Keskustelut » Kauneus » Hiustenpidennyksistä?

Hiustenpidennyksistä?

2324
May
12. maaliskuuta 2002 14:55

Onko kellään kokemuksia? Tuntuu tää kutrien kasvattaminen niin epätoivoiselta hommalta..

Vastaukset: 4

12.03.2002 15:20

Itelläni oli jokin aika sitten letitysmenetelmällä tehty pidennös. Sen voi tehdä maallikkokin, jos vain on sorminäppäryyttä. Mulle sen teki hyvä kaverini. Maksoi n. 250 mk ja kesti kolmisen viikkoa.

Tuo pidennös tehdään siten, että takaraivoon vedetään pari riviä aivan ohuita ranskalaisia lettejä, joihin se pidennysosa ommellaan kiinni.

Itse pidennös oli ihan kiva, mutta vaivalloinen. Ei pystynyt kunnolla harjaamaan hiuksia, ja peseminenkin oli hankalaa, kun ei ompeleen kohdalta pystynyt pesemään päänahkaa.

Kun otin pidennöksen pois, niin hiuksia lähti VALTAVASTI. Eli letit+ompeleet olivan kuluttaneet ja katkoneet mun omia hiuksia. Sama vaikutus on kuulemma kaikissa pidennystyypeissä (esim. liimaamalla tehdyissä). Itse en enää moisia härveleitä päähäni ota!!!

14.03.2002 09:48

terve,

yhdyn täysin edelliseen. En tosin itse omaa omakohtaisia kokemuksia tästä tupeelisukkeesta, ollut letit joskus ja niistä positiviset kokemukset. Ystävällä oli tämä tupee...ja vääntöä ihan tarpeeksi kyyneleihin asti. Oli ammattilaisen tekemä, ja alkuvaiheessa niin tiukka, että siihen legendaariseen psykantestin kysymykseen "kiristääkö vanne päätäsi" olisi hän vastannut "kyllä, kaksi". Pestessä hankala sekä harjatessa. Tosin luonnon hiusta... Eikä ihan halpa jutska.

Poisoton yhteydessä nämä letitysosat olivat niin kuluneet (hei, roikkuuhan niiden varassa ompeleilla parhaillaan aika paljon tupeeta...) eli hiustenlähtö oli melkoinen tältä osin.

Tämä on tietysti jokaisen oma valinta. Itsekin haaveilen pitkästä hulmutukasta - kyllä se sieltä tulee kun jaksaa kasvattaa. Juttele kampaajasi kanssa, keksikää kivat välimallit ja miten pääset tavoitteisiisi. . Erittäin hyvä tapa on pitää pitkät välikäynnit eli et käy leikkaamassa, värjäämässä tms vain. Ja ennen kaikkea mainitse aina joka käynnillä ETTÄ YRITÄT KASVATTAA HIUKSIASI. Varmistathan myös tarpeellisten vitamiinien ja hivenaineiden saannin, ei ainakaan haittaa hiusten kasvulle =)

Hius on uusiutuva luonnonvara - tsemppiä!

15.03.2002 12:06

No joo, mielipiteitähän on monia, mutta ajattelin nyt kertoa oman kokemukseni...n. vuosi sitten oli oma tukkani siinä "ärsyttävässä" vaiheessa kasvatusta, että ajattelin ottaa ja kokeilla pidennystä. Menin omalle kampaajalleni, jonka luona olen käynyt ihan pikkutytöstä asti. Pidennyksestä tuli UPEA! Puoleenselkään asti ulottuvat kiharat...! Kiinnitystekniikkana oli ns. vaha, eli hiuksia oli tupsuissa, joiden päässä oli jotain vahaa/liimaa, joka sitten yhdistettiin omaan hiustupsuun sulattamalla tämä vaha. Pesussa ja harjauksessa ei ollut suurempia ongelmia. Ei vaan saanut ihan niin rajusti harjata kuin omaa tukkaa. Värjäyskin sujui kuin omalle tukalle. Pikkuhiljaa tupsuja alkoi irrota, joten menin samalle kampaajalle poistattamaan pidennykset. Oma tukka ei ollut kärsuinyt, mutta mukavasti kasvanut sinä aikana... ;)
Pidennyksen kestohan riippuu hoitotavasta. Kannattaa selvitellä aina iltaisin, vaikka telkkaria katsoessa, vahakohdat hiuksista. Näin ei synny takkuja. Parhaimmillaan pidennys kestää jopa 8kk! Eli koemuksia on monenlaisia, jokaisella varmasti erilaisa, tässä omani!
Mielestäni, jos aikoo ottaa pidennyksen, siitä kannataa hiukan maksaakin, ja tiedustella kampaajalta, onko hän KOKENUT laittaja...

29.03.2002 16:40

Itselläni on ollut pikkuletit, kaverien laittamat, ja kyseisiä kiristys ongelmia ei ollut. Pesu oli aika helppoa ja käytin alkuajan kutinaan kampaamoliikkeistä saatavaa bio+ - hiuspohjan häiriö nestettä, joka sivellään päänahkaan. Ainoa ongelma oli se, että niskan lyhyemmistä hiuksista letit tahtoivat irrota, mutta ne sai laitettua aika näppärästi takaisin. Lettejä minä pidin n. 2 kk ja tottakai hiuksia pois oton jälkeen lähti. Ihmisellä lähtee n 100 hiusta päivässä, lettien kanssa ne vain jäivät lettien sisälle. Joten on ihan luonnollista, jos niitä hiuksia lähtee valtava tuppo. Kyllä niitä kasvaa lisää.

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Keskustelut » Kauneus » Hiustenpidennyksistä?