Keskustelut » Kauneus » painoindeksi

painoindeksi

3554
Al
10. huhtikuuta 2002 20:50

en ymmärrä ku painoindeksi näyttäs et 22,1 mul on lihaksia ihan selvästi, mut ku meen esim istuu ilman paitaa kyllä näkyy et on rasvaa mahas... oon 170cm ja 64kg harrastan nykyää ku oon intis ni lähinnä kuntosalilla käyntiä ja penkistä nousee 105kg, että kyl pitäs jonki verra olla lihasmassaakin. Voisko olla et oon jotenki kuiva, meinaan ettei oo nestettä lihaksissa tarpeeks ?

Vastaukset: 3

11.04.2002 12:22

Juu, tuo indeksihän ei tosiaan anna oikeata kuvaa varsinkaan lihaksikkailla ihmisillä, koska tottahan on että lihas painaa enemmän kuin läski! Ja mun mielestä miehille tuollaset mitat on aika alarajaa! Miehillä (ainakin monilla tuntemillani) se ylimääräinen rasva kertyy juuri tuohon vatsaseudulle, eli muu kroppa voi olla hyvä mutta maha ei ihan niin hyvä. Suosittelen ruokavalion tarkistusta ja tietysti treeniä, niillä oma mies sai armeijassa hankitun "mahanalun" pois :) Kuivuuden kommentoinnin jätän asinatuntijoille!

25.04.2002 14:53

Painoindeksisi on normaali. Et ole siis aliapainoinen. Bmi on lääketieteellinen mitta pituuden ja painon vertailulle. Mikäli siis harrastaa urheilua, ei bmi ole oikea tapa mitata. Selvitä rasvaprosenttisi ja katso peiliin, mikäli haluat olla rasvattomampi, muuta ruokatottumuksiasi ja treenaa lihasmassaa lisäävästi vastuksilla. Myös aerobinen liikunta on tärkeää. Tilaa ammattilaiselta oma ohjelma. Miehillä rasvasolukkoa on yleensä eniten juuri keskivartalon alueella ja suoliliepeessä, siis vatsalihasten alla. Naisilla yleisin alue on pakarat ja jalat.

26.04.2002 16:34

siis indeksihän on ihan pöhhöhjuttu, kun lihakset painaa. laskin aikaa sitte, mut silloin ei ollu lihasmassaa... tais olla joku kuustoist.

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Keskustelut » Kauneus » painoindeksi