Keskustelut » Kauneus » Kdonneet reidet takaisin?

Kdonneet reidet takaisin?

16977
Mie
24. lokakuuta 2002 11:01

Hei! onko neuvoa sellaiseen pulmaan kuin minun kadonneet reiteni. Pari vuotta sitten laihduin VAIN kylläkin muutaman kilon, mutta painoni on ollut sen jälkeen pysyvästi 54-55. Pituutta on 171cm. Ennen siis painoin 57-58, johon olisin ehkä tyytyväinenkin=)
Entiset seksikkäät reiteni ovat kadonneet jonnekkin.. epäilen tietenkin että lihakset ovat jotenkin päässeet katoamaan sieltä. Miten saisin hyvin tuloksin kauniit reisi-lihakseni takaisin? Harrastan liikuntaa runsaasti. Käyn aerobicissa n. viisikertaa viikossa,niin usein kuin siis jaksan , joinakin iltoina on myös lihaskuntoa sisällytettynä tunteihin, eli kiinteytys ja body-aerobic-tunneilla.Muuta en oikeastaan ehdi nuiden tuntien lisäksi edes tekemään.
Haluaisin siis reisiin hieman paksuutta eli lihasta tehokkailla liikkeillä.

Vastaukset: 27

24.10.2002 11:04

vähennä jumpat kolmen. Rupeaa treenaamaan salilla. Treenaa kovaa jalkoja vaan kerran viikossa eikä mitään tyyliä ''ilman painoa, 20-30 toistoa, ja sarjat kesken''. Kunnolla painoa niin että jaksat tehä just sen 12 toistoa. Kyllä sitä sitten taas kohta löytyy. ei sen vaikeempaa. salia,salia, salia sitä siihen tarvitaan.

24.10.2002 11:08

Kyllä vaan, Pala kertoi sen totuuden. Salia käymällä saat ajan kanssa massaa jalkoihisi.

Suosittelisin sinua kyllä hieman vähentämään tuota sinun aerobiccaamista... huh! viisi kertaa viikossa. Ettei vaan taas olisi joku *TANAN trolli-pelle asialla. Käy vaikka kerran viikossa salilla ja kaksi-kolme kertaa salilla. "Vähemmän on paremmin"- teesini taasen paikallaan.

Mie
24.10.2002 11:24

Joo... meillä olis oma kuntosali tässä kerrostalossa mutta aika kehno sellainen, jospa minä innostuisin sitten viikonloppuna jo aloittamaan. En ole mikään" *TANAN trolli-pelle", vaan köyhä opiskelija tyttö, joka haluaa hyödyntää ilmaiseksi saamaansa liikunnan-ohjausta,( ohjaan itse lapsi-ryhmiä, joten saan sen takia käydä seuran ohjatuilla tunneilla ilmaiseksi). Kuntosalitki ois muuten niin kalliita!!Olenkin ehkä enemmän sellainen ohjausta kaipaava, motivaatio nousee kun pitää punnertaa muiden ihmisten nähden eturivissä, samalla kun ohjaaja pakottaa jaksamaan vielä muutaman toiston. Se on mukavaa, mutta jos yksin pitää itseään painostaa, niin helposti sitä keksii tekosyitä, ettei jaksa tehdä niin tehokkaasti..

24.10.2002 11:34

Ei missään tapauksessa kovaa heti alkuun jos sinulla ei ole taustaa painoharjoittelusta. On järkevää aloittaa pitkillä sarjoilla n. 20 toistoa ja näin totuttaa lihakset uudenlaiseen rasitukseen.
Näin ehkäisee hyvin mahdollisia vammoja ja opit oikean suoritustekniikan. Noin puolen vuoden harjoittelun jälkeen sitten voi lyhentää sarjaa ja ottaa painoja reilummin. Aloittelija kehittyy varsin hyvin noin.

24.10.2002 12:02

No joo. Toi on kyllä totta wald. Mutta kai nyt vähän nopeemminkin voi ruvet iskemän ''kovaa'' kun puolen vuoden päästä...? Tottaki pitää saada tekniikka kuntoon, ettei paikat hajuoa ja ihan aloittelija kehittyy kyllä toki tollasella pitkälläkin sarjalla aluks.

24.10.2002 12:03

Onkos sulla siellä talonne punttiksella tankoa (voit ottaa myös penkistä tangon) ja vapaita levypainoja? Jos on, voit tehdä jalkakyykkyä ja näin ollen pääset jo todella pitkälle tavoitteessasi.

