Keskustelut » Kauneus » Rusketusta

Rusketusta

3458
9. huhtikuuta 2002 15:08

Olen tyypillinen suomalainen kalpenaama eli en rusketu ollenkaan ja palan helposti. Olisiko kellään terveellisiä vinkkejä, kuinka saisi kesällä edes jonkinlaisen päivetyksen punotuksen sijaan. Olen kesälomalla lähdössä etelän aurinkoon ja haluaisin sitä ennen hieman väriä kehoon, ettei sitten käy hassusti.

Olen joskus kokeillut solariumin ja betakaroteenitablettien yhdistelmää (aloittanut jo talvella) ja tulos oli aika hyvä. Iho oli sopivan päivettyneen näköinen, enkä palanut kesällä. No nythän ei enää solariumia suositella ollenkaan eikä myöskään betakaroteenia (en muista miksi).

Entä mikä on kantanne aurinkovoiteisiin? Käytän aina isoja suojakertoimia ja kaikkien sääntöjen mukaan eli lisäilen voidetta välillä, mutta niistä huolimatta olen polttanut muutaman kerran itseni kunnolla.

Siis onko mitään tehtävissä vai tyydynkö tylyyn kohtalooni? Ironista tässä on se, että rakastan auringossa makoilua!

Vastaukset: 2

09.04.2002 16:01

Moikka! Syö paljon porkkanoita ja käy n. 5-7 kertaa solessa ennen etelänreissua, ja muista älä polta ittees. Koska silloin joutuu pistään vaatetta päälle, ja sitten ei aurinko pääse ruskettamaan. Ei ole varmaa tietoa mutta uskoisin ettei solarium ole vaarallinen jos siellä käy vain esim yhden jakson (5-10 krt) vuodessa. Ja antaa talvisaikaan ihon "levätä".

14.04.2002 17:26

Ciao! Mulla on sellanen ikuinen rusketus... Se on ihanaa! Aina kun oon ulkomailla ni saan hyvin värii ja se säilyy suht koht pitkään! Olen kokeillut myös itsestäänruskettavaa rasvaa vartaloon mutta se jättää ihon laikukkaaksi, vaikka niitä niin mainostetaankin! Ne on täyttä humpuukia...
Mut jos on ongelmana "väritön" iho niin ei siitä mitään ongelmaa kannata ottaa. Vaalea iho hyvin hoidettuna on kaunis! Viimeksi kun olin ulkomailla Mauriittiuksella tulivat sen maalaiset sanomaan minulle, että älä ota aurinkoa! Kysyin että miksi? He selittivät vaikka mitä, esim että he tekisivät mitä vaan saadakseen vaalean ihon kuin Eurooppalaisilla... En voinut vastata muuta kuin että KIITOS, tuo oli kohteliaasti sanottu! Siitä lähtien olen ajatellut että ei ole välttämättä kauneinta olla ruskea vaan että on hoidettu kaunis iho!!!

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Keskustelut » Kauneus » Rusketusta