SMACK DOWN oikeaa urheilua?

26442
15. tammikuuta 2003 18:30

Eli törmäsin SubTV:n kanavilla aivan sattumalta tuohon Smack Down ohjelmaan ja oon kyllä miettinyt että miten paljon siitä on näyteltyä ja miten paljon ne kaapit on tosissaan? Esimerkiksi tää olympialaisissa paineissa kultamitalin voittanut kaveri jonka nimeä en nyt muista, niin se ottaa 250 kiloa painavan BIG SHOW hemmon suorille käsille ja heittää siitä voltin taaksepäin... Aika uskomattomia urheilijoita joka tapauksessa. Tietäs vaan että miten paljon ne näyttelee sitten.

P.S. Voi kun saisivat Viikingin tohon ohjelmaan näyttään vähän pojille mallia!

Vastaukset: 52

15.01.2003 18:34

Mä olen sitä satunnaisesti katsellut ja naureskellut miten ne jenkit viitsii. Mun mielestäni se on yhtä näytelmää alusta loppuun, pelkkää showta.

15.01.2003 18:35

joo, show paini on oma alansa, ja tottakai se varmasti vaatii painijoilta pikkasen ominaisuuksia.
Ja, Kurt Ankle on se kaveri joka on oikeestikkin painija, eli tää kultamitali kaveri..
Oma henk. koht. suosikki on tiätysti Dwayne "The Rock" Johnson :)

15.01.2003 18:40

Naurattaa ne saippusarjoihin rinnastetavat episodit. Parasta antia oli mun mielestä, kun tämän pikkaisen turvoksissa olevan näköisen ameriikan kansallissankaripainijan mitalit heitettiin jokeen ja siitähän soppa syntyi...!

Sitten vielä tyhmät jenkit lyö vetoa sovittujen näytelmien lopputuloksista.

15.01.2003 19:03

Kurt Angle, Brock Lesnar, BIG SHOW... Voi herra jestas mitä kaappeja. Viime aikoina musta kaikista sympaattisin on ollut tää "Shakaali" Kanadasta jonka nimeä en tietty muista. Se on kyllä sitten ihan pimee tyyppi se Big Show:n valmentaja/manageri, tais äijä saada viime jaksossa vähän nenilleen kun oli tehnyt Kurt Anglen kanssa vispilänkauppoja. Mä muuten veikkaan että Brock Lesnar tekee vielä comebackit ja rökittää sen managerityypin oikein kunnolla...

15.01.2003 19:15

Luulin että kaikkiahan tietää sen olevan vain näyteltyä. Jos et huomaa sitä katsoessasi (kun lyöntejä ei viedä loppuun jne), niin tsekkaappa vähän tuota ultimate fightingia, niin huomaat eron. Oikeastaan mikä tahansa kamppailulaji kelpaa, niin huomaa, mikä ero on koreografialla ja kamppailulla.

Vaatiihan se fysiikkaa, mutta minun mielestäni se on surkeaa esitystä. Saippua mikä saippua.

15.01.2003 19:47

Samaa mieltä. Boldiksiakin katsoo ennemmin kuin sitä.

15.01.2003 20:20

Onks niillä hemmoilla ees oikeat lihakset vai jotain silikoonia?

15.01.2003 20:21

Tällä hetkellä ohjelma josta Protsku-Vaari saa parhaat naurut. Ehkä mä oon jotenkin naiivi ja haluan uskotella itselleni et ne on tosissaan!

15.01.2003 20:43

WOW mikä niska miehellä...

Joe
15.01.2003 21:19

Viikinki ollut ammattipainijana jenkeissä? Lisäks itellä on pätkä jossa Tony selätetään Ultimate Fightingissa.

15.01.2003 21:36

Kurt Anglen lisäksi oikean painitaustan omaa myös Brock Lesnar, jolla on palkintokaapissaan painimestaruuksia yliopistotasolta.