Kyllä sitä yksinäänkin riittää motivaatiota jos todella haluaa toteuttaa toiveensa ulkomuotonsa suhteen. Ja toisaalta eikös punttailu ole jo itsessään ihan fantsua?

24.10.2002 12:03

Punttailu on hubaa!

24.10.2002 12:35

Ehkä puoli vuotta on vähän liikaa, mä ainakin punttailun aloitettuani siirryin jo noin 2 kk päästä isompiin painoihin ja pienempiin toistoihin. Tietenkin se on yksilöllistä, kannattaa kuunnella kehoaan. Jos tuntuu siltä että jaksaa enemmän, niin sitten vaan painoja lisää niin kehitystä tapahtuu!

24.10.2002 13:42

Tuo puoli vuotta kuullostaa kyllä itsestäkin aika pitkältä ajalta, mutta joistain kirjoista tuon suosituksen olen lukenut. Lihasten ja nivelten täytyy tottua painoharjoitteluun ja varsinkin jalkatreeneissä polvet joutuvat koville ja ovat herkät kaikenlaisille vammoille (varsinkin jos tekniikka on hukassa). Toki parin kuukauden kuluttua voi lyhentää sarjaa ja nostaa painoja (tuntuman mukaan) mutta tuskin kroppa on vielä silloin valmis koviin bodytreeneihin pakkotoistoineen ym. tai raskaaseen voimaharjoitteluun. Ehkä sillä puolella vuodella ajettiin takaa tuollaista.

24.10.2002 14:13

Samaan puolen vuoden "karenssiin" itsekin olen useasti törmännyt. Toisaalta itse kun nämä punttailut aloitin, otin kuukauden verran kevyesti ihan vaan tekniikkaa hioen. Sen jälkeen kovat piippuun ja sarrrrrrrrrrrrjaaaaaaaa!

Lievä rasitusvamma minulle tuli vasempaan kyynärvarteen, mistä olen täällä varmaan joskus aiemminkin kertonut. Se vaivaa toisinaan vieläkin lähinnä hauiskäännössä suoralla tangolla, minkä vuoksi sitä liikettä hieman vieroksunkin. Muuten on kroppa pysynyt aivan mainiosti kehityksessä mukana.

Mutta Myrtti ja kumppanit, älkää siltä liikaa puskeko sitä rautaa. Ja muistattehan syödä niitä kivennäisaineita.

24.10.2002 14:20

Hmm.... tyttö kuitenkin käy 5 krt viikossa jumpassa sekä erilaisissa body pump -jutuissa, joten voisi kuvitella tuota lihaskuntoa olevan jo jonkin verran. Mun mielestä tuolla lähtötasolla luulisi riittävän esim. 3:n kk:n totuttelujakso.

24.10.2002 15:04

Kerrohan lisää tuosta rasitusvammastasi. Olen nimittäin viimeaikoina huomannut vasemman ranteen ulkosyrjän kipeytyvän tietyistä liikkeistä kuten hauiskääntö ja ranskalainen punnerrus suoralla tangolla, vinotankoa käyttäessä ongelma on hieman lievempi. Miten pääsit siitä eroon?

24.10.2002 15:17

Minulla oire ilmaantui pistävänä tunteena vasemman kyynärvarren lihaksissa tai luussa (?!?) En tarkalleen osannut paikallistaa tunnetta. Jokatapauksessa tunne tuli varsin syvältä.

Lievää kipua tunsin alussa treenin yhteydessä, mutta myöhemmin tunsin ilkeää pistoa myös muulloin kun vähänkin rasitin kyseistä aluetta.

Minä en ole päässyt oireesta täydellisesti eroon, sillä toisinaan tunnen samanlaista pistoa suoralla tangolla habaa pumpatessa. Kun kyseisen liikkeen olen jättänyt vähemmälle ja kun annoin annoin alueelle parin viikon levon, en ole enää tuntenut pistoa laisinkaan.

Venytteletkö kyynärvarsiasi? Aika harvoin näen kenenkään niin tekevän, että eipä ihme jos paikat vähän kränäävät.

24.10.2002 15:34

No mulla taitaa olla sitten vähän lievempi, kun se vaivaa vain juuri treenatessa. Voi olla, että ne ovat ärtyneet liian suurista painoista, kun en ole pahemmin hauiksia treenannut sitä ennen vähään aikaan. Ehkä parempi unohtaa nuo hauiskäännöt. En kyllä ole harrastanut ko. venyttelyä ollenkaan, miten se pitäisi tehdä?

