Viikko-ohjelman suunnittelu?

3130
jk2
2. huhtikuuta 2002 10:38

Terve kaikki. Mulla on kysymys:

Koska en osaa etukäteen sanoa pääsenkö salille 2 vai 3 kertaa viikossa, niin on vähän hankala noudattaa tarkkoja ohjelmia.

Pitäisikö tehdä siis niin, että noudatan 2 krt/vko -ohjelmaa, eli teen joka toinen kerta jalat+selän+vatsan, ja joka toinen kerta loput?Sitten jos ehdinkin 3 kertaa käymään, niin toistaisin yläkehon ohjelman jolloin jalat saavat käytännössä viikon levon. Treenipäivät ovat tavallisimmin ma, ke ja satunnaisesti pe, eli kädetkin saavat aina lepoa pari-kolme päivää jos jalat tekee keskiviikkona. Ja jos en mene salille kolmatta kertaa, sen tilalle tulee kuitenkin aerobinen liikunta, joten kyseessä ei ole ihan velttoilupäivä.

Vai pitäisikö sittenkin mennä 3 krt/vko-programmin mukaan (esim. rinta, ojentajat, hauis / reidet, pohkeet / selkä, olkapäät, vatsa) ja tehdä aina vain vuorossa olevat harjoitteet vaikka aikaa kuluisi yli viikko läpivientiin? Tällöinhän tietyille lihasryhmille tulee yli viikon lepo, mikä tuntuu paljolta?

Olen harrastaja eli käynyt salilla pari vuotta välillä aktiivimmin, välillä vähemmän. Nyt kuitenkin pitäisi katsoa ohjelma tehokkaammaksi.

Vastaukset: 2

02.04.2002 12:01

Tee kahteen jaettuna näin ei pääse kierto liikaa venymään, jos et pääse kuin 2 kertaa viikossa salille.

jk2
02.04.2002 12:07

Jes, itse ajattelin samaa. Kiitos vahvistuksesta.

kirjaudu sisään jos haluat vastata