"Viikinki" Halmekin oli tosiaan takavuosina showpainissa mukana. Myöhemmin kokeili huonolla menestyksellä vapaa-ottelua, ja tuossa em. ottelussa Randy Couture kuristaa ison miehen aika näppärästi =)

15.01.2003 21:37

Käsikirjoitettu, tarkkaan harjoiteltu ja hieman itse esiintymisen aikana improvisoitu. Fyysisesti se heittely ja hyppiminen on silti raskasta, vaikka todelliset vahingot ovat tyyliin nyrjähtänyt nilkka tai revähtänyt lihas (ei siis itse "hakkaamisen" aiheuttamia vammoja). Isot lihakset kuuluvat genreen ja saatu siis aikaiseksi ihan perinteisesti bodaamalla.

16.01.2003 11:09

Takuulla on ukot aineita käyttänyt; esim. Chris Benoit ja Eddie Guerrero ja sitte se ihme geenihabatyyppi. Ja on pahempiakin tapaturmia on sattunu, niska murtunut, jalka taittunut hypyssä, pahempiakin varmasti on sattunut. Ainakin osa tyypeistä häipyy aina välillä juuri tapaturmien takia, Rockilla oli ainaki leffakuvauksia. Rankkaa hommaa tuo on, tv:ssä korkeuserot valehtelevat melko paljon. Paikan päällä tuo näyttäis vielä hullummalta.

16.01.2003 11:13

Nykyinen vapaapaini on ihan peppulista. Toista se oli joskus viis-kymmenen vuotta sitten. Mukana oli paljon enemmän näitä todellisia supertähtiä, jotka osasivat vetää hyvän matsin lähes ketä tahansa vastaan.

Nykyisin liikkeitä on rajoitettu painijoiden turvallisuuden takaamiseksi. Tämä tietysti vähentää lajin viihdyttävyyttä. Jos kattoo ennen Smackia sunnuntaita tulevaa RAW:ta näkee hyvin missä jamassa tänä päivänä ollaan. Aivan käsittämättömän tylsää peruspainia äijiltä, joiden tietää pystyvän sata kertaa parempaan.

Pitkään tuota olen seurannut(jo ennen kun Suomessa alkoi näkymään), mutta nyt ei enää oikein sytytä. Harvoin tulee vastaan mitään hyvää matsia.

Jos tuo nyt kiinnostaa ja joku P2P-softa(kuten Kazaa) löytyy, niin etsikää sellanen matsi kun Triple H-Shawn Michaels Summerslam 2002. Siinä on ehkä viime vuoden paras veto. Loppuun pistetty lekalla mättö tosin vähän laskee tuon arvoa, mutta hyvä se on. Kaksi konkaria pistävät parastaan.

16.01.2003 11:17

Jos jotain "painia" katsoisin niin sitten Ultimate Fighting Championshipsiä. SmackDownia jaksaa katsoa sen 5min ja nauraa tyhmille amerikkalaisille.

16.01.2003 11:18

"Ja on pahempiakin tapaturmia on sattunu, niska murtunut, jalka taittunut hypyssä, pahempiakin varmasti on sattunut."

Owen Hart kuoli muutama vuosi sitten sissäntulossaan. Ideana oli tehdä näyttävä entrance vaijereiden avulla katosta laskeutumalla. Yksi vaijeri kuitenkin yllättäen petti ja Hart putosi metallisen kehätolpan päälle. Show jatkui normaalista ja myöhemmin sairaalasta tuli tieto Owenin kuolemasta. Tuota PPV:ta ei koskaan näytetty televisiossa.

Hartin suku on muutenkin aika suuressa osassa ollut show-painissa. Owenin veli Bret "Hitman" Hart paini WWF:ssä(WWE) aina vuoteen -97, mutta koko suvun riitaantuessa omistaja Vince McMahonin kanssa lähti hänkin lätkimään.

Myös mm. Chris Benoit on saanut oppinsa Hartin painikoulusta. Sen kyllä huomaa.

80-luvulla tehdyssä tutkimuksessa jopa 75 prosenttia painijoista tunnusti käyttävänsä/käyttäneensä erilaisia steroideja. Ne ovat WWE:ssä ihan arkipäivää.