25.10.2002 09:42

Tässä minusta paras venytysliike kyynärvarsille. Tämän vielä kehtaa tehdä salillakin..

http://www.exrx.net/Stretches/WristFlexors/Praying.html

25.10.2002 12:02

Entä jos tavoitteet ovat päinvastaiset kuin Miellä, eli haluaisin päästä eroon seksikkäistä reisistäni ;)

Paljon jumppaa eikä lainkaan punttia? Nälkäkuuri varmaan tepsisi, mutta se on niin pirun epämukavaa. Onko kellään kokemuksia spinningin vaikutuksesta jalkojen kokoon?

25.10.2002 12:11

Tuotah... miksi ihmeessä haluat "päästä eroon seksikkäistä reisistäsi"?

Kyllähän ne lihakset ajan kanssa kuihtuvat pois, jos et niitä salilla treenaa. Kenties tämä olisi helpoin tapa päästä niistä eroon, tosin en edelleenkään ymmärrä miksi näin haluat tapahtuvan. Treenin jättäminen siis riittänee, eikä tarvitse kiduttaa itseään millään dieeteillä.

Spinningiä en ole kokeillut (kuten meitsin kovan jätkän maineesta varmaan sen jo osasi arvatakin), mutta enpä usko lihaksille niin kevyen ja pitkäkestoisen treenin ainakaan kasvattavan reisiäsi. Siis sillä tavalla että eron huomaisit.

28.10.2002 09:04

Jos keksit, millä reidet saa pois, niin kerro mullekin. Alkaa ärsyttämään, kun koskaan niitä en ole sen kummemmin treenannut ja silti saa etsimällä etsiä housuja. Kaipa vaatevalmistajat kuvittelee, että kaikki naiset on tikkujalkoja...

28.10.2002 10:18

spinning ei muuten todellakaan ole "niin kevyttä", vaikkei se ehkä reisiä suoranaisesti kasvatakaan (tai mikä tahansa on tietty kevyttä, jos vain löysii..) ei se kyllä välttämättä pienennäkään niitä, paitsi sitä kautta, että polttaa tehokkaasti kaloreita. jalka- ja pakaralihaksilla siinä työ tehdään, ja kyllä se niitä varmasti muokkaa ja ylläpitää. peppu ainakin kohoaa kivasti.
kuntosalia ja spinnausta on vaikea - ja oikeastaan aivan älytöntä - verrata. mutta jos syke on spinnillä tunteroisen 150 - 170 (tai yksilökohtaisesti niin paljon kuin irti lähtee), niin siitä voi päätellä, ettei lajia kannata kovemmankaan jätkän vähätellä.

28.10.2002 19:30

lahjoitan sinulle ilomielin reitevat reiteni! :)
Tuntuu silta, etta mita tahansa teenkin, reidet vain kasvavat. Punttia en silti pysty jattamaan, silla sitten reidet vain veltostuvat ja ovat isot ja loysat, sen sijaan, etta olisivat isohkot ja lihaksikaat.

Aerobisen vaikutusta en ole huomannut, vaikka olen vuosikausia pyoraillyt ja juossut. Go figure...

28.10.2002 22:03

monipuolisella treenillä ja ruokavaliolla ja sinulla on joskus ollut "kauniit ja seksikkäät reidet", niin lihaksilla on yllättävän hyvä muisti ja ne palautuvat kyllä herkästi takaisin.
Toki reidet pysyy hoikkina , jos jumppaat ja juokset paljon ja syöt vähän ja olet tiukalla ruokavaliolla.
Pitäisi olla "näkönetti" , niin voitaisiin arvostella ;-) Yleensä tuntuu, että varsinkin naiset ovat turhan kriittisiä kroppaansa kohtaan ja muiden mielestä sinun kroppasi on luultavasti kaunis ja reitesi seksikkäät. Positiivisuutta peliin myös itseään kohtaan ! :o)

29.10.2002 08:31

Kyllä miehetkin osaa olla kriittisiä, ettäs tiiät.
''Siis mulla on kasvanu ihan KAUHEEEE kaljamaha, näätsä?? Siis ihan SIKA järkkkyyyy''

29.10.2002 09:09

Kauheeseen kaljamahaan auttaa kaljanjuonnin lopetus ;-)
Totta on , että tuollainen rellottava kaljamaha on ällön näköinen ja tuntuinen... :o/

29.10.2002 10:16

HAHAHAHH!! No joo. Toi nyt oli ''lähinnä'' tollanen gonzo-style... mutta miten vaan...:)) Ja huom MINÄ en juo olutta, minä juon siideriä(ja maitoa).piste.

