Sukellus artikkeli

26408
15. tammikuuta 2003 15:56

Ihmetyttää, et miksi muka piilolinssejä ei
kannata käyttää? Itse sukellan piilarit päässä, niinkuin monet muutkin, eikä ikinä ole ollut
mitään ongelmia!

Vastaukset: 6

15.01.2003 16:24

Miksi se edes on kielletty? Turvallisuus syistäkö???

15.01.2003 17:00

No juttu vaikutti muutenkin olevan lähinnä yhteenveto eri lähteistä. tuskin kirjoittajalla omakohtaista kokemusta sukelluksesta löytyy.

15.01.2003 17:55

Eihän siinä sanottu, että se kielletty olisi, vaan et ei kannattais käyttää. No, kiva ja rentouttava harrastus. Kannattaa koittaa.
Muuten PADI:n ekan kurssin jälkeen maximi syvyys on 18m.
Joo, yhteenveto juttu varmasti olikin ja hyvä sellainen!!

15.01.2003 17:57

Onks kellään kokemuksia ilman uimalaseja treenaamisesta? Olen kokeillut pari kertaa uida ilman laseja mutta ei onnistu. Tuntuu kuin silmät olisivat hiekkaa täynnä jo 5 minuutin jälkeen.

19.01.2003 18:15

Minulla se oli toisinpäin: uin vuosikaupalla ilman uimalaseja kun en millään tuntunut tottuvan niihin. Sitten jouduin valitsemaan: joko lasit tai sitten uiminen pitäis jättää. No, pakon edessä lasitkaan ei tuntunu enää niin kauheilta eli nyt olen käyttänyt niitä jo useamman vuoden enkä vois kuvitella uivani ilman! Silmät loistavat kirkkauttaan nykyään myös uimatreenin jälkeen... ;-)

19.01.2003 18:31

Lapsena silmäni olivat tosi herkät vedelle, mut kun teininä tottui sukeltelemaan kloorivedessä ilman laseja ja myöhemmin uimaan silmät auki parisen kilsaa huuhdellen vuorotellen silmiä kloorivedellä ja vuorotellen ilmalla (rintauinnissa), niin uimalasit tuntuivat lähinnä häiritseviltä, kun jatkuvasti joutui huuhtelemaan huurut pois.
Silmäni olivat kuitenkin aina punaiset kun vampyyrillä ikään ja metrossa istuminen silmät avoinna hävetti... Ratkaisuksi apteekista silmätippoja, jotka supistavat silmän hiussuonistoa ja näin 'valkaisevat'.

Tämä vaikutti kuitenkin typerältä touhulta siihen aikaan kun kävin paljon uimassa, joten hankin uimalasit. Ties mihin silmän kuivettumisiin tilanne olis muuten johtanut...

Ei tahdo olla vampyyri eikä kuivasilmä ;)

kirjaudu sisään jos haluat vastata