BodyPump

yli 19 vuotta
melkein 2 vuotta
1881
44368
# ei nikkiä

Olen suostutellut jääkiekkoilija-poikaystäväni mukaani pump-tunnille, ja olisin nyt ennen sitä kysellyt vähän ohjeita muilta miehiltä. Poikaystäväni on tosiaan ammattiurheilija ja treenaa päivittäin, ja olen koittanut miettiä millaisilla painoilla kannattaisi lähteä koittamaan tota pumppia, ettei nyt ihan menisi tunti hukkaan. Eli millaisia painoja te muut (vahvat) miehet siellä käytätte. BodyPump kun on hiukan erilaista treeniä kuin mihin poikaystäväni on tottunut... Kiitos!

Vastaukset: 15

1
17.04.2003 22:01

Yleisin virhe on ladata liian isot painot tankoon, kun ei tiedä miten pitkiä ne sarjat siellä todellisuudessa on. Vaimo on kanssa raahannut meikäläisen pariin otteeseen BodyPumppiin ja myönnän syyllistyneen kanssa tuohon virheeseen.

Itse käytän jotain tällaisia painoja:
- alkuverryttelyn 10kg
- kyykky 20kg
- rinta 15kg
- selkä 20kg
- ojentajat 10kg
- hauikset 15kg
- yhdenjalan kyykyt ilman painoja
- olkapäät 5kg puntit molemmissa käsissä

Mutta ekalla kertaa kannattaa vähän testailla miltä tuntuu ja sitten lisätä painoja jos sarjat tuntuu liian kevyiltä.

2
# ppm
17.04.2003 22:33

Heh, tuttua on liian isot painot. Ekalle tunnilla katsoin millä painoilla naiset teki ja laitoin yhdet levyt enemmän. Yllätys yllätys 20 min päästä lensi yhdet kiekot pois ja lopussa rupes paikat jo kramppailemaan ja sarjat jäi kesken... :)

3
18.04.2003 18:28

Mua kiinnostaisi, minkä painoisia painoja te naiset käytätte bodypumpissa. Olin nimittäin eilen ensimmäisen kerran kokeilemassa ko. lajia ja olin yllättynyt siitä, etten jaksanut painojen kanssa mitenkään loistavasti pumpata, vaikka olin luullut, että olen hyvässä (lihas)kunnossa.

Itse asiassa olin aika järkyttynyt asiasta :-(

4
18.04.2003 19:03

Itse olen käynyt säännöllisemmin tai vähemmän säännöllisesti pumpissa vuoden verran, kerrasta neljään viiteen kertaan viikossa. Sonia, lohduksesi voin kertoa että alku aina hankalaa, kuten monessa asiassa, mutta ko. lajissa mielestäni tuloksia huomaa kohtuullisen nopeasti. Ja tietty sinnillä pääsee jo pitkälle ; )

Tällä hetkellä itse teen (yhden pään painot):
-alkuverryttely 5 kg
-kyykky 11-12,5 kg
-rinta 7,5 kg
-selkä 7,5-8,5 kg
-ojentajat 6-7,5 kg
-haukkarit 3,5-4,5 kg
-askelkyykyt 7,5-8,5 kg
-olkapäät 4 kg, joskus voimain tunnossani 5 kg

Eli painoja vaihtelen vähän päivän olon mukaan, ja joskus teen raskaammin käsiä, joskus jalkoja, vähän päivän fiilistä kuunnellen.

Ja itse en ole mikään "kehonrakentajatyyppi", vaan normaali kuntoilija, aloittanut urheiluharrastuksenkin säännöllisesti vasta pari vuotta sitten aerobicillä ja pacella.

5
19.04.2003 20:01

- alkuverryttelyn 10kg
- kyykky 20kg
- rinta 15kg
- selkä 15kg
- ojentajat 7kg
- hauikset 10kg
- yhdenjalan kyykyt 20 kg
- olkapäät 2 kertaa 5kg puntit

6
19.04.2003 20:47

Täytyy vielä kerätä lisää kokemusta bodypumpista, että pääsen noihin teidän käyttämiin painoihin :-)

Onneksi sentään olen selvinnyt elämäni kolmesta ensimmäisestä spinningtunnista voittofiiliksillä (= en ole puolikuollut tuntien jälkeen, ainoastaan onnellisen hikinen).

Kuntoiluun on tullut huimasti lisää motivaatiota salin vaihdon myötä. Ensi viikolla tapaan personal trainerin/kuntosaliohjaajan, joka tekee mulle uuden ohjelman... odotan tapaamista mielenkiinnolla.

7
# Koo
30.04.2003 12:56

Moi!

Oon käynyt pumpissa noin vuoden ajan, tosin salitreeniä olen tehnyt jo useamman vuoden ajan sekä harrastan liikuntaa enemmänkin...

Yhdyn Martzin mielipiteeseen; liian isot painot kostautuvat, uhoamaan ei kannata alkaa...koskaan.