16.01.2003 14:35

Joo sori, siis en tarkoittanut "perinteisesti bodaamalla" -heitolla että lihakset olisi saatu mitenkään natuna vaan ihan sitä, ettei se laji sinällään tee niistä äijistä niin haboja.

Mä olen jostain (ok, sarjassamme luotettavia lähteitä :-) lukenut jonkun wrestlerin haastattelun, jossa nimenomaan todettiin ne edellisessä viestissäni olevat jutut -- ja myös se, että kun kaikki on harjoiteltua/suunniteltua, mitään vakavampia onnettomuuksia ei YLEENSÄ tapahdu. Toistan itseäni, mutta mitä tarkoitin on nimenomaan se, että kaikki se "potkiminen", "lyöminen" jne. eivät jätä vastaavia jälkiä kuin voisi olettaa vaan vammat ovat nimenomaan hypyistä yms. seuranneita venähdyksiä, revähdyksiä jne., ei nyrkinisusta tai potkusta tulleita ruhjeita. Capisce? :-)

16.01.2003 14:39

ei se vapaapaini voi olla pelleilyä, ettekö oo nähnyt rocky III(?) jonka alussa rocky ottaa matsia hulk hogania vastaan? ei muuten oo mitään pelleilyä :)

16.01.2003 14:46

Jenkkien MTV:lla oli vuosi/kaksi sitten reality show nuorista, jotka halusivat showpainijoiksi. Luonnollisesti he asuivat samassa talossa ja joka jaksossa yksi karsittiin pois. Ammattilaiset (mm. Kurt) opettivat heille iskuja, potkuja, heittoja..

Yksi pojista voitti, mutta enpä ole häntä noissa otteluissa nähnyt.

16.01.2003 15:16

Vaikka tuo showpaini on tarkkaan käsikirjotettua niin kyllä se melko fyysistä touhua on. Ei siellä kovin heikolla kunnolla pärjää.

Muutamia showpainijoita on myös oikeassa vapaapainissa tai vapaaottelussa eli nhb:ssä, kuten Shamrock ja möhkälemäinen Bop Sapp joka oli viime vuonna jopa K1:ssäkin voittaen tosi koviakin potkunyrkkeilijöitä ja thaiboxareita.

Ens maanantaina Hesan Urheilutalolla on sitä ihan oikeaa vapaaottelua, Rupponen vastaan Moise. Kannattaa lähteä katsomaan, on tiedossa ehkä kovatasoisin matsi, mitä täällä Suomessa on oteltu.

16.01.2003 15:42

Showpainissa fyysisten ominaisuuksien kehittymisen (=roinaamisen) myötä on varmasti mahdollisuuksia siirtyä nhb-puolelle, kunhan ensin hankkii myös vähän teknistä taituruutta. Sapp on varmasti yksi hurjimmista mörrimöykyistä tuolla kamppailupuolella, mutta silti Antonio Rodrigo Nogueira vei miehestä voiton Pride Shockwavessa armbarilla. Pelkkä koko ei siis tee kenestäkään voittamatonta =)

Niin ja tuo maanantain ottelu on varmasti todella kovatasoinen ja tulee edistämään Rupposen uraa mukavasti. Mikolle lykkyä pyttyyn! Vaikkei sitä taida tarvitakaan ;-D

16.01.2003 15:51

Oli mielenkiintoinen matsi Minotauron ja Sappin vällilä. Kyllä Sappillakin oli hetkensä kun paiskoi Minotauroa niskalleen tatamiin (olisi ollut muuten diskauksen paikka), mutta Mino veti kunnollaan ja tekniikallaan homman himaan.

Äijillä oli abt 70 kiloa painoeroa!! Huhhuh ja se on lihasta se ero. Mutta kyllä yleensä painoerolla ja koolla on suuri merkitys, 70 kiloinen äijä ei pärjää matossa 80 kiloiselle.

16.01.2003 15:54

K1 säännöt vaan sellaset että ei oikee thaiboxingin skillei pääse käyttää, mm kiinni pitäminen ja kyynärpäitten käyttö oli kiellettyy ?

