Keskustelut » Kauneus » Suosikki lihasryhmä?

Suosikki lihasryhmä?

15684
9. lokakuuta 2002 14:33

Elikkä tähän vaan mikä on se ykkönen treenata ja miks?
Mulla se ainakin on kyllä selkä. En oikeen osaa selittää miks mutta siinä on sitä jotain. Aika isot painot tietty. Rinta on myös korkeella.
Jalat on välillä sika ykkönen ja välillä todella perinteisesti,kovan työn takana ees se treenamisen aloittamine'.

Vastaukset: 44

09.10.2002 15:05

Olkapäät, koska treenatut olkapäät on kivannäköset ; )
Ojentajat, koska niihin saan parhaiten tuntumaan poltetta treenatessa ja allit ois karseennäköset!
Nii, ja jalat myös suosikkeja.

Rinta vähän tylsä koska siinä ei kauheen näkyviä tuloksia voi naiset saavuttaa.

09.10.2002 15:12

mun ehdoton ykkönen!! En muuta tekiskään, mut pakkopa se on! :) Johtuu varmaan siitä, että siellä on eniten löysää ja niistä tietty haluais eroon...Ärsyttää vaan, että jaloissa tuo kehitys näkyy ulospäin paljon hitaammin kuin yläkropassa (johtunee just niistä löysistä siellä), mutta jospa se siitä vielä joku kaunis päivä... :)

eme
09.10.2002 15:20

jalat on yköne nii lajin kannalta kuin muutenki, niistä näkkee onko treenattu vai ei.. ja sit rinta nyt on tärkee, mut siinä pittää olla tarkkana ettei paisu "muodottamaksi" -> täytyy pysyä "kulmikkaana" ...

09.10.2002 15:26

Kunnon hauistreeniä ei voita mikää. Kun lähtee kunnolla pumppi lentoon niin sitä fiilistä ei voita mikään.

Treeni urani alussa jalkaliikkeet olivat kauhistus, mutta nyt kun reidenkaarta alkaa löytyä niin jalkatreenistäkin alkaa pitää.

09.10.2002 15:40

Ehdottomasti kintut! Jos voisin treenata koko vartalon kyykkäämällä, askelkyykyillä ynm. en mitään muuta varmaan tekisikään... =) Selkä on myös oikein kiva! Pahin on ehdottomasti kädet ja hartiat... ehkä juuri siksi, että niihin tarvitsisin eniten treeniä...

09.10.2002 15:46

Sen takia, että näissä liikkeissä olen kehittynyt kaikista nopeimmin --> tulee hyvä mieli. Lisäksi jalkatreenissä saa kunnon hien pintaa!

Kaikista vähiten pidän rintatreenistä...

09.10.2002 15:54

Jalat on ykkönen suurien painojensa vuoksi, mutta rinta yhtä suosikki heti näkyvien tulosten takia.

Hyvällä jaolla sellaisia ikäviä treenejä ei nyt ole ollutkaan. Ehkä etsimmällä etsien voisi sanoa olkapäätreenin olevan sellainen, jossa on motivaatiota vaikeampi hakea, koska painot on pienempiä eikä peilissäkään treeninjälkeinen turvotus ole yhtä voimakasta kuin esim. tissitreenissä.

JR2
09.10.2002 16:04

Olkapäätreeni on lepposaa ja vahvin suhteellisesti. Rinta tulee niiku lämmittelyksi penkkiä en tosin jaksa paljoa hieroa, mieluummin käsipainoilla.

09.10.2002 16:43

Siksi, että
-haluan juuri niiden lihasten kehittyvän
-vatsalle hauskimmat laitteet (esim. Davidilla)
-kipeät vatsalihakset on mukavat nauraessa :P

Vähiten pidän ojentajista, koska niissä ei ole voimaa nimeksikään :S

09.10.2002 17:36

Olkapäät on ihan ykkönen.
Pystypunnerrusta käsipainoilla tekee jopa ihan mielellään.

09.10.2002 18:13

Isompaan selkään mahtuu enemmän puukkoja =D

Werner, tässä sulle semmonen olkapäätreeni, jonka jälkeinen pumppi saa sinut hämmästymään.

