Paksuista pohkeista eroon?

yli 19 vuotta
melkein 2 vuotta
8082
44083

Omistan tuollaiset hirvittävän paksut pohkeet. Aina olen luullut, että olen läski, kun nuo pohkeet on tuollaiset. Nyt olen pudottanut 12 kiloa painoani ruokavaliolla ja liikunnalla. Pohkeet eivät ole muuttuneet ollenkaan.

Juuri eilen tutkiskelin niitä ja tulin siihen tulokseen, ettei niissä ole rasvaa mutta eipä ne lihaksikkailtakaan näytä. Reisissä on vielä laardia mutta lihakset ovat myös aika isot siellä.

Mitä ihmettä teen, että saisin sirot pohkeet? Olen laittamassa viikonloppuna juhliin lyhyen hameen ja katsotaan nyt, laitanko enää sen jälkeen. (Eli jääkö minulle traumoja)

Vastaukset: 23

1
16.04.2003 13:36

Pohkeenympärys on sama minulla jolla on pituutta 158 ja miehelläni jolla on pituutta 195. Ympärysmitta on siis noin 39,5 cm.

2
16.04.2003 14:00

Mitäs siellä sitten on luuta koko 39,5 cm vai?

Itselläni on 38 cm ja hieman on rasvaa ja hoikalta näyttää 180 cm varressa.

3
16.04.2003 15:54

Lihasta tuo lähinnä on. Saakohan sitä mitenkään pienemmäksi?

4
16.04.2003 16:08

Moikka, itselläni oli nätit ja sirot pohkeet vielä 10 vuotta sitten. 10 vuotta aerobicciä ja lenkkeilyä, niin pohkeet on aika jöötit. En todellakaan ole siis treenannut niitä 'kasvattavasti', pikemminkin lähes kaikki urheiluni on ollut aerobista.
Eli ainakin mun kohdalla se on valitettavasti valittava liikunnan ja sirojen pohkeiden välillä ja mä valitsen liikunnan.

5
16.04.2003 17:08

Kiitos rulla lautailun ja maastopyöräilyn Mitta on jotain 55 cm mutta oon 183 cm pitkäki.

6
16.04.2003 17:10

sitä paitsi ne on aika pirun tärkeet lihakset koska ne kannattelee paljon painoa . kyllä niitä kannattaa treenata ihan senkin takia ettei povlvet kuormitu liikaa ..

7
17.04.2003 10:27

Mä olen aina pitäny mun pohkeita hirveen isoina. Ne on luonnostaan lihaksikkaat kuten myös mun äidillä. Mulla on lähes sama ympärys mieheni kanssa. En usko, että itse ainakaan onnistun pienentämään pohkeitani.Vaikka laihduin yli 10kg pohkeista tais lähteä vain 1cm. Toisaalta olen oppinut jopa tykkäämään vahvoista pohkeistani, teen treeniä lähes samoilla painoilla, kuin miehet...( Ympärykseni on n. 33-34cm) Muuten olen aika siro 168/53.

8
17.04.2003 10:36

paksut pohkeet taitavat olla geeneistä kiinni, näin ainakin empiirisen tutkimuksen (=meidän suvun naiset) mukaan.

Paljon pystyy kuitenkin vaikuttamaan valitsemalla oikean pituisen hameen ja oikeanlaiset kengät. Hameen helma ei saisi osua säären paksuimpaan kohtaan, vaan esim. polveen (tai ylemmäs). Remmikengät saattavat "lyhentää" säärtä, jolloin sääri näyttää paksulta. Korkeilla koroilla saa muotoa ja pituutta, jolloin sääri ei näytä niin paksulta.

9
17.04.2003 12:40

Ehkä toimii tai sitten ei, mutta itsellä on käytössä jalkaprässissä tehtävä pohjeliike jossa on kiva pumppailla laajalla liikeradalla tuollaisia 30-50 toiston sarjoja. Polvet pidetään koko ajan koukussa, kengät levyn alaosaan hieman hartialeveyttä kapeammalle ja siitä vaan pumppaamaan.

10
17.04.2003 13:05

Itsekin on tullut monta kertaa voivoteltua asiaa, mut vihdoin oon oppinut pitämään pohkeistani. Nuorempana tuli futista pelattua ja sit vielä kun on aika vahva toi alavartalon lihaksisto muutenkin, niin ei ne mitkään hirmu sirot ole. Mutta nyt kun oon laihduttanut, niin lihas on tullut paremmin näkyviin ja ympärysmittakin hieman pienentynyt, nykyään joku 34 cm (aikaisemmin n. 38 cm).

11
17.04.2003 14:47

Mua on aina pänniny mun pohkeet, kun nykyään on niin tiukkoja farkkuja ym. niin mullahan stoppaa farkut heti pohkeisiin=). Täytyy kattella miesten farkkuja. Toinen ongelma on se ettei tahdo löytyä pitkiä saappaita kun ei mee pohkeen koholta kiinni, ne saappaat ois niin sexytkin... Ei maha mitään. Ympärysmitta on 38 ja omalla kullalla on samaa kokoa. Eikä niissä kauheesti mitään läskiäkään ole.

12
17.04.2003 15:10

Minä ostin stretch-saappaat. Näyttää yhtä hyviltä ja mahtuu jalkaan. :)

13
17.04.2003 15:17

tuskin ne pohkeet sieltä minnekään katoaa, vaikka kuinka laihdutat - suhteessa ne on yhtä suuret kuitenkin. isot pohkeet ei kuitekaan tarkoita sitä, että ne olisivat rumat, ja voihan niiden muotoa sitä paitsi korostaa oikeanlaisella treenillä. ei muuta kuin salille vaan.

(stretch-saappaat pelastaa muuten kaitasäärisenkin - nahkavartiset kun on aina liian leveitä)

14
# Aim
17.04.2003 16:16

Isot pohkeet eivät ole rumat. Itselläni on n. 36 cm:n pohkeet, ja ne ovat mielestäni aika tikut. "Hoikkuus" johtuu itselläni mitättömästä juoksu/ maila-/pallopelihistoriasta, eli käytön puutteesta. Omasi ovat aika optimaaliset noin senteissä mitattuna... Uskoisinkin, että teidän perheessä enemmän työtä vaatisivat miehesi jalat ;)

Pohkeiden estetiikkaan vaikuttavat paljolti myös pohjelihasten muoto ja nilkan paksuus, joihin ei valitettavasti paljoa voi vaikuttaa.

15
20.04.2003 19:34

pääse eroon näistä pohkeista. Aikanaan ratsastin kilpaa, ja niinä vuosina sain aika hyvin lihasta - tuli reenattua muutenkin paljon paremmin. Äidillä on mummu-ikäiseksi älyn sipsakat sääret, mulla nää on nimenomaan pohkeet - ei sääret.

16
# Jax
20.04.2003 20:08

mutta paksut pohkeet on sexyt! (naisella siis)

17
24.04.2003 20:19

ikinä kuullut Method Putkistosta?

*mainostaa* " Se on suomalainen treenausohjelma joka on saavuttanut huippuymenestyksen myös ulkomailla"

Treeni on pelkkää venyttelyä, mutta vahvistaa lihaksia ja PIDENTÄÄ sekä HOIKENTAA lihaksia. myös pysyvästi n.2kk, 2-4kertaa/vko treenauksen jälkeen.

18
24.04.2003 20:21

Putkiston treenausohjelma... joopajoo.

19
24.04.2003 20:44

miten lihasta voi pidentää? :)

20
25.04.2003 09:06

Eikös lihaksen pidentäminen olisi katastrofaalista?

21
25.04.2003 09:22

Kuulostaa aika huolestuttavalta tuollaiset lihaksen pidennysmenetelmät:)

Kippa, ole kiitollinen isoista pohkeistasi ja treenaa niitä kovaa niin saat niihin oikein kunnon timantit, joista voit olla ylpeä. Eli lisää pohjetreeniä vain.

Vicecity, sulla on kyllä ihan hillittömät pohkeet! Jotkut sanoo, että symmetrisellä kehonrakentajalla pohkeet on yhtä isot kuin kädet;)

22
25.04.2003 17:29

menetelmä ei ole tarkoitettu vain ulkonäöllisesti lihasten pidentämiseen, vaan sitä käyttävät myös monet esim. huippu jalkapalloilijat.

Ei lihasta voikaan mitenkään viruttaa, mutta venyttelyllä saa mm. urheilusta tai yksitoikkoisesta asennosta töissä(tietokoneella) jäykistyneet ja supistuneet lihakset takaisin normaaliin pituuteensa. Huom.jos olet istunut 5vuotta tietokoneella ja rintalihakset ovat supistuneet niin että olkapäät vetää eteenpäin, niin ei se korjaudu 1min. venyttelyllä.

Ja itse voin sanoa, että olen harrastanu liikuntaa vauvasta saakka, venyttely on ehkä jäänyt vähemmälle, jonka takia mun reisilihakset oli jäykät ja lyhyen näköiset. tein kirjan mukaan venyttelyt ja eihän mitään radikaalia tapahtunut mutta kyllä ne reisilihakset vaan on pidentyneet ja samalla muu urheilu, kuten juokseminen on kevyempää kun ei oo jäykkiä lihaksia.

23
22.07.2018 20:33

Itellä paksut pohkeet myös ja viimesenä sieltä läski lähtee liikkumaan. Tällä hetkellä n. 40-42cm ja 10kg laihempana oli 37-39cm ja melko kuiva oli yläkroppa jo tuossa vaiheessa, että turha tuon enempää odottaakaan. Oma mielipide on se, että paksuja ei voi ohueksi millään taikoa, mutta hyvän lihaksen kanssa ulkonäköön voi vaikuttaa. Omiini olen tyytyväinen, vaikka saappaisiin niitä ei saa survottua millään ilveellä.

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Kysymykset » Harjoittelu » Paksuista pohkeista eroon?