Keskustelut » Kauneus » motivointi

motivointi

17199
29. lokakuuta 2002 10:24

Millä te saatte itsenne motivoitua liikkumaan. Mulla on pieni muksu, asutaan landella jossa ei näy katuvaloja. Salille on matkaa 45km. Ainoo mitä voi tehdä illalla on mennä ulos pilkkopimeeseen, EI KIITOS. Ennen lasta ajoin salille pari kertaa viikossa ja jopa yritin tehdä kaikenmaailmojen Cindyen tahdissa jumppia.
Onko muilla näin hankalaa?

Vastaukset: 9

29.10.2002 10:46

No jos todella on noin hankalaa niin kannattaa varmaan ostaa kotiin jotain vehkeitä lihaskuntoa varten ja sitten jotain jumppia varten van järjestää aikaa ja ajaa sinne citiin. Ja kai sitä valoisalla voi käydä jossain lenkillä yms?

29.10.2002 11:37

no kuka motivoi milläkin. mulle liikunta on kuin lääke: hyvä tuuli sillä vaan paranee ja huono yleensä helpottaa. motivointiongelmia ei siis useinkaan ole.

harrastusmahdollisuudet on tosin tällä hetkellä paremmat kuin sulla: valaistuja pyöräteitä riittää, lähin kuntosali on puolen kilometrin päässä eikä valaistut lenkkimaastotkaan niin kovin kaukana. valtaosan elämästäni olen kuitenkin asunut seudulla, jossa mitään kuntosaleja tai juuri jumppiakaan ei juuri ollut, ja liikuin kyllä silloin aivan yhtä paljon. ei muuta kuin jalat alle ja maantielle, ja lopuksi irtopainot heilumaan. itse sitä pitää itsensä motivoida ja lähteä liikkeelle, ei ne salit tai valaistut ladut sinänsä kenenkään puolesta harrasta. mikä tosiaankaan estää sua liikkumasta valoisaan aikaan?

kokeilepa tehdä vaikka aamulenkki siinä vaiheessa kun päivä alkaa sarastaa, ja nauti siitä luonnonrauhasta, mikä sua siellä landella ympäröi. ja talvella silmä kyllä tottuu pian vaikka metsän hämärään, lumi hohtaa aina sen verran, vaikkei kuutamo kirkas olisikaan. ei muuta kuin hankeen kahlaamaan, siinä se kunto kasvaa! minä ostaisin sinuna vaikka lumikengät.

jos jotain kuntosalin tyyppistä haluat harrastaa, niin kannattaa ehkä satsata irtopainoihin. täälläkin varmaan joku ystävällinen neuvoo sopivan kotiohjelman teossa, kun kerrot ensin, miten liikunnallinen olet. tai sitten on tosiaan vain ajettava sinne salille, vaikka ymmärrän kyllä, että noin pitkä matka jo turhauttaa. mitä jos ostaisit kotiin vaikka kuntopyörän?

29.10.2002 13:59

Juu, kyllä käynkin viikonloppuisin valoisaan aikaan kävelemässä mutta näin viikolla töiden jälkeen kun on aika pitkät päivät ei kerkiä ulos enää valoisaan aikaan. Ennen asuin muualla ja kaverin kanssa tuli käytyä salilla ja aerobickeissä useamman kerran viikossa mikä oli tosi ihanaa mutta siten löytyi mies ja tuli muutettua tämän perään : ) ja nyt näin lapsen saannin jälkeen tuntuu että ei saa potkittua itseänsä eteenpäin enää ollenkaan.

29.10.2002 14:01

Aika raaka tilanne. ei muuta kun nyt kiukulla sitä ''en mä nyt millään jaksais, ja ei se nyt haittaa että mä tän kerran jätän väliin'' - tunnetta vastaan! Kun ittensä sitten saa liikkeelle niin se on kyllä mahtava viilis!

29.10.2002 20:38

Hankalinta on aloittaminen! Kun saat itsesi vaan aloittamaan kuntoilun, niin kohta huomaatkin, ettet enaa pysty lopettamaan ;)

Asuin itse vuosia katuvalojen ulottumattomissa, ja kylla sita silti tuli ihan mukavasti ulkoiltua talvisinkin, hiihtoa ja lenkkeilya! Otas vaikkapa korvalappustereot mukaan niin ei tunnu niin yksinaiselta meno...