A1. Vipunostot sivuille - 2 x 8
A2. Pystysoutu - 2 x 10

B1. Takaolkapäät käsip. etunojassa - 2 x 8
B2. Alasoutu leukaan narulla - 2 x 10

Liikkeet suoritetaan superina siten, että 1. ja 2. sarjojen välissä ei pidetä taukoa. Sarjojen välissä (ennen seuraavaa 1. + 2. yhdistelmää) pidetään minuutin tauko. Suoritettuasi kaksi kierrosta A-sarjaa, siirryt B-sarjaan ja teet kaksi kierrosta. Tämän jälkeen voitkin siirtyä pukuhuoneeseen ihastelemaan olkapäihisi ilmestyneitä jalkapalloja ;-)

09.10.2002 19:56

Kivojahan ne kaikki lihasryhmät on ;-). Jos suosikkeja pitää valita, niin jalkapäivä on kyllä aina ihanan tuskainen kokemus - tietää treenanneensa. Edistyksen puolesta olkapäät ja selkä. Rinta on sikäli kaksipiippuinen juttu, että kokoa on tullut ihan kivasti, mutta voimaa ei ollenkaan samassa suhteessa. Toissijaistahan se voima mulle sikäli on, mutta oishan sitäkin aina kiva saada.

09.10.2002 19:58

Jalat, ehdottomasti! Inhokki on selka, johtuneeko siita, etta selkatreenin jalkeen olo on kuin olisi saanut selkaansa..;);););)

Hauskat kommentit vatsalihastreenista, Anuli! LOL!

09.10.2002 20:07

Selkä ja ojentajat!
Erityisesti erilaiset (kulma)soudut sekä leuat ja dippi lisäpainoilla...saa siinä rintakin osansa.

Tietty hyvänä päivänä mikä tahansa treeni tuntuu erityisen hyvältä ja huononakin päivänä treenin jälkeen on aina parempi olo...kumma juttu.

09.10.2002 20:10

Käsiä ja selkää tekee ihan mielellään ja ne on vahvat. Rinta tympii, ja painoja ei oo tarttenu lisätä miesmuistiin. Jalkatreenissä harmittaa se, että tietää että sen jälkeen ei kovin joutuisasti kuljeta minnekään ja aerobiset on poissuljettu parilta seuraavalta päivältä.

09.10.2002 21:19

Ja olkaliikkeistä ehdottomasti vipunostot sivuille käsipainoilla. Tällä liikkeellä lähti minua kuukausia vaivannut päänsärky, outoa eikö totta? Se vaan osui juuri oikeaan kohtaan.

09.10.2002 22:00

mulla hauis ja ojentajat. tahtoo lihasta ettei kädet näytä naruilta =)

09.10.2002 22:21

olkapäät & ojentajat ja jalat. kun oikein ottaa päähän, teen jalkatreenin, vaikkei sen vuoro just oliskaan. ainoastaan siinä harmittaa se, että kunnon aerobisesta pitää sitten malttaa pitää taukoa.

10.10.2002 07:05

RINNAT JA OLKAPÄÄT

rintoja on niin rento tehä ja tuloksia näkyy

olkapäissä sama homma, mut ne jää silti
ihan pikkasen vähemmälle

10.10.2002 08:28

Kiitos jtone vinkistä - itseasiassa nykyinen olkapäätreeni ei liikkeiltään eroa juurikaan esittämästäsi, mutta tapasi suorittaa ne vaikuttaa kokeilun arvoiselta. Tänään olisi muutenkin olkapäiden vuoro.

Itse olen tehnyt kohta pari kuukautta seuraavasti:

Pystypunnerrus (smith) 3x6-8
Vipun. sivulle käsip. 2x6-8
Vipun. sivulle talja 1x6-8
Olankohautukset 2x10-12

+ojentajaliikkeet päälle

Takaolkapäät olen tehnyt selkätreenissä juuri tuolla Vipunostot kulmassa -tyylisesti.

Tänään voisin kokeilla tuota sun treeniä. Peilin edessä on kiva pullistella *nolo*

10.10.2002 09:03

Ehdottomasti selkä, eritoten alaselkä! Maastanosto on se mun juttu.