16.01.2003 16:02

Olihan Minotauro ottelun lopussa aika pahassa kunnossa, eli ihan ilmaiseksi ei voitto irronnut =)

Tuo painoero tuntuu kyllä aivan käsittämättömältä, mutta molempien suhteellista voimaa verrattaessa veikkaisin että ero tasoittuu hieman. Minotauro on varmasti painoonsa nähden todella vahva.

Muistelisin, että matossa 20kg painoero vastaa suunnilleen yhtä vyöarvoa Brassijujutsussa, mutta ihan noin yksiselitteinenhän asia ei ole ;D

16.01.2003 16:21

Ride, kiellettyä on. K-1:n säännöt on suunniteltu niin, että ne antavat eri lajityypeille tasaiset lähtökohdat otteluun.

Viralliset K-1 säännöt löytyvät täältä:
http://www.k-1gp.net/e001.htm

16.01.2003 17:12

on ehkä omiaan showpainiin, mutta mihinkään muuhun ei miestä kyllä pitäisi päästää... Oikein hirvittää kattoo kun mies huitoo kun tuulimylly... Ei mitään tyyliä!

16.01.2003 17:26

Ei näissä kisoissa taideta tyylistä antaa pisteitä, vaikka oot kyllä oikeassa, ei Sappilla minkäännäköistä tekniikka ole.

K1:nkin päästettiin, kun on Jaappanissa aikamoinen kassamagneetti.

Saman tyyppinen ilmiö se on kaikkialla, Halme vetää nyrkkeilymatseihinsa katsomot täyteen vaikka nyrkkeilytekniikkansa on aivan onnetonta.
Pojat on houkutelleet sitä vapaaottelukehiinkin, olisi mielenkiintoista nähdä matsi meidän nhb-huippujen, Rupponen, Ilmen tai Leino , ottelu Tonya vastaan.

24.01.2003 02:17

Ovat minun mielestä tosi paskoja, mutta täytyy sanoa, että ovat ne herrat kyllä huippu-urheilijoita ja muutenkin taitavia. Ketä nyt kiinnostaa tämä mielipide, mutta kuitenkin...

25.01.2003 15:52

No minusta Smack Downissa on kuitenkin älykästä huumoria ja tyyliä, RAW on pelkkää jackass-meininkiä. Smack Downia katsoneilta kysyisin että onko mielestänne mitenkään madollista päästä BIG SHOW:n mittoihin sallituilla aineilla vai onko se äijä pelkkää steroidia? Laardiakin siinä kropassa näkyy olevan mutta on sillä ukolla myös habaa.

P.S. Veikkaan että Kurt Angle häviää mestaruuden ja Brock Lesnar tekee vielä näyttävän paluun ;)

25.01.2003 16:09

On muuten mainioita noi ohjelmat ;) Tulee aina katottua sunnuntaina subtv:ltä. Pitää muistaa kattoa taas tänä viikonloppuna. En tohon sun kysymykseen osaa kyllä mitenkään vastata, mutta siitä ollaan yhtä mieltä, että Brock Lesnar tekee näyttävän paluun ;)

27.01.2003 17:30

Oli täyttä rautaa. On se hirveä ukko tuo Brock Lesnar! En malta odottaa parin viikon päästä näytettävää Royal Rumblea: BIG SHOW vs Brock.

27.01.2003 17:38

"onko mielestänne mitenkään madollista päästä BIG SHOW:n mittoihin sallituilla aineilla vai onko se äijä pelkkää steroidia"

Oletko tosissasi? Etkö tiedä, ettei steroideilla sentään PITUUSKASVUUN ole vaikutusta? Big Show on iso ukko, kyllä, mutta lyhyempiä ja suhteessa isompia miehiä näkee missä tahansa.

Enivei, olin paikalla kun poijjaat ja tyttäret leikki Hartwall areenalla ja hyvältä näytti ja hauskaa oli. Oliko kukaan muu paikalla (viime vuoden lokakuussa)?

28.01.2003 10:04

voivoi chi, kerkesit taas ensi...heh! Olin meinaan saman kuitin pistämässä, bigshow on pitkä joo, mutta kamaan mikä läski, kattokaa niitä käsiä, olkapäitä,jalkoja you name it, ei lihaksesta tietoakaan. Pateettinen näky.

