Keskustelut » Kauneus » Tatuointi kysely

Tatuointi kysely

16692
21. lokakuuta 2002 19:29

kertokaahan mielipiteitä tatuoinneista miehillä/naisilla, ja mikä on liikaa? sopiiko tatuointi tervetapaiselle urheilijalle, vai vieläkö henki on se että vain vankilakundit ja merimiehet voivat ylpeänä kantaa merkkejä ihossaan? ja vielä, kuinka monella täällä löytyy tatuointi, ja millainen se on?

Vastaukset: 131

21.10.2002 20:04

Se mikä on toiselle liikaa on toiselle vähän...eli pitkälle makukysymys. 2-3 on omasta mielestäni maximi ja nekin suht pieniä saa olla (ei mitään koko selän peittäviä yakuza- tunnuksia).

Itse omistan rinnassa japanilaisen merkin (4 x 6 cm)ja sanomista ei ole tullut esim. työpaikan saunatilaisuuksissa isojen pomojen kanssa. Elikkäs kannattaa kuitekin pitää huoli siitä että näkyvällä paikalla ei ole varsinkin jos palvelualalla meinaa työskennellä. Vanhoillisia ihmisiä löytyy kuitenkin vielä melkoisesti...aika paljon tatuoinnit nykyään ovat yleistyneet eikä se ole enään niin harvinaista. Osa sanoo sitä jopa muotivillitykseksi ja että tylsää kun kaikilla sellainen on mutta itse voin sanoa rehellisesti että se on osa minua...

heiwa

22.10.2002 07:47

Musta tatsat on ihan ok jos ne on hyvin tehty ja sopivat kantajalleen. Itselläni ei ole vielä ensimmäistäkään, mutta olen kyllä harkinnut sellaisen hankkimista. Jos joku osaa suositella hyvää tatuoijaa Turusta ja kertoa myös vähän hinnoista, niin tietoa otetaan mielenkiinnolla vastaan.

22.10.2002 10:06

Yks löytyy ja harkinnut olen toistakin, mutta saa siinä miettiä, minkä kuvan ottaa, kun sitä lopun ikänsä joutuu kattelemaan. Pari kertaa oon kuvan kans menny jo Igoriin porisemaan sävyistä ym., mutta lopulta jänistänyt. Eka kuva oli helppo, eikä ole kaduttanut. Sormiin tai pään alueelle ei kannata ottaa tatskoja, koska eihän sitä tiedä, josko ryhtyy kunnialliseksi vielä joskus...

Eipä tatskoja kukaan enää pidä vankilajuttuna. Ellet sitten harkitse sellaista vihreänsävyistä "pelso"-tatskaa...

22.10.2002 11:25

Kyllä nuo on yleistynyt niin paljon että eiköhän tuon ajatuksen vankilakundeista ja merimiehistä voi jo unohtaa. Teini-idoli Beckhamilla on kuva, sekä monilla 100m. pikajuoksijoilla, M. Green...ja lukuisilla muilla "idoleilla"
Itsellani on yksi selässä/niskassa.

22.10.2002 11:27

Mulla on useampia kuvia, molempien hauiksien ympäri menevät tribaalit, oikean käsivarren ympäri tribaali, nilkoissa kuvat ja oikeessa olkapäässä kuva. Kaikki on mustia, tribaaleja tai siihen tyyliin tyyliteltyjä.

Työelämässä mulla ei koskaan ole ollut mitään ongelmia niitten kanssa. Johtunee ehkä siitäkin että titteliini nähden olen paljon kollegoitani nuorempi ja mulla on näinollen jotenkin lupa olla "villimpi" Lähinnä leikkimielistä kuittailua saunailloissa tulee tyyliin "ai, etsä pessytkään käsiäs.."

Salilla mun kuvat näkyy lähes aina, enkä koskaan oo niistä saanut kuin positiivista palautetta. Salia vaihtaessani toukokuussa huomas kyllä uudella salilla tyttöjen hienoista arastelua mun suhteen, mutta se menee nopeesti ohi kun ne huomaa ettei olekaan mikään S/M-tyyppi.

Boost2:lle.. Turussa kannatta käyttää Lassea Koulukadulla ykkösvaihtoehtona, tai sit Steveniä Aninkaistenkadulla, taso lähentelee Lassea.

22.10.2002 11:54

Aattelin ehkä just tohon olkavarteen laittaa.
Missäs hinnoissa esim sellainen yksivärinen musta tribaali liikkuu?

22.10.2002 11:57

Riippuu koosta, sijainnista, siitä kuinka helppo/hankala on tehdä. Mulla makso tuo musta 4 x 6 jonkun 500-600 mk.

22.10.2002 12:31

Positiivistä palutetta...jos jonkun mielestä ne olisivat rumat niin luuletko että se tulee sen sulle sanomaan?
Toiseks, mä en tajuu tätä hyväksymisen tarvetta kuvista. Mulle on aivan sama mitä muut sanoo. Lihakset on eriasia, sen eteen tehdään työtä.
On myös tilaisuuksia jossa joutuu "edustamaan" omaa firmaa, näissä pitää myös ottaa huomioon, että esim. asiakkaissa saattaa olla vanhempia konservatiivisempia henkilöitä. Tämä ajatus sotii tuota hyväksymis periaatetta, mutta kohderyhmäkin on eri.

22.10.2002 12:37

Minusta hyvä periaate on että t-paidan kanssa ei näy tatskat...näin siis jos on pelkoa työpaikan menetyksestä tms. konservatiivisessa firmassa.

22.10.2002 13:39

Itsellä on ollut navassa monta vuotta, enkä kyllä osaisi ilman enää ollakaan! Tatskaa tekisi alaselkään mieli (jotain kiinalaisia merkkejä) mutta se on niin lopullista, että taitaa jäädä laittamatta...

22.10.2002 13:46

Ole ainakin tarkkana jos alaselkään otat. Saattaa estää epiduraalipuudutuksen synnyksessä.

minun mielipide lävistyksistä on se että hieman naisten juttu enemmän. Riippuu paljon persoonasta ja toki jossain silmä kulmassa on ihan ok miehelläkin...tästä taisi olla joskus juttuakin(?) makuasioita.

napakoru treenatulla naisella...NAM ;)

22.10.2002 13:55

Otin lävistyksen joku 8v. sitten, toiseen nänniin.
Ensimmäinen kasvoi ulos, otin uudestaan. Tuskin enään ottaisin.

22.10.2002 14:16

...muuten oo paha tuo nännikorukaan miehellä, jos on hyvin treenattu rinta... ;)

22.10.2002 14:42

Kestikö sulla napakorun paraneminen kauan? Mieli tekisi ottaa napakoru, mutta kun pelkään, että sen parantuminen kestää sen puoli vuotta ja jos se haittaa treenaamista (hankaa tms) niin itku pääsee...

Oliskohan koru parempi ottaa talvella kuin kesällä (tulehdusvaara lienee pikkasen pienempi)?

22.10.2002 15:41

Mun lävistys on tehty sillä korvienrei´ityspistoolilla, eli ihan väärin (silloin täällä ei ollut muuta tarjolla). Senpä vuoksi se sitten varmaan tulehtuikin ja oli aivan sairaan kipeä ja mäti noin 2 kk :(. Sitten otin korun pois muutamaksi kuukaudeksi ja sen jälkeen on ollut aivan oireeton! Eli tässä tapauksessa olen aika huono esimerkki... :)

Nyt on itsellä suunnitelmissa ottaa uusi lävistys, kun ei tässä vanhassa pysty pitämään kuin ohutta rengasta. Sellainen timanttipäinen tappi on haaveissa, mutta se ei tähän reikään mahdu millään! Saa nähdä, milloin saan kerättyä jälleen rohkeutta...!

Treenikaveri otti muutama kuukausi sitten myös napaan ja se oli kipeänä parisen viikkoa. Muuten ei häirinnyt, mutta vatsoja ei voinut tehdä, kun iho meni kurttuun... :)

Ja mun mielestä olet oikeassa tuossa talvihommassa, kesällä noilla (kuten muillakin haavoilla) on tapana parantua hitaammin...

Eiköhän lähdetä yhdessä lävistäjälle!! =)

22.10.2002 16:16

Tatuointeja ei itellä ole. Toistaiseksi.
Ja saattaa kyllä mennä jonkin aikaa ennen kuin otankaan mitään, kun luin, että 4X6-mittainen tatska 500 hunttia.
Ei nyt budjetti jousta.

Lävistyksiä.
Korvakorun otin aikoinani, mutta sitten tuli pieni suvantovaihe sen pitämisen kanssa ja reikä meni umpeen. Nyt tekisi taas mieli pistää rengas korvaan, mutta kun ei mene. Eikä uskalla lävistää ite uudelleen.

22.10.2002 16:24

Kiitti vastauksesta! Vai että korvienrei'ityspistoolilla, kreisi;-)

Juu, eiköhän marssita Yazkan luo, tosin sulla taitaa olla sinne hippasen pitkä matka!

22.10.2002 16:33

Käyhän kuule tsekkaamassa www.individualink.com Lassen palkittu tatsapaja Turussa!

Itelläni on RHCP:n laulajalta Anthony Kiedikseltä kopsattu tribaali hauiksessa (-97 otettu, maksoi silloin 900mk) ja selässä haida intiaani kotka (-99/ 900mk). Lisää aattelin vielä ottaa...

22.10.2002 16:54

Itselläni selässä tatska,paikka josta se näkyy vain silloin kun haluan..lähinnä ilman paitaa :) Jos tatskan ottaa niin siinä pitäisi olla joku ajatus takana..että se merkitsee sulle jotain..

23.10.2002 14:22

Ei sentään 500 hunttia, sehän tekee 50 000..

23.10.2002 14:43

...Korvakoruja en laske lävistyksiin.

23.10.2002 15:00

"Arvet ovat tatuointeja, joilla on tarina"

En tiedä kenen lausuma juttu, mutta toimii :D

23.10.2002 15:04

Sittenhän mulla onkin jo tatska (aika iso vielä), eli ei tarvii enää muita suunnitella! ;) Kaaduin kesällä luistimilla ja jalka on tosi nätti edelleen!!

23.10.2002 15:14

Mitäköhän toi linkin Lasse on tohon vasenpaan käteensä piirtänyt, kun on pitänyt hakata piiloon. Ei näytä kovin terveelliseltä.

24.10.2002 12:21

Mä otin napalävistyksen n. 3 1/2 vuotta sitten eikä oo ollut mitään ongelmia sen kanssa. Otin sen viel keskellä kesää (mikä ei oo kylläkään yleensä kauheen hyvä idea...), mut onneksi ei tulehtunut missään vaiheessa. Tottakai se on aluksi vähän arka, mutta mulla ainakin parantui tosi nopeesti. Lävistys tekee vähän kipeää, mutta kyllä sen kestää:).
Mä oon haaveillut tribaalista alaselkään jo kauan... Pelkään kipua eikä oo oikein sopivaa kuvaakaan löytynyt. Aattelin yrittää ite vähän hahmotella kuvaa...

24.10.2002 12:28

Tämä on sitten kuulopuhetta, ei varmaa faktaa. :)

Alaselkään otetuissa tatuoinneissa on sellainen riski, että ne voivat vaikeuttaa mahdollisia tulevaisuudessa tehtäviä lääketieteellisiä toimenpiteitä esim. selkäydinpuudutus, erilaisten näyttiden otot selkäytimestä yms. Tatuoidun alueen läpi ei voi ottaa näytettä tai yleensäkään pistää neulaa.

En tiedä onko tällä vaikutusta kenekään päätöksiin, mutta asia on kuitenkin hyvä tietää.

24.10.2002 12:30

Jep tämän mainitsinkin tuossa ekalla sivulla jo...faktaa ainakin hoitsujen mukaan.

24.10.2002 12:43

Enpä huomannut sitä, joten tuli nyt sitten kahteen kertaan. :)

Olen muuten sun kanssa Randy samaa mieltä treenatun naisen vatsasta ja napakorusta. Nam! ;)

24.10.2002 13:07

Olivia22, jos olet ottanut napakorun niin kuvan laittaminen ei kipuna juurikaan tunnu. Riippu tietenkin paikasta, mutta alaselkä ei ole niitä herkimpiä alueita.

Asian ulkopuolelle. Selkäydinpuudutus on karsee kokemus. Ei se satu, mutta se tunne kun tietää että selkäytimeen työnnetään piikki.

24.10.2002 14:22

Itelläni on kolme pientä tatuointia..ja oon tykänny..se riippuu ihan paikasta että sattuuko sen laittaminen..yläselkään ei sattunu ollenkaan..Lävistyksiä on nenässä, kielessä ja navassa kaks.Napaan kun laittaa niin on aika kivuton kokemus,paraneminen voi vaan kestää aika kauan ihmisestä riippuen..

24.10.2002 14:51

Hitsi kun tuo kielilävistys kiinnostais kovasti, mutta ei varmaan ikinä riittäis rohkeus! Pääsin tässä yksi päivä ihailemaan lähietäisyydeltä yhden puolitutun lävistystä ja on se kyllä aika makeen näköinen! Onkos siinä jotain vaaroja esim. makuaistin yms. suhteen?

24.10.2002 17:08

Hah.

Meni pitkään ennenkun hokasin. Kannattaskohan kokeilla vaihteeksi vaikka nukkumista...

24.10.2002 22:10

Jos lävistäjä on hyvä niin ei varmastikkaan kovin suurta vaaraa ole..mut kyllähän niissä aina riskinsä on.Mulla kuitenkin kaikki meni hyvin eikä ollu edes kovin kipee toisin kun esim. muutamalla kaverillani..seuraavana päivänä jo pystyin varovasti syömään:)Itsekkin haaveilin tästä aika kauan enkä oo kyllä katunu!Ja jos sen tosissaan haluu niin kyllä sen kivun kestää..mulle se oli kyllä kivuliain lävitys,mut ei paha kokemus=)

25.10.2002 13:01

Mä oon kuullut kanssa tosta selkäydinpuudutusjutusta, et sitä ei voi antaa tatuoinnin läpi. Mul on kuitenkin suunnitelmis suht siro tribaali, joka on korkeussuunnassa aika matala... (Mä en henkilökohtasesti pidä isoista kuvista siroilla naisilla...jotenkin vaan kokonaisuus särkyy...). Tuli vain mieleen, et annetaanko se puudutus aina tietystä "pisteestä"? Tarkotus on kyllä kysyä tosta asiasta vielä tarkemmin joltain asiantuntijalta, ettei tuu ylläreitä... Taitaa tatskan laitto jäädä, jos se puudutus ei onnistu tatuoinnin vierestä/yläpuolelta tai vastaavaa.
Pelkona on kyl kipu ton ottamisen suhteen:(. Tuntuu muutenkin, et oon tosi kipuherkkä... Mutta jos sen päätän ottaa, niin pakkohan se on vain kestää:)!

25.10.2002 13:12

Jos ei ole koko alaselän peittävää tatuointia voi selkäydinpuudutuksen kuulemma antaa..sitä ei vaan voi laittaa tatuoinnin päältä.Noin olen ainakin lehdistä lukenut.
Itselläni on tatuointi alaselässä eikä sen laittaminen kamalan kivuliasta ollu.Mut jos sen laittaa selkärangan kohdalle niin sitten kipu on jo kovempi.Mut kyllähän sen kivun kestää,tatuointi ei kuitenkaan laittamisen jälkeen oo enää kipee=)

25.10.2002 13:19

Olen lukenut, että vaikka olisi tatska alaselässä, niin käytännössä sieltä kuitenkin löytyy sen verran paljasta ihoa, ettei puudutuspiikille ole estettä. Tietty jos koko alaselän mustaksi värjää.. ;)

25.10.2002 13:50

eli syy minkä takia selkärangan ylimenevää tatuointia ei suositella on se, että on mahdollista että epiduraali naulan mentäessä ihon läpi, voi siihen tarttua värjättyä ihoa, jonka kyseinen neula kuljettaa selkäytimeen. eikä ole tutkimustuloksia mitä siitä voi seurata.

itse aion kyllä tikkauttaa koko selän kokoisen tribaalin välittämättä tuosta seikasta.

25.10.2002 13:51

epiduraali neulan, ei naulan...

25.10.2002 14:10

Samvaisin synnytystä odotellessa:)

25.10.2002 14:27

Pitäisköhän laittaa tuo naaman kuva, jotta ei epäiltäisi naiseksi.

Muistaakeseni tuo neula työnnetään johokin hieman ristiselän yläpuolelle, mutta kannattaa tarkistaa asiantuntijalta.

29.10.2002 10:25

Itselläni on kaksi pienehköä tatskaa. Ekan otin aikoinaan tuohon rintalihaksen alapuolelle, ja sehän sattui niin s**tanasti kun neula jyrryytti kylkiluita vasten. Sopivasti parin päivän kanuunakin oli silloin päällä... Toinen on sitten olkapäässä ja se oli pala kakkua aiempaan verrattuna.

29.10.2002 12:13

Mulla on kuva olkapäässä, käsivarren sisäpuolella ja nilkassa. Tarkoitus olis jatkaa tota käsivarsikuviota siten että koko käsi olis värissä.

29.10.2002 12:19

"kertokaahan mielipiteitä tatuoinneista miehillä/naisilla, ja mikä on liikaa? sopiiko tatuointi tervetapaiselle urheilijalle, vai vieläkö henki on se että vain vankilakundit ja merimiehet voivat ylpeänä kantaa merkkejä ihossaan?"

Itse pidän tatuoinneista, juuri sen takia että ne ovat pysyviä ja päätös ottamiseen on aina kova paikka.
Mielestäni toi on aika henk. koh. asia, joillekin sopii ja toisille ehkä ei. Toisaalta jos itse tykkää kuvistaan niin mikäs minä tai kukaan muukaan siihen on mitään sanomaan.
Toi vankilakundi-leima on mun mielestä historiaa, niin monella ei-kovalla/hurjalla henkilöllä (kuten minä) on leimoja tänä päivänä.

10.12.2002 07:49

nyt se on sit hankittu. Kiitos Funkymonk hyvästä tatuoija vinkistä, Individual Inkin Lasse todella osaa asiansa...
Vähän tää handu nyt on kyl vielä kipee, mut mitäpä sitä ei kestäisi kauneuden tähden...;)
ja ei ku rasvaamaan...

10.12.2002 08:20

Eli nyt on sitten laitettu se uusi napalävistys entisen tilalle ja jopas on hieno! :) Kipeästi kyllä kävi ja pelotti ihan kauheesti, mutta kyllähän tuon kesti! Hyvin on parantunutkin jo, vähän arka vielä tuosta yläosasta...Eli nyt on sitten masussa timantteja... :)

10.12.2002 08:50

*kuolausta* ;)

10.12.2002 09:51

Alkaa taas itselläkin tehdä mieli lisää kuvaa..tyttöystäväkin on jotenkin jo kallistunut sen puolelle että vois olla enemmänkin! Ja kaveri menossa ottamaan lieskaa handuun tällä viikolla..aargh, haluu kans!!!

10.12.2002 11:01

itellä on neljä kappaletta tatuointeja ja saman verran lävistyksiä. ja hyvän näköinen tatuointi timmissä lihassa olevalla miehellä on äärimmäisen kuumaa kamaa..

kukin tavallaan kuvien ja korujen kanssa, on isoa ja pientä, enemmän ja vähemmän. tärkeintä on, että koristus sopii kantajalleen.

18.12.2002 08:12

Nyt sitten koristaa munki napaa sellanen pikkunen timangi! Eikä edes sattunu yhtään niin paljo kuin kuvittelin. Joululoma onki sitte masulla aikaa hoitaa ittensä kuntoon..

18.12.2002 09:32

Onnea napakorulle! :) Muista vaan nyt puhdistella ahkerasti, ettei tulehdu...

18.12.2002 11:17

Äh! Itselläni ei ole tatuointeja, lävistyksiä, kielen halkaisuja tai amputointeja ym. nyt EIKÄ MUUTEN TULEKAAN. Rahantuhlausta ja epäkäytännöllistä puuhaa koko touhu.

18.12.2002 12:22

En tykkää tatuoinneista kenelläkään, vielä vähemmän lävistyksistä (paitsi korvakorut naisella, ja joillekin harvoille miestyypeille sopii yksi korvis).

18.12.2002 12:29

Mukava kuulla tuollaisiakin mielipiteitä. Minä olen jo luullut, että nykyisin kaikilla pitäisi olla (kaikkien mielestä) joku tatsa tai jokin muu juttu kehossaan. Minä vaan en ole moista ajatusta koskaan sisäistänyt.

18.12.2002 14:42

Jokainen tyylillään sanon minä. Musta lävistys sopii mun persoonaani mutta tiedän kyllä monta henkilöä joille en mitenkään pystyisi sellaista kuvittelemaan. Omakin on navassa ihan siitä syystä ettei sen ole tarkotus jatkuvasti olla esillä. Omaksi ja läheisteni iloksihan mä sen kumminkin olen laittanut :)

18.12.2002 15:04

Mulla on kaksi pientä tatuointia, nilkassa ja lapaluussa. Enempää en aio ottaa, musta max. 3 tatuointia on ihan tarpeeksi. Sitä enemmän menee jo vähän överiksi.

Lävistyksiä ei ole kuin korvissa yht. 5.

Boost ja LTK, Lasse mutkin on tatuoinut, ja on musta ehdottomasti asiallinen heppu!

18.12.2002 15:09

Nyt jo tekis mieli lisää, vaikkei entinenkään oo vielä kokonaan parantunut. En ois uskonu, että näihinkin tulee himo....
Lasse on tosiaan mestari!

18.12.2002 15:13

Kuten Tenavallakin, myös mulla lävistys kuuluu mun persoonaan. Siinä se on 7 vuotta navassa ollut enkä osaisi kuvitellakaan, että ottaisin sen pois. Mutta kasvoihini en lävistyksiä laittaisi, vaikka nekin on kivan näköisiä, silloin kun niitä ei roiku joka ulokkeessa.

Tatuointikin olisi tällä hetkellä kiva, mutta sen lopullisuus...ei kiitos! Luin muuten jostain mainoksen näistä body-tattoojutskista, jotka pysyy 2-5 vuotta, taitavat olla vähän höpöhommaa, onko kokemuksia/tietoa? Jotain olen lukenutkin (lähinnä negatiivista) mutta jos tiedätte enemmän... :)

18.12.2002 16:34

Kaveri otti lassella liekit käsivarteen..kun kuunteli surinaa tuli kauhee hinku saada lisää..niinpä uus aika olis taskussa :) Todennäköisesti sääri/pohjeosastolle..

18.12.2002 21:58

kertokaas nyt mulle mikä noissa tatskoissa on niin hienoo.. kun mulle ei oo toi homma koskaan auennu...

Fox
19.12.2002 01:22

Se on totta, että alaselän tatuointi on este epiduraalipuudutukselle. Tatuoinneissa on metalleja, jotka ei saa päästä selkäytimeen. Tästä oli uutisissa muutama kuukausi sitten. Epiduraalipuudutus tulee lannenikamien 2-3 väliin, max. korkeus 3-4 nikamaväliin. (Ihmisellähän on 5 lannenikamaa)

Että kyllä ottaa päähän! Haluan tatuoinnin juuri sinne alaselkään.Täytynee suunnitella tatska, josson reikä keskellä ; )

19.12.2002 07:40

Sitä on aika vaikee selittää, mikä siinä on sit niin hienoo. Sanotaan että tatsa liittyy kantajansa elämänmuutokseen. No, mulla se voisi olla sitäkin. Ehkä se kuva on yksi osa tätä mun parin vuoden muutosurakkaa. Kaveri otti kuvan avioeron kunniaksi...
Ensimmäinen kerta jännitti vähän, mut nyt kun tietää mitä se on, ei malttais olla ottamatta uusia. Onneks tota ekaa voi vaikka jatkaa selkään...
Mulla on ainoana huolena luomet, joita on aika runsaasti just selässä.

20.12.2002 07:46

Tatuointi ei ole mikä tahansa sattumanvaraisesti valittu kuva, vaan kertoo kantajansa luonteesta syvältäluotaavalla tavalla, johon vaatetus tai muut ulkoiset tyyliseikat eivät pysty. Tässä muutamien suosittujen tatuointien kertomaa.

Tribaali (yleensä kelttikuvio raajan ympäri)
Olen juureton puoliorpo ja yritän korvata puuttuvia tai toimimattomia perhesuhteitani samaistumalla olemattomaan globaaliin mielikuvitusheimoon.
Aurinko
Varma merkki vauvakuumeesta, seikkailijat älkööt vaivautuko.
Kotka
Lyhytnäköisyydelleni vetää vertoja vain pohjaton läheisriippuvuuteni ja kyvyttömyyteni ottaa asioita niskasta kiinni.
Susi
Viihdyn yksin, kunhan ympärillä on vähintään sata muutakin, jotka viihtyvät yksin. Pukeutumiseeni pätee sama yhtälö.
Tiikeri (pantteri, puuma, leopardi, jaguaari, gepardi jne.)
Liikkeeni ovat sulavat kuin mursulla. Raivostuessani alan kimittää koomisesti.
Urosleijona
Parisuhteeni hallitseva henkilö on joku muu kuin minä. Armeijassa saavutin nakkikoneen arvoaseman.
Pääkallo (luuranko, viikatemies, piru ynnä muut)
Jos hemoglobiinini joskus sattuisikin saavuttamaan verenluovutuksen edellyttämän rajan, mitä se ei tosin koskaan tule tekemään, pyörtyisin viimeistään luovutussalin ovelle.
Lepakko
Lepatan öisin, kuten kuvasta näkyy, jääkaapille.
Merenneito (alaston nainen, Kirsi Piha, Marilyn tms.)
Vankkumaton sisäisen kauneuden ystävä, etenkin peiliin katsoessani.
Kala (tai: delfiini, valas, mustekala, merihevonen, hai)
Olen kuin kala kuivalla maalla -- myös vedessä.
Lisko
Muistutan pörröistä ja avutonta kissanpentua aina haparoivia askeleitani myöten.
Käärme
Pistän, mutta yleensä vain silmälasit taskuun suudellessa.
Lohikäärme
Osaan lentää yhtä hyvin kuin olla tultasyöksevän pirullinen.
Skorpioni
Arvaamaton ja dominoiva kuin Hilja maitotyttö.
Ruusu
Kesä on lyhyt ja lakastuneelle ruusulle okaat ovat tarpeen lähinnä takertumiseen, eivät ahdistelijoiden torjumiseen.
Perhonen
Tasapaksuuteni ja värittömyyteni ei ole vain ulkoista.
Sarjakuvahahmo (tai: muumi, Tirlittan, Peppi Pitkätossu yms.)
Kirjoissa on liian vähän kuvia.
Aasialaiset kirjoitusmerkit tai hieroglyfit
En osaa ulkomuistista siteerata yhtä ainoata suomalaista runoa, saati sitten ulkomaista.
Yin & yang -kuvio
Laihdutuskuurilla joka kevät.
Horoskooppimerkki
Jo pyykin lajittelu on minulle ylivoimainen luokittelutehtävä.
Jäikö juuri sinun tatuointisi käsittelemättä? Kirjoita osoitteesee@iki.fi ja kerro itsestäsi ja suhteestasi tatuointiisi. Analyysi paluupostissa.

20.12.2002 07:49

Joo..aika hyviä..

21.12.2002 11:07

Moikka!

Mulla on kaksi tatuointia ja kaksi lävistystä (korvakoruja ei lasketa tähän), enenpää en ole ajatellut hankkia kumpiakaan. Oma luonteenpiirre ei kyllä täsmää noiden Boostin mainitsemien kanssa :)

Noista alaselän tatuoinneista vielä vähän nippelitietoa. Epiduraalipuudutuksella ei niinkään ole väliä mille korkeudelle se tulee, eli saa olla julmetun iso tatuointi ettei sitä pysty laittamaan. :) Spinaali- eli selkäpuudutus (EI selkäydinpuudutus) sen sijaan on se, jonka laitossa on tärkeää, että se laitetaan selkäydintason alapuolelle. No joo pakko oli sanoa, vaikkei tolla tiedolla nyt maalikolle mitään merkitystä ehkä olekaan...

Itellä tatuoinnit on sellaisissa paikoissa (olkavarsi ja alaselkä), että ne saa helposti piiloon, mutta myös helposti näkyviin niin halutessaan. Kivoja ovat mielestäni ja tarkkaan harkittuja :)

23.12.2002 18:59

Moi,

onkos kellään kokemuksia tatuoinneista, jotka kestää 3-5 vuotta? Luin lehdestä aiheesta ja asia jäi mietityttämään. Mahtaakohan kuva "haalistua" parin vuoden päästä ja siten näyttää huonolta?
Itseäni kiehtoisi ottaa tatuointi, mutta jotenkin arveluttaa ajatus, että se on niin pysyvää. Joten 3-5 vuotta kestävä tatska olisi ehkä ainakin alkuun itselle sopivampi.

23.12.2002 21:53

olen kuullut noista tatuoinneista ja kysellyt suomen parhaimmilta tatuoijilta asiasta. jos on yhtään järkeä päässä, niin niitä ei kuulemman kannata ottaa. Se väri muuttuu ihan epätasaiseksi ja näyttää loppuvaiheessa aivan mustelmalta. tarkotathan sä niitä, jotka laitetaan siihen tokaan ihokerrokseen?? no kuitenkaan edes vähän ajateltuna en ite ottaisi sellasta ja tuntuu, että siitä olis enemmän haittaa kun hyötyä... mielummin siis se ihan oikea tatuointi..

24.12.2002 12:24

Juu, jotain tollasta aattelinki, että se menee huonoks ajan myötä. No ei kyllä ole järkevää sellasta ottaa, jos väri tosiaan leviää ja muuttuu. Vaikka voihan se olla, että nekin siitä kehittyy kunhan niitä kehitellään, ne kai on aika uus juttu ainakin Suomessa?

Kiitoksia tiedoista =) ja Hyvät Joulut kaikille!

24.12.2002 22:22

niin, paitsi en kyllä ymmärrä, että miten toi tatskajuttu vois kehittyä?? silleenkö, että se on joku 3vuotta tasasen hyvä ja yhtenä päivänä häviää?=) heh...

26.12.2002 11:01

Tatuointi on linnakundien ja vanhojen merimiesten harrastus. Se, että jotkut trendipellet ovat tämän omaksuneet pyrkiäkseen olemaan 'todella cool' / 'rockhenkinen' / 'boheemi', ei tatuoinnin perusluonnetta miksikään muuta. Mahtaa kaduttaa parin vuoden päästä oikean tatuoinnin ottajia, kun MTV:llä heiluvan teini-idolin taustajoukko keksii jonkun muun tosi viileän jutun ja idoli (jos vielä on pinnalla) poistaa tarratatuointinsa yhtä helposti kuin hiustensa värin. Tässä vaiheessa ketään ei enää kiinnosta, kun joka toisella naisella on vyötärön selkäpuolella Rorschachin musteläikkää muistuttava sabluuna.

Tyly ennustukseni: kahden vuoden päästä jokaisen trendipellen omaksuma, liian laajalle levinnyt tatuointivimma on auttamatta passé.

Petrus

26.12.2002 13:59

Onhan toi totta, että yhä nuoremmat ottavat tatuointeja ja siitä on tulossa tai jo oikeastaan on "trendi". Mutta en oo kyllä tosiaankaan sitä mieltä, että kaikki ottavat tatuointeja tämän takia. Kyllä suurin osa, ainakin vanhemmista(yli 20) ihmisistä otta tatuoinnin aivan muista syistä kuin trendin takia. Jos minä joskus otan tatskan, otan sen kylläkin korostamaan persoonallisuuttani tai ainakin jonkun muun kuin trendin takia. Ja tuskin kukaan ottaa tatuointia täysin harkitsematta. Ja nykyään ne voi sitäpaitsi poistaa.

no anyway, ymmärsin kyllä sunkin pointin...

30.12.2002 11:18

Otin tatskan noin 4 vuotta sitten. Oikeassa olkapäässä on delfiini. Jos haluaa ette se näkyy niin käyttää toppeja ja muutenhan sitä ei kukaan näe. Vanhempana se ei häiritse, koska se ei ole omassa "näkökentässä". Ajattelin ottaa toisenkin tatskan. Nilkkaan kiinalaisin kirjaimin oma nimeni.

30.12.2002 11:49

Tatuoinnin poisto ei ole ihan mikään pikku operaatio. En ole asiantuntija, mutta serkkulikka on sairaanhoitajana TYKSissä ja hän näin mulle kertoi. Ei siis kannata tuudittautua sen varaan jos on vähänkään epävarma.

30.12.2002 12:13

Juu, ei tietenkään. tarkotin lähinnä sitä, että jos on joku pakko ottaa se pois, niin siinä tapauksessa. siitä tosiaan jää kuulemman aikamoiset arvetki, ainaki aluksi. vaikka nythän on kehitetty se joku toinenki tapa poistaa tatskoja. en kyllä tosiaan itekkään oikeen ymmärrä, että miksi ihmeessä ottaa edes tatuointi, jos ei ole varma, haluaako kantaa sitä lopun elämäänsä.

30.12.2002 12:17

Juteltiin tossa lounaspöydässä just näistä lisukkeista joita varsinkin naiset harrastaa ja juttu kävi myös kestopigmentoinneissa. Onko muuten mitään törkeemmän näköistä kuin sellaset kestorajatut huulet. En voi ymmärtää... Musta ne saa naisen näyttämään lähinnä halvalta... sori vaan ne kellä on, mut ei toimi.

30.12.2002 12:23

Ne muuten on aika karseet=)=) en kyllä muutenkaan pidä meikeistä, eteenkään huulipunasta. En käsitä kyllä noitten huulirajausten tarkotusta...

30.12.2002 12:30

Mitä te tykkäätte lävistyksistä?
Itselläni on kulmassa ja navassa. Kulmasta ajattelin ottaa pois vuoden sisällä. Tuli joskus nuorena otettua ja se toisaalta sopii minulle kun on kumminkin sirot kasvot ja pieni rengaskulmassa.
Navassa saa olla niin kauan kuin siihen ei ilmesty "jenkkakahvoja".

30.12.2002 12:36

Lävistykset on samoin kuin tatsatkin vähän tapauskohtaisia. Kelle sopii, kelle ei. Musta sellainen kulmalävistys on ihan ok jos se sopii kantajansa persoonaan muuten. Oikeastaa ainut mikä etoo on kielilävistys. En voisi kuvitella olevani naisen kanssa jolla on sellainen... Sit on kans ne ihon alle tulevat jutut, yöök.

30.12.2002 12:37

Kävit sitte Lassella. Hianoo. Itekkin pitäis...

30.12.2002 12:38

Kato Funkymonk! Missäs oot luurannu?

30.12.2002 15:16

Kestopigmentoinneista...Eli itselläni on pigmentoinnut kulmakarvat (olleet 2 v), jotka on tosi luonnollisen näköiset. Turhamaista tai ei, mutta minä menetin hermoni niiden ainaisen värjäämisen kanssa (luonnostaan melkein värittömät) ja päädyin tällaiseen ratkaisuun. Antoi kummasti uutta ilmettä kasvoille ja helpottaa meikkaamista. Uudet käyn laittamassa heti, kunhan vanhoista alkaa väri liikaa haalistua (varmaan parin vuoden päästä). Mutta en kyllä itsekään huulien rajoja pigmentoisi, rumalta näyttävät ilman huulipunaa...

31.12.2002 15:55

no se nyt on ihan eri juttu kulmakarvojen tai vaikka silmänrajausten kans, mut huulissa!!! en kyllä yhtään tykkää. saa näyttämään...hmm...

31.12.2002 16:20

Joo, kyl kulmat on vähän eri asia. Ei silleen pistä silmään. Mut että silmien rajaus... eik se satu... AUTS!

02.01.2003 09:05

Multa löytyy kaks tatuointia, pieni kiinalainen merkki lavasta ja tribaalikuvio alaselästä. Kumpaakaan en kadu, sopivat mulle hyvin! Tossa aikaisemmin oli juttua epiduraalipuudutuksesta ym ja kieltämättä mietin sitä itsekin ennen ku tatuoinnin otin.. Tuskin tulen kuitenkaan koskaan synnyttämään, kun en ole mikään lapsirakas yksilö.. Lävistyksistä sen verran, että kieli on lävistetty ja navassakin oli koru vielä vähän aikaa sitten, mut se kasvoi pois. Täytyy taas vierailla lävistäjällä ku napa näyttää nyt niin alastomalta. Kestopigmentointia en kyllä ottais ikinä. En haluais näyttää kokoajan meikatulta..

02.01.2003 13:20

Vanessa, minä en todellakaan näytä meikatulta pigmentoitujen kulmieni kanssa. Nyt niissä on luonnollinen väri, mitä siis ei luonnostaan ollut. Ja nyt kun väri on jo vähän haalistunut, joutuu kulmia korostamaan vähän ruskealla luomivärillä...

Ja Boost, se muuten sattui!! Siis tuo kulmien pigmentointi ja varmaan sattuu vielä enemmän luomiin...Mutta mitäpä sitä ei kauneudensa eteen tekisi...!! ;) Mutta ei se niin kauheaa ollut, ettenkö tekisi sitä uudestaan, kunhan tarve vaatii... :)

05.01.2003 23:51

Tulipahan mieleen, että te joilla on napalävistys, kuinka kauan meni ennen kuin lävistys parani kokonaan?

Itsellä tuo uusi lävistys on ollut nyt reilu 2 kk, mutta puristettaessa sieltä edelleen tulee jotain paksuhkoa mönjää...Napa ei ole kipeä eikä punainen eli maalaisjärjellä ajateltuna se tuskin on mätää (tiedän nimittäin myös millainen tulehtunut lävistys on ja tämä ei ole kyllä sinne päinkään). Pari kaveria otti lävistykset heinäkuussa ja heillä on sama tilanne edelleen...Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

06.01.2003 08:58

Mitä tuo kulmien pigmentointi maksoi? Mua on kans kiinnostanut kun omat kulmat on lähes "näkymättömät" mutta ei taida sopia mun kukkarolle..Ja oliko se alusta asti ihan luonnollisen näköinen? Entä kärsikö iho siitä jotenkin..punerrusta tms??

06.01.2003 13:22

Enpä ole varma oliko tästä puhetta tällä palstalla jo aiemmin, eli suokaa anteeksi jos toistan itseäni. :)

Mutta minä maksoin omistani pari vuotta sitten 1300 mk, mikä on tosi edullinen verrattuna hintoihin, joita nyt kuulee (2500 mk->). Eli hintavertailua kannattaa kyllä tehdä ihan tosissaan, voi säästää isonkin summan.

Alusta asti näytin luonnolliselta, tähänhän vaikuttaa se, miten tummat niistä tekee...Jos vetää ihan mustalla, niin varmasti on karmea näky! :) Mutta kyllä ammattilaiset sen osaa katsoa! Toimenpide sattui ihan...no...paljon (!)ainakin mulla, mutta kyllä sen kestää. Iho ei muuten kärsinyt paitsi pari päivää oli vähän turvoksissa ja punoitti. Sithän niihin tulee pienet ruvet, jotka sit aika nopsaan myös lähtee pois (ei ne mulla edes näkyneet, tuntui vaan kun kokeili sormella).

Minä siis ainakin olen näitä suositellut kaikille, joilla on itsellä olemattomat kulmakarvat. Nyt on omissa väri reilussa parissa vuodessa sen verran haalistunut, että vähän vahvistan niitä ruskealla luomivärillä. Vuoden sisällä käyn varmaan uusintakäsittelyssä, eli traumoja ei sen kummemmin ole jäänyt! Jos on vielä kysyttävää, niin vastailen mielelläni ja kertoiles sitten, mihin ratkaisuun päädyit! :)

06.01.2003 13:38

oon liimaillut itteeni pienempänä kaiken maailman taskoja ihan fiilareissa, ei siinä mitään kivaa se oli. nyt kun faijakin on ottanut tuossa pari vuotta takaperin tatskan selkään toisen olkapään taakse siis niin on mullakin alkanut naksahtaa jotenkin noi tatskat... mulla on aina ollut jonkunmoinen kiinnostus kiinalaisiin / japanilaisiin (myös tyttöihin heh :P), ja niiden kulttuuriin, ninjoihin ja ERITYISESTI lohikäärmeisiin, siitä tuo nimenikin on väännelty... Tosin tuon nimen oon ihan ite keksinyt, tai ainakaan en oo koskaan aikasemmin kenenkään nähny sitä käyttävän... Ajattelin sellaisen lohikäärmeen ottaa jossain vaiheessa elämääni, kunhan kasvu on loppunut... maksoi mitä maksoi, semmoinen tatska mun on pakko saada !

06.01.2003 14:27

Haluan erottua massasta edukseni ja siksi EI IKIPÄIVÄNÄ tatuointeja minulle! Niitähän alkaa olemaan jokaisella vastaantulevalla spedellä ja talonmiehelläkin.

protsku

06.01.2003 14:40

omistan itse tribaalin oikean olkavarren ympäri...Enkä ole kyllä päivääkään sen hankkiminsta katunut ja lisää kuvia pitäisi saada..en kuitenkaan ottaisi tatuointia joka näkyisi arkisissa puuhissa jos en halua..MUTTA POINTTI OLI ETTÄ EN TIEDÄ MITÄÄN NIIN HELMEÄ KUIN NAISELLA TATUOINTI ALASELÄSSÄ..TAI MUUALLA KEHOA JOKIN PIENI!!

06.01.2003 15:01

Totta kai naisella saa olla sydämenkuvia ja delfiinejä kehossaan, minusta vaan miehet muuttuvat jotenkin roistomaiseksi jos heitäkin tatuoidaan.

protsku

06.01.2003 15:11

Minä edustan sitten vanhanaikaista naista, koska en pidää tatskoista, lävistyksistä tms. sen enempää naisilla kuin miehilläkään. Itselleni ei siis ole tullut mieleenkään hankkia!

07.01.2003 08:23

Semmonen musta lohikäärme on käsivarressa ihan siisti... Mulla on jo oma ja kohta kyllä lisää....
Vau.. musta tuli sittenkin se roisto, jollaiseksi aina halusin... ;)

07.01.2003 08:26

"Totta kai naisella saa olla sydämenkuvia ja delfiinejä kehossaan, minusta vaan miehet muuttuvat jotenkin roistomaiseksi jos heitäkin tatuoidaan."

Tuo lauseeni jälkimmäinen osa oli general statement joka siis ei millään tavalla liity Boostin tatuointeihin. Lohikäärme kuulostaa varsin miehekkäältä.

protsku

07.01.2003 08:29

Musta tuli siis nyt sekä miehekäs mies että roisto samalla kertaa... ;) Tosi vaikuttavaa...

07.01.2003 08:38

miehekäs mies, roisto, spede tai talonmies.
Kukakohan mä noista olisin?

07.01.2003 09:15

Talonmies saa säännöllistä palkkaa. Aika helppo valinta. Mutta tosiaan miksi ihmeessä pitäisi tärvellä iho jollain tatuoinneilla?

protsku

07.01.2003 09:21

eiköhän se ole tullut jo parilla kolmella kommentillasi selväksi että et pidä tatuoinneista...so what.

07.01.2003 09:21

En tosiaan tiedä... Toiset vetää röökiä ja viinaa tärvellen sillä terveytensä. Kaipa tääkin on jotain sen tapaista riippuvuutta aiheuttavaa. Kerran kun kokeilet, olet koukussa....
Ihmiset tekee aika ihme juttuja, eikä itsekään aina tiedä miksi.

17.01.2003 14:23

napalävistyksestä. oon kuullu että napalävistys on kaikken aikaa vievin parantumisessaan. saattaa mennä vuosikin että on ihan kunnossa. mutta tuskin kuitenkaan "temppuilee" tätä koko aikaa. näin oon kuullu. tietääkseni ihan asiantuntevilta ihmisiltä.

keskusteluun muuten että omistan tatuoinnin. oikeastaan kaksi. toisen otin jo kuutisen vuotta sitten ja kolmisen vuotta sitten jatkoin sitä. eli mulla on oikeessa käsivarres (osittain ympärikin) itse suunnittelemani tribaalityylinen tatuointi. eikä oo kaduttanu päivääkään. haluaisin vielä hieman jatkaa tätä vanhaa isommaksi plus ottaa uuden jonnekin muualle vielä. niskaan tai alaselkään.. niin jä lävistyksistä on kielikoru. ja nenäkoru. mutta nenään on laitettu ampumalla (ei siin aito lävistys..) ihan kultasepänliikkees joskus kymmenen vuotta sitten. en osais enää olla ilman.. ;)

17.01.2003 14:40

En tarkoittanut kulmia vaan nimenomaan huulia...

t
01.02.2003 20:08

Olen itse ala-asteen ope ja otin ensimmäisen kuvan (hlökohtainen symboli) kolmisen vuotta sitten yläselkään. Toissakesänä jatkoin ranteeseen (korumainen tribaali). Aloitin uudessa koulussa viime syksynä ja vittuilu oli armotonta: olemmekohan vanhoillinen ammattikunta? Tatskan ottaja saa alituisesti perustella (miksi ja miksi juuri siihen ja sellainen) jos kerran alkaa selittää. Onpa kyllä aika tyhmää edes kysyä noita kysymyksiä! Toisaalta mietin joskun itsekin syitäni, mutta onko sillä todella väliä? Koska se on in, koska haluan olla "erilainen" (lapsellista mutta totta), koska olen rokkityttö, koska halusin kroppaani pysyvää taidetta - SIIS KOSKA MINÄ HALUSIN!

01.02.2003 20:43

Mä en varmaan koskaan oo tajunnut näitä "mikä on in, mikä on out" juttuja... Mä teen sen mitä haluun, muista oon oppinut olemaan välittämättä.

01.02.2003 21:36

En koskaan ottaisi tatskaa itselleni juuri sen lopullisuuden takia. Tatska voi olla ihan hieno, jos on sopivan pieni ja hyvässä paikassa, ja jos kuva on kaunis ja yksinkertainen (ei kirjava!). Jos itse pitäisi ottaa, laittaisin jonkun pienen itämaisen merkin tms. varmaankin alaselkään, nilkkaan tai tuonne epäkkään seutuville. Uskon kuitenkin, että kyllästyisin siihen aika nopeasti, ja siksi olen päättänyt että en koskaan ota.

Läväreistä en myöskään ihmeemmin diggaile. Napaläväriä olen kyllä harkinnut, mutta pelkään suunnattomasti pienempiäkin piikkejä, joten saattanee jäädä ottamatta. Myöskin sen parantuminen huolettaisi...

PHG
13.02.2003 13:45

eli olisko tiedossa nettisivuja joissa voisi käydä kattomassa noita erilaisia tribaleja ym. olen nimittäin harkinnut pitkään tatuointia, mut se rohkeus ja kuva vielä mietityttää.

13.02.2003 13:51

www.bluedragon.fi

Sieltä pitäisi löytää jotain..

13.02.2003 14:25

ja täältä löytyy kans...

http://www.individualink.com

13.02.2003 14:55

jopa 3 kappaletta, eikä kukaan ole vielä huoraks luullu ;)
ne on peitettävissä, kaikki itse suunniteltuja ni eipähän tule ainakaan samanlaisia vastaan. Kyllä mä mielestäni olen ihan yhtä urheilullinen jne. tatuointieni kans ku ilman...??? Ja taas tulee uus kun baby syntyy!

21.02.2003 14:15

Itselläni on kolme tatuointia; perhonen olkapäässä,ruusu lapaluussa ja lisko alaselässä.En ole katunut päivääkään!Ensimmäisen otin kun oli 14, nyt olen 21.

21.02.2003 14:19

Kun aloin nykyisen mieheni kanssa seurustella, otin tatuoinnin muistuttamaan siitä, että ainakin kerran elämässäni olen ollut täydellisen onnellinen ja rakastunut. Tatuointi ei näy edes silloin, kun mulla on bikinit päällä, joten se on hyvin henkilökohtainen (= ei muille esiteltävä). Kolme vuotta ollaan nyt oltu kimpassa ja suhde senkun vaan tuntuu paranevan, eli ei ole tarvinnut katua... :-)

21.02.2003 14:20

Niin ja siis, nälkä kasvaa syödessä, eli nyt on sellainen fiilis, että jos saa käsivarret todella komeaan kuntoon, niihin voisi harkita jotain tribaalihenkistä tms. ympäri hauiksen menevää tatuointia muistuttamaan siitä, ettei kande päästää alleja kasvamaan takaisin... :-)

12.11.2003 16:28

Piti nostaa tää keskustelu ylös kun vajaa vuosi sitten kyselin kulmien kestopigmentoinnista. Vihdosta viimein nyt toteutin haaveeni ja kävin eilen ottamassa pigmentoinnin. Maksoi 300 e.

Lopputuloksesta en vielä osaa paljoa sanoa koska väri kuulemma haalistuu viikon kuluessa. Tällä hetkellä olen kuitenkin tyytyväinen vaikkakin malli aluksi tuntui oudolta verrattuna siihen mitä itse tykkäsin piirtää. Toimenpide sattui aivan sairaasti, ilmeisesti puudutus ei vaikuttanut tarpeeksi. Kuukauden päästä on vielä jälkipigmentiointi missä katsotaan malli uudestaan ja parannetaan väriä.

Alkoi kiinnostamaan silmien rajauspigmentointikin..Onko jollain siitä kokemusta? Ja onko lopputulos vaivan ja rahan arvoinen?

13.11.2003 10:26

Multa löytyy tatuointi oikeasta nilkasta. Sellainen inka-tyylinen aurinko, jonka mallin itse piirsin. Sen ottamista harkitsin kauan, koska mietin uskallanko merkitä itseni koko loppuelämäksi. Toinen tatska tuli viime kesänä oikean käden pikkurilliin. Se on köynnöstävä muistuttava kuvio, joka on vain yhdessä nivelvälissä. Näyttävällä paikalla on ja vaikea piilottaa. Jos minua sillä perusteella arvioidaan tai työpaikan menetän, en olisi ko. paikkaa halunnutkaan. Tatska on osa minua ja tavallaan tuo pysyvyyttä jatkuvasti muuttuvaan elämään. Tämän paremmin en osaa tatskan hankkimisen syitä eritellä.

18.11.2003 11:29

Vanha keskustelu kyllä, mutta kun tämä kerran oli tässä...

Hiezu, selkäydinpuudutus on varmasti v*mainen kokemus. Itseltäni otettiin taannoin näytteitä selkäydinnesteestä ja vieläkin puistattaa kun muistelen miten ne tökki selkärankaa neulalla useampaan kohtaan ennenkuin löysi oikean paikan... Selkäranka on muutenkin arka paikka, ja siihen kohtaan mulla ei tatuointia kyllä laiteta.

Boost, mitä vaakunaleijona kertoo? Ilmeisesti muille ihmisille muuta kuin minulle. Sellainen on olkapäässä minulla, ja mihin ikinä menenkin hihattomassa, joku haukkuu natsiksi. Paitsi kun vierailen Pohjanmaalla, siellä se näyttää olevan kova sana. Ärsyttävää silti, kun olen kaikkea muuta kuin rasisti tms, ja minulle sen kuvan takana on paljon ajatusta. En silti ole katunut, vaikka välillä väärin ymmärretäänkin.

Jellonan lisäksi minulla on pieni ruusu ja japanil. kirjoitusmerkki, olkapäässä ja ranteessa. Sitten on napakoru, ollut joitakin vuosia ja olen siihen kovasti tykästynyt. Mitenkäs muuten teillä joilla sellainen on ja olette saaneet lapsen, kuinka napalävistys suhtautuu raskauteen? Onko jollain ratkennut tms. millä yleensä pelotellaan?

Tästä tatska aiheesta on muuten sivumennen sanottuna ollut joskus toinenkin ketju..(?)

18.11.2003 12:40

Miten luomet vaikuttaa tatuointiin?
Eli voinko ottaa tatuoinnin paikkaan jossa on luomia?

18.11.2003 13:08

Ei oo tatskoja ,mutta mieli tekis saada.
Kaverilla on vehkeetkin ,jolla se duunaa himassaan. Mutta kun se ei lopu siihen että se kuva on ihoon isketty ,vaan sen jälkeen siinä on monen viikon varominen. Ei voi kastella ja ei saa hiki tulla, koska siitäkin on jotain haittaa kai... Pitää voidella ihoa koko ajan ettei se kuivu. yms.
Mutta miksei ,jos kuva on hyvä ja omanlaisensa.
tribaalit on siistejä ja niihin ei kyllästy. Ja niitä voi jatkaa joskus myöhemmin ja siten koko kuva saa ihan uuden luonteen taas.

18.11.2003 13:23

Tatuointia ei voi ottaa luomen päälle.

18.11.2003 13:25

Raskaus ja napakoru: Käsittääkseni kaikki lääkärit eivät suostu tutkimaan ultraäänellä jos napakorua ei ole otettu pois. Itselleni laitoin napakorun vasta raskauden jälkeen joten ei henkilökohtaista kokemusta.

Luomi ja tatuointi: Tatuointia ei laiteta luomen päälle.

Mulla on nyt sit aika tilattu, kuva ja paikka valittu. :)

18.11.2003 14:17

Miksiköhän tätä vaakunaleijonaa multa kysytään... En tiedä muista, mutta musta se on enemmänkin jotain tj-meininkiä, tuntuu liittyvän niihin juttuihin aika kiinteesti... Ite en ottaisi mitään Suomen lippuja tai vaakunoita, vaikka kohtuullisen isänmaallinen olenkin. Mut kukin tyylillään. Kuva kannattaa valita huolella, sillä sen kanssa eletään pitkään :)

Sitten siitä kuvan hoidosta sen verran että, kyllä sen kanssa ihan suihkussa sää käydä, mutta kannatta pitää hyvin rasvattuna koko ajan. Saunaa täytyy viikko pari välttää ja auringonottoa kesäaikaan. Oheisessa linkissä ainakin samat ohjeet jotka itse sain viimeksi.
http://www.kinkymousetattoo.net/hoito/index.html

Mun seuraava kuva laitetaan 4. joulukuuta. Olkavarren lohikäärme-tribaali saa jatkoa hartian yli lavan päälle. Tällä kertaa ihan sellainen "ei esittävä", tyyliin sopiva tribaali...

18.11.2003 14:42

..kysytään Boostilta koska tässä samaisessa ketjussa olit laittanut tuollaisen (toivon mukaan) leikkimielisen "mitä tatuointi todella kertoo"- viestin ja omat kuvat jäi käsittelemättä. Ei mitenkään vakavissaan...

18.11.2003 15:03

Mistä lie copy/pastella napattu huumorinkukka. Suomi-leijona on varmaan jätetty tietoisesti pois, ettei tule "onnettomuuksia" hämärillä sivukujilla...;-)

Itseasiassa omani osui kutakuinkin kohdalleen:
Tribaali (yleensä kelttikuvio raajan ympäri)
Olen juureton puoliorpo ja yritän korvata puuttuvia tai toimimattomia perhesuhteitani samaistumalla olemattomaan globaaliin mielikuvitusheimoon. *nauraa*
Tiivistettynä siis: Vanha ja Väsynyt!

18.11.2003 15:07

Vielä sen verran tarkennusta tohon luomihommaan että taitava tatskaaja kyllä kiertää sen luomen ihan nätisti että vaikka niitä paljon olisikin niin ei se välttämättä ole este tatuoinnille.

Kannattaa mennä kysyyn ja esitteleen sitä kroppaa liikkeeseen : )

18.11.2003 17:09

Niin mulle vaan sanottiin et tulevan tatskan kohdalla ei luomea saa olla. No onneks noita luomia ei pahemmin edes ole. ;)

19.11.2003 07:43

Siis se leijonahan on hieno siis kuvana, harmi vaan että siihen liitetään heti yli-isänmaallinen patrioottihenkiys. Ja ennen kaikkea tulee mieleen tony halme ja skinit joillekin.

Lohikäärmeet on siistejä. Kiinalaisen horoskoopin mukaan olen Tulilohikäärme.

Tietääkö jengi muuten oman kiinalaisen horoskooppimerkkinsä?

19.11.2003 08:12

Joo.. sen verran on sentään tullu ämmättenlehtiäkin selattua, että kiinalaisessa olen Kukko (muuten Härkä). :-)
Alunperin piti ottaa just toi kukon kiinalainen kalligrafi tatsana, mutta ei ollu kovin hyvännäköinen kuvio. Päädyin sitten tohon tribaaliin, jota on myös helppo halutessa jatkaa.

19.11.2003 12:02

Itselläni on vaakuna selässä,kuvan löysin jostain historian kirjasta.Kuva on 1600-luvun lopulta,aika erikoinen..ei se perinteinen "pelkkä leijona". Ei niistä muiden ihmisten mielipiteistä kannata välittää,ei tuo tatuointi tee kenestäkään skiniä tai mitään muutakaan...

19.11.2003 13:07

Mä jo mietinkin, että tunsinhan mä jonkun, jolla oli semmoinen tj-leijona selässä... ;-)
Ei maar, se on tosi siisti kuva, body! :-)

19.11.2003 13:28

Voi kettu sun kanssas Boost /miettii/

Kiitos kuitenkin noista lämpimistä sanoista :)

15.12.2003 11:48

No niin... lauantaina saatiin taas lisää koristetta ihoon. Neljän tunnin tuloksena ihan komea tribaali oikeasta hartiasta alas selkään. Kyllä ammattilaisen jälki on hienoa.

Täytyy sanoa että tämä kerta jopa hieman sattui paikoitellen, muttei mitään sietämätöntä kumminkaan.... :-)

15.12.2003 12:28

Joo, tribaali "tarra" löytyy. Otin sen noin viitisen vuotta sitten, enkä ole katunut päivääkään.

15.12.2003 17:56

Jahas! Täytyy munkin sit päivittää näit omia tietoja eli viikko on jo taas uutta kuvaa paranneltu. Hävisin Boost:lle näköjään vähä ajassa eli meni "vaan" 3 tuntia : ) tosin se oli jatkoa edelliseen kuvaan.

Mahtavaa oli että käsi turpos taas seuraavaks päiväks kun kuva meni käden ympäri aika läheltä kainaloo. Harmi sinällään että hauberi kasvoi vain alaspäin; )

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Keskustelut » Kauneus » Tatuointi kysely