Keskustelut » Kauneus » kadonnut vyötärö

kadonnut vyötärö

17336
30. lokakuuta 2002 21:09

aika monella naisella taitaa olla nykyään sama juttu, että on ylhäältä alas aivan pötkö... Onko muita mahdollisuuksia saada ampiaisvyötärö (jokin liike? ) kuin saada se geeneissä tai korsetilla? Pitäiskö vaan treenata lihaksikkaammat olkapäät ja reidet?

Vastaukset: 13

30.10.2002 21:38

tuota tuo rasva yleensä estää aika paljon eli rasvaa vain polttaamaan lenkille ja tietysti kun jo mainitsit niin lihakset auttavat kovasti asiaa...eli sali siihen lisäksi kolmesti viikossa jo alkaa näkymään.
Salilla oli hyvä myös treenata kierto liikkeitä jotka edes auttavat vyötärön muokkaantumista!
-Mutta toki Dolli olet aika nuori joten ei paineita vartalosi muuttuu vielä...Mutta kuntoilu on muutenkin ihan terveellistä myös mielelle!

31.10.2002 10:19

Luulisin että dolli tarkoittaa rakenteeltaan tasapaksua kroppaa, ei vatsamakkaroiden kertymistä.

Kiertoliikkeita en ainakaan suosittele. Vaikutus on nolla tai käänteinen. Paljon kiertoja tekemällä nääs kyljet ja vinot vatsat vahvistuu = kasvaa = vyötärö vain levenee. Sama koskee jossain määrin muitakin vatsan seudun ja alaselän liikkeitä. Toki noita kaikkia on syytä treenata jo yleisen hyvinvoinnin vuoksi. auttavathan ne mm ylläpitämään hyvän ryhdin, jolloin vyötärökin näyttää hoikemmalta.

Kyllä se karu totuus taitaa olla, että vartalon mallia ei voi juurikaan muuttaa. Tai ainakaan pienentää. Paitsi kylkiluita poistamalla... Voitteko muuten ymmärtään että joku ryhtyy sellaiseen?! Kyllä treenattu vartalo on kaunis tasapaksunakin. Täähän on täysin makuasia. Muodokkaat tiimalasinaiset monesti kadehtii poikamaisia ja tasapaksuja siskojaan.

31.10.2002 10:31

no en ole nainen mutta asiasta oli juttua juuri yhden fitness-naisen kanssa. Eli esim. naiset välttävät hieman keskivartaloa kovasti paksuntavia liikkeitä (maastaveto) jotta se tiimalasi-malli säilyisi paremmin. Idea on siis kasvattaa hartia ja selkä-osastoa sekä reisiä jotta vaikutelma kapeasta vyötäröstä saadaan aikaan.

Eli jos rasvat on alhaalla niin kyllä reisi ja olkapää-osastoa lisää.

31.10.2002 12:55

Maastavetoko kasvattaa keskivartaloa?!! Miksi?

31.10.2002 13:04

vilkaisepa tuosta
http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.html

Ihan alimmaisena on
Rectus Abdominis
Obliques

mutta ei tästä nyt noin tarvi pelästyä =)

31.10.2002 13:12

...kun mun mielestä tuo setä kyllä kyykkää tuossa kuvassa... ;)

31.10.2002 13:27

heheheh jos heräisi tähän viikkoon...

http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBDeadlift.html

No pointti on molemmissa sama...eli vaikutus keskivartaloon.

Twi
31.10.2002 13:33

http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBDeadlift.html

Liikettä tehdessä käytät lähes koko vartaloa hyväksesi ja etenkin keskikeho on jännittyneenä.
Mutta loistava liike, älä jätä sitä pois! Tee pitempiä sarjoja/harvemmin/ tai korvaa

http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBStraightLegDeadlift.html joka kuormittaa enemmän takareisiä.

31.10.2002 13:46

Mulle varmaan sopii paremmin tuo ensimmäinen liike ja sitä olen tehnytkin, sillä mulla maastaveto on hauis- ja selkäpäivän liikkeenä. On muuten vähän eri mielipiteitä siitä, onko se selkä- vai jalkaliike, mitäs sanotte?

31.10.2002 13:47

Itse teen maastavedon selkäpäivänä...mutta tästä lienee makuasioita yhtä monta kun tekijääkin. Eli miten itse hyväksi kokee ja jaksaa sanoisin minä.

31.10.2002 14:54

Mulla tuo maastaveto (suorilla jaloilla) ottaa sekä selkään että takareisiin varsinkin jos annan alhaalla venytyksen tuntua takareisissä.

04.11.2002 23:08

anteeks nyt mutta miten Dollilta on voinu vyötärö KADOTA kun se tuskin on tohon ikään mennessä vielä muotoutunutkaan??! Täällä kun on myös tämmönen (katkera) täti vuosimallia -76 joka tuskailee OIKEESTI tuon ongelman kanssa. Vatsiksia peittää jonkilainen elintasokerrostuma, jota ei taas muualla kropassa ole; eli jos poltan rasvaa reippaanlaisesti niin hupenen muualta ihan olemattomiin!!

05.11.2002 08:07

Tarkistin ton maastavedon omalta ohjaajaltani äskettäin ja se on ehdottomasti jalkaliike. Alaselkä toki aktivoituu myös mutta jos suoritustekniikka on oikein pitäisi tuntua enemmän takareisissä kuin alaselässä.

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Keskustelut » Kauneus » kadonnut vyötärö