29.01.2003 01:39

Tarkoitin lihaskasvua. Harva mies siellä nostaa Brock Lesnaria suorille käsivarsille ja pamautta F5 juntan sen perään.

Kirjoitin jo aikaisemmin että onhan sillä myös laardia.

09.02.2003 19:43

Jahas, Smack Down tulee telkusta tänään kymmeneltä ja jos oikein muistan niin vuorossa on Royal Rumble, siis noin 30 ukkoa kehässä kaikki kaikkia vastaan!

Matsin voittaja pääsee haasteotteluun hallitsevaa WW-mestaria vastaan. Mä vähän veikkaan että nyt Brock tekee sen paluun niin että jytisee!

Pitää varmaan nauhoittaa, on meinaan niin harvinaista herkkua. Klassikko.

09.02.2003 19:46

ai tänään klo 10 subtv?

09.02.2003 19:47

Joo, tarkka aika tais olla 22:20 ja siinä on RAW:n puolelta 15 ukkoa kehässä myös JOS tuo Royal Rumble on homman nimi.

Lets see action!!

09.02.2003 20:13

Royal Rumble... Tätä mä olen odottanut siitä saakka kun näin sen mainoksen!

Tulispa jo Raw ja Smackdown ;)

10.02.2003 04:50

Täytyy myöntää,niin naurettavalta kun se kuulostaakin:Smack ja Raw on meikän suosikkiohjelmat tv:ssä.
Brock Lesnar on ihan ykkösjäbä.
Sais vaan sen Big Shown agentin Paulin joskus oikein kunnolla käsiinsä,ja antais kyytiä niin maan perusteellisesti.
Nää ohjelmathan on vaan niin kuin Kauniit ja Rohkeat,raaempana versiona vaan..hah hah.

10.02.2003 07:57

Nukahdin RAW:n puolivälissä ja Smack Down jäi katsomatta... Oliks se Royal Rumble eilen ja jos oli niin kuka voitti?

10.02.2003 11:34

Lohku Help, kuka voitti, Brock vai?

10.02.2003 23:32

Noi Royal Rumblet ja muut WWE:n erikoistilaisuudet toimii ppv-periaatteella (pay per view.)

Ne eivät näy osana Smackdownia tai RAW:ta vaan ovat omia ohjelmiaan, joiden katsomisesta pitää maksaa (siis Jenkkilässä, Suomeen matseja voi varmaakin tilata jälkeenpäin videona.)

Joka tapauksessa. Brock Lesnar ja Big Show ottivat Royal Rumble -tapahtumassa matsin, panoksena oli pääsy itse Rumble otteluun, siis siihen 15+15 matsiin. Brock voitti sen ja lopulta koko Royal Rumblen.

11.02.2003 07:08

DvD:nä alkaa näköjään löytyä tärkeimmät turnajaiset(tais olla Filmifriikistä,netistä).

11.02.2003 09:04

No ei se SMACK DOWN sitten olekaan oikeaa urheilua vaan pelkkää rahastusta... Taidan lopettaa koko ohjelman katsomisen. Grrrrr.

11.02.2003 09:07

Samperin samperi! Olis kyllä ollut todella kiva nähdä se ottelu! Mutta kiitos Simppa siitä, että kerroit kuka voitti. Nyt ei jäänyt sekään asia epäselväksi...

On se Brock kyllä aika jätkä... :)

Mun suosikki Smack Downis!

11.02.2003 09:09

Mä oon ollut alusta asti Brock Lesnarin fani koska sillä on kaikista kovin asenne, mä sanoisin että se on ammattilaispainin Muhamed Ali... Harmi että tuo kaupallisuus sotkee parhaitten jaksojen näyttämisen TV:ssä!

