millainen treeniohjelma&ruokavalio?

3268
5. huhtikuuta 2002 14:04

olen 167cm pitkä tyttö ja painoa on n.60kg... Haluaisin saada yleiskuntoni nousemaan ja turhan rasvan pois... olen käynyt aerobicissä väh. 2 kertaa viikossa mutta kannattaisiko määrää lisätä? entä kuntosaliharjoittelu? Haluaisin saada vartaloni kohtuulliseen kuntoon ennen kesää mutta nyt taitaa alkaa olla joliian myöhäistä? entä millaista ruoksvaliota suosittelisitte?

Vastaukset: 2

05.04.2002 15:21

Treeniohjelma riippuu pitkälti oletko aikaisemmin käynyt säännöllisesti kuntosalilla.
En ole ammattilainen treeniohjelmien suunnittelussa, mutta kokeile alussa erilaisia treenejä esimerkiksi 2krt aerobic, 2krt kuntosali, 1krt hölkkä ja 1krt pyöräily tai kävely per viikko niin että kierrossa on 6 treenipäivää ja yksi lepopäivä joka viikko. Itse tein sen virheen, että aloitin rasvanpudotuksen liian aggressiivisesti elikä heti ekalla viikolla 3krt hölkkä ja 3krt sali. Nyt olen joutunut tauolle hölkkälenkeistä jalkojen kipeytymisen takia, mutta olen kyllä kävellyt. Ajoita treenit ennen aamupalaa, jolloin rasvanpoltto on otollisimmillaan. Jos mahdollista, kuntosaliharjoittelun jälkeen palautusjuoma.

Ruokavalioon ei saisi kuulua sokereita, rasvoja tai mitään ylimääräistä. Syö säännöllisesti terveellisiä aterioita 3-4 tunnin välein, pienennä aterioiden määrää hiljakseen dieetin aikana. Hyviä rasvoja voi nauttia rypsi-, oliivi-, helokki- ja kalaöljyistä, pienistä määristä on pelkästään hyötyä dieetillä. Syö antioksidantteja joka päivä esim. multivitamiini, C- ja B-vitamiinia. Syö viimeinen ateria 3-4 tuntia ennen nukkumaanmenoa. Tuossa nyt muutama mitä olen keho.netistä ja akonanilta oppinut. =)

05.04.2002 15:22

Tarkoitin aterioiden määrän pienentämisellä kaloreiden määrää. =) Ja muista venyttelyt.

kirjaudu sisään jos haluat vastata