Kasipainot vaikuttaa ihan loistavalta idealta jos et paase salilla kaymaan kovinkaan usein, ja hyva hankinta voisi olla vaikkapa sellainen fitness-pallo. Se on yllattavankin monikayttoinen! Hyvia ohjeita loytyy muunmuassa oxygen -lehdesta (on kylla englannin kielinen, mutta hyvat kuvat).
Tsemppia sinulle oikein paljon, ei kun vaan nauttimaan liikunnasta!

P.s tuli vaan mieleen, etta eiko siella teillapain ole mitaan kylakoulua, tms. jonka yhteydesta loytys kuntosali?? Tai kansanopistoa joka jarjestaisi jumppia? Kannattaa vaan soitella ja kysella!

29.10.2002 21:35

Entas kuntopyora? Lykkaa sen vaikka telkkarin eteen, niin tulee samalla hoidettua se viihdytyspuolikin. Lupaa vaikka itselleen, etta polkee jonkin puolituntisen sarjan jakson verran. Sitten kun on kunto kohentunut, polkee vaikka kokonaisen tunnin verran.

Armilla oli hyvia ideoita: noi kansanopistot ja kylakoulut on varteenotettavia vaihtoehtoja. Ainakin mun vanhempien kotikonnuilla kylakoulujen tiloja kaytetaan illalla kaikenlaiseen, joogasta lahtien.

Ja olihan taalla mainittu jo kasipainot ja fitness-pallotkin.

...niin ja taisihan joku jo mainita tuon kuntopyorankin...;)

29.10.2002 22:20

Itse vedin videolta aerobicejä, kun muksut oli ihan rääpäleitä, heidän päiväuniaikaan,
-tein kuntopiirejä kotona, käytin lapsia lisäpainoina jalkakyykyssä, vatsalihaksissa, punnerruksissa yms.(muksuilla oli kivaa ;))
-Ulkona tein lenkkiä vaunujen kanssa valoisaan aikaan pari tenavaa kyydissä (hyvää voimakestävyysharjoittelua;)
"Kyllä hätä keinot keksii!"
-kylätoimikunnilla on yleensä aktiivista sähly- , lentis- ym toimintaa , jos vain kyselet, niin voit löytää omasi.
Valoa ja voimia kaamokseen !

30.10.2002 01:37

Joka kerta kun meen treenaamaan,ja tuijotan
lämmitelyn jälkeen painoista notkuvaa tankoa,ennen ensimmäistä mega-duty/rest-pausesarjaa,jännittää..pelottaa.Tiedän,että joudun antamaan kaikkeni,kaikki mitä itsestäni
irti saan.Vaadin itsestäni kaikki irti,se on yksinkertaista,...en yhtään enempää.
Tällä mentaliteetilla heitän harjoitukset läpi,aina.
Ylitän itseni,sillä tavoin tunnen eläväni,ja jaksan
olla pari päivää kiipeilemättä seinille,ja kotona
ollaan taas niin rauhallista poikaa että...

Jli
08.11.2002 15:49

Mulla on kotona jumppa-kuminauhaa, joogamattoa, käsipainoa, vatsapenkki, jumppavideoita, stepperi etc. Mitään näistä en juuri ole kotona käyttänyt. Mutta jumppapallo on huippujuttu! Sillä tulee jumpattua, koska se on hauskaa ja tehokasta. Punnerrukset, reisi- ja peppulihasliikkeet ja vatsat tekee sillä tosi mielellään. Kerran viikossa käyn ohjatulla tunnilla poimimassa vinkkejä kotiliikuntaan.

Moni voi pitää mua kummallisena, koska tykkään juosta ei-niin-raikkaassa-ilmassa kuntosalin juoksumatolla. Koska mulla on sinne kuukausikortti, saataan lähteä pimeälläkin sinne pienelle puolen tunnin pyrähdykselle! Liukkaat (ja turvattomat) lähimetsän lenkkipolut ei todellakaan houkuttele!

Aikaongelma se on minullakin, vaikkei lasta olekaan. Kun opiskelee yhdeksästä seitsemään, ei virtaa liikkumiselle aina löydy, mutta silloin kannattaakin se hyötyliikunta.

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Keskustelut » Kauneus » motivointi