Toiseksi tulee jalat. Ei ole mitään valtavaa painetta vasteiden kanssa, koska niitä tuntuu saavan vaikka kevyemmälläkin viikolla.

10.10.2002 09:08

Peilin edessä on kurgoo pullistella! Mutta vaan pkukopissa ettei muuta vaan rupea luulemaan vahngossakaan narsititistiksiksi vai mikä se ny olikaan...
jtone: miten toi alasoutu narulla oikeen tapahtuu. Mä oon tehny joskus taljassa vetäny narulla leukaan mutta se tulee niinkun edestä seisten sitten. Onko ton sun liikkeen teho taattu? Täytyypi ainakin kokeilla ens viikolla, nyt kokonaan off-viikko.

10.10.2002 09:29

Meitsin lemppari on pohkeet. Treenaan niitä tavalla tai toisella melkein joka päivä. Pohjeliike seisten kitisevällä koneella, 200kg olkapäillä vääntää pitkää sarjaa hitaasti ylös, venyttää alhaalla... polte on aina järkyttävä. Missään muussa liikkeessä ja millään muulla lihaksella ei saa sellaista euforiaa aikaan. Venyttelen myös pohkeita pitkin päivää. Parasta lihasryhmäänsä jaksaa huoltaakin...

10.10.2002 11:05

joo, suosikkini on nyt selkä. Aiemmin hinkkasin vain rintatreeniä ja olkapäitä ja siitäkös ryhtini vain huononi, nyt selkätreeniä hioneena ja toinen pääharrastus mukaan tulleena niin rupeaa jo selkä pysymään suorana!
Toki penkki ja dippikin nyt maistuu...

10.10.2002 11:39

Suosikki on selkä, mutta mikään ei voita jalkapäivää, tai siitä seuraavaa 4päivää. Aina tietää tehneensä.

10.10.2002 11:48

Jalat ja selälle soudut...ah sitä doms-kipua =)

10.10.2002 11:50

Jalkatreeni on ehdoton ykkönen! Siinä saan parhaiten mehut irti itsestäni ja tuntuu että jalat reagoi treeniin parhaiten kuten myös rintalihakset. Olkapäihin en tahdo millään saada muotoa, mutta ei auta kuin jatkaa reeniä...

10.10.2002 12:08

Werner, have a good one! Muista tehdä liikkeet puhtaasti, jotta saat kunnon tuntuman olkapäähän.

Pala, alla kuvaukset kaikista liikkeistä. Muista tehdä liike takaolkapäillä + selällä, ei pelkillä hanskoilla (lopussa lapaluut yhdessä). Teho on taattu, tai saat rahasi takaisin =D

A1.
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBLateralRaise.html

A2.
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/CBUprightRow.html

B1.
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearLateralRaise.html

B2. (tangolla, paremman tuntuman saa narulla)
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRowNeckElbowOut.html

10.10.2002 12:18

mul on muuten sama vika ku sulla tiitu, olkapäihin ei meinaa millään tulla muotoa.

10.10.2002 12:39

Millaisen olkapäätreenin Missy teet?
Mulla on tällä hetkellä ohjelmassa pystypunnerrus käsipainoilla ja vipunostot sivulle. Takaolka saa mun mielestä treeniä tarpeeksi selkäreenin yhteydessä. Joskus kyllä teen takaolat taljassa penkillä maaten... Tuntuu että kaikki muut lihasryhmät kehittyvät tasaista tahtia, mutta olkapäät ei sitten millään!

10.10.2002 12:44

Yläselkä ja vatsat. Niihin salitreeneihin menee mielellään.

10.10.2002 12:44

Koska silloin tietää todella tehneensä jotain. Ah sitä nautintoa kun aamulla kömpii sängystä ylös jäykin jaloin ;)

11.10.2002 11:08

meinaan kun ei muut naiset täällä tykkää rintatreenistä lainkaan ja musta se on ihan parasta koska siinä näkee parhaiten tuloksia...

tänään juuri muistin mistä en tykkää: hauiskäännöistä. tiedä sitten miksi...

