Atooppinen/kuiva iho

1950
27. helmikuuta 2002 11:29

Kärsin atooppisesta ihosta ja näin talvisin tilanne vain pahentuu entisestään. Mitkään voiteet tai hoidot eivät tunnut tehoavan - kuivun pois.

Haluaisinkin kuulla ihmisten kokemuksia samantyyppisistä ongelmista ja niiden hoidoista? Jos vaikka olisi jäänyt jotain huomaamatta.. Kiitos.

Vastaukset: 9

28.02.2002 08:59

Saatko tarpeeksi rasvaa ruokavaliosta? Itselläni iho kuivuu heti, jos olen esim. tiukalla ruokavaliolla josta ei saa rasvaa riittämiin.

28.02.2002 10:06

olikin hyvä huomio. Olen aikaisemmin kiinnittänyt huomiota lähinnä vain runsaaseen nesteytykseen, en rasvaan. Voi hyvinkin olla, etten saa tarpeeksi rasvaa ruokavaliostani. Olen kasvisyöjä ja saan rasvani lähinnä oliivi- ja rypsiöljyistä, joita kylläkin käytän harvoin. Millä ruoka-aineilla voisin terveellisesti lisätä rasvansaantiani?

28.02.2002 11:47

Nimenomaan mainitsemistasi öljyistä. Lisää niiden käyttöä ruuan valmistuksessa tai esim. salaattikastikkeina.

28.02.2002 13:04

Kalanmaksaöljy ja soijalesitiini voisivat olla sinulle hyviä lisiä. Kannatta kokeilla.

28.02.2002 13:32

pojat vastauksistanne!

Tämä ei liity asiaan mitenkään, mutta mahtaakohan kukaan tietää, minkä takia nimimerkkini ei näy vastauksissani ja miten asian saisi korjattua?

28.02.2002 13:58

Kirjaudu sisään, klikkaa alhaalta 'oma profiili' ja määritä itsellesi nimimerkki ja paina tallenna. Jos olet jo tämän tehnyt niin systeemissä on virhe :D Tässä tapauksessa ota yhteys @keho.nettiin ja kerro tunnuksesi ja ongelmasi niin selvitetään mistä johtuu.

28.02.2002 14:07

Toimii oikein hienosti :)

03.03.2002 07:37

www.atopialiitto.fi ja sieltä keskustelut.

Kannattaa käydä läpi kaikki shampoot, kynsilakat, vaatteiden pesu- ja huuhteluaineet ym. ja tarkistaa, etteivät ne lisää ärsytystä. Talviaikaan atooppinen iho yleensä kuivaa.

Apteekin hyvät perusrasvat vaihdellen. Esim. Ceridal -suihke ja lipogeeli ovat hyviä, jälkimmäinen aika tuhtia tavaraa kylläkin.

Hyvä suhde ihotautilääkäriin on paikallaan, talvella voisit kokeilla myös SUP -valohoitoa ihon kunnossapitoon.

Älä kuitenkaan anna atopian voittaa liikuntaintoa. Liikunta ja hyvä kunto antaa hyvän mielen, ja se jos mikä pitää ihon hyvässä kunnossa.

Myös ravintorasvat on tosiaan hyvä tsekata. Itse lotraan reilusti oliiviöljyä (ei kolesteroli- eikä paino-ongelmia) ja syön myös kalaöljykapseleita. Helokkiöljystä minulle ei ollut apua, söin sitä parin vuoden ajan.

05.04.2012 20:44

Kokeile tätä:
http://www.huuto.net/kohteet/kuiva-herkka-atooppinen-iho-ziaja-med-vartalovoide-auttaa/216218664

Tämä on todella hyvä ja toimiva apua, silti ei mitään kallis tuote.

Uusi Ziaja MED sarja saatavana vain apteekeissa Puolassa, nyt on Suomessakin!

Tarkista myös muut kohdeet! Sieltä löyty lisää tuotetta...

kirjaudu sisään jos haluat vastata