Millainen treeniohjelma aloittelijalle?

2736
WyX
21. maaliskuuta 2002 12:53

Elikkä olisin vailla kunnon ohjelmaa, ja näitä sivuja katsellessani ajattelin et täältä jos jostain sitä apua voisi löytyä=)
Olen parikymppinen 183cm ja painan tollaset 74kg, elikkä aika hoikka. harrastan salibandya tollaset 1-4 kertaa viikossa.

Olen tässä viimesen 3 viikon aikana käyny säännöllisesti salilla, mutta sitä kaipais jonkunlaista "lukujärjestystä" mitä millonkin tekisi että saisi paremman tuloksen aikaan.

Aikaa pystyn tälle harrastukselle antaa 2-5 viikossa, nyt olen käyny salilla tollaiset 2-4 kertaa viikossa. Ja kotoakin löytyy käsipainot ja penkki. Olen alkanu pitämään tarkkaa treeni päiväkirjaa, eli pistän melkein kaiken ylös paino, kesto, ravinto...jne. Eli olen aika tosissani tämän harrastuksen alottanut, mutta en liian tosissani=)

Ravinto on kai minun heikko lenkki, elikkä aika epäterveellinen. Mutta olen siihenkin tehnyt nytten parannuksia, eli roskaruoka on pääasiassa saanut jäädä. Syön paljon banaania ja omenoita pitkin päivää. Lisäravintoa olen hankkinu syömällä proteiini tabletteja. Tämä koska kananmuna ja kala ei kuulu ruokavaliooni, ja muutenkin ruokavalioni on aika opiskelijamaista, eli mitä milloinkin ehtii.

Jo näitten muutaman viikon aikana on tapahtunu parannusta. Mutta kaipaisin kaikenlaisia neuvoja teiltä joilla on omia kokemuksia kuntosaliharrastuksen aloittamisesta.
Millasta ohelmaa?? Millaista ravintoa?? Millaisia lepotaukoja??..jne

Todella suuret kiitokset jo etukäteen jos joku viitsii nähdä vaivaa minun auttamisessa!
Ja kiitos Keho.netille, on viimesen päälle hyvät sivut!!

Vastaukset: 1

21.03.2002 13:41

Voisit vaikka kokeilla aluksi tämän sivuston ohjelmaa aloittelijoille ja tehdä sitä kahdeksan viikkoa, jotta kehosi tottuu salitreeniin ja sen jälkeen voisit kokeilla jotain kovempaa ohjelmaa. Itse aikoinani treenasin alussa aivan liikaa ja lihakset eivät ehtineet palautua lähes lainkaan.

Miksi ihmeessä syöt proteiinitabletteja? Nehän ovat todella epäkäytännöllisiä ja kaiken lisäksi todella hintavia. Osta mielummin perus heraa, maltoa ja kreatiinia ja sekoita niistä palautumisjuomasi. Se on opiskelijan budjetille ehdottomasti paras yhdistelmä.

Yleisesti ruokavaliosta kannattaa lukea Timo Immosen harmoninen dietti- artikkeli ja myös tämän sivuston vanhat vastaukset saattavat olla avuksi. Siitä se lähtee!

kirjaudu sisään jos haluat vastata