Mun nykypainot ovat (oon mies):
- alkuverryttely 15kg
- kyykky 25-27.5kg
- rinta 22.5kg
- selkä 22.5kg
- ojentajat 17.5kg
- hauis 15kg
- yhdenjalan kyykyt 22.5kg
- olkapäät 5kg molemmissa käsissä

Näihin oon päässyt, mutta periaatteella no pain no gain ,- )

--Koo

8
01.05.2003 09:48

Juu sama kohtalo tyttöystävä on pakottanut minutkin muutamia kertoja mukaan;)
Ekalla kerralla en meinannut kyetä kävelemään kotiin vaikka olin ottavinani kevyesti=)

No hiukkasen hävettää se että tyttöystävä tekee isommilla painoilla kun minä=(

Tangossa rautaa...(tai siis muovia)
-alkuveryttely 10kg
-kyykky 19kg
-rinta 15kg
-selkä 15kg
-ojentajat 12kg
-hauis 10kg
-askelkyykky 19kg
-olkapäät 7kg

ja tyttöystävä...
-alkuveryttely 15kg
-kyykky 27kg
-rinta 15kg
-selkä 17kg
-ojentajat 12kg
-hauis 10kg
-askelkyykky 22-24kg
-olkapäät 7kg

että näin meidän perheessä...

9
01.05.2003 18:56

Miten teillä, jotka käytte pääasiassa puntilla ja satunnaisesti pumpissa, pump vaikuttaa muuhun treeniin?

Itsestäni tuntuu, että pump sekoittaa jaetun viikkotreenin. Paikat menee tukkoon ja sitten salilla ei pysty treenaamaan täysillä. Turha kai kertoa, että en ole käynyt pumpissa enää kuin tosi harvoin. Vaihtelun vuoksi siellä olisi silti kiva käydä toisinaan.

10
01.05.2003 18:56

Miten teillä, jotka käytte pääasiassa puntilla ja satunnaisesti pumpissa, pump vaikuttaa muuhun treeniin?

Itsestäni tuntuu, että pump sekoittaa jaetun viikkotreenin. Paikat menee tukkoon ja sitten salilla ei pysty treenaamaan täysillä. Turha kai kertoa, että en ole käynyt pumpissa enää kuin tosi harvoin. Vaihtelun vuoksi siellä olisi silti kiva käydä toisinaan.

11
02.05.2003 09:04

Omat kokemukset ovat aika rajalliset, mutta mulla ei ole ollut ongelmaa yhdistää salitreeniä ja pumppia. Teen joskus pumpissa jokin lihasryhmätreenin tehostettuna (esim. jalat) ja korvaan sen viikon jalkapäivän sillä tavalla. Paikat ei ole mennyt tähän mennessä hirveesti jumiin, joten ei ole haitannut normaalia treeniä juuri lainkaan.

Pumpissa ainut ongelma on ollut olkapäät, koska ne ei tahdo kestää hirveen pitkiä sarjoja isoilla painoilla. Toinen olkapää meni pumpin tekniikkavirheen (+vähän liian kovan salitreenin) takia aika ikävään kuntoon, mutta se meni onneksi tekniikan korjauksella ja levolla ohi. Suosittelen kysymään heti tekniikkaohjeista ohjaajalta, jos tuntuu jossain paikassa kipuja. Eli ei kannata rikkoa paikkoja väärällä tekniikalla!!!

12
02.05.2003 09:12

Mä kävin pitkään sekä pumpissa että salilla, mutta nyt oon jättänyt pumpin kokonaan pois. En jotenkaan osannu vetää pumpia tarpeeksi kevyesti, jotta se ei haittais salia. Toisaalta taas aiemmin kun opiskelin oli helpompaa, kun pysty käymään Atleticolla aamupäivisin. Mulla varmaan lähtis hermot, jos menisin niihin iltapumppeihin, kai ne on aika täynnä. Sitä paitsi ne on vähän tyhmiin aikoihin: joko niin, että en millään ehdi töistä, tai sitten vähän liian myöhään. No joo, kaihoten kuitenkin joskus katselen.... Tuntuis varmaan aika rankalta, jos nyt vuoden tauon jälkeen menis taas pumppaamaan!!

13
02.05.2003 13:12

Käyn pari kertaa viikossa pumpissa ja pidän tunnista kovasti. Itselläni se on huomattavasti "tavallista" punttitreeniä palkitsevampi.

Ongelmana on vain erityisesti kyynärnivelten kipeytyminen. Tekniikkani on kunnossa, joten kenkä ei purista siitä.

Muilla samanlaisia huolia?

14
12.05.2003 12:00

Mä käyn pumpissa kolme (neljä) kertaa viikossa.

Sarjat teen näin:
-aluveryttely 10kg
- kyykky 12kg
-rinta7kg
-selkä 12kg
- ojentajat 7kg
- hauis 7kg
- askelkyykky 10kg
- olkapäät 5kg

Onko tämä ok kiinteytymisen suhteen vai pitääkö olla enemmän että olisi tehokkaampaa?
Painan 62 (paino noussut 2kg) mutta kroppa on alkanut (ehkä) kiinteytymään.

15
09.08.2017 22:20

Näköjään aika vanha topin, mutta vastailen silti, kun kysyttiin naisten pumppi painoista. Käyn pumpissa nykyään vaan kerran viikossa + 1-2 kertaa combatissa.
Pumppailua on tullut harrastettua 2,5v ja nykyään teen seuraavilla painoilla.

- Alku 10kg
- kyykyt 35kg
- rinta 15kg
- selkä 20kg
- ojentajat 12kg
- hauis 10-12kg
- askelkyykyt 15-20kg
- olkapäät 8-10kg

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Kysymykset » Harjoittelu » BodyPump