Rullaluistelu pääkaupunkiseudulla

yli 19 vuotta
melkein 2 vuotta
3568
44722
# j_b

Missä päin löytyy teidän mielestä parhaat tiet/pyörätiet rullaluistelulle. Esim. Helsingin ja Vantaan alueelta?

Kirosin vaan äsken, kun lähdin lenkille ja löysin "uuden" hyvän hiljaisen pyörätien, jossa oli todella sileä asfaltti. Oikea unelma. Luistelin sitä noin 1km ja sitten se unelma loppui ja hiekka alkoi!! Ei muutakuin ympäri ja samaa reittiä takaisin. ...kele... :(

Vastaukset: 10

1
26.04.2003 00:57

Missäs päin Helsinkiä olet kokeillut? Viime kesänä kirosin myös samaisesta asiasta. Helsingin keskusta-alueelta ei ainakaan millään tahdo löytyä kunnollista mahdollisimman pitkää ja tasaista reittiä rullaluistelulle. Tylsää on mennä edes takaisin samaa reittiä.. Lähiöseuduilla on aina huomattavasti paremmat puitteet. :)

2
26.04.2003 11:42

Totta.. yks duunikaveri kehui, että Vuosaaressa olis hyvä mahdollisuudet rullistella miellyttävissä maisemissa, mut enpä oo vielä ite kokeillut. Lähinnä sahannut Tikkurilan ja Koivukylän välistä suht tasaista väylää ;)

3
# j_b
26.04.2003 14:26

Vai että olet Tinka siellä luistellu! Samoin. Se Hiekkaharjusta Koivikseen menevä tie on hyvä.. Kirosin tota tapausta Korson suunnalla.
Toissa päivänä sattui vielä yks ***tumainen tilanne. Korsossa tai oikeastaan leppäkorvessa menee tie (vallinojantie) radan ali. Ne rakentaa uutta siltaa siellä ja siinä puuttui noin 5m asfalttia tiestä. Eikä mitään varoitusta. Kiva oli huomata alamäessä, että tiestä puuttuu pätkä! ...kele...

4
26.04.2003 15:32

Niin no mulle tommonen tapaus tietäis katastrofia, koska en voi sanoa, että oisin kovinkaan varma itestäni rullat alla ;)

5
# j_b
26.04.2003 17:46

Etkai vaan Tinka jokunen päivä sitten luistellu Tixin suunnalla tumma hiuksisen tytön kanssa? Oliko sulla päällä valkeat housut ja valkea paita? Jos olit, niin aiheutit mulle vaarallisen tilanteen! Meinasin nyrjäyttää niskat ja luistella ojaan.... ;D

6
26.04.2003 22:46

En ollut minä.. ainakaan tunnusta ;) Vaikkakin Tiksissä asuvan ystävättäreni (brunette ;)kanssa ollaankin vedetty aika monena päivänä rullislenkki... *viheltelee* ;)

7
29.04.2003 11:44

Sörnäisissä päin oli ainakin viime vuonna ihan hyvä painella menemään Sörnäisten rantatieltä tukkutorille ja sieltä Hermannin rantatietä pitkin jne.
Kyllä siitä muutaman kilometrin ainakin saa ja samaa tietä pääsee kaivariin asti, jos jaksaa ihmisiä väistellä.

8
03.05.2003 18:26

Hesan keskustassa asuvien kannattaa kokeilla seuraavaa reittiä. Mannerheimintietä pohjoiseen, Haagan liikenneympyrästä Pitäjämäkeen ja suoraa baanaa niin pitkälle kuin pyörätietä riittää ja pyörätie loppuu Luukin leirintäalueen risteykseen. Meno-paluu noin 48 km ja ainoa huono pätkä on Pitäjämäen suora. Varsinkin Vantaan Vapaalan risteyksen jälkeen alkaa pikkuhiljaa uusi asfaltti. Varokaa kuitenkin skoottereita nimittäin ne saavat päästellä Vantaalla ja Espoon puolella pyörätiellä. Itse olin viime kesänä Skootterikolarissa. Tuota reittiä voin suositella lämpimästi, sillä siellä ei tarvitse pahemmin liikennevaloissa seistä eikä väistellä jalankulkijoita.

9
19.05.2016 07:37

Itse asustelen Puistolassa ja 15 vuoden tauon jälkeen puin luistimet jalkaan... olen koittanut kruisailla autolla haistellen tasaisia sekä suhteellisen mäettömiä reittejä, mutta parhaat reitit vielä vähän hakusessa.

Polvissa kyllä tuntuu aika nopeesti eli ihan marathon reittejä ei viitsi heti vetäistä. Joten tama neiti ottaa kyllä kiitollisena kaikki hyvät reittiehdotukset vastaan, missä pääseee päästelemään kunnolla. :) Ja jossain vaiheessa otan ainakin yhden naaleista (koirista) tohon hihnan päähän mukaan eli kyllä mäkireititkin käyvät, kun vetoapua löytyy hihnan toisesta päästä.

Oikeastaan tärkeintä olisi siis tuo tasaisuus ja liikenteen vähyys.. sekä se, ettei tietä tarvis jatkuvasti ylittää. Varsinkin, jos tuo huskyn rontti on messissä.

Kiitos neuvoista ja ideoista!

10
23.05.2016 16:26

Olin tänään pyöräilemässä kehä kolmosen vieressä ja tuli muutamia rullaluistinhiihtäjiä vastaan. Tosta petikosta Bemböleen asti hyvä asfaltti nykyään. Viimevuonna ne tais laittaa sen osuuden uusiks.

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Kysymykset » Harjoittelu » Rullaluistelu pääkaupunkiseudulla