14.10.2002 08:31

Mun lempilihasryhmä vaihtelee vähän kausittain. Joskus tiettyyn lihasryhmään saa tuntuman todella hyvin ja kehitystä tapahtuu, joskus taas turhauttaa, kun tuntuu, että aina vaan räpeltää samojen painojen kanssa eikä mitään tapahdu. Pääasiassa tykkään siis kuitenkin reenata kaikkia lihaksia, lähinnä mulla on vaan lempi/inhokkiliikkeitä. Esim. kyykyt on jees, maastaveto ei niinkään..

14.10.2002 16:26

Mun lempparit on tällä hetkellä olat ja rintalihakset. Tosin noi olkapäät on siitä ongelmalliset, että treeni kyllä tuntuu siellä missä pitääkin, mutta kasvua vaan ei meinaa tulla...
Jalkoja on myös magee treenata :)

14.10.2002 21:31

Kyykyt sucks, koska aina vaan tuntuu, ettei saa "oikein" tehtyä, muuten jalat = jees!
Olkapäät on myös kiva!
Ja ojentajat!
Selkätreenistä en tykkää..

14.10.2002 22:14

hani, mä aattelin jo olevani ainoa, joka ei tykkää selkätreenistä. Mä tykkään kokonaisuudessaan käsi/olkapää/hartiaseudun treenaamisesta. Oikeastaan rippuu millä tuulella on, koska joskus jalat on ihan huippu tehdä ja joskus vatsat. En oikein tiedä, mistä tulokset näkyy eniten. Aika tasapuolisesti oikeestaan... Niin ja rintalihakset on kans huippua, joten et oo eekoo niin outo=)

15.10.2002 09:50

Aivan mahtava selkätreeni eilen! Seiskan tauko teki kyllä taas tehtävänsä. Pitääkö muut parhaillaan jonkun sorttista offia treenistä tai kevyttä viikko tms?

21.10.2002 18:56

ja erityisesti reidet! Sieltä löytyy eniten voimaa, joten kaipa sitä sitten myös mielellään tekee:)
Esim. askelkyykky, kyykky, penkille nousut.. ainoa harmi on se, että tanko, jossa on painoa vaikka 50 kiloa rasittaa pahasti niskaa! Ei niinkään niitä niskan/hartiaseudun lihaksia, vaan luut ja nahka tulevat aroiksi ja helliksi!
Mutta silti jalkapunttitreeni rules!

22.10.2002 14:21

Täytyy sanoa että on mahtava olo seuraavana
aamuna kun on kunnon jalkatreenin edellisenä
iltana tehnyt..

22.10.2002 21:19

Jalkatreeniä on tosissaan mukava tehdä.
Itse yritän kuitenkin osittain vältellä sen tekemistä, sillä en haluaisi enään yhtään massiivisempia jalkalihaksia.
Huonompi juttu, sillä jaloissa tuloksetkin näkyy niin nopeeta=/

23.10.2002 11:17

Keskivartalopaketin kunto on tärkeä sekä istumatyöni että aktiivisen aerobisen harjoitteluni takia. Tosi kiva tunne kun juoksu ei mene kasaan puhki olevien vatsalihasten takia.

Rintatreeni on tietysti myös kivaa, koska teininä tuli harrastettu runsaasti penkkiurheilua ja niinpä rinta on suhteessa vahvin lihasryhmäni.

23.10.2002 14:17

Ei yhtään paha leuka, jtone.

Mun lempitreenilihas on se pieni lihas jalkapöydän ulkosyrjässä, joka hoitaa varpaiden suoristamista. Tää ei ole oikeesti mikään läppä. Sen treenaaminen on myös erittäin mielenkiintoista, koska suoraan ei löydy liikettä tai laitetta tai ohjelmaa, jolla sitä voisi treenata, vaan se on mielenkiintoisen treenin sivutuote. Uskallan jopa haastaa kenet tahansa tältä palstalta tämän kyseisen lihakseen koossa ja hallinnassa.

29.10.2002 16:42

...koska siinä saa parhaiten tuntumaa ja vedettyä itsensä piipuun ja seuraavina päivinä tuntee tehneensä jotain. Ja painotkin nousee nopeiten siinä.

Selkä on toiseksi kivin, siinä ei vaan saa yhtä hyvää tuntumaa lihaksiin.

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Keskustelut » Kauneus » Suosikki lihasryhmä?