12.02.2003 10:43

Katsoin eilen telkkarista Late Night with Conan O'Brian ja arvatkaas mitä... BIG SHOW on täysin poskisolisti ja huumoriveikko. Conan haastatteli sitä. Yksi kaikkien aikojen huvittavimpia Late Night haastatteluja! Eli kun seuraavan kerran katsotte Smack Down niin muistakaa että siviilissä nää ammattipanijat on mitä suurimmassa määrin rentoja, perheellisiä huumorimiehiä. Kaikki se mahtailu ja tiukka tuijotus kehässä on pelkkää teatteria!!

Jaa niin, Kutrihan tiesi tään jo pari kuukautta sitten... Onkohan ammattilaispainissa käsikirjoitustiimit ihan samalla tavalla kuin Salkkareissa ;)

Protsku

10.03.2003 12:59

Lueskelin joskus viime kesänä jotakin jenkkiläistä bisneslehteä. Siinä oli pitkä juttu ton painisarja WWE:n toimitusjohtaja Vince McMahonista.

WWE ja sen RAW kärsivät 90-luvun alkupuolella ja puolivälissä aika paljon kilpailevasta WCW-sarjasta, jonka ohjelmat kiinnostivat jenkkikansaa huomattavasti enemmän. WCW:n toimitusjohtajana oli tuolloin Eric Bishoff. (Ihan kuriositeettinä, nykyisissä juonenkäänteissä paljon mukana oleva Payl Heyman johti pienempää, erittäin väkivaltaista painiliigaa tuohon aikaan.)

Kuitenkin, WWE:n ohjelmien katsojaluvuille piti tehdä jotain. Juonien saippuaoopperaelementtejä lisättiin melkoisesti ja käsikirjoitustiimiin palkattiin porukkaa Conan O'Brianista.

90-luvun loppupuolella perustettiin naisten painiin keskittynyt Smackdown, joka laajeni myöhemmin myös miesten painiohjelmaksi.

Nykyisin kirjoitusporukkaan kuuluu entisen Conan-jengin lisäksi Vince, Stephanie ja Shane McMahon, Paul Heyman ja Eric Bishoff. Suuri osa porukasta näyttelee sarjoissa myös karkatyyrejä itsestään.

Ylläolevat tiedot vedin ulkomuistista, lähteitä en jaksanut nyt kaivaa, mutta menköön näin kevyessä aiheessa.

10.03.2003 13:43

Kiitos tiedoista. Olen valitettavasti niin sinisilmäinen kukkaislapsi että aloitin SD:n katsomisen uudelleen. Just ne uskomattomat juonenkäänteet pitävät minut koukussa tähän tv-ohjelmaan ;)

Protsku

10.03.2003 14:04

Olin aikaisemmin Brock Lesnarin fani mutta nykyään mä kannatan sitä hirveää Undertakeria joka ajaa harrikalla!

10.03.2003 14:55

nyt en voi olla kommentoimatta ihan pikkuisen, on aivan ällistyttävää miten paljon keskustelua syntyy tästä ihmeellisestä tv-ssä esitetystä ilmiöstä! kuulun niihin jotka ei vaan millään tajua miksi semmosta jotku jaksaa tehdä ja toiset vielä katsoa.
mutta sallittakoon. minä nauran vaikka boldareille jos satun oleen yksin himassa niin ettei kukaan nää.

10.03.2003 16:34

"Kaikki se mahtailu ja tiukka tuijotus kehässä on pelkkää teatteria!!"

hah hah, taidat olla ainoa ihminen (lukuunottamatta paria sukulaissieluasi jenkkilässä), joka on luullut sitä painimista totiseksi hommaksi.

Ja sitten vielä kauhistelet kaupallisuutta... seuraavaksi varmaan hätkähdät jääkiekkomatsissa, kun viimeinkin huomaat kaukaloa kiertävät kaljamainokset.

Voi jee. Kävin painia katsomassa paikan päällä viime vuonna ja ihan tosissaan ne työnsä ottavat. Hirveän juoksentelun ja paiskomisen jälkeen painijat jaksoivat tulla kehään viihdyttämään - tanssimalla ringissä lasten kanssa. Että ei siihen Conan O´Briania tarvita että nämä "huijarit paljastuvat".

kirjaudu sisään jos haluat vastata