29.10.2002 10:48

Taas törmätään tähän ikuisuuskysymykseen: ne omat jäsenet ei koskaan kelpaa. Mieheni jumaloi reisiäni, koska ne ovat hänen mielestään sopivasti sporttiset ja naiselliset. Itse ihailen mallien tikkujalkoja.

Parin vuoden ajan tein salilla jaloille melkein pelkästään pitkähköjä sarjoja kevyillä painoilla, niitäkin aika satunnaisesti. Enpä huomannut reisieni juuri pienentyneen. Nyt olen ottanut jalkapäivän takaisin ohjelmaani. Saa nähdä mitä tapahtuu. Miinuskaloreilla olen aina kun pää kestää. Ongelmana taitaa olla se, että reisissäni viihtyy lihasten lisäksi myös rasva. Ja kun tuota mittaakaan ei ole tämän enempää siunattu... Pitkällä naisella isohkotkin reidet voivat olla tosi hyvän näköiset. Myönnän, olen kade.

Spinningistä vielä sen verran, että se on ehkä rankin kokeilemani laji (tasapeli nyrkkeilyn kanssa). Mr Olympian tarkoitus ei selvästikään ollut vähätellä, vaikka joku asian niin halusi ymmärtää. Aerobisen ja lihaskuntotreenin suhteeseen voi vaikuttaa vastusta, ajoasentoa ja tempoa säätelemällä. Näistä ensin mainittu on jokaisen itse valittavissa. Minä yritän yleensä spinnailla siten, että syke kohoaa mahdollisimman ylös ja toisaalta reisissä ei mahdottomasti polttele. Kun hommaa harrastaa pitempään ja tekniikka paranee, painopiste siirtyy mielestäni aerobiseen päin (asennon ylläpito ei vaadi enää niin paljon voimaa ja toisaalta jalat oppii vatkaamaan vikkelämmin kevyellä vastuksella ;). Näin ainakin minulla.

29.10.2002 11:53

...vaikka minäkin olen kokeillut yhtä ja toista lajia, (ja tykkään vetää itseni aivan piippuun) , niin silti hyvä spinnigtunti on aivan muuta kuin löysä / helppo keikka.

Miten se aina tuntuukin siltä, että sykkeet nousee ihan mielettömän korkealle ja saa kyllä tehdä jaloilla töitä aivan tosissaan. Palautuminen kehittyy siinä lajissa aikas noppaan. Huomaakin, että saa sykkeet laskemaankin nopeammin joka kerta. Hapenottokyvyn supertreeni.

Mie
29.10.2002 12:38

Juu... Kiitos kommenteistanne ja vinkeistänne=)
Luulen, että kun joulu lähenee, niin minunkin reiteni ovat jo "joulukunnossa" ..hehee=) Sehän oli muuten aivan perseestä, siis se meidän talon kuntosali! MURMUR, sain polvet mustelmille, kun väkisin yritin kehitellä reisilihaslaitetta, sen varsinaisen ollessa rikkinäinen.. Vierastin sitä tankoa, joka olisi järjellä ajateltuna ainut "vehje", jolla voisin muokata reisiäni.. Mikä siinä askel/jalkakyykyssä, (tai mikä kyykkäys onkaan nimeltään) on oikea tekniikka? olen tehnyt niitä ikäni jokaisessa jumpassa ilman painoja, joten se hartioilla "makaava"tanko tekee liikkeestä ehkä hieman etupainotteisen. Entisellä kotipaikan salilla tanko oli kiinni, niin että siihen ikäänkuin pystyi jalkakyykkyliikkeen aikana tukeutumaan, mutta tuo pelkkä tanko aiheuttaa etukenon.. Onko liike silloin ihan okei.. =)? ¨
PS.Kiitos kommentista "tuulispää", onhan minulla varmasti jo simpsakkaat reidet, mutta haluan vielä hieman hienosäätää niitä, en todellakaan halua mitään lihasmöykkyjä, jotka ei mahdu mihinkään, vaan sellaiset muodokkaan kurvikkaat, aivan hitusen lisää lihasta... ;) Että poikaystäväni saisi olla entistä tyytyväisempi minuun... ja tietysti haluan itsekkin tietää olevani vetävännäköinen ja haluan itselleni levollisen olon itsestäni.. Tällähetkellä minua rasittaa reidet.. ja siksi kirjoitinkin teille asiasta=) OHHOH, kun tuli taas tekstiä, tälläinen minä vain olen=), kiitos. mukava kirjoitella teille!

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Keskustelut » Kauneus » Kdonneet reidet takaisin?