KREATIINIA päivittäin, sokerin nauttiminen samalla ei suinkaan ole myös välttämätöntä. Esim. muscle & fitness lehdessä sanottiin hiljattain sokerin samanaikaisen nauttimisen 60% kreatiinin tehoa lisäävän vaikutuksen häviävän muutaman ensimmäisen/tauon jälkeisen kerran jälkeen. Kreatiini lisää selvästi voimia tiukalla dieetillä kun puhti loppuu, kuten myöskin kofeiini.

10) Kuitupitoiset hiilihydraatit : omena, bran murot, porkkanat, ruisleipä.

Ja yhtenä päivänä viikossa kannattaa pitää sellainen ateria / mässäilyhetki, että hermo lepää ja keho nauttii.

Nämä omia kokemuksia..pari vuotta tässä jo tullut dieetillä oltua.
"Semppiä" Body For Life ja muille dieettiläisille.

5
03.05.2002 13:32

Oon joskus kokeillut CLA:ta, mutta ainakaan mulle siitä ei ollut mitään hyötyä. Ehkä se toimii sillä tavalla, että kun tarpeeksi tuhlaa rahaa niihin, niin ei oo enää varaa ostaa ruokaa -> pakostikin laihtuu!

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Kysymykset » Ravinto » CLA tms. kokemuksia??