tanskan valtionsairaalan aineenvaihduntadieetti

1648
18. helmikuuta 2002 08:50

akonan, onko tietoa ko. dieetin haitallisuudesta elimistölle? tiedätkö tästä dieetistä? olen ollut sillä, ja huomannut sen olevan tehokas kun mikä!
Jos et tiedä dieetistä, voin laittaa sen tähän, että mitä saa syödä.

Vastaukset: 2

18.02.2002 09:06

Kyseessä taitaa olla sama sairaaladieetin nimellä kulkeva dieetti, joka on tullut milloin mistäkin sairaalasta. Laita se nyt varmuuden vuoksi tänne niin en puhu soopaa =)

Olettaen, että kyseessä on sama dieetti mihin olen aikaisemminkin törmännyt:
Dieetin on käsittääkseni tarkoitus olla ketogeeninen, jota se varmasti onkin, mutta osa ruoka-aineista on valittu tähän tarkoitukseen tähdäten kehnosti.

Liikkuvalle ihmiselle tämä dieetti ei sovi (poikkeustapauksia lukuunottamatta), terveellinenkään se ei pitkällä tähtäimellä ole.

Jos dieettiä seuraa neuvotun 10-14 päivän ajan niin ensimmäisten päivien aikana (3-4 päivää) pää on kipeä ja olo heikko. Kun keho pääsee ketoosiin, olo helpottuu. Ketoosissa hengitys alkaa haisemaan ja olo on hieman sumuinen (/unen oloinen).

Paino tippuu melkein heti 1-4 kiloa, kun hiilihydraattivarastot käytetään kehosta loppuun (tämä siis muutaman ensimmäisen päivän jälkeen). Nuo kilot tulevat dieetin lopettamisen jälkeen myös heti takaisin. Tämän jälkeen tippunut paino on sitten "oikeaa painonpudotusta".

18.02.2002 14:40

Se dieetti on tarkasti määritelty 13 päivän pituiseksi, eikä sitä saa noudattaa pitempään. Itse kokeilin kuuria eikä olo ollut yhtään huono missään vaiheessa (pientä nälkää lukuunottamatta).
Painoa putosi lyhyen varteni (164cm) ympäriltä 5 kiloa (lähtötilanne 53, dieetin jälkeen 48) eikä takaisin ole tullut kuin 2. (dieetistä aikaa 1vuosi)

En pysty kopioimaan dieettiä mistään, enkä jaksaisi kirjoittaa pitkää litaniaa, joten voisitko käydä katsomassa sen fitness.fi:n keskustelupalstalta (jossa se haukuttiin ja halusin täältä asiantuntevampaa tietoa), kirjoitus nimimerkillä mona.

Kiitos kaikesta informaatiosta ja neuvoista!

kirjaudu sisään jos haluat vastata