Mikä auttaa penikkatautiin?

yli 19 vuotta
3 kuukautta
14
39540

Heips kaikki ,

Osaiskos joku auttaa ja kertoa minulle hieman penikkataudista, jota tulee kuulemma jalkoihin?

Itse en esimerkiksi pysty juoksemaan kuin pari metriä ja johan alkaa särkemään tuohon sääreen aika lailla...välillä sitä ilmenee myös reippaalla kävelylenkillä.

Mites tätä saisi parannettua? Kaverini sanoi, että pitäis levätä parikin kuukautta. Onko näin?

Vastaukset: 5

1
24.03.2003 10:33

Lepo auttaa. Mullaki toi penikkatauti vähän väliä vaivaa. Oon harkinnu lihaskalvon puhkasemista, joka mulle meinttiin tehdä kylläkin jo 10-vuotiaana.

Sitte kaiken maailman ice powerit ja muut vastaavat rasvat/geelit on auttanu melko paljon. Sitte muista säännöllinen venyttely.

2
24.03.2003 13:06

Venyttely ja lepo auttavat, juoksukengät oltava parasta laatua ja jos muu ei auta niin käy ihmeessä fysioterapeutin vastaanotolla. Itse sain apua mittojen mukaan tehdyistä tukipohjallisista, hinta 600 markkaa pari.

3
24.03.2003 13:21

varmistat ettei kyseessä ole esim. magnesiumin puute (monivitamiinitabletin tasapainoitettu koostumus parantaa eri aineosasten imeytyistä).

4
24.03.2003 16:30

Säärien hieronta onnistuu ominkin käsin, vaikka saunan lauteilla.

5
24.03.2003 20:18

"harkinnu lihaskalvon puhkasemista, joka mulle meinttiin tehdä kylläkin jo 10-vuotiaana."

Tarkoittaako tämä sitä että lihas on jonkinlaisessa puristuksessa ja kivut johtuvat siitä?

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Kysymykset » Jalkakivut » Mikä auttaa